MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Knappe dubbelslag van Astana met Landa als ritwinnaar en Aru als nieuwe leider. Dumoulin is helaas z'n trui kwijt, maar heeft hij weer een enorm knappe prestatie geleverd. En wat een monsterrit was dit vandaag trouwens.

Ze zal het niet winnen maar Bertens pakt een break tegen Williams

Justus18 schreef:
Ze zal het niet winnen maar Bertens pakt een break tegen Williams

Dubbeltje op z'n kant in de tie-break, helaas de verkeerde kant. Zou me niets verbazen als Williams er nu vol overheen walst, al hoop ik uiteraard van niet.

GrafGantz schreef:
Dubbeltje op z'n kant in de tie-break, helaas de verkeerde kant. Zou me niets verbazen als Williams er nu vol overheen walst, al hoop ik uiteraard van niet.

Vooraf werd Bertens ingeschat op 4 games. Met deze 6 heeft ze het al geweldig gedaan, hoewel ik Williams wel erg onder haar niveau zie spelen.

Williams blijft knoeien, maar de uitslag staat wel vast.

Lekker hoor deze Vuelta. De derde rit voor Nederland met deze keer Danny van Poppel als winnaar.

Jeetje, zoveel berichten zonder dat het over voe....

Erg knap, drie ritten in één grote ronde gewonnen door Nederlanders. Hoe lang is dat geleden?

Twee ritten winnen in één ronde was al sinds 2002 niet voorgekomen.

Dit wordt natuurlijk helemaal niks meer.

dix
Joren999 schreef:

Dat weet ik niet hoor ... zo'n wedstrijd kan met een individuele actie beslist worden.

dix schreef:
(quote)

Dat weet ik niet hoor ... zo'n wedstrijd kan met een individuele actie beslist worden.

Maar diegene die daar goed in is, is 20 minuten geleden uit het veld gegaan

Lekker sportief die Sigthorsson - was ie nog Ajacied geweest, had ie zich een maand niet meer durven vertonen in de Arena.

Wachten op een bevlieging van Depay

dix
Joren999 schreef:

Wachten op twee bevliegingen van Depay

Dat wordt een lekker lange zomervakantie voor onze internationals.

dix
Op zoek naar de lichtpuntjes: Cillessen heeft zijn eerste halve penalty gestopt

Kansloze wissel ook van de nieuwe bondscoach. Dat je tegen dit IJsland (wat ten onrechte zo geprezen wordt, die kunnen er echt niks van) niet met drie verdedigers durft te spelen, met Klaassen een halve linie terug, zegt mij genoeg. Vooral als het er om gaat, zoals vanavond.

Vraag me nu echt af of die Cilissen ooit eens een penalty gaat stoppen. Denk het niet eigenlijk.

Waar is Krul als je hem nodig hebt?

dix
uffing schreef:
Kansloze wissel ook van de nieuwe bondscoach.

Huntelaar eruit voor Bruma als je een doelpunt nodig hebt. Ik ben benieuwd naar de uitleg van Blind.

Rare wissels, had gewoon Van Persie erin gebracht voor Robben en Bruma voor Wijnaldum. Nu had je niemand meer voor om de ballen erin te koppen.
Maar goed, vreselijke wedstrijd en er zat veel tegen, maar wat waren er een aantal spelers slecht zeg, zoals Van der Wiel, Klaassen, Wijnaldum en Narsingh. Dit team en de coach zijn gewoon niet goed genoeg voor het EK, en ga eens een keer dat 4-3-3 vaarwel zeggen.

uffing schreef:
Kansloze wissel ook van de nieuwe bondscoach. Dat je tegen dit IJsland (wat ten onrechte zo geprezen wordt, die kunnen er echt niks van) niet met drie verdedigers durft te spelen, met Klaassen een halve linie terug, zegt mij genoeg. Vooral als het er om gaat, zoals vanavond.

Vraag me nu echt af of die Cilissen ooit eens een penalty gaat stoppen. Denk het niet eigenlijk.
Ik kan me hier helemaal in vinden. Het viel me ook op dat bij goede schietkansen op de zestien die IJslandse keeper de bal telkens rustig op kon rapen, terwijl die IJslander op een gegeven moment echt kogels vuurde toen hij kon schieten. Ik had bij de rust nog wel een beetje vertrouwen en ik vind dat ze het met z'n tienen best aardig deden, tot aan het schietmoment.

panjoe (moderator)
Wat een walgelijk stukje journalistiek zeg bij Studio Sport, onder leiding van Jack van Gelder. Blind komt hier ook niet mooi uit - "Het begint bij Martins Indi"?

Waarom dan? Zit toch wat in? Dat Robben uitvalt heeft het elftal niet in de hand.

Lijkt me niet zo moeilijk: wie heeft net pas weer 1 wedstrijd gespeeld en wie was op de WK ook regelmatig erg druistig?

Maar goed - je had het halve team zowat kunnen wisselen; 't leek wel een oefenwedstrijd, zo ongeïnspireerd.

Wat heb ik weer genoten van dit fantastische nederlands elftal .

Mijn dank gaat uit naar die klasse verdediger van n Indy
Mijn dank gaat uit naar deze geweldige coach van n blind met zn verkeerde wissels maar ja de naam zegt het al , de man ziet dat niet .

Verder een klaassen gezien die nog geen aardbeienplant voorbij komt en een wijnaldum met zn gouwe schoen ( lachertje ) die ook geen deuk in een pak maandverband schiet .
Ik ben blij dat ik 1988 meegemaakt heb want dat zal je niet in dit leven meer meemaken ...

Conclusie : Als je 2 keer verliest van een land als Ijsland dan heb je op een EK geen reet te zoeken .
Lekker thuis blijven die over het paard getilde snotapen . Misschien was EL Ghazie wel een optie geweest want die denkt dat ie na 6 goals al voor 135 mil naar Barca kan .
Bedankt voetballers namens de natie ......

panjoe schreef:
Wat een walgelijk stukje journalistiek zeg bij Studio Sport, onder leiding van Jack van Gelder. Blind komt hier ook niet mooi uit - "Het begint bij Martins Indi"?

Heb net dat interview van Van Gelder met Blind gezien, wat was er zo walgelijk aan?
Blind zegt wel rare dingen over de wissel van Huntelaar, die man weet volgens mij helemaal niet waar hij mee bezig is.
Indi speelde trouwens best aardig tot aan de rode kaart, maar ik denk niet dat we hem nog weer gaan zien in Oranje. Hij heeft te vaak zulke fratsen.

Bespaar de nazit for god sake. Dit oranje hoort niet op een EK thuis, zo simpel liggen de zaken.
Het is los zand. Bouwen op een zeer blessure gevoelige aanvoerder en een verdediging waar de middelmatigheid steeds meer tot uiting komt.
Gewoon een slechte lichting waar een Wesley, Arjen , Memphis en Robin ook niets aan kunnen veranderen.
Niet goed genoeg........deal with it.

Wie is de beste speler van IJsland, en zou je die überhaupt selecteren voor Nederland? Ik vind ons elftal helemaal niet zo onaardig qua spelers, niet veel minder dan Brazilië 2014, maar er speelt ook wat pech, spelers maken mysterieuze individuele fouten (rol van de trainer?), we laten ons een beetje overbluffen door zo'n klein land en er is een beetje sprake van de post-WK-dip, denk ik.

Bruno Martins Indi moet maar eens goed nadenken over wat hij nu allemaal aanricht. Het zou al bijna goed voor hem zijn als Nederland zich niet meer plaatst.

Van Oostveen bij de KNVB, de man achter het aantrekken van Hiddink en Blind.
De man ook zonder plan B voor het Nederlandse voetbal.

Dat eigenlijk in deerniswekkende staat verkeert.
Misschien moeten we maar eens af van het idee te denken dat iedereen die naar het buitenland vertrekt standaard goed kan voetballen.
Bij die groep van spelers is Nederland uit zicht en spelen alleen nog de persoonlijke- en clubbelangen.

In de competitie gaat het ook belabberd maar misschien zijn daar tenminste nog spelers te vinden die er voor gaan, in plaats van uitsluitend sterallures en tattoos te etaleren.

Als Hannes Halldórsson, de keeper van NEC, zo'n beetje het gemiddelde is van wat er bij IJsland rondloopt, moet je het toch kunnen redden met elk elftal dat NEC in de eredivisie er ook van langs geeft?

De KNVB zou uitsluitend nog moeten rekruteren uit spelers van de eredivisie. Dat kunnen ze doen, door ze hier tijdens hun carrière naast hun salaris bij de club ook een jaarsalaris te geven. Die twee bedragen bij elkaar zou er toe kunnen leiden dat een speler beslist om te blijven spelen in Nederland. Voor Club en Vaderland.

De spelers krijgen onderling meer een band, binnen Nederland zullen ze elkaar vaker zien en kan een bondscoach ook makkelijker over ze beschikken. En ze zijn af van de loodzware internationale verplichtingen bij hun buitenlandse club.

Het zou ook goed zijn voor de prestaties in de eredivisie en wellicht ook voor de Europese prestaties van Nederlandse clubs.

Het is maar een idee. Maar we kunnen het er toch over eens zijn, dat met het overgrote deel van de huidige spelers die er rond lopen in het Nederlands Elftal er toch ook nooit meer enige potten zullen worden gebroken? Dit gaat helemaal niks meer worden. Op het EK hebben we niets te zoeken met deze groep. Er moeten alternatieven worden gezocht.

Ik ben bang, dat we na Van Persie ook Robben kunnen afschrijven. Wesley Sneijder hobbelt alleen nog mee, Huntelaar staat alleen nog maar in de weg. Einde van een generatie.

Misschien dat een verlies tegen Turkije eindelijk eens iemand doet opveren bij de KNVB. Niet Van Oostveen, die heeft zijn kans gekregen en heeft jammerlijk gefaald. Tijd voor een frisse wind.

Hendrik68
Denk je ook wel eens na voor je iets intypt?

Robben afschrijven? Die is over 6 jaar nog steeds verreweg de beste. Sneijder is nog altijd van een acceptabel niveau.

Wat kan Blind nou aan de nederlaag van gisteren doen. Bruma voor Huntelaar was oliedom, OK, maar verder? Daar was maar 1 man verantwoordelijk voor: BMI, verder niks.

Alleen eredivisiespelers? Serieus? Natuurlijk meen je dat zelf ook niet. Spelers als Robben en Sneijder gaan altijd tot het gaatje en de meeste anderen ook echt wel. Wat kan Van Oostveen er aan doen dat iedereen voor een tientje meer naar het buitenland verkast. Velen al voor hun 18e.

We zijn er behalve 2002 altijd bij op een eindtoernooi en halen vrijwel altijd de volgende ronde. Nu eens even niet. We zijn en blijven een klein land dat eigenlijk altijd bovengemiddeld presteert, alleen nu even niet. Natuurlijk is het gek dat de nummer 2 van 2010 en de nummer 3 van 2014 nu wellicht niet eens 3e in de zwakste poule wordt. Maar dat is iets anders dan een crisis. Als we 4 toernooien achtereen ontbreken moeten we ons zorgen gaan maken. 1 keer een EK'tje missen is echt niet erg. We misten eerder een EK, om vervolgens de volgende te winnen. Frankrijk haalde het WK niet in 1994 en werd 4 jaar later wereldkampioen. Rust op zijn tijd is alleen maar goed.

Wat een pessimisme hier. Alsof het nu allemaal al voorbij is. De kans dat we Turkije achter ons laten, dat nog een veel matiger elftal heeft, schat ik nog steeds op zo'n 90%. Dan mag je play-offs spelen waarin je zeer waarschijnlijk een geplaatste status hebt en loot je een van de mindere landen die nummer 3 zijn geworden. Zeker dat dit Nederlands Elftal dan een erg goede kans maakt om alsnog door te gaan. Het is niet dat we in een amper een jaar tijd Europese middenmoot zijn geworden.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:59 uur

geplaatst: vandaag om 01:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.