MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:

AGE-411 schreef:
(quote)
Akkoord, maar ik vrees er eigenlijk voor. Er zit alleszins toekomst in die jongen, wat z'n resultaat zondag ook mag zijn.
Tour is natuurlijk wel een paar flinke stappen verder dan de Vuelta. Zelfs als hij dit jaar gaat winnen (wat gewoon goed mogelijk is gezien zijn tijdrit, ook gezien de tijdrit kwaliteiten van de mannen om hem heen) is dat absoluut geen garantie dat hij volgend jaar in de tour Top 10 gaat rijden. Sterker nog ik denk dat hij misschien wel helemaal geen tour gaat rijden omdat hij daar niet heel veel kans heeft en volgend jaar zich wel weer "moet" laten zien in de Vuelta.

Rudi S schreef:
(quote)
Wij supporteren natuurlijk voor ons buurland Duitsland.

Of Wales, Albanie, IJsland, Hongarije, Roemenie, Noord-Ierland of een ander topland wat zich wel weet te plaatsen...

Hm, wel allemaal landen die wel eens een wedstrijdje winnen.

We winnen toevallig wel 2 keer van Letland. Dat kunnen ze in Turkije en Tsjechië niet zeggen! Ha!

In die wedstrijden klopte ook echt alles, net of Louis weer aan het roer zat.
Die potjes staan samen met de WK wedstrijd tegen Spanje op eenzame hoogte.

Rudi S schreef:
Hm, wel allemaal landen die wel eens een wedstrijdje winnen.

Ja want anders plaatsen ze zich niet heh...

Als dat de regel is dan is het toch niet meer leuk hoor

Bauke Mollema wint de Ronde van Alberta.

Lag afgelopen week dubbel toen het peloton in de vijfde etappe verkeerd reed
NOS

AGE-411 schreef:
Supporteren jullie volgend jaar voor De Rode Duivels?
no way
Dan supporteren wij nu voor Dumoulin. Mits een goede tijdrit is het mogelijk.
dat Purito maar eens een ronde wint

vigil schreef:
Tour is natuurlijk wel een paar flinke stappen verder dan de Vuelta. Zelfs als hij dit jaar gaat winnen (wat gewoon goed mogelijk is gezien zijn tijdrit, ook gezien de tijdrit kwaliteiten van de mannen om hem heen) is dat absoluut geen garantie dat hij volgend jaar in de tour Top 10 gaat rijden. Sterker nog ik denk dat hij misschien wel helemaal geen tour gaat rijden omdat hij daar niet heel veel kans heeft en volgend jaar zich wel weer "moet" laten zien in de Vuelta.

Hij heeft al eerder aangegeven volgend jaar vooral op olympisch (tijdrit)-goud af te stemmen. Hij zal de Vuelta dan ook zeker niet rijden. Heeft ook weinig zin, want beter dan dit jaar kan hij het toch niet doen. Hij gaat zeker de Tour rijden, en gezien zijn Vuelta-winst/podium zal hij toch minimaal voor de top-10 gaan. Hij zal ook wel een betere ploeg meekrijgen dan hij nu heeft

Als hij wint zal hij er toch verwacht worden denk ik, in de tour rijden ze 2 keer zo hard berg op en is iedereen op zijn top dus heeft hij daar toch geen enkele kans (uiteraard wel met de tijdritten) op succes. Het is op z'n minst zeer naief te denken dat hij nu ineens ook in de tour met de beste mee gaat rijden.

Maar goed de OS tijdrit is natuurlijk erg belangrijk dat snap ik ook.

vigil schreef:

Met winst in de tijdrit is Tom er denk ik nog niet, of hij moet echt heel veel tijd pakken.
Vergeet niet dat er na de tijdrit nog een paar dikke bergen bedwongen moeten worden.
Hij kan de goedgemaakte tijd daar net zo goed weer inleveren...

Desalniettemin zwaar respect voor The Raging Dutchman, zoals Sean Kelly ''onze'' Tom gister noemde op Eurosport.
Sowiso schitterend commentaar gister van Sean, die alleen maar over Dumoulin zat te praten leek het wel.

Elke keer lijkt het alsof Tom moet lossen en net zo vaak duikt hij weer op in het laatste wiel.
Mooi eigen tempo fietsen en je niet gek laten maken.
Wat een held

vigil schreef:
Als hij wint zal hij er toch verwacht worden denk ik, in de tour rijden ze 2 keer zo hard berg op en is iedereen op zijn top dus heeft hij daar toch geen enkele kans (uiteraard wel met de tijdritten) op succes. Het is op z'n minst zeer naief te denken dat hij nu ineens ook in de tour met de beste mee gaat rijden.

Ik denk dat je de Vuelta nu wel een beetje onderschat
Mollema en Gesink zijn er nooit op het podium gekomen (ondanks meerdere pogingen) en hebben daarna toch ook top-10 in de Tour gereden.

Stalin schreef:

Met winst in de tijdrit is Tom er denk ik nog niet, of hij moet echt heel veel tijd pakken.
Vergeet niet dat er na de tijdrit nog een paar dikke bergen bedwongen moeten worden.
Hij kan de goedgemaakte tijd daar net zo goed weer inleveren...

Dat klopt, ik denk wel dat hij de rode trui kan pakken woensdag, maar hem dan verdedigen zal erg lastig worden, zonder een goede ploeg om op te steunen. Hij kan niet op elke aanval reageren. Ik gun het Purito trouwens ook wel.
Maar het podium laat hij zich niet meer ontnemen, dat is natuurlijk al een ongekende prestatie.

Alle "echte' toppers zetten toch in op de Tour en zijn dan top. Froome, Nibali, Quintana en Valverde reden de tour en zijn nu flink over de top heen (en dan bedoel ik niet de top van de berg). Die rijdt hij er in de tour nooit van z'n leven af.

Ik onderschat verder niks, het is gewoon een feit dat de helft van het peloton de Giro doet en de andere helft de Vuelta. Daar de beste van rijden de tour (dus ook alle knechten e.d.) en zorgen dan dat ze op hun hoogtepunt zijn. Dan wordt er automatisch harder en scherper gereden.

Verder wil ik absoluut geen afbreuk doen aan zijn prestaties hoor want die zijn fantastisch

Tom heeft wellicht ook het voordeel dat ie nog fris en fruitig is na zijn uitval vroeg in de Tour.
Hoop andere jongens hebben al aardig wat weken en kilometers in de benen en dat moet je eens gaan voelen.

Daarnaast is de Vuelta sowiso een zwaardere ronde dan de Tour met al die, veelal belachelijk steile, beklimmingen.
De Vuelta dit jaar spant wat dat betreft de kroon...die lijkt alleen maar uit bergritten te bestaan !!!

schema Vuelta

8 sept rustdag
9 sept tijdrit (39 km, vlak)
10 sept heuvelachtig
11 sept heuvelachtig
12 sept bergetappe
13 sept critireum Madrid (vlak)

vigil schreef:
Alle "echte' toppers zetten toch in op de Tour en zijn dan top. Froome, Nibali, Quintana en Valverde reden de tour en zijn nu flink over de top heen (en dan bedoel ik niet de top van de berg).

Precies, dat gaat Tom volgend jaar dus ook doen (dit jaar trouwens ook al), en natuurlijk kan hij dan normaal gesproken nog niet met Froome, Quintana of Contador wedijveren. Maar verder hoeft hij voor niemand onder te doen.

We zullen zien

Stalin schreef:
Daarnaast is de Vuelta sowiso een zwaardere ronde dan de Tour met al die, veelal belachelijk steile, beklimmingen.
De Vuelta dit jaar spant wat dat betreft de kroon...die lijkt alleen maar uit bergritten te bestaan !!!

Die Spanjaarden lijken te denken dat wanneer ze zoveel mogelijke en zo stijl mogelijke beklimmingen erin gooien dat ze dan de meest spectaculaire races krijgen. Dit is echter totaal niet nodig. Wat mij betreft heeft de Tour organisatie dat veel beter door en hadden dit jaar echt hele mooie ritten samengesteld.

Wat Domoulin betreft denk ik niet dat ie de Vuelta gaat winnen, maar podium kan zomaar gebeuren. Wat al een wereld prestatie zou zijn in mijn ogen.

Uit de huidige Vuelta Top 10 is Dumoulin de man met de minste kilometers in de benen dit seizoen.
Komt natuurlijk door het uitvallen in de Tour, maar het lijkt als gevolg te hebben dat hij nu in de Vuelta kan pieken.

Zoals ondertussen bekend is het fietsen en met name het winnen van 2 grote rondes in 1 jaar te veel van het goede voor 99,9 procent van de renners.

Er zijn maar 8 renners in de geschiedenis die tot nu toe 2 grote rondes in 1 jaar gewonnen hebben.

Roche werd daarbij ook nog eens Wereldkampioen!

vigil schreef:
Roche werd daarbij ook nog eens Wereldkampioen!

Dat deed Eddy Merckx ruim 10 jaar daarvoor ook al

Stalin schreef:
(quote)
Dat deed Eddy Merckx ruim 10 jaar daarvoor ook al

Ja maar die won alles en telt dus niet mee

vigil schreef:
(quote)

Ja maar die won alles en telt dus niet mee

Paris-Tours heeft Eddy nooit gewonnen...

Maar goed, ik vrees dat we ondertussen off-topic gaan

Op zich is de vraag of het uberhaupt mogelijk is twee grote rondes te winnen in een jaar wel een terechte. Misschien is dat inderdaad wel iets van het verleden. Door ontwikkeling in de sport zelf (materiaal, aanpak, ondersteuning etc) zie je dat toppers zich concentreren op 1 ronde. Contador had duidelijk zijn had overspeeld in het geval van de Tour.

Hendrik68
VladTheImpaler schreef:
Die Spanjaarden lijken te denken dat wanneer ze zoveel mogelijke en zo stijl mogelijke beklimmingen erin gooien dat ze dan de meest spectaculaire races krijgen. Dit is echter totaal niet nodig. Wat mij betreft heeft de Tour organisatie dat veel beter door en hadden dit jaar echt hele mooie ritten samengesteld.

De Tour organisatie maakte natuurlijk wel de fout om na de proloog geen enkele tijdrit meer te doen. Daardoor bleef het wellicht wat langer spannend, maar elke grote ronde hoort een rijdrit te hebben. Ik vond persoonlijk de eerste week met al die waaiers en kasseien interessanter dan alle bergetappes bij elkaar. Van mij mag de Tour volgend jaar wel uit wat minder bergetappes bestaan. Het is eigenlijk elke keer hetzelfde. Een stel kanslozen mag ontsnappen en de toppers kijken mekaar een beetje aan. Meestal omdat ze niet de macht hebben er van door te gaan, maar ook omdat ze weten dat er daarna nog een partij zware etappes komen en niet het risico willen lopen zich op te blazen.

De Vuelta en Giro zijn vaak nog veel zwaarder. In de Giro eindigen ze wel eens op steile zandpaadjes. Gisteren werd in de Vuelta duidelijk dat vooral die laatste berg gewoon veel te zwaar was. Zo'n Rodriguez staat erom bekend kort steile klimmetjes als de beste te verteren. Maar dit was voor hem ook niet te doen en hij probeerde het niet eens om weg te komen. Was hij al in het begin gaan aanvallen dan zou hij zich opblazen en vele minuten hebben verloren. dat gold trouwens voor iedereen. Te zwaar heeft vaak een averechts effect.

Zou mooi zijn als Dumoulin kan winnen. Een Nederlander die een grote ronde wint is toch wel speciaal. Dan sta je weliswaar in een rijtje met nobodies als Horner en Cobo, maar een grote ronde is een grote ronde. Een overwinning in de Vuelta staat wel even wat mooier op je CV dan plek 7 in de Tour. Ik vrees alleen dat wanneer Tom morgen in de leiderstrui komt dat hij zaterdag alsnog moet capituleren. Het podium gaat hij in ieder geval halen en dat is ook al een prestatie op zich.

VladTheImpaler schreef:
Die Spanjaarden lijken te denken dat wanneer ze zoveel mogelijke en zo stijl mogelijke beklimmingen erin gooien dat ze dan de meest spectaculaire races krijgen. Dit is echter totaal niet nodig.

Een hoop renners doe je er overigens ook absoluut geen plezier mee.
Neem bijvoorbeeld de beruchte Angliru, dit jaar overigens niet opgenomen in het parcours.

It's an inhumane climb - Oscar Sevilla

Hendrik68 schreef:
De Tour organisatie maakte natuurlijk wel de fout om na de proloog geen enkele tijdrit meer te doen. Daardoor bleef het wellicht wat langer spannend, maar elke grote ronde hoort een rijdrit te hebben. Ik vond persoonlijk de eerste week met al die waaiers en kasseien interessanter dan alle bergetappes bij elkaar. Van mij mag de Tour volgend jaar wel uit wat minder bergetappes bestaan. Het is eigenlijk elke keer hetzelfde. Een stel kanslozen mag ontsnappen en de toppers kijken mekaar een beetje aan. Meestal omdat ze niet de macht hebben er van door te gaan, maar ook omdat ze weten dat er daarna nog een partij zware etappes komen en niet het risico willen lopen zich op te blazen.

In principe hoort elke grote ronde een individuele tijdrit te hebben al vond ik het niet eens zo erg dat er dit jaar geen was in de Tour. Vind tijdritten nou nooit zo interessant. Ik vond het aantal bergetappes juist perfect nu, misschien dat je er eentje minder kan doen.

De Vuelta en Giro zijn vaak nog veel zwaarder. In de Giro eindigen ze wel eens op steile zandpaadjes. Gisteren werd in de Vuelta duidelijk dat vooral die laatste berg gewoon veel te zwaar was. Zo'n Rodriguez staat erom bekend kort steile klimmetjes als de beste te verteren. Maar dit was voor hem ook niet te doen en hij probeerde het niet eens om weg te komen. Was hij al in het begin gaan aanvallen dan zou hij zich opblazen en vele minuten hebben verloren. dat gold trouwens voor iedereen. Te zwaar heeft vaak een averechts effect.

De Giro en Vuelta zijn op een andere manier zwaar dan de Tour. Het parcours is op papier veel zwaarder. Bij de Tour is er zoveel meer stress en moeten de klassementsrenners continue opletten, mede door de enorme belangen die de Tour heeft.. Bij de Vuelta en Giro is het net allemaal wat relaxter op dat gebied. En Rodriguez had dat laatste klimmetje inderdaad perfect kunnen hebben, maar door al die andere beklimmingen daar al voor was hij (en de rest ook) al vrijwel kapot.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:35 uur

geplaatst: vandaag om 05:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.