Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 8 september 2015, 14:14 uur
Stalin schreef:
Een hoop renners doe je er overigens ook absoluut geen plezier mee.
Neem bijvoorbeeld de beruchte Angliru, dit jaar overigens niet opgenomen in het parcours.
(embed)
It's an inhumane climb - Oscar Sevilla
Een hoop renners doe je er overigens ook absoluut geen plezier mee.
Neem bijvoorbeeld de beruchte Angliru, dit jaar overigens niet opgenomen in het parcours.
(embed)
It's an inhumane climb - Oscar Sevilla
Klopt, die Angliru is een monster. Ben blij dat de organisatie die heeft overgeslagen. Overigens hoorden ik de Belgische commentatoren ook nog praten over dat de renners blij mogen zijn dat ze de Bola del Mundo hebben overgeslagen.
0
geplaatst: 8 september 2015, 14:21 uur
Ik lees net overigens dat er volgend jaar 3! individuele tijdritten in de Giro zullen zijn.
0
geplaatst: 8 september 2015, 14:58 uur
VladTheImpaler schreef:
Klopt, die Angliru is een monster. Ben blij dat de organisatie die heeft overgeslagen. Overigens hoorden ik de Belgische commentatoren ook nog praten over dat de renners blij mogen zijn dat ze de Bola del Mundo hebben overgeslagen.
(quote)
De zwaarste klim op het vasteland van Spanje, de Pico de Veleta, slaan ze ieder jaar over.
Geloof dat ze in 1997 wel de finish hadden in dorp op de flanken van de berg, maar de top hebben ze nooit opgenomen in parcours.
Bijna 50 km klimmen, van 355 naar 3357 meter hoogte en met gemiddelde van 6,5 %

Maar zolang de laatste honderden meters onverhard zijn, zal zelfs de organisatie van de Vuelta daar geen peloton naar toe gaan sturen...
Voor zover ik weet is de Vuelta ook nog nooit de El Teide opgefietst.
http://www.climbbybike.com/profile/El-Teide_profile.jpg
Zou betekenen dat hele peloton verscheept moet worden naar Tenerife.
0
geplaatst: 8 september 2015, 20:46 uur
vigil schreef:
(quote)
Tour is natuurlijk wel een paar flinke stappen verder dan de Vuelta. Zelfs als hij dit jaar gaat winnen (wat gewoon goed mogelijk is gezien zijn tijdrit, ook gezien de tijdrit kwaliteiten van de mannen om hem heen) is dat absoluut geen garantie dat hij volgend jaar in de tour Top 10 gaat rijden. Sterker nog ik denk dat hij misschien wel helemaal geen tour gaat rijden omdat hij daar niet heel veel kans heeft en volgend jaar zich wel weer "moet" laten zien in de Vuelta. Da's ook mijn mening. Mits goede voorbereiding kan die volgend jaar de Vuelta winnen. Had nu al de tour in de benen + had het gebergte niet voorbereid.
0
geplaatst: 9 september 2015, 10:50 uur
Tis simpel: Dumoulin moet gewoon kijken welke grote ronde volgend jaar het meeste/de langste tijdritten heeft, en daar moet hij alles op zetten. De Tour winnen zal sowieso wel te hoog gegrepen zijn (het niveau ligt daar gewoon hoger), maar een mooi klassement moet zeker kunnen.
0
geplaatst: 9 september 2015, 11:10 uur
De Giro dus. 3 keer tegen de klok. Kan ook wel prima als voorbereiding voor OS denk ik.
0
geplaatst: 9 september 2015, 11:59 uur
Paap_Floyd schreef:
De Giro dus. 3 keer tegen de klok. Kan ook wel prima als voorbereiding voor OS denk ik.
Dat is inderdaad het meest ideale, zowel qua planning als qua potentieel.
0
geplaatst: 9 september 2015, 13:10 uur
0
geplaatst: 9 september 2015, 13:31 uur
Tom vertrekt om 16.43 uur.
Hopelijk heeft-ie aan Nieve een mooi richtpunt.
Hopelijk heeft-ie aan Nieve een mooi richtpunt.
0
Hendrik68
geplaatst: 9 september 2015, 13:41 uur
Stond vanmorgen een interview met hem in de krant. Hij wil zijn kwaliteiten als tijdrijder nooit ten koste laten gaan van die van de ronderenner. Hij wil winnen. Als hij een ronde wil winnen zal hij voor het hooggebergte behoorlijk moeten afvallen. Dat wil hij wel, maar vanaf het moment dat zijn lage gewicht hem een mindere tijdrijder maakt stopt hij met verder afvallen. De 10e plek in het klassement van de Tour is voor hem hetzelfde als niks. De tijdrit blijft voorlopig het belangrijkste. Hij vindt de tijdrit in Rio veel belangrijker dan de Tour. Hij heeft sowieso veel meer met de OS dan met de Tour. Dus de kans dat hij de Tour volgend jaar overslaat is aanzienlijk. Maar als hij in de Vuelta het podium haalt en zich de komende tijd steeds meer ontwikkelt als ronderenner dan denk ik toch dat hij na Rio serieus werk gaat maken van de Tour. Zoals gezegd: hij is een winnaar. Als hij de tijdrit van Rio wint dan is het tijd voor nieuwe doelen. De Tour dus.
0
geplaatst: 9 september 2015, 13:52 uur
Dat is een voordeel die de 3 na hem in elk geval niet hebben 
Ja, Giro en OS zou ook een mooie combi zijn. Maar ik denk dat de sponsor hem liever in de Tour ziet. Eerst maar eens het parkoers afwachten.

Ja, Giro en OS zou ook een mooie combi zijn. Maar ik denk dat de sponsor hem liever in de Tour ziet. Eerst maar eens het parkoers afwachten.
0
Onweerwolf
geplaatst: 9 september 2015, 15:12 uur
Ik ben benieuwd wat hij gaat doen vandaag.
De Vuelta winnen is zeker mogelijk, maar het zou me toch verbazen als het hem ook echt lukt. Podium moet zeker kunnen.
De Vuelta winnen is zeker mogelijk, maar het zou me toch verbazen als het hem ook echt lukt. Podium moet zeker kunnen.
0
Hendrik68
geplaatst: 9 september 2015, 15:30 uur
trebremmit Als ze Klopp vragen dan zijn ze binnen een paar minuten klaar met onderhandelen. Die komt zelfs voor niks wel. Ik vind eigenlijk dat wanneer spelers niet voor een ander land mogen uitkomen dat trainers dat ook niet zouden mogen. Maar goed het mag nou eenmaal wel en ik zou zo niet weten wie de perfecte Hollandse bondscoach is die ook nog eens beschikbaar is. Dan is Klopp geen slechte keus. Als iemand een team kan smeden is hij het wel. Ik denk dat sowieso elke Duitse coach het enorm kicken zal vinden om bondscoach van de aartsrivaal te worden.
Over werkzoekenden in het voetbal gesproken, VI publiceert een alleraardigst lijstje met werkloze voetballers: http://www.vi.nl/nieuws/fc-transfervrij-een-elftal-werkzoekenden.htm
Over werkzoekenden in het voetbal gesproken, VI publiceert een alleraardigst lijstje met werkloze voetballers: http://www.vi.nl/nieuws/fc-transfervrij-een-elftal-werkzoekenden.htm
0
geplaatst: 9 september 2015, 17:08 uur
Ik denk ook niet dat ze een buitenlander gaan vragen, maar ik zou het wel gaaf vinden als Klopp het zou doen.
Daar kun je trouwens een mooi team van maken van dat lijstje.
Ron Vlaar had zo bij kunnen teken bij Aston Villa, beetje dom van hem om dat niet te doen. Moet nog zien of die ooit weer de oude wordt. En Emanuelson had toch zo bij een Nederlandse club kunnen spelen?
Daar kun je trouwens een mooi team van maken van dat lijstje.
Ron Vlaar had zo bij kunnen teken bij Aston Villa, beetje dom van hem om dat niet te doen. Moet nog zien of die ooit weer de oude wordt. En Emanuelson had toch zo bij een Nederlandse club kunnen spelen?
0
geplaatst: 9 september 2015, 17:10 uur
Purito gaat er flink van langs krijgen vandaag, dat is in ieder geval een ding dat zeker is.
Als Dumoulin het tempo van het eerste kwart vol kon houden zit er weer een Rode Trui in.
Als Dumoulin het tempo van het eerste kwart vol kon houden zit er weer een Rode Trui in.

0
geplaatst: 9 september 2015, 17:14 uur
Tom in de rode trui, dat kan niet meer mis! Zeker als hij Chaves ook nog gaat zien.
0
Onweerwolf
geplaatst: 9 september 2015, 17:52 uur
Nou, dat is dus nog maar de vraag.
Wat hij vandaag heeft gedaan was toch wel volgens verwachting, nu gaat het pas spannend worden.
0
geplaatst: 9 september 2015, 19:50 uur
Ondanks de verwachting toch een topprestatie van Dumoulin. Eerder al Dafne Schippers. Goed bezig!
Dan gaat het NL voetbalteam vast ook nog wel naar het EK

0
geplaatst: 9 september 2015, 20:00 uur
Poeha schreef:
Ondanks de verwachting toch een topprestatie van Dumoulin. Eerder al Dafne Schippers. Goed bezig!
Dream on white boy - zou die Fokke en Sukke-gag van de week ook voor nietsj geweest zijn

0
geplaatst: 9 september 2015, 20:03 uur
Klasse prestatie weer van Dumoulin. Ook een compliment naar Aru, houd de achterstand op maar 3 seconden. Wat een secondewerk dit jaar zeg in de Vuelta. Ik verwacht wel dat die 3 seconden niet genoeg zal zijn voor Dumoulin. Aru heeft al laten zien de afgelopen bergetappes elke keer een aantal seconde te pakken op Dumoulin, maar we zullen zien. Het podium gaat Dumoulin sowieso wel halen en wie had dat gedacht vooraf.
0
geplaatst: 9 september 2015, 21:40 uur
Geweldige prestatie weer van Dumoulin! Helaas reed Aru ook sterk en ben ik bang dat hij die 3 seconden zaterdag terug gaat pakken. Gaat iig spannend worden!
0
geplaatst: 9 september 2015, 22:19 uur
Geen bondscoach is op twee wedstrijden af te rekenen, zeker niet met een elftal in een staat van waarin het nu is. Wat mij betreft mag Blind het ook proberen voor 2018. Een buitenlandse coach vind ik echt een noodoptie; Nederland heeft wat mij betreft een zekere trots op voetbalgebied, en zeker wat betreft coaches.
0
geplaatst: 9 september 2015, 22:20 uur
Inderdaad een geweldige prestatie van Dumoulin. Deze tijdrit had ik hem al wel toe in staat geacht, maar een week geleden zou ik nooit gedacht hebben, dat hij maar zo weinig tijd in de bergen zou verliezen. En nu houdt hij drie seconden over op Aru, die inderdaad ook een hele behoorlijke tijdrit voor zijn doen reed. Het enige 'nadeel' is dat hij nu eigenlijk alleen nog maar iets te verliezen heeft, terwijl hij hoe dan ook een fantastische prestatie neergezet heeft. Hoop van ganser harte dat hij het gaat redden, maar vrees met grote vrezen.
Ook al de vierde Nederlandse etappezege deze Vuelta (en Mollema die in Alberta wint). Er zijn vele jaren geweest dat we daar als Nederlanders alleen maar van durfden dromen.
Ook al de vierde Nederlandse etappezege deze Vuelta (en Mollema die in Alberta wint). Er zijn vele jaren geweest dat we daar als Nederlanders alleen maar van durfden dromen.
0
geplaatst: 10 september 2015, 09:45 uur
Drie seconden op Aru met nog paar beklimmingen te gaan is helaas te weinig vrees ik.
Zeker omdat Aru tot de laatste kilometers nog elke keer de halve Astana-ploeg om hem heen heeft.
Dumoulin moest het bergop tot nu toe elke keer vrijwel alleen doen, waarvoor hulde overigens.
Gelukkig kan Tom de laatste dagen wat extra hulp verwachten van Lotto-Jumbo
Zeker omdat Aru tot de laatste kilometers nog elke keer de halve Astana-ploeg om hem heen heeft.
Dumoulin moest het bergop tot nu toe elke keer vrijwel alleen doen, waarvoor hulde overigens.
Gelukkig kan Tom de laatste dagen wat extra hulp verwachten van Lotto-Jumbo

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.