Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
Franck Maudit
geplaatst: 6 september 2015, 22:55 uur
Mjuman schreef:
Troostrijk vind ik de gedachte dat we volgend jaar gewoon fris en onbevangen naar zo'n EK kunnen kijken. Zo'n WK als vorig jaar leidt alleen maar tot constipatie - een maand slecht aus der Hosen kunnen - hoop tegen beter weten in en dan een enorme wind als 't alsnog fout gaat.
Troostrijk vind ik de gedachte dat we volgend jaar gewoon fris en onbevangen naar zo'n EK kunnen kijken. Zo'n WK als vorig jaar leidt alleen maar tot constipatie - een maand slecht aus der Hosen kunnen - hoop tegen beter weten in en dan een enorme wind als 't alsnog fout gaat.
Ik lach me hier potjandorie een breuk

0
Franck Maudit
geplaatst: 6 september 2015, 22:59 uur
jasper1991 schreef:
IHier en daar wat pech gehad, maar het contrast met het wk is giga en mysterieus.
IHier en daar wat pech gehad, maar het contrast met het wk is giga en mysterieus.
Niet helemaal akkoord. Nederland was op het WK al barslecht. De starheid van Van Gaal, een geniale Robben en een gezonde dosis meeval beslisten er echter over dat Nederland op een 3e plek zou eindigen. Maar je zag toen al dat Oranje aan het eind z'n latijn was.
0
geplaatst: 6 september 2015, 23:00 uur
johan de witt schreef:
Ik denk dat Van Gaal wel eens snel vrij zou kunnen zijn. Misschien heeft-ie zin in nog een WK-campagne.
Ik denk dat Van Gaal wel eens snel vrij zou kunnen zijn. Misschien heeft-ie zin in nog een WK-campagne.
Een Hiddinkje dus? Louis is niet gek ...
0
Franck Maudit
geplaatst: 6 september 2015, 23:03 uur
johan de witt schreef:
Ik denk dat Van Gaal wel eens snel vrij zou kunnen zijn.
Misschien heeft-ie zin in nog een WK-campagne.
Ik denk dat Van Gaal wel eens snel vrij zou kunnen zijn.
Misschien heeft-ie zin in nog een WK-campagne.
Laat hem maar bij ManU
Van Gaal heeft een groot aandeel in de huidige malaise
0
geplaatst: 6 september 2015, 23:05 uur
Franck Maudit schreef:
Niet helemaal akkoord. Nederland was op het WK al barslecht. De starheid van Van Gaal, een geniale Robben en een gezonde dosis meeval beslisten er echter over dat Nederland op een 3e plek zou eindigen. Maar je zag toen al dat Oranje aan het eind z'n latijn was.
(quote)
Dat is natuurlijk onzin, als dat zo zou zijn win je niet van Spanje, Chili, Mexico, Australie, Costa Rica en Brazilie .
0
Franck Maudit
geplaatst: 6 september 2015, 23:11 uur
trebremmit schreef:
Dat is natuurlijk onzin, als dat zo zou zijn win je niet van Spanje, Chili, Mexico, Australie, Costa Rica en Brazilie .
Vind ik geen overtuigend argument.
Spanje is tenonder gegaan aan enkele geniale ingevingen - verder was Nederland barslecht.
Het spel tegen Chili was niet om aan te zien.
Mexico had de wedstrijd eigenlijk moeten winnen.
Australie maakte het Nederland meer dan knap lastig.
Costa Rica was leeggespeeld.
Brazilië was 1 hoopje ellende na Duitsland.
Alles zat gewoon mee op het WK. En dat mag hé, soms heb je eens zo'n periode

Maar je zag op het WK al dat het niet kon blijven duren.
Veel meer dan de deur op slot doen en counteren met Robben heeft Nederland nu niet te bieden.
0
geplaatst: 7 september 2015, 00:20 uur
Franck Maudit schreef:
Spanje is tenonder gegaan aan enkele geniale ingevingen - verder was Nederland barslecht.
Veel meer dan de deur op slot doen en counteren met Robben heeft Nederland nu niet te bieden.
(quote)

Dat jij niks met countervoetbal en verdedigend spelen hebt dat mag, maar het was niet bar slecht.
Fysiek, tactisch en conditioneel was Nederland gewoon erg sterk.
0
Franck Maudit
geplaatst: 7 september 2015, 00:23 uur
trebremmit schreef:
Dat jij niks met countervoetbal en verdedigend spelen hebt dat mag, maar het was niet bar slecht.
Zal die laatste zin nooit ontkennen.
De eerste is op niets gebaseerd. Mijn favoriete team team is al enkele decennia AC Milan - just sayin'
0
Cured
geplaatst: 7 september 2015, 06:35 uur
Als je bij een aantal van 24 landen , wat ik teveel vind, al niet kunt plaatsen bij een EK ben je als Nederlands elftal ernstig ziek, zo niet in staat van ontbinding zeg ik als dokter/patholoog anatoom
.
.
0
geplaatst: 7 september 2015, 07:50 uur
Franck Maudit schreef:
Misschien leefden we wat boven onze stand, hoewel ik je analyses nogal onzinnig vind klinken, maar we winnen zes keer, waaronder van subtoplanden, terwijl we nu twee keer van IJsland verliezen, wiens beste speler bij Odense BK speelt. Het zit niet allemaal mee op het wk en nu allemaal tegen. Hoewel pech een zekere maar beperkte rol speelt, kan dat nooit genoeg zijn voor het huidige debacle.(quote)

0
geplaatst: 7 september 2015, 07:53 uur
Van Oostveen denkt zelf niet aan opstappen:
en jawel:
Waar zou dat eigenlijk op gebaseerd zijn, "verdienen het volledige vertrouwen"? Vermoedelijk alleen op het feit dat Van Oostveen Blind heeft benoemd.
Verder was ik het gisteren volledig eens met Youri Mulder na de wedstrijd. Hij stelde dat de voetballers nog steeds spelen en denken alsof ze nagenoeg de beste van de wereld zijn en dat ze niet beseffen dat dat bij lange na niet meer zo is. Dat die knop om moet en dat het uitgangspunt bij aanvang van de wedstrijd dus ook moet veranderen.
Het komt niet vanzelf en daarom heeft Franck Maudit ook ongelijk over het Nederlands Elftal bij het WK. Je speelt geen 20 wedstrijden op rij met pech of geluk. De hele kwalificatie-reeks voor het WK verliep, in ieder geval wat betreft uitslagen, ook smetteloos. Ik geloof alles gewonnen of zoiets.
Je zult echter elke wedstrijd moeten spelen alsof het je laatste is, dat je bij verlies degradeert. Zo'n mentaliteit. Als je in de modus komt dat alles je wel komt aanwaaien, sta je al achter voordat de wedstrijd begint.
Ga je dan met spelers het veld in die niet (meer) weten hoe ze moeten terug schakelen, kom je in een neerwaartse spiraal die (blijkbaar) niet meer is te stoppen. Ik denk dat er in de huidige staat zomaar kan worden verloren van Luxemburg.
Je moet je ook afvragen, wat je eigenlijk moet met onbestemde krachten uit het buitenland. Wat ze eigenlijk precies nog toevoegen aan het geheel. V.d. Wiel, Blind, BMI maar inmiddels ook Sneijder, Huntelaar, Van Persie, de eeuwig geblesseerde Robben. En wat de denken van de ook volledig krachteloze Depay, die in geen enkele wedstrijd het verschil kan maken.
Ze hebben het vermoedelijk te druk met andere zaken.
Kies dan voor zogezegd mindere spelers uit de eredivisie die elke week qua niveau alles op alles moeten zetten om te overleven. Die, in dienst van het elftal, wat betreft mentaliteit boven zichzelf uit kunnen groeien en vervolgens in ieder geval in de wedstrijd hebben geknokt naar vermogen.
De Volkskrant schreef:
Aan zelf opstappen denkt de bekritiseerde KNVB-directeur niet. 'Mijn functioneren wordt bijna permanent ter discussie gesteld in welke krant dan ook. Maar intern gaan de commissarissen er over. Dat is op dit moment een van mijn minste zorgen. Ik ben eindverantwoordelijke in het hele proces, daar loop ik ook niet voor weg. Ik ga niet speculeren over mijn positie, daar heb ik helemaal geen behoefte aan, maar ik stap zelf in ieder geval niet op.'
Aan zelf opstappen denkt de bekritiseerde KNVB-directeur niet. 'Mijn functioneren wordt bijna permanent ter discussie gesteld in welke krant dan ook. Maar intern gaan de commissarissen er over. Dat is op dit moment een van mijn minste zorgen. Ik ben eindverantwoordelijke in het hele proces, daar loop ik ook niet voor weg. Ik ga niet speculeren over mijn positie, daar heb ik helemaal geen behoefte aan, maar ik stap zelf in ieder geval niet op.'
en jawel:
'Ik sta volledig achter deze bondscoach en achter deze staf', zei Van Oostveen. 'Zij verdienen ook het volledige vertrouwen. We gaan niet na twee wedstrijden ineens gekke dingen doen. Ik heb het volste vertrouwen in Danny. Het zal uiteindelijk op het veld moeten gebeuren.'
Waar zou dat eigenlijk op gebaseerd zijn, "verdienen het volledige vertrouwen"? Vermoedelijk alleen op het feit dat Van Oostveen Blind heeft benoemd.
Verder was ik het gisteren volledig eens met Youri Mulder na de wedstrijd. Hij stelde dat de voetballers nog steeds spelen en denken alsof ze nagenoeg de beste van de wereld zijn en dat ze niet beseffen dat dat bij lange na niet meer zo is. Dat die knop om moet en dat het uitgangspunt bij aanvang van de wedstrijd dus ook moet veranderen.
Het komt niet vanzelf en daarom heeft Franck Maudit ook ongelijk over het Nederlands Elftal bij het WK. Je speelt geen 20 wedstrijden op rij met pech of geluk. De hele kwalificatie-reeks voor het WK verliep, in ieder geval wat betreft uitslagen, ook smetteloos. Ik geloof alles gewonnen of zoiets.
Je zult echter elke wedstrijd moeten spelen alsof het je laatste is, dat je bij verlies degradeert. Zo'n mentaliteit. Als je in de modus komt dat alles je wel komt aanwaaien, sta je al achter voordat de wedstrijd begint.
Ga je dan met spelers het veld in die niet (meer) weten hoe ze moeten terug schakelen, kom je in een neerwaartse spiraal die (blijkbaar) niet meer is te stoppen. Ik denk dat er in de huidige staat zomaar kan worden verloren van Luxemburg.
Je moet je ook afvragen, wat je eigenlijk moet met onbestemde krachten uit het buitenland. Wat ze eigenlijk precies nog toevoegen aan het geheel. V.d. Wiel, Blind, BMI maar inmiddels ook Sneijder, Huntelaar, Van Persie, de eeuwig geblesseerde Robben. En wat de denken van de ook volledig krachteloze Depay, die in geen enkele wedstrijd het verschil kan maken.
Ze hebben het vermoedelijk te druk met andere zaken.
Kies dan voor zogezegd mindere spelers uit de eredivisie die elke week qua niveau alles op alles moeten zetten om te overleven. Die, in dienst van het elftal, wat betreft mentaliteit boven zichzelf uit kunnen groeien en vervolgens in ieder geval in de wedstrijd hebben geknokt naar vermogen.
0
Cured
geplaatst: 7 september 2015, 07:54 uur
Ik vind dat Nederland op het WK meer geluk had, dan dat het nu evenveel pech heeft. In die zin ben ik het met Jasper eens ; de prestatie op het WK wordt wat overschat.
0
geplaatst: 7 september 2015, 10:51 uur
Op het WK was het echt niet enkel geluk. Ik heb de wedstrijd tegen Spanje laatst nog eens teruggekeken en die kwamen er toch nauwelijks aan te pas. Op wat uitbraken na was Nederland heer en meester. De mensen die vinden dat Mexico had moeten winnen zijn blijkbaar ook vergeten dat Oranje voor rust een zuivere penalty werd onthouden.
Van Gaal heeft er toen een tactiek ingestampt en waarschijnlijk alles eruit gehaald wat er in zat. Dit is eigenlijk de enige positieve periode van Oranje sinds 2011, toen het ineens hard achteruit ging. De oude generatie taait langzaam af en de nieuwe is van mindere kwaliteit. En dan is er ook nog wat pech met blessures van cruciale spelers als Strootman, Vlaar en Robben.
Begrijp ook niet zo goed waarom Nigel de Jong niet meer wordt geselecteerd: met zo'n zwakke verdediging kun je hem wel goed gebruiken. En later kan je hem vervangen door Clasie, als die zijn draai vindt bij Southampton. Ook kan ik me niet voorstellen dat Van Dijk een mindere verdediger is dan Bruma. Lijkt me een prima mandekker naast een meer opbouwende verdediger als De Vrij.
Van Gaal heeft er toen een tactiek ingestampt en waarschijnlijk alles eruit gehaald wat er in zat. Dit is eigenlijk de enige positieve periode van Oranje sinds 2011, toen het ineens hard achteruit ging. De oude generatie taait langzaam af en de nieuwe is van mindere kwaliteit. En dan is er ook nog wat pech met blessures van cruciale spelers als Strootman, Vlaar en Robben.
Begrijp ook niet zo goed waarom Nigel de Jong niet meer wordt geselecteerd: met zo'n zwakke verdediging kun je hem wel goed gebruiken. En later kan je hem vervangen door Clasie, als die zijn draai vindt bij Southampton. Ook kan ik me niet voorstellen dat Van Dijk een mindere verdediger is dan Bruma. Lijkt me een prima mandekker naast een meer opbouwende verdediger als De Vrij.
0
geplaatst: 7 september 2015, 11:40 uur
Nigel de Jong er niet bij was ook wel apart inderdaad, nu had hij geen verdedigende middenvelder en moest er een noodgreep gemaakt worden met Blind en Klaassen. Terwijl die op andere posities beter spelen. Begrijp er ook helemaal niks van dat de Van der Wiel nog weer mocht spelen, maar ja daar zat een vervanger voor op de bank die nog nooit in Oranje heeft gestaan, en daar had eigenlijk Janmaat moeten zitten.
Bruma en Riedewald deden het trouwens niet zo slecht. En De Vrij was niet 100% fit, last van de knie, die had eigenlijk niet moeten spelen.
Bruma en Riedewald deden het trouwens niet zo slecht. En De Vrij was niet 100% fit, last van de knie, die had eigenlijk niet moeten spelen.
0
geplaatst: 7 september 2015, 13:09 uur
Ernie schreef:
(afbeelding)
https://www.facebook.com/sporza/photos/a.170474339270.120407.22186054270/10153695771909271/?type=1&theater
(afbeelding)
https://www.facebook.com/sporza/photos/a.170474339270.120407.22186054270/10153695771909271/?type=1&theater
Dat duurde vier jaar geleden geen vier weken hoor.
De camping in Charkov was al na ruim een week ontruimd

0
geplaatst: 7 september 2015, 13:16 uur
Riedewald vond ik zelfs de beste speler aan onze kant...schrijnend om te constateren dat een debutant van 19 als zowat enige Oranje speler een voldoende scoorde, dat feit op zich zegt al genoeg.
0
geplaatst: 7 september 2015, 13:25 uur
Riedewald speelde bijna foutloos maar voegde ook niet zo heel veel toe, beetje kleurloos, maar dat mag als je zo jong bent en op een positie staat wat niet je favoriete plek is.
Even wat anders, Balotelli zijn rijbewijs is afgepakt na te hard rijden, en dat terwijl hij toch zo beloofd had zich te gedragen en zelfs een contract had getekend met gedragsvoorwaarden erin. Ben benieuwd of Milan hem nu op straat zet.
Even wat anders, Balotelli zijn rijbewijs is afgepakt na te hard rijden, en dat terwijl hij toch zo beloofd had zich te gedragen en zelfs een contract had getekend met gedragsvoorwaarden erin. Ben benieuwd of Milan hem nu op straat zet.
0
Hendrik68
geplaatst: 7 september 2015, 13:35 uur
Kunnen we ons volgend jaar helemaal richten op de eerste wereldtitel in de Formule 1 van Max Verstappen. En heeft u volgend jaar geen tijd: Max wordt daarna nog 20 keer op rij kampioen en dan is hij nog geen 40. Hij was gisteren weer geniaal bezig. Hij moest als laatste starten, omdat hij voor de zoveelste keer de motor had vervangen en omdat in de training een gedeelte van het plaatwerk de lucht in vloog moest hij in 1 van de eerste ronden nog eens verplicht door de pits wat nog eens een halve minuut kostte. Dan nog 12e worden is echt heel erg goed. Het lijkt er op dat de nieuwe motor aardig voldoet. Dat worden de volgende GP weer een hoop punten.
Dan volgend jaar ook de eerste Tourzege van Tom Dumoulin. Olympisch goud voor Dafne Schippers. Man, we hebben helemaal niet door dat er ook nog een voetbaltoernooi is volgend jaar.
Dan volgend jaar ook de eerste Tourzege van Tom Dumoulin. Olympisch goud voor Dafne Schippers. Man, we hebben helemaal niet door dat er ook nog een voetbaltoernooi is volgend jaar.
0
geplaatst: 7 september 2015, 17:50 uur
trebremmit schreef:
Tja, nu is het woon-werkverkeer niet meer mogelijk.
Ik stel voor dat AC Milan hem kleedkamer 11 ter beschikking stelt, die hij dan een klein beetje mag inrichten. 's Morgens om 7 uur gaat de kleedkamer open, 's avond om 10 uur weer dicht en op slot. Dan is hij gehuisvest, geen gevaar meer op de weg, hij kan geen foute vrienden meer ontmoeten en AC Milan kan hem gelijk een beetje in de gaten houden.
Na het opstaan en ontbijt kan hij alvast de pylonen en de doeltjes op het veld neerzetten voor zijn collega's. En verder natuurlijk de hesjes voor de indeling bij "partijtje" klaar leggen.
0
geplaatst: 7 september 2015, 18:30 uur
Supporteren jullie volgend jaar voor De Rode Duivels?
Dan supporteren wij nu voor Dumoulin. Mits een goede tijdrit is het mogelijk.
Dan supporteren wij nu voor Dumoulin. Mits een goede tijdrit is het mogelijk.
0
geplaatst: 7 september 2015, 18:35 uur
Tom Dumoulin! We zaten laatst tijdens de Tour nog te grappen dat hij wel of niet de Tour kon winnen, maar hij heeft nu echt heel serieuze kansen om een grote ronde te winnen, de Vuelta dus. Bizar!
0
geplaatst: 7 september 2015, 18:37 uur
Volgend jaar dan maar de Tour links laten liggen en volledig focussen op GIRO en/of VUELTA.
0
geplaatst: 7 september 2015, 18:37 uur
Cured schreef:
Ik vind dat Nederland op het WK meer geluk had, dan dat het nu evenveel pech heeft. In die zin ben ik het met Jasper eens ; de prestatie op het WK wordt wat overschat.
Vind ik veel te makkelijk. Je speelt twee toplanden compleet zoek, verliest geen enkele keer en wordt gewoon derde op het grootste voetbaltoernooi van de wereld. Wel met Robben en dan is een wereld van verschil.
0
geplaatst: 7 september 2015, 18:38 uur
AGE-411 schreef:
Volgend jaar dan maar de Tour links laten liggen en volledig focussen op GIRO en/of VUELTA.
Als hij nu de Vuelta wint, volgend jaar vol inzetten op de Tour!
0
geplaatst: 7 september 2015, 18:42 uur
Akkoord, maar ik vrees er eigenlijk voor.
Er zit alleszins toekomst in die jongen, wat z'n resultaat zondag ook mag zijn.
0
geplaatst: 7 september 2015, 23:36 uur
Toen Belgie op de Euro2000 (in NL/BE) in de groepsfase eruit vloog werd in Vlaanderen aan verschillende mensen willekeurig op straat gevraagd of ze nu voor Oranje gingen supporteren. Nog niet misschien , Nee en Hell No waren steevast de antwoorden haha. Andersom is er veel meer support, ook van mij uit, dus komaan den roede duvels (of hoe je dat ook uitspreekt)
0
geplaatst: 8 september 2015, 07:19 uur
Nicolage Rico schreef:
Vind ik veel te makkelijk. Je speelt twee toplanden compleet zoek, verliest geen enkele keer en wordt gewoon derde op het grootste voetbaltoernooi van de wereld. Wel met Robben en dan is een wereld van verschil.
En ook Ron Vlaar wordt echt enorm gemist.
0
geplaatst: 8 september 2015, 09:40 uur
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.