Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 10 september 2015, 10:57 uur
Het touwtrekken om Dumoulin is al begonnen en dat terwijl hij nog tot eind 2016 onder contract staat bij Giant-Alpecin....... Gaat Tom ook zwichten voor het grote geld uit Italie / Spanje of voor de Oost-Europese Oligargen??????
Maar goed als Tom vandaag stand houd dan acht ik hem instaat het Rood in Madrid te brengen.........
0
geplaatst: 10 september 2015, 11:22 uur
Vandaag moet lukken, morgen helemaal en zondag is ook een eitje... Nu enkel die zaterdag nog...
0
geplaatst: 10 september 2015, 11:50 uur
Iedereen is maar bang voor die zaterdag etappe, maar vandaag is veel "gevaarlijker" voor Dumoulin.
Het venijn zit hem in de staart een bekliming van 1st cat van bijna 10km die alles behalve gelijkmatig loopt en een zeer technische en dus gevaarlijke afdaling neem daar bij ook nog dat de etappe ruim 200 km is over glooiend parcours....... Als je dat wegzet tegen zaterdag ja het is een echte berg etappe, maar lang niet zo zwaar als die van vorige week maandag, een stuk korter 175 km met een "vlak" middenstuk van bijna 50 km en de Top van de laatste col op 25 km van de finish.
Aru wil vandaag zijn slag slaan zodat hij de volgende dagen alleen maar hoeft te controleren hij heeft er de ploeg voor, Dumoulin heeft alles behalve een ploeg die hem bij kan staan en moet er maar op gokken / hopen dat anderen het "vuile" werk willen opknappen.
Als Dumoulin vandaag overleeft komt het wel goed denk / hoop ik..........
Het venijn zit hem in de staart een bekliming van 1st cat van bijna 10km die alles behalve gelijkmatig loopt en een zeer technische en dus gevaarlijke afdaling neem daar bij ook nog dat de etappe ruim 200 km is over glooiend parcours....... Als je dat wegzet tegen zaterdag ja het is een echte berg etappe, maar lang niet zo zwaar als die van vorige week maandag, een stuk korter 175 km met een "vlak" middenstuk van bijna 50 km en de Top van de laatste col op 25 km van de finish.
Aru wil vandaag zijn slag slaan zodat hij de volgende dagen alleen maar hoeft te controleren hij heeft er de ploeg voor, Dumoulin heeft alles behalve een ploeg die hem bij kan staan en moet er maar op gokken / hopen dat anderen het "vuile" werk willen opknappen.
Als Dumoulin vandaag overleeft komt het wel goed denk / hoop ik..........
0
geplaatst: 10 september 2015, 11:59 uur
Qua inhoud heeft Dumoulin meer te bieden dan Aru, dat glooiende is geen probleem. De laatste berg is inderdaad een flinke kluif maar hij hoeft enkel Aru in de gaten te houden. Het gat met de andere is gelukkig behoorlijk groot dus het om en om demareren van andere is voor hem niet zo heel interessant. Aangezien het einde van de ronde in zicht is kijkt iedereen naar zijn eigen plekje en dat is gunstig voor Tom want Majka en Rodriquez rijden op elkaar en de laatste zal sowieso in de gaten gehouden worden door de Movistar mannen want die hebben echt een schijt hekel aan elkaar. Hopelijk kan Dumoulin gewoon bij de bergmannen blijven (en hopen dat de avonturiers de bonusseconde nemen) en in de laatste afdaling het wiel van Valverde (als die er nog bij is) pakken.
0
geplaatst: 10 september 2015, 12:01 uur
thelion schreef:
Zoals ik hier boven al zei inderdaad, aan zijn eigen ploeg heeft Dumoulin bergop niks.
Ook aan de goedbedoelde hulp van Lotto Jumbo zal hij bergop weinig tot niets hebben.
Hij zal het dus weer alleen moeten doen helaas...
Ik vrees dus toch dat die verrekte Aru in Madrid op het hoogste puntje van het schavot komt te staan

0
geplaatst: 10 september 2015, 12:01 uur
Vergeet ook niet dat Rodriguez, Majka, Nieve en Valverde/Quintana ook nog wat zullen willen de komende dagen. Tom moet daar niet op reageren, maar gewoon het wiel van Aru zien te houden.
Die heeft er de ploeg voor om de race te controleren, en zal de concurrentie zeker niet willen laten rijden. Wat dat betreft kan Tom dus ook profiteren van Astana.
Het zullen in elk geval drie uiterst spannende ritten worden!
Die heeft er de ploeg voor om de race te controleren, en zal de concurrentie zeker niet willen laten rijden. Wat dat betreft kan Tom dus ook profiteren van Astana.
Het zullen in elk geval drie uiterst spannende ritten worden!
0
geplaatst: 10 september 2015, 12:02 uur
Stalin schreef:
Ik vrees dus toch dat die verrekte Aru in Madrid op het hoogste puntje van het schavot komt te staan
die kans is best groot. Maar hij kan toch gewoon achter de mannen van Aru gaan zitten. Dan doen ze het werk net zo goed voor hem. Koen de kort en co. kunnen en doen niks dus er zal ook niet naar hem gekeken worden om het heft in handen te nemen.
0
geplaatst: 10 september 2015, 12:06 uur
Mark Cavendish: “The Vuelta has become stupid”
Cycling Weekly
Cycling Weekly
“The Vuelta has just become stupid now; 11 mountain-top finishes this year,” he said, speaking to ITV. “One thing for the viewers: sprinters aren’t bad bike riders. You don’t have to go quick uphill to make it a good race, do you know what I mean?
“No-one wants to go to the Vuelta any more unless they crashed out of the Tour de France.
“No-one wants to go to the Vuelta any more unless they crashed out of the Tour de France.
0
geplaatst: 10 september 2015, 12:14 uur
Vergeet er wel bij te vertellen dat een gemiddelde sprinter nog altijd tig keer meer kansen heeft om wedstrijden te winnen dan een klimmer.
0
geplaatst: 10 september 2015, 12:24 uur
Zeer domme uitspraak van Zeeman. Zoals ieder wielervolger weet mag dit helemaal niet, laatst was er iemand (ik weet even snel niet meer wie) die een wiel van een andere ploeg aannam en toen een dikke tijdstraf aan z'n broek heeft gekregen. Door deze uitspraak gaat iedereen (en vooral de concurrenten en jury) hierop letten. Hij had gewoon niets moeten zeggen en als het nodig was een gaatje dicht moeten rijden of Tom even uit de wind zetten maar er zeker niet over moeten praten.
Hij heeft overigens al afstand gedaan van zijn uitspraken maar die hulp kan Dumoulin nu sowieso wel vergeten al is het maar om de schijn tegen te krijgen.
0
geplaatst: 10 september 2015, 12:31 uur
Als de ene ploeg voor de andere ploeg een gat dichtrijdt, kan je daar zo gauw geen objectieve kritiek op geven. Die ploeg kan even goed voor eigen rekening aan het rijden zijn. Het wielincident (met Simon Clarke en Richie Porte dacht ik) is in dat opzicht een heel ander verhaal.
0
geplaatst: 10 september 2015, 13:31 uur
Nee daarom zeg ik het ook... Maar als hij dat openlijk gaat rondbazuinen vervalt dat objectieve verhaal natuurlijk.
0
geplaatst: 10 september 2015, 17:57 uur
Dumoulin weer erg sterk vandaag. Alle aanvallen van Aru vrij gemakkelijk weten af te slaan. Morgen moet ook zeker te doen zijn. Alles gaat dus afhangen van zaterdag.
0
geplaatst: 10 september 2015, 18:14 uur
En Poels heeft een rit in de ronde van Groot Brittannie gewonnen.
0
geplaatst: 10 september 2015, 19:03 uur
Wat een belachelijk goede weken voor het Nederlands wielrennen. Dumoulin leek vandaag onaantastbaar. Zo zelfverzekerd.
0
geplaatst: 10 september 2015, 19:06 uur
Hopen op een kopgroep die wegblijft komende 2 dagen. Aan de andere kant zou het ook wel mooi zijn als Aru en Dumoulin zaterdag gaan sprinten om het rood. Vooral omdat ik verwacht dat Dumoulin dat wint 
Als het zo blijft wordt het iig het kleinste verschil tussen nummers 1 en 2 in een grote ronde ooit... (record staat nu op naam van Eric Caritoux met 6 seconden op Fernandez in de Vuelta van 1984)

Als het zo blijft wordt het iig het kleinste verschil tussen nummers 1 en 2 in een grote ronde ooit... (record staat nu op naam van Eric Caritoux met 6 seconden op Fernandez in de Vuelta van 1984)
0
geplaatst: 10 september 2015, 19:51 uur
Wat een klasse inderdaad, wat een beheersing.
Er zal heel wat voor nodig zijn om hem van de eindzege af te houden.
0
geplaatst: 10 september 2015, 20:21 uur
Volgens "de Belg" hebben ze morgen redelijk kort bij de finish nog een soort van kasseienstrook. Daar zou Tom wellicht nog wat secondes kunnen pakken. Het zou toch wel fijn zijn als hij minimaal 15 seconde voorsprong heeft voor eventuele bonificatie secondes of gaatjes die precies verkeerd vallen.
0
geplaatst: 10 september 2015, 20:30 uur
Ge kunt echt geen 15 seconden pakken op dat kleine nietszeggende kasseistrookje hoor.
0
geplaatst: 10 september 2015, 20:31 uur
johan de witt schreef:
1 punaise is genoeg
0
geplaatst: 10 september 2015, 20:51 uur
Gelukkig staat er geen Spanjaard op 3 seconden

jassn schreef:
Ge kunt echt geen 15 seconden pakken op dat kleine nietszeggende kasseistrookje hoor.
Daar niet, maar op die aankomst morgen zal Tom eerder tijd pakken op Aru dan andersom.
0
geplaatst: 11 september 2015, 00:32 uur
jassn schreef:
Hoeft ook niet, hij heeft er al drie namelijk dus 12 seconde is genoeg

0
geplaatst: 11 september 2015, 18:04 uur
Wat een randdebiel zeg die Moreno!
Zal z'n kopman blij mee zijn dat hij overnam 400 mtr voor t eind.
0
Onweerwolf
geplaatst: 11 september 2015, 18:09 uur
vigil schreef:
Moreno staat 8e en slechts enkele seconden achter Chaves, dus op zich is dat wel te verklaren, zeker gezien Purito zelf niet slechts op enkele seconden van Dumoulin staat.
0
geplaatst: 11 september 2015, 18:26 uur
Schijnt trouwens die potjevilo te zijn geweest, italiono vs. Italiono...
0
Onweerwolf
geplaatst: 11 september 2015, 18:30 uur
vigil schreef:
Ah, op die fiets.
Ik dacht ook al: "ik heb niet gezien dat Moreno op kop kwam."
Wel zei Joris op een gegeven moment: "hij wil dat er overgenomen wordt". En daarbij vroeg ik mij af of hij nou bedoelde dat Dumoulin wilde dat Moreno overnam of dat Aru wilde dat Pozzopipo overnam. Ik meende al het laatste maar had het niet gezien.
0
Onweerwolf
geplaatst: 11 september 2015, 18:37 uur
Wat overigens wel gaaf is; de nummer 2 in een etappe krijgt 6 bonificatieseconden. Dus als ze morgen op dezelfde tijd over de finish geraken maar Aru wordt 2e en Dumoulin maximaal 4e dan staan ze gelijk. Dat zou pas echt geschiedenis schrijven zijn. 

0
geplaatst: 11 september 2015, 18:41 uur
Dat kan niet, want Aru sprint Dumoulin er nooit af
Die kan beter aankomen.
Hij zal het echt op de berg moeten doen, en dan zijn voorsprong in de afdaling zien vast te houden.
Dan kan het alsnog een secondenspel worden natuurlijk.
Die kan beter aankomen.Hij zal het echt op de berg moeten doen, en dan zijn voorsprong in de afdaling zien vast te houden.
Dan kan het alsnog een secondenspel worden natuurlijk.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.