Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 26 september 2015, 13:08 uur
Hendrik68 schreef:
Ik zou het bijzonder kunnen waarderen als vanavond al blijkt dat Ajax het toch niet zo goed op de rit heeft. En speelt de beste Ajacied niet bij Groningen?
Ik zou het bijzonder kunnen waarderen als vanavond al blijkt dat Ajax het toch niet zo goed op de rit heeft. En speelt de beste Ajacied niet bij Groningen?
Denk dat we niet gaan winnen daar, volgens mij hebben we ook nog nooit gewonnen in de arena.
Maar hopen mag altijd.

0
geplaatst: 26 september 2015, 13:09 uur
Mjuman schreef:
2. "waarde van de selectie is vorig seizoen gedaald"
Nog even over 2: als de waarde van de selectie is gedaald is dat wel zorgwekkend. Hoe kan je in vredesnaam een topproduct afleveren met kwalitatief minder materiaal? Wat is de core business van Ajax? Topvoetbal bedrijven of spaarbank spelen (veel liquide middelen aanleggen).
2. "waarde van de selectie is vorig seizoen gedaald"
Nog even over 2: als de waarde van de selectie is gedaald is dat wel zorgwekkend. Hoe kan je in vredesnaam een topproduct afleveren met kwalitatief minder materiaal? Wat is de core business van Ajax? Topvoetbal bedrijven of spaarbank spelen (veel liquide middelen aanleggen).
Ik heb de VI niet, dus hier maar even de vraag hoe die waarde eigenlijk bepaald wordt. Speelt de lengte van lopende contracten daar niet ook een belangrijke rol in? Want dat heeft op zich niet zo veel te maken met de kwaliteit van het materiaal.
0
geplaatst: 26 september 2015, 13:22 uur
Brunniepoo schreef:
Ik heb de VI niet, dus hier maar even de vraag hoe die waarde eigenlijk bepaald wordt. Speelt de lengte van lopende contracten daar niet ook een belangrijke rol in? Want dat heeft op zich niet zo veel te maken met de kwaliteit van het materiaal.
(quote)
Ik heb het overgenomen uit VI (speciaal gekocht omdat ik het boeiende materie vind
). Veel info is te vinden op transfermarket.com, algemeen toegankelijk, daar vind je per speler bijv waardeontwikkeling grafisch weergegeven; ook infostrada is een (betaalde) bron en veel kan je halen uit het (openbare via de website) jaarverslag van Ajax. Stond zelf wel verbaasd van die soms enorme afboekingen op spelers - dat is een duidelijk herkenbare post; looptijd telt idd mee (dat zou je bijv terug moeten zien bij spelergegevens uit vorige seizoenen (transfermarket). IN principe zou je het al verstreken deel van het contract in mindering moeten brengen op de waarde - bijv bij een 4 jarig contract (transfersom 2 mlijoen)waarvan 1 jaar is verstreken zou je dan 500.000 moeten afboeken; er is echter ook nog zoiets als de intrensieke waardeontwikkeling van een speler (een speler die meer waard wordt en voor dezelfde waarde, minus depreciatie, als aangekocht op de balans blijft staan is dan een zgn 'verborgen reserve') "Waarde van het elftal" is natuurlijk geen absolute indicator voor performance - anders had PSV nooit van ManU kunnen winnen, maar het geeft wel een idee. Inzetten op een selectiebrede waardervermeerdeing bij Ajax is niet realistisch, gezien de frequentie waarmee echte talenten zich aandienen en dan nog is het de vraag of een talent doorbreekt en/of 'heel' blijft. Genoeg talentvolle voetballers die vanwege blessures moesten afhaken.
0
geplaatst: 26 september 2015, 13:39 uur
Platini's einde is ook aan het naderen.
Zijn rare relatie met Blatter, concurrent nu (lijkt het) maar ook omgekocht door dezelfde Blatter. Die hoge functie van zijn zoon bij het WK in Qatar.
Het aarzelen van Platini om met eenduidige stappen richting FIFA te gaan.
Heel vreemd allemaal.
Nog zo'n positie (baas bij de UEFA) waarvan je met recht mag afvragen of een ex-voetballer daarvoor wel zo geschikt is.
Misschien komt Michael van Praag, als rasbestuurder, alsnog om de hoek kijken...
Zijn rare relatie met Blatter, concurrent nu (lijkt het) maar ook omgekocht door dezelfde Blatter. Die hoge functie van zijn zoon bij het WK in Qatar.
Het aarzelen van Platini om met eenduidige stappen richting FIFA te gaan.
Heel vreemd allemaal.
Nog zo'n positie (baas bij de UEFA) waarvan je met recht mag afvragen of een ex-voetballer daarvoor wel zo geschikt is.
Misschien komt Michael van Praag, als rasbestuurder, alsnog om de hoek kijken...
0
Hendrik68
geplaatst: 26 september 2015, 16:57 uur
trebremmit schreef:
, volgens mij hebben we ook nog nooit gewonnen in de arena.
Maar hopen mag altijd.
Niet teveel naar statistieken kijken. Hadden we voor 2014 ooit een beker gewonnen? Hadden tot voor 2 jaar ooit bij PSV gewonnen? Het duurde tot deze eeuw voor we eindelijk in de Kuip wonnen en toen ineens 3 keer in 4 jaar. , volgens mij hebben we ook nog nooit gewonnen in de arena.
Maar hopen mag altijd.
Ik reken natuurlijk nergens op, maar onverslaanbaar lijkt Ajax me zeker niet. De enige clubs die punten in de Arena weghaalden speelden..... in het groen-wit. Dus.
0
geplaatst: 26 september 2015, 19:17 uur
Ondertussen bewijst Anita waarom zijn selectie voor Oranje terecht was. Uitstekende pot, evenals de andere Nederlanders, tegen Chelsea. Verdiend op 1-0. Chelsea wordt op alle vlakken afgetroefd.
0
geplaatst: 26 september 2015, 19:36 uur
Mjuman schreef:
Sjefke - je eigen ploegie wordt ie niet beter van als je de GROTE opponent blijft afschilderen als een stel half-wits.
Eens. Ik ben het gewoon niet eens met de lofuitingen voor PSV.Sjefke - je eigen ploegie wordt ie niet beter van als je de GROTE opponent blijft afschilderen als een stel half-wits.
Ook hij keek naar PSV: de mix van ervaren en talenten werkt daar wel - totdat een van de centrale figuren (uit de as) door een blessure wegvalt.
Ah, dus PSV valt of staat met Guardado? Dat vind ik niet bepaald een positief toekomstbeeld en niet echt een voorbeeld van een team dat het wel op de rit heeft.PSV heeft welgeteld één bovengemiddeld goede wedstrijd gespeeld dit seizoen: tegen Man U. Het hoort niet bij zo'n provincieclubje om daardoor gelijk zo hoog van de toren te blazen. Dat kunnen wij in Amsterdam toch beter.

edit:
Einde eerste helft. PSV staat geflatteerd op voorsprong tegen een sterker NEC.
Thuis tegen een promovendus. Knap hoor.
0
geplaatst: 26 september 2015, 22:04 uur
chevy93 schreef:
Ondertussen bewijst Anita waarom zijn selectie voor Oranje terecht was.
Ondertussen bewijst Anita waarom zijn selectie voor Oranje terecht was.
Hoe komt het dat we daar nooit eens wat van merken?
0
geplaatst: 26 september 2015, 22:14 uur
Hendrik68 schreef:
Ik reken natuurlijk nergens op, maar onverslaanbaar lijkt Ajax me zeker niet. De enige clubs die punten in de Arena weghaalden speelden..... in het groen-wit. Dus.
En hoe komt het, dat Groningen zo ongelofelijk slap speelde met een instelling van lik-me-vestje zijn afgereisd en zelfs tegen een ongekend treurig Ajax alsnog weten te verliezen?
De oude "we-verliezen-toch-wel-van-Ajax-dus-laat-maar-zitten-mentaliteit".
De volgende keer kan zo'n wedstrijd gewoon op papier af, dat scheelt iedereen een hoop ergernis. Gewoon hup, 2-0 doorgeven aan de KNVB, de spelers van FC Groningen blijven gewoon thuis, dat scheelt in ieder geval weer een ritje naar Amsterdam.
0
geplaatst: 26 september 2015, 22:19 uur
musician schreef:
En hoe komt het, dat Groningen zo ongelofelijk slap speelde met een instelling van lik-me-vestje zijn afgereisd en zelfs tegen een ongekend treurig Ajax alsnog weten te verliezen?
De volgende keer kan zo'n wedstrijd gewoon op papier af, dat scheelt iedereen een hoop ergernis. Gewoon hup, 2-0 doorgeven aan de KNVB, de spelers van FC Groningen blijven gewoon thuis, dat scheelt in ieder geval weer een ritje naar Amsterdam.
(quote)
Vreselijk inderdaad, wat een instelling, ook gewoon drie basisspelers rust geven voor deze wedstrijd, hoe haalt Van der Looij het in zijn hoofd. Ben al jaren niet zo'n fan van deze trainer, van mij mag hij het ook wel afmaken dit seizoen maar daarna mag er wel eens een nieuw iemand komen.
0
geplaatst: 26 september 2015, 22:26 uur
Ik zat op het puntje van m'n stoel maar helaas volgde er op het eind geen juichmoment

0
geplaatst: 26 september 2015, 22:33 uur
Er zijn twee wedstrijden per jaar die er toe doen. Eén uit en één thuis.
Daar wordt de volle 100% van de strijdkracht geëist, daar kun je je seizoen mee maken en breken.
Ik kan mij nog voorstellen dat FC Groningen in de regio een paar clubs heeft waar verlies niet op prijs wordt gesteld. Maar eigenlijk gaat het om die twee wedstrijden.
En vanavond had Groningen met de juiste instelling gewoon kansen gehad om met drie punten terug te reizen. Ja, dat iemand sowieso nog naar de Arena gaat om daar een wedstrijd te kijken. Je kunt er in de omgeving ook leuk shoppen. Dat is natuurlijk expres bedacht om mensen die het niet meer kunnen aanzien de gelegenheid te geven de vieze smaak in hun mond weg te spoelen...
Daar wordt de volle 100% van de strijdkracht geëist, daar kun je je seizoen mee maken en breken.
Ik kan mij nog voorstellen dat FC Groningen in de regio een paar clubs heeft waar verlies niet op prijs wordt gesteld. Maar eigenlijk gaat het om die twee wedstrijden.
En vanavond had Groningen met de juiste instelling gewoon kansen gehad om met drie punten terug te reizen. Ja, dat iemand sowieso nog naar de Arena gaat om daar een wedstrijd te kijken. Je kunt er in de omgeving ook leuk shoppen. Dat is natuurlijk expres bedacht om mensen die het niet meer kunnen aanzien de gelegenheid te geven de vieze smaak in hun mond weg te spoelen...
0
geplaatst: 26 september 2015, 22:43 uur
Wat kan mij dat rottige Newcastle schelen?
Je hebt het over een terechte uitverkiezing van Anita voor het Nederlands elftal.
Vind je het gek dat er dan wordt gevraagd waarom we daar helemaal niks van merken? Ik hoef toch niet de stand van groep A bij de voorrondes voor het EK nog even in herinnering te brengen?
Je hebt het over een terechte uitverkiezing van Anita voor het Nederlands elftal.
Vind je het gek dat er dan wordt gevraagd waarom we daar helemaal niks van merken? Ik hoef toch niet de stand van groep A bij de voorrondes voor het EK nog even in herinnering te brengen?
0
Hendrik68
geplaatst: 26 september 2015, 23:09 uur
Kun je wel lekker interssant over Wales lopen doen
, maar leg mij de puntenverdeling eens uit. Australie heeft 1 wedstrijd 4 punten en Wales 9 uit 2 en Engeland 6 uit 2. Ik vind het peroonlijk niet gek dat ik dat niet snap.
, maar leg mij de puntenverdeling eens uit. Australie heeft 1 wedstrijd 4 punten en Wales 9 uit 2 en Engeland 6 uit 2. Ik vind het peroonlijk niet gek dat ik dat niet snap.
0
geplaatst: 26 september 2015, 23:10 uur
0
Hendrik68
geplaatst: 26 september 2015, 23:33 uur
musician Ik kan al jou post wel gaan quoten, maar dan wordt het vrij overzichtelijk. Vraagje: betaal jij 17,50 voor Fox Eredivisie en kijk jij als Feyenoord fan dan voor je lol naar Ajax-Groningen? Een live wedstrijd in de Eredivisie is een verzoeking en al helemaal als je eigen club niet speelt. Ik snap niet dat je dan niet liever een plaat van Fleetwood Mac opzet. Of een potje Rugby gaat kijken. Engeland-Wales was geweldig en zoals LTB al aangaf, het WK wielrennen. Of kijk morgenavond eens naar de NFL op het andere Fox net. De Green Gang neemt het op tegen de Eagles. Als je wilt weten hoe er verdedigd dient te worden dan zijn mijn New York Jets de standaard dit seizoen. Van de week werd een van de favorieten voor de Superbowl de Indianapolis Colts zo ongeveer hun eigen stadion uitgeveegd op een manier waar nog lang over gesproken wordt. Daar plak ik na mijn nachtdienst op maandag in doodvermoeide toestand met plezier nog 3 uur aan vast. Maar niet voor FC Groningen hoor. De belangrijkste spelers die met Groningen de beker wonnen spelen nu in de middenmoot op het 2e Engelse niveau. Wat verwacht je dan van de spelers die overblijven? Dat zij jou een avondvullend programma om nooit te vergeten voorschotelen? Lijkt me toch niet he? Over Newcastle heb je trouwens wel helemaal gelijk. Ik denk dat de euforie over de Nederlandse spelers aldaar wat overdreven is. Kijk eens naar de stand zou ik zeggen.
pjh1967
pjh1967

0
geplaatst: 26 september 2015, 23:44 uur
Het is wel beschamend om met zo'n instelling op het veld te komen, dan kun je voetballend wel minder zijn maar dat kun je altijd nog compenseren met vechtlust. Groningen kan blijkbaar alleen thuis af en toe eens wat winnen, en het wordt donderdag dan ook een drama in Portugal al ze zo het veld betreden.
0
geplaatst: 27 september 2015, 08:07 uur
Hendrik68 schreef:
Ik kan al jou post wel gaan quoten, maar dan wordt het vrij overzichtelijk. Vraagje: betaal jij 17,50 voor Fox Eredivisie en kijk jij als Feyenoord fan dan voor je lol naar Ajax-Groningen? Een live wedstrijd in de Eredivisie is een verzoeking en al helemaal als je eigen club niet speelt. Ik snap niet dat je dan niet liever een plaat van Fleetwood Mac opzet.
Ik kan al jou post wel gaan quoten, maar dan wordt het vrij overzichtelijk. Vraagje: betaal jij 17,50 voor Fox Eredivisie en kijk jij als Feyenoord fan dan voor je lol naar Ajax-Groningen? Een live wedstrijd in de Eredivisie is een verzoeking en al helemaal als je eigen club niet speelt. Ik snap niet dat je dan niet liever een plaat van Fleetwood Mac opzet.
Je kunt overigens heel goed muziek draaien terwijl je een live wedstrijd bekijkt. Het is zelfs aan te raden

Een wedstrijd wordt natuurlijk al zappend bekeken, vooral omdat je in de tussentijd altijd blijft hopen op een klein wondertje.
Je lijkt overigens wel mevrouw musician. Naast "gaan we hier de hele avond naar kijken?" heeft ze ook de gevleugelde uitdrukking "mag ik er op wijzen dat er wit-rood-wit door het beeld loopt" in het leven geroepen

0
geplaatst: 27 september 2015, 11:48 uur
musician schreef:
Wat kan mij dat rottige Newcastle schelen?
Meestal moet je eerst bij je club presteren, voordat je opgeroepen wordt voor het Nederlands elftal. Wat kan mij dat rottige Newcastle schelen?

Wat heeft Anita daar mee te maken? Hij heeft geen minuut gespeeld en is recentelijk pas voor het eerst opgeroepen in weet ik veel hoeveel jaar...trebremmit schreef:
Vreselijk inderdaad, wat een instelling, ook gewoon drie basisspelers rust geven voor deze wedstrijd, hoe haalt Van der Looij het in zijn hoofd.
Dat laatste is inderdaad niet goed te praten, maar Groningen heeft echt wel geprobeerd (hoog) druk te zetten. Ajax voetbalde daar makkelijk onderuit en liet al gauw weten dat er voor Groningen niets te halen zou zijn. Je kunt veel zeggen over de keuzes van de trainer, maar je zou ook een keer kunnen erkennen dat Ajax gisteren een prima, degelijke pot op de mat heeft gelegd.Vreselijk inderdaad, wat een instelling, ook gewoon drie basisspelers rust geven voor deze wedstrijd, hoe haalt Van der Looij het in zijn hoofd.
Groningen had letterlijk NIETS in te brengen gisteren. Dat was grotendeels de verdiensten van de Ajacieden, want er werd eindelijk eens 90 minuten redelijk tot goed gespeeld. Met een scherpere spits loop je met 4-0 het veld af. Vooral de tweede helft behoorlijk wat kansen gecreëerd.
0
geplaatst: 27 september 2015, 12:20 uur
Nou, ik vond Ajax maar matig eerlijk gezegd, maar als jij hier al tevreden mee bent.
Groningen deed helemaal niks, ze bleven vooral voor het eigen doel hangen, en waren bang om te verliezen wat dan ook gebeurde, ze hebben het ajax gewoon erg makkelijk gemaakt.
Wat ook een verschil met de thuiswedstrijden waar ze wel inzet en passie tonen.
Groningen deed helemaal niks, ze bleven vooral voor het eigen doel hangen, en waren bang om te verliezen wat dan ook gebeurde, ze hebben het ajax gewoon erg makkelijk gemaakt.
Wat ook een verschil met de thuiswedstrijden waar ze wel inzet en passie tonen.
0
geplaatst: 27 september 2015, 12:54 uur
chevy93 schreef:
Dat laatste is inderdaad niet goed te praten, maar Groningen heeft echt wel geprobeerd (hoog) druk te zetten. Ajax voetbalde daar makkelijk onderuit en liet al gauw weten dat er voor Groningen niets te halen zou zijn. Je kunt veel zeggen over de keuzes van de trainer, maar je zou ook een keer kunnen erkennen dat Ajax gisteren een prima, degelijke pot op de mat heeft gelegd.
Een kinderhand is snel gevuld. Gezien zijn leeftijd is Sjef natuurlijk ook helemaal niets gewend, dus dat zullen we hem niet kwalijk nemen. Als je alleen de laatste 5 jaar van Ajax hebt gezien weet je uiteraard niet beter en dan ga je nog denken dat het goed is ook, vooral als je verder alleen naar de statistieken kijkt, zoals Sjef graag mag doen.Dat laatste is inderdaad niet goed te praten, maar Groningen heeft echt wel geprobeerd (hoog) druk te zetten. Ajax voetbalde daar makkelijk onderuit en liet al gauw weten dat er voor Groningen niets te halen zou zijn. Je kunt veel zeggen over de keuzes van de trainer, maar je zou ook een keer kunnen erkennen dat Ajax gisteren een prima, degelijke pot op de mat heeft gelegd.
En Anita is natuurlijk geen aanvulling op wat er nu al rondloopt bij het Nederlands Elftal. Afgezien van prestaties bij een eigen club blijkt dat zelden een garantie voor een mooie voortzetting bij het Nederlands Elftal. In die zin heb ik ook met Blind te doen.
Anita heeft niets toe te voegen waardoor het Nederlands Eltal beter gaat draaien en dat is waar het om gaat.
0
geplaatst: 27 september 2015, 14:08 uur
Ik vraag me af hoe je iets over het wel of niet toevoegen van Anita kan zeggen als je hem nooit ziet spelen?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.