MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Spannend

Matchpunt!

Haha, mooie coach.

Heerlijke wedstrijd...wat een spanning in de slotfase van de laatste set. Prachtige overwinning van de volleybal dames

chevy93 schreef:
Overigens vind ik wel dat de uitdoelpuntenregel afgeschaft moet worden, want die is echt zinloos en altijd in het voordeel van de uitspelende ploeg in de beslissingswedstrijd.

Mee eens. Ik zou trouwens elke wedstrijd beginnen met penalties. Eindigt de wedstrijd gelijk dan krijgt de winnaar van de penalties 2 punten en de verliezer 1 punt. Win je de penalties en verlies je de wedstrijd dan gewoon 0 punten. De winnaar van de wedstrijd ook gewoon 3 punten ook als die de penalties heeft verloren.
Bij enkele KO-wedstrijden kan eventueel bij een gelijkspel eerst nog verlengd worden om de verliezer van de penalties nog een kansje te geven.
Bij uit en thuis-KO is het lastiger. Als het na 2 penalty-series en 2 wedstrijden ook op doelsaldo nog niet beslist is, dan maar verlengen en desnoods nog een derde penalty-serie.

Klinkt als een goed voorstel Justus18. De wedstrijd beginnen met penalty's levert sowieso ook een hoop extra spektakel op.

De wedstrijd beginnen met sluipschutters op de tribune levert vast ook een hoop spektakel op, hoeft nog niet direct te betekenen dat dat een goed idee is.

Justus18 en Gretz, zitten jullie aan de drugges of zo? Wat een bescheten idee - ooit zelf gevoetbald? Dan weet je dat je juist het begin van de wedstrijd nodig hebt om 'erin te komen', de sfeer te proeven, de geur te snuiven.

Man man, klinkt net zo zot als het zgn omgekeerd diner dat ik ooit in mijn studietijd at: begonnen we met het digestief, daarna het dessert, gevolgd door de kaas, het hoofdgerecht enz.

Laat beide teams vooraf een IQ- of een EQ- test maken en het team met de hoogste gemiddelde score wint; of: laat 2 elftallen van supporters tegen elkaar zuipen of matten; en de winnaar bepaalt het resultaat op het veld. Voetbal is toch een rituele stammenstrijd vindt Nick Hornby (Fever Pitch).

Mjuman schreef:
Voetbal is toch een rituele stammenstrijd

Bij nader inzien dus niet zo'n gek idee, die sluipschutters...

GrafGantz schreef:
(quote)

Bij nader inzien dus niet zo'n gek idee, die sluipschutters...

I second that motion - geeft heldere inhoud aan de notie "de tegenstander uitschakelen".

Mjuman schreef:
ooit zelf gevoetbald? Dan weet je dat je juist het begin van de wedstrijd nodig hebt om 'erin te komen', de sfeer te proeven, de geur te snuiven.

Ja, ik heb zelf gevoetbald, ben coach geweest en zelfs scheidsrechter. En als ik met die instelling van jou aan een wedstrijd zou beginnen, zou ik de volgende wedstrijd reserve staan.

Ik ben voor het plan dat ik, meen ik, weleens van Van Gaal heb gehoord:

Na de verlenging is het Golden Goal, waarbij er om de vijf minuten een speler afvalt aan beide kanten. Lijkt me gruwelijk... en heeft ook meer met voetbal te maken. Penalty's vind ik nergens voor nodig in groepswedstrijden of competitieverband.

Er is een tijdje met Golden Goal gespeeld. Dat leidde tot oeverloos heen en weer spelen van de bal in de verdediging, omdat geen enkele ploeg het risico van een tegendoelpunt wilde nemen.

Justus18 schreef:
(quote)

Ja, ik heb zelf gevoetbald, ben coach geweest en zelfs scheidsrechter. En als ik met die instelling van jou aan een wedstrijd zou beginnen, zou ik de volgende wedstrijd reserve staan.

Blijf gewoon voortaan van die drugs af, dan klets je ook minder uit je nek en neem je geen dingen aan waarvan je niet de feitelijke verankering kunt aandragen.

Je hebt niet alleen aan voetbal gedaan, ook aan atletiek: jumping to conclusions. Jij weet helemaal NIETS van mijn instelling. Je neemt gewoon aan en dat, is nog slechter dan het geopperde idee.

Golden Goal is inderdaad een slecht idee, om de reden die Justus18 aanhaalt. Niet voor niets al tijden geleden afgeschaft. De uitdoelpuntenregel heeft ook niet zo uitgepakt als de UEFA/FIFA heeft gehoopt. Verlengen en/of penalty's is vele malen eerlijker.

Mjuman schreef:
Justus18 en Gretz, zitten jullie aan de drugges of zo? Wat een bescheten idee - ooit zelf gevoetbald? Dan weet je dat je juist het begin van de wedstrijd nodig hebt om 'erin te komen', de sfeer te proeven, de geur te snuiven.

Profs zouden hier geen enkel probleem mee moeten hebben imo. Ja, voetbal zelf, maar om nu amateurs/recreatievoetballers met duurbetaalde profs te vergelijken. Als je start met een strafschoppenserie heeft dat misschien ook als bijkomend voordeel dat de beginfase van een wedstrijd levendiger opent dan nu vaak het geval is.

Ja, wacht even, die Golden Goalregel is nooit van toepassing geweest op de door mij beschreven wijze. Als je met vijf tegen vijf speelt, valt die goal snel hoor. Dan zou je bijvoorbeeld nog kunnen zeggen dat na de tweede verlenging er gelijk drie spelers aan beide kanten af moeten, anders duurt het ook weer zo lang.

Apart dit, kijk nu via de livestream naar de andere halve finale van het volleyballen maar de beelden lopen blijkbaar 1 a 2 tellen achter op de commentator. Ik zie een speelster opspringen om te smashen en hoor die gozer al zeggen dat ze afgeblokt wordt. Echt spannend wil het niet worden zo

Zal Virgil van Dijk nu eindelijk eens in de basis komen bij Oranje? 3-1 winnen bij Chelsea en geen enkele kans voor Falcao, weer een uitstekende wedstrijd voor Van Dijk. Wel lachen dat Mourinho alles verliest trouwens, ook al heb ik best een zwak voor Chelsea, maar Mourinho is gewoon een nare man.

Geen enkele kans voor Falcao. Dat is tegenwoordig toch ook niet zo bijzonder meer?

trebremmit schreef:
Mourinho is gewoon een nare man.

Een rare man ook...

Jose Mourinho Delivers Desperate Post-Match Interview | The SPORT Bible - thesportbible.com

En speciaal voor Paap_Floyd deze quote uit het artikel:

"Falcao operated with all the grace of a knackered Blackpool donkey that lives off a diet of mince and onions."

Ik zag het net bij Studio Sport van Mourinho.

Hij vindt zichzelf dus de beste, en er zijn een paar die ook op zijn niveau zitten maar niemand is beter dan hij. En hij zegt het zonder er bij te lachen.

Waarom speelt Botteghin eigenlijk nooit bij Feyenoord, of zijn ze zo dol op Jan Arie?

Jan-Arie is linksbenig.

Nou en, er kunnen best twee met een rechterbeen in de verdediging. Die Arie kan er helemaal niks van dus Botteghin is al snel een verbetering.

trebremmit schreef:
Nou en, er kunnen best twee met een rechterbeen in de verdediging. Die Arie kan er helemaal niks van dus Botteghin is al snel een verbetering.

Eensch, maar de linksbenigheid is waarschijnlijk wel dé reden dat hij erin staat ipv Botteghin.

Ja dat zal het ook wel zijn, idioot gedoe vind ik dat, bij heel veel trainers is dat belangrijker dan dat je kunt verdedigen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:20 uur

geplaatst: vandaag om 22:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.