Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 4 oktober 2015, 16:33 uur
Eerder zei ik nog dat Van der Looij wel het seizoen af mocht maken, maar wat mij betreft wordt hij vandaag nog ontslagen. Zoveelste wanprestatie. Niet dat het allemaal zijn schuld is, want wat zijn er een slechte aankopen gedaan zeg, Tamata, Maduro, Reijnen het is allemaal niks. Maar waarom dan niet Larsen opstellen in plaats van Kappelhof, of is die eerste nog slechter?
Hopelijk kan er achterin nog wat beters aangekocht worden in de winter, anders kan het wel eens degradatievoetbal gaan worden.
Hopelijk kan er achterin nog wat beters aangekocht worden in de winter, anders kan het wel eens degradatievoetbal gaan worden.
0
geplaatst: 4 oktober 2015, 17:45 uur
Volleybal dames worden voorlopig aardig weggeslagen door de Russinnen 

0
geplaatst: 4 oktober 2015, 17:59 uur
Op zich geen verrassing gezien de posities op de wereldranglijst (4 vs. 18), maar stiekem hoopte ik natuurlijk wel dat ze vanwege het thuisvoordeel boven zich uit zouden stijgen. Voorlopig is Rusland gewoon een maatje te groot. Jammer maar geen schande.
0
geplaatst: 4 oktober 2015, 18:18 uur
De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Zo lijkt AZ eindelijk eens een wedstrijd te gaan winnen na een Europees duel. Kan me niet de laatste keer dat dat gelukt is niet meer herinneren.
0
geplaatst: 4 oktober 2015, 19:00 uur
Niemand over Ajax-PSV?
Ik lees dat de Ajax supporters klaar zijn met het "balletjegeschuif" en daar Frank de Boer volledig verantwoordelijk voor houden.
De Boer was zelf overigens geheel eerlijk over de wedstrijd. Toen de verslaggever stelde "je verloor de strijd op het middenveld" corrigeerde De Boer "Nee hoor, op het hele veld".
Of hem dat gaat redden weet ik niet en of hij volledig verantwoordelijk is als wereldkampioen tikkies breed en terug ook niet.
Het passieloze en vooral slaapverwekkende spel leidt dan meestal nog tot drie punten. Maar een beetje tegenstander, zoals vanmiddag PSV, straft dat gelijk af en uiteindelijk blijft er dan helemaal niets meer over van het spel van Ajax.
Dat er wat moet gaan veranderen lijkt mij duidelijk. Dat redden ze niet meer, met een trainer er uit en een paar nieuwe aankopen.
Ik lees dat de Ajax supporters klaar zijn met het "balletjegeschuif" en daar Frank de Boer volledig verantwoordelijk voor houden.
De Boer was zelf overigens geheel eerlijk over de wedstrijd. Toen de verslaggever stelde "je verloor de strijd op het middenveld" corrigeerde De Boer "Nee hoor, op het hele veld".
Of hem dat gaat redden weet ik niet en of hij volledig verantwoordelijk is als wereldkampioen tikkies breed en terug ook niet.
Het passieloze en vooral slaapverwekkende spel leidt dan meestal nog tot drie punten. Maar een beetje tegenstander, zoals vanmiddag PSV, straft dat gelijk af en uiteindelijk blijft er dan helemaal niets meer over van het spel van Ajax.
Dat er wat moet gaan veranderen lijkt mij duidelijk. Dat redden ze niet meer, met een trainer er uit en een paar nieuwe aankopen.
0
geplaatst: 4 oktober 2015, 20:52 uur
Ik vond dat Groningen nogal pech had in de afronding, die hadden met gemak 0-2 voor kunnen staan met de rust, maar ze geven het wel makkelijk weg achterin en op het laatst al helemaal (2 goals tegen in de laatste 5 min meen ik)
Ajax leek wat zonder zelfvertrouwen te spelen, weinig durf en dat in de Arena. PSV strafte dat netjes af. Ik denk dat ajax er wel weer bovenop komt, niet? Trainerwissel werkt zelden, daar zijn voorbeelden genoeg van.
Wat ik vreemd vind is dat PSV pas 3 thuiswedstrijden heeft gehad. In de 5 uitwedstrijden verspeelden ze al 7 punten. Hopelijk gaat dat nu beter na deze overwinning.
Maar het hoogtepunt van het weekend is toch die goal van Santos van NEC.
Ajax leek wat zonder zelfvertrouwen te spelen, weinig durf en dat in de Arena. PSV strafte dat netjes af. Ik denk dat ajax er wel weer bovenop komt, niet? Trainerwissel werkt zelden, daar zijn voorbeelden genoeg van.
Wat ik vreemd vind is dat PSV pas 3 thuiswedstrijden heeft gehad. In de 5 uitwedstrijden verspeelden ze al 7 punten. Hopelijk gaat dat nu beter na deze overwinning.
Maar het hoogtepunt van het weekend is toch die goal van Santos van NEC.
0
geplaatst: 4 oktober 2015, 21:04 uur
musician schreef:
Niemand over Ajax-PSV?
Niemand over Ajax-PSV?
Achterin zijn ze aan het schuiven; voorin moeten ze het hebben van individuele acties. Ik ben bang dat de filosofie van de jeugdopleiding (waar de nadruk ligt op individuele ontwikkeling) al veel te lang is doorgedrongen tot het eerste. Het is niet om aan te zien hoe slecht de voorhoede en middenveld bij Ajax zich vrij lopen, combineren en in teamverband spelen. Frank houdt de schade beperkt.
0
geplaatst: 4 oktober 2015, 21:13 uur
uit: Groningen 4 0 0 4 0:11 0pnt , das nog slechter dan de graafschap, beetje beschamend is het wel eigenlijk. Maar ok, op naar het interland weekend... 

0
geplaatst: 4 oktober 2015, 21:34 uur
Rodgers weggestuurd bij Liverpool. De Everton-fans kunnen hun lol niet op. Wie gaat er nu op het stoeltje zitten? Klopp, Ancelotti? Misschien dat de Amerikaanse eigenaren een lijntje uitgooien naar Klinsmann (heb z'n naam nog niet voorbij zien komen)?
0
geplaatst: 4 oktober 2015, 22:15 uur
Anderlecht mist ondertussen 3 strafschoppen en incasseert een gelijkmaker in de 94e minuut middels een eigen doelpunt 

0
geplaatst: 4 oktober 2015, 22:16 uur
Poles Apart schreef:
Rodgers weggestuurd bij Liverpool. De Everton-fans kunnen hun lol niet op. Wie gaat er nu op het stoeltje zitten? Klopp, Ancelotti? Misschien dat de Amerikaanse eigenaren een lijntje uitgooien naar Klinsmann (heb z'n naam nog niet voorbij zien komen)?
Frank de Boer?Rodgers weggestuurd bij Liverpool. De Everton-fans kunnen hun lol niet op. Wie gaat er nu op het stoeltje zitten? Klopp, Ancelotti? Misschien dat de Amerikaanse eigenaren een lijntje uitgooien naar Klinsmann (heb z'n naam nog niet voorbij zien komen)?
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 4 oktober 2015, 22:41 uur
PSV speelt gewoon al dik een seizoen beter dan Ajax, dus ik had er op voorhand al wel vertrouwen in - makkelijk praten nu, natuurlijk
. Ajax heeft ook nog geen noemenswaardige tegenstand gehad dit seizoen, en het voetbal is meestal helaas ook al tijden niet om aan te gluren.
. Ajax heeft ook nog geen noemenswaardige tegenstand gehad dit seizoen, en het voetbal is meestal helaas ook al tijden niet om aan te gluren.
0
geplaatst: 4 oktober 2015, 23:38 uur
Paap_Floyd schreef:
Anderlecht mist ondertussen 3 strafschoppen en incasseert een gelijkmaker in de 94e minuut middels een eigen doelpunt
Was het niet Anderlecht dat al jarenlang strafschoppen mist?
0
Hendrik68
geplaatst: 5 oktober 2015, 09:04 uur
gigage schreef:
uit: Groningen 4 0 0 4 0:11 0pnt , das nog slechter dan de graafschap, beetje beschamend is het wel eigenlijk.
Ik hou helemaal niet van statistieken. Beetje vreemd misschien voor iemand die als liefhebber van de NFL wordt doodgegooid met statistieken. Het heeft altijd al gauw iets lulligs. Zoals 70% balbezit en toch verloren. Soms wordt er gewoon gezocht naar een statistiek om maar een record in stand gehouden te zien worden. Bijv. Groningen verloor nog nooit in de Kuip op maandagmorgen. Maar goed: 4 uitwedstrijden geen enkel doelpunt is inderdaad niet best, maar daar zitten wel Ajax en PSV tussen. Dan valt dat ook wel weer mee. En als je in korte tijd 3 keer op de lat schiet dan is dat ook pech en dat zie je niet in de statistieken terug. Groningen scoort niet alleen uit moeizaam. Dat komt vooral omdat Groningen nooit een spits opstelt, dan krijg je dat. Over statistieken gesproken. Tot 2015 won nog nooit een club de beker zonder 1 spits in de selectie. WE waren de eerste. Dat mag van mij dit jaar wel weer.uit: Groningen 4 0 0 4 0:11 0pnt , das nog slechter dan de graafschap, beetje beschamend is het wel eigenlijk.
Van de Looi weg is de oplossing Bert? Dat weten we pas als hij vertrekt. Vd Looi heeft ons 2 keer de Play Offs opgeleverd en de eerste prijs in de historie. Als je dan toch over statistieken praat dan heeft hij de beste. Gelukkig regeert het nuchtere verstand bij Nijland en mag Vd Looi nog wel even door. Meestal trekt het in de 2e seizoenshelft wel wat bij en dat gaat nu ook wel gebeuren. Zo slecht spelen ze niet. wat ik me net als jij afvraag is waarom die Larsen niet speelt. Als je iemand voor zoveel geld uit Denemarken haalt moet het een directe aanwinst zijn, dus wat is er aan de hand?
0
geplaatst: 5 oktober 2015, 11:16 uur
Poles Apart schreef:
Robbie Alflen ??
0
Hendrik68
geplaatst: 5 oktober 2015, 11:45 uur
Ja die ja, Jan Wouters als assistent, Frans Adelaar hoofd opleiding en Ton de Kruyk chef beveiliging. Jan van Staa als hoofd scout en John van Loen als Kop van Jut. Leeft Koos van Tamelen nog?
0
geplaatst: 5 oktober 2015, 11:49 uur
0
geplaatst: 5 oktober 2015, 13:52 uur
Hendrik68 schreef:
Van de Looi weg is de oplossing Bert? Dat weten we pas als hij vertrekt. Vd Looi heeft ons 2 keer de Play Offs opgeleverd en de eerste prijs in de historie. Als je dan toch over statistieken praat dan heeft hij de beste. Gelukkig regeert het nuchtere verstand bij Nijland en mag Vd Looi nog wel even door. Meestal trekt het in de 2e seizoenshelft wel wat bij en dat gaat nu ook wel gebeuren. Zo slecht spelen ze niet. wat ik me net als jij afvraag is waarom die Larsen niet speelt. Als je iemand voor zoveel geld uit Denemarken haalt moet het een directe aanwinst zijn, dus wat is er aan de hand?
(quote)
Ik hou helemaal niet van statistieken. Beetje vreemd misschien voor iemand die als liefhebber van de NFL wordt doodgegooid met statistieken. Het heeft altijd al gauw iets lulligs. Zoals 70% balbezit en toch verloren. Soms wordt er gewoon gezocht naar een statistiek om maar een record in stand gehouden te zien worden. Bijv. Groningen verloor nog nooit in de Kuip op maandagmorgen. Maar goed: 4 uitwedstrijden geen enkel doelpunt is inderdaad niet best, maar daar zitten wel Ajax en PSV tussen. Dan valt dat ook wel weer mee. En als je in korte tijd 3 keer op de lat schiet dan is dat ook pech en dat zie je niet in de statistieken terug. Groningen scoort niet alleen uit moeizaam. Dat komt vooral omdat Groningen nooit een spits opstelt, dan krijg je dat. Over statistieken gesproken. Tot 2015 won nog nooit een club de beker zonder 1 spits in de selectie. WE waren de eerste. Dat mag van mij dit jaar wel weer.Van de Looi weg is de oplossing Bert? Dat weten we pas als hij vertrekt. Vd Looi heeft ons 2 keer de Play Offs opgeleverd en de eerste prijs in de historie. Als je dan toch over statistieken praat dan heeft hij de beste. Gelukkig regeert het nuchtere verstand bij Nijland en mag Vd Looi nog wel even door. Meestal trekt het in de 2e seizoenshelft wel wat bij en dat gaat nu ook wel gebeuren. Zo slecht spelen ze niet. wat ik me net als jij afvraag is waarom die Larsen niet speelt. Als je iemand voor zoveel geld uit Denemarken haalt moet het een directe aanwinst zijn, dus wat is er aan de hand?
Misschien dan een trainer aanstellen voor alleen de uitwedstrijden, en Van der Looij thuislaten?
http://www.eredivisiestats....
0
Hendrik68
geplaatst: 5 oktober 2015, 14:02 uur
En laat het statistiekje van de thuiswedstrijden dan ook eens zien. Topper die VD Looi. Dat is gewoon het foute aan statistieken, er is altijd wel een waar je de ander mee om de oren kan slaan. Het gaat er om waar je na 34 wedstrijden staat en niet om 4 uitwedstrijden waarvan 2 tegen de nummer 1 en 2 en 2 (Utrecht en Vitesse) die je ook in veel andere jaren verliest. Vorig jaar verloren we thuis van AZ en gelijk tegen Heerenveen. Nu 2 keer winst. Kortom er gaan dingen beter en dingen wat minder goed. In mei staan we echt wel weer bij de eerste 8.
0
geplaatst: 5 oktober 2015, 14:09 uur
We zullen het zien, verwacht alleen dat het met Van der Looij en zonder betere verdedigers niet veel gaat worden. Roemloos ten onder in Europa, rechterrijtje competitie en verlies bij Utrecht voor de beker.
Snap ook niet dat je al tevreden bent met een achtste plek.
Snap ook niet dat je al tevreden bent met een achtste plek.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 5 oktober 2015, 14:29 uur
Met Blind is het tot dusver alleen maar vingertje wijzen en met alle winden meewaaien. Zie ook bijvoorbeeld hoe hij Karsdorp ineens in de voorselectie opnam nadat breed in de media werd uitgemeten dat die toch meer een kans verdiende dan Tete.
0
Hendrik68
geplaatst: 5 oktober 2015, 14:38 uur
trebremmit schreef:
Roemloos ten onder in Europa, rechterrijtje competitie en verlies bij Utrecht voor de beker.Snap ook niet dat je al tevreden bent met een achtste plek.
Nou zeg, als het aan jou ligt stoppen we er direct maar mee of niet? Niet zo somber. Laat mij er nog een feitje tegenaan gooien waarmee ik jou weer wat optimistischer krijg: De wedstrijden tegen de tegenstanders die we nu gehad hebben leverden dit jaar 3 punten meer op dan vorig jaar. Tevreden met een 8ste plek gaat wat ver, maar bij een 8ste begroting hoort nou eenmaal de 8ste plek. Ik zeg 8ste, maar ik weet niet met zekerheid of Heerenveen zijn begroting heeft opgeschroefd of naar beneden heeft bijgesteld. Wij hebben dezelfde begroting als Heerenveen vorig jaar. Dus OK 7e. En dan heb ik het niet over Utrecht die elke misser vergoed ziet worden door een suikeroompje. Ik heb natuurlijk ook graag weer een seizoen waarin we 4e worden of nog meer, maar als dat er niet in zit dan is dat maar zo. We hebben niet eens een spits en de beste spelers van vorig jaar zitten op de bank bij Feyenoord of lopen wortel te schieten in de middenmoot van Engelse Julpiler League. Moet ik van wat er overblijft dan oogstrelend voetbal verwachten?Roemloos ten onder in Europa, rechterrijtje competitie en verlies bij Utrecht voor de beker.Snap ook niet dat je al tevreden bent met een achtste plek.
0
geplaatst: 5 oktober 2015, 18:29 uur
Ik was wat verbaasd over het nu al vragen om de kop van Van der Looy en heb daarom een statistiekje opgezocht en erbij gehaald. Toen begreep ik het beter. Maar als je ajax, psv en vitesse al gehad hebt buiten de deur dan is het misschien minder verrassend dat je daar de punten niet haalt. Voordeel: die heb je dan al mooi gehad. Volgende match thuis tegen tilburg (die net zoals 8 andere clubs uit nog niet hebben gewonnen). Sta je zo weer in het linkerrijtje.
0
geplaatst: 5 oktober 2015, 18:36 uur
Sjoerd Mossou in studio voetbal: "In engeland heeft niemand het over Frank de Boer". Uurtje later op BBC2 Match of the Day2 werd er een shortlist van trainers om Rodgers te vervangen bij Liverpool getoond; Klopp, Ancelotti en De Boer. haha Goeie Sjoerd 

0
geplaatst: 5 oktober 2015, 18:50 uur
Dom met 1-0 verloren. Ik begin af en toe terug te verlangen naar het betonvoetbal onder Jan Wouters. Dat was ook volkomen ruk maar we pakten tenminste wel de punten.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.