Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 19 februari 2014, 18:02 uur
Jemfenigkleite schreef:
Een lust voor het oog was het!
Andere teams zijn ook gewoon beter geworden in deze specifieke speelstijl afremmen, waardoor sommige matchen resulteren in rondtikken aan de 16m lijn. Noem het gerust anti-voetbal. Maar het is wel Barcelona die mindere teams als het ware dwingt in deze patstelling. Je zou in zekere zin dus kunnen zeggen dat Barcelona ook een soort anti-voetbal speelt.
(quote)
Een lust voor het oog was het!
Andere teams zijn ook gewoon beter geworden in deze specifieke speelstijl afremmen, waardoor sommige matchen resulteren in rondtikken aan de 16m lijn. Noem het gerust anti-voetbal. Maar het is wel Barcelona die mindere teams als het ware dwingt in deze patstelling. Je zou in zekere zin dus kunnen zeggen dat Barcelona ook een soort anti-voetbal speelt.
Tja, je kunt in zekere zin alles zeggen/vinden. Maar dit gaat wel erg ver.
0
Jemfenigkleite
geplaatst: 19 februari 2014, 18:06 uur
Helemaal niet. Ik beweer immers niet dat ze anti-voetbal spelen. Maar wel dat door de reactie van andere teams op hun speelwijze, hun eigen systeem een soort anti-voetbal wordt. Think about it.
0
geplaatst: 19 februari 2014, 18:10 uur
Je bedoelt gewoon te zeggen dat de tegenstander zich aanpast.
0
Jemfenigkleite
geplaatst: 19 februari 2014, 18:16 uur
En dat Barcelona vasthoudt aan hun spelwijze, waardoor je regelmatig oersaaie wedstrijden krijgt - die ze zelf creëren. Ze dwingen de zwakkere tegenstander als het ware tot anti-voetbal. Waardoor de speelwijze van Barcelona zelf een -weliswaar unieke- vorm van anti-voetbal is.
0
Harco
geplaatst: 19 februari 2014, 18:20 uur
Demichelis speelde een meer dan prima wedstrijd, ja. Sowieso word ik nogal moe van het feit dat iedereen elkaar altijd napraat wat betreft de kwaliteiten van Demichelis. Een beetje een gevalletje Van der Gijp-Manolev. Demichelis mist de snelheid, maar fysiek en tactisch is-ie gewoon hartstikke sterk. Opbouwen moet-ie aan Kompany over laten, maar voor de rest is-ie prima. Zou nog beter tot zijn recht komen wanneer hij naast een CB stond met nog meer pace dan Kompany. Thiago Silva, bijvoorbeeld. Hij heeft nou eenmaal iemand naast zich nodig die de gaten dichtloopt. Vergelijk het met duo Koscielny-Mertesacker.
0
geplaatst: 19 februari 2014, 18:35 uur
Ik geloof dat ik steeds beter ga begrijpen waarom het toenmalige voetbaltopic vergrendeld is door een mod. Een dialoog tussen fundamentalisten aan weerzijden van de scheidlijn lijkt me meer inhoud en betekenis te hebben.
Overigens vind ik ook nog steeds schoolbordverf, wissers en krijtjes een prima uitvinding.
Overigens vind ik ook nog steeds schoolbordverf, wissers en krijtjes een prima uitvinding.

0
geplaatst: 19 februari 2014, 18:52 uur
Jemfenigkleite schreef:
En dat Barcelona vasthoudt aan hun spelwijze, waardoor je regelmatig oersaaie wedstrijden krijgt - die ze zelf creëren. Ze dwingen de zwakkere tegenstander als het ware tot anti-voetbal. Waardoor de speelwijze van Barcelona zelf een -weliswaar unieke- vorm van anti-voetbal is.
Het dwingen van je tegenstander lijkt mij ten alle tijden een voordeel. Dat het niet meer zo effectief en mooi is als voorheen is een feit. Oersaai zijn hun wedstrijden niet. Athans wat mij betreft.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 19 februari 2014, 18:57 uur
@ Jasper en Chungking:
Dat zou kunnen, maar dat zegt dan wel heel erg veel over Demichelis' timing en inzicht. Het was eigenlijk niet eens in me opgekomen, omdat ik het erg duidelijk te zien vond dat hij die tackle a) nooit goed zou kunnen uitvoeren b) hem veel te laat inzette om de tegenspeler voor de zestien neer te halen. Vandaar dat ik aan een paniekerige reflex dacht.
Dat zou kunnen, maar dat zegt dan wel heel erg veel over Demichelis' timing en inzicht. Het was eigenlijk niet eens in me opgekomen, omdat ik het erg duidelijk te zien vond dat hij die tackle a) nooit goed zou kunnen uitvoeren b) hem veel te laat inzette om de tegenspeler voor de zestien neer te halen. Vandaar dat ik aan een paniekerige reflex dacht.
0
Jemfenigkleite
geplaatst: 19 februari 2014, 18:58 uur
Ik zeg niet dat het niet werkt hé iggy 
En oersaai is uiteraard overdreven. Het is allemaal prachtig om naar te kijken. Maar wedstrijden van Barcelona verlopen vaak volgens hetzelfde stramien en daar durf ik wel eens van te balen.

En oersaai is uiteraard overdreven. Het is allemaal prachtig om naar te kijken. Maar wedstrijden van Barcelona verlopen vaak volgens hetzelfde stramien en daar durf ik wel eens van te balen.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 19 februari 2014, 19:05 uur
Jemfenigkleite schreef:
Maar wedstrijden van Barcelona verlopen vaak volgens hetzelfde stramien en daar durf ik wel eens van te balen.
Maar wedstrijden van Barcelona verlopen vaak volgens hetzelfde stramien en daar durf ik wel eens van te balen.
Dat is nog zacht uitgedrukt. Gisteren zag ik voetbalergernis nummer 1 weer: Twee ukkies lopen op elkaar af, tik tik tik, kijk ons speelplezier hebben. Op een gegeven moment staan ze twintig centimeter (!) van elkaar vandaan. Er is niemand van de tegenpartij in de directe omgeving. Tik tik, twee keer heen en weer en één van de twee loopt weer verder.
Kan iemand me uitleggen waar dat op slaat? Waarom lopen ze niet gewoon verder zonder dat achterlijke passje? Zitten ze na afloop wc papier te verspillen op het statistiekenbord ofzo?
0
Jemfenigkleite
geplaatst: 19 februari 2014, 19:06 uur
En dan nadien inderdaad pronken met hun aantal geslaagde passes 

0
geplaatst: 19 februari 2014, 19:23 uur
Leg de Libelle ernaast met de nieuwste breipatronen en je weet wat de trend wordt. Hoef je je ook niet af te vragen waarom die Noorse visserstruien (donkerblauw-wit) zo populair zijn: komt overeen met het spel van Barcelona - alles hangt samen; het is één groot complot; net als de manier waarop je door de Ikea en de Big Bazar heen wordt geleid.
Bij Lidl (Duitse origine) is het allemaal veel meer recht-toe-recht-an, net als het spel van die Bayer - moet ik nog uitleggen waarom
Bij Lidl (Duitse origine) is het allemaal veel meer recht-toe-recht-an, net als het spel van die Bayer - moet ik nog uitleggen waarom

0
geplaatst: 19 februari 2014, 22:58 uur
Jammer dat Arsenal die penalty miste, anders was het nog spannend geworden.
Eerste helft was erg leuk, tweede helft was het wachten op het doelpunt van Bayern. Lahm blijft wel mijn favoriet bij Bayern, samen met Kroos en Robben.
Eerste helft was erg leuk, tweede helft was het wachten op het doelpunt van Bayern. Lahm blijft wel mijn favoriet bij Bayern, samen met Kroos en Robben.
0
geplaatst: 19 februari 2014, 23:05 uur
chevy93 schreef:

Engeland zit al jaren bij de top 3 landen van Europa kijkend naar de UEFA-ranking. Dit jaar staan ze vooralsnog bovenaan.
Sinds wanneer moet een land met 3 clubs in de halve finale CL staan, trouwens? Volgens die logica zijn Duitsland en Spanje ook bezig aan een "terugval".
(quote)
Huh? Chelsea won in 2012 nog de CL en in 2013 nog de EL? 
Engeland zit al jaren bij de top 3 landen van Europa kijkend naar de UEFA-ranking. Dit jaar staan ze vooralsnog bovenaan.
Sinds wanneer moet een land met 3 clubs in de halve finale CL staan, trouwens? Volgens die logica zijn Duitsland en Spanje ook bezig aan een "terugval".
Dat moet zeker niet, maar Engeland heeft het sinds midden jaren '90 niet zo slecht gedaan in Europa. Vorig jaar geen ploegen in de kwartfinale CL, nu zijn 2 van de 3 ploegen daar al nagenoeg kansloos voor.
Dat is toch wel wat anders dan een paar jaar geleden toen het Engelse voetbal de CL domineerde.
0
geplaatst: 19 februari 2014, 23:12 uur
Manchester en Chelsea hebben op dit moment nog wel een gerede kans om door te gaan 

0
geplaatst: 19 februari 2014, 23:19 uur
Mij bekroop een gevoel van Lidl goes tiki-taka toen ik naar Arsenal - Bayern München keek, al heb ik meer bewondering voor City in de tweede helft gisteren dan in Arsenal vandaag.
De Duitse goals waren fraai, maar wat een idiote regel is dat om ook nog 'ns een speler weg te sturen bij een penalty.
De Duitse goals waren fraai, maar wat een idiote regel is dat om ook nog 'ns een speler weg te sturen bij een penalty.
0
geplaatst: 20 februari 2014, 00:24 uur
Arsenal is een heel ander team dan City. Allemaal terug en hopen op een snelle uitbraak; dat was het doel. Helaas is Bayern nog wel een tandje beter dan Barcelona.
Die goal van Kroos is ook wel een wereldgoal... Arsenal had het verder prima op orde, vond ik.
Die goal van Kroos is ook wel een wereldgoal... Arsenal had het verder prima op orde, vond ik.
0
geplaatst: 20 februari 2014, 09:26 uur
Gisteren (gebaseerd op de samenvatting) toch ook een verrassend positief Milan gezien. Onder Seedorf proberen ze zelf het spel te maken ipv dat countervoetbal waar ze maar heel nipt Ajax mee klopten. Leek vrij goed te werken de eerste helft, maar toch op efficientie gepakt. Had gedacht dat het niveauverschil met Atletico toch groter ging zijn.
0
geplaatst: 20 februari 2014, 21:45 uur
Ik heb nog niks gezien, maar Ajax zal vast wel 59 % balbezit hebben en ons Sjef zal achteraf wel uitleggen dat wij gewone mensen en Salzburgers er niets van snappen 

0
geplaatst: 20 februari 2014, 21:56 uur
Mjuman schreef:
Ik heb nog niks gezien, maar Ajax zal vast wel 59 % balbezit hebben en ons Sjef zal achteraf wel uitleggen dat wij gewone mensen en Salzburgers er niets van snappen
Haha. Zelfs dat laf rondtikken op eigen helft lukt Ajax momenteel niet. De ballenjongens hebben de bal meer gehad.
0
geplaatst: 20 februari 2014, 22:07 uur
Ja die zijn ook getraind in het Ajax-stramien; balbezit 
Ik zal zo maar eens gaan gluren!

Ik zal zo maar eens gaan gluren!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.