Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 20 februari 2014, 22:16 uur
Mjuman schreef:
Ik heb nog niks gezien, maar Ajax zal vast wel 59 % balbezit hebben en ons Sjef zal achteraf wel uitleggen dat wij gewone mensen en Salzburgers er niets van snappen
Ik heb nog niks gezien, maar Ajax zal vast wel 59 % balbezit hebben en ons Sjef zal achteraf wel uitleggen dat wij gewone mensen en Salzburgers er niets van snappen

0
geplaatst: 20 februari 2014, 22:16 uur
Best een leuk team dat Salzburg. 
Vindt men Veltman trouwens nog steeds zo goed als een aantal maanden geleden?

Vindt men Veltman trouwens nog steeds zo goed als een aantal maanden geleden?
0
geplaatst: 20 februari 2014, 22:18 uur
Mjuman schreef:
Je zou maar 13(!) punten achter dit bizar slappe Ajax staan. Nota bene de beste club van Nederland. Hoe slecht moeten die anderen dan wel niet zijn? Ik heb nog niks gezien, maar Ajax zal vast wel 59 % balbezit hebben en ons Sjef zal achteraf wel uitleggen dat wij gewone mensen en Salzburgers er niets van snappen

Maar ik ben blij dat PSV'ers hiervan kunnen genieten. Is gelijk ook zo'n beetje de enige keer de afgelopen jaren, of niet?
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 20 februari 2014, 22:34 uur
Het gaat goed met de thuisteams in Europa deze week...
Leverkusen - PSG: 0-4
City - Barça: 0-2
Arsenal - Bayern: 0-2
AC - Atlético: - 0-1
Liberec - AZ: 0-1
Ajax - Salzburg: 0-3
Leverkusen - PSG: 0-4
City - Barça: 0-2
Arsenal - Bayern: 0-2
AC - Atlético: - 0-1
Liberec - AZ: 0-1
Ajax - Salzburg: 0-3
0
geplaatst: 20 februari 2014, 22:36 uur
Doe maar net of het blaasvoetbal is vrind en ga maar naast de tv zitten blazen, wie weet helpt 't - wat een zwak team. En afgeven op Peeyesvau - ik leg 'em vast klaar - helpt nu iig njet.
En genieten - jazeker, want een dag niet genoten is vaak verdroten; al is de combi genieten van voetbal in NL net zo zeldzaam als de laatste Talk Talk op vinyl
En genieten - jazeker, want een dag niet genoten is vaak verdroten; al is de combi genieten van voetbal in NL net zo zeldzaam als de laatste Talk Talk op vinyl

0
geplaatst: 20 februari 2014, 22:56 uur
Veruit de slechtste wedstrijd onder De Boer, en ze hebben er wat gespeeld de afgelopen jaren. Meer woorden maak ik er ook niet aan vuil, want dat gun ik de mooiweersupporters hier niet.
0
geplaatst: 20 februari 2014, 23:02 uur
Gewoon afgetroefd op inzet en duels winnen, en conditioneel was Salzburg ook veel beter maar dat kan ook niet anders met zo'n sponsor.
Het was niet omdat Ajax zo slecht was, het was omdat Salzburg gewoon goed was.
Het was niet omdat Ajax zo slecht was, het was omdat Salzburg gewoon goed was.
0
geplaatst: 20 februari 2014, 23:06 uur
chevy93 schreef:
Maar ik ben blij dat PSV'ers hiervan kunnen genieten. Is gelijk ook zo'n beetje de enige keer de afgelopen jaren, of niet?
(quote)
JMaar ik ben blij dat PSV'ers hiervan kunnen genieten. Is gelijk ook zo'n beetje de enige keer de afgelopen jaren, of niet?
http://www.psv.nl/Nieuws/Nieuwspagina/Samenvatting-PSVAjax-40.htm
0
geplaatst: 20 februari 2014, 23:07 uur
Passie, inzet, efficiency en een klein beetje geluk. Salzburg had het vanavond allemaal en Ajax gewoon echt helemaal niet, heel simpel. Je hebt nu eenmaal van die avonden. Life goes on.
0
Martial
geplaatst: 21 februari 2014, 03:26 uur
Het mag eigenlijk geen verrassing heten dat Ajax verloor, want Red Bull geeft tenslotte vleugels 
maar de andere kant van het verhaal is dat de Nederlandse competitie eigenlijk geen reet voorstelt, wat we eigenlijk ook al wisten, maar wat een magistrale 0-3 van Salzburg

maar de andere kant van het verhaal is dat de Nederlandse competitie eigenlijk geen reet voorstelt, wat we eigenlijk ook al wisten, maar wat een magistrale 0-3 van Salzburg

0
geplaatst: 21 februari 2014, 07:59 uur
Een mooi kado, voor Willem's 70e verjaardag. Als je het mij eerlijk vraagt vindt hij de 0-3 het mooiste geschenk van de dag 
Ajax is een aangeslagen ploeg en speelt al het hele seizoen op z'n zachtst gezegd magertjes. Hopelijk leren Nederlandse clubs wat van de tactiek van Salzburg.
Cillissen gaat bij 0 - 3 niet vrijuit, die bal is vanaf de middellijn een half uur onderweg.

Ajax is een aangeslagen ploeg en speelt al het hele seizoen op z'n zachtst gezegd magertjes. Hopelijk leren Nederlandse clubs wat van de tactiek van Salzburg.
Cillissen gaat bij 0 - 3 niet vrijuit, die bal is vanaf de middellijn een half uur onderweg.
0
geplaatst: 21 februari 2014, 08:40 uur
chevy93 schreef:
Veruit de slechtste wedstrijd onder De Boer, en ze hebben er wat gespeeld de afgelopen jaren. Meer woorden maak ik er ook niet aan vuil, want dat gun ik de mooiweersupporters hier niet.
Volgens de Boer hebben ze "waarschijnlijk" een verkeerde tactiek gekozen.. waarschijnlijk?

Face it, Nederlands voetbal is gewoon middenmoot in Europa geworden...Het niveau is heel hard naar beneden gedonderd in de laatste 10 jaar... en dat wordt pijnlijk zichtbaar.
0
geplaatst: 21 februari 2014, 10:26 uur
Was een beetje mannen tegen jongetjes gisteren. Op alle fronten afgetroefd. Zelfs tegen Real Madrid werd Ajax niet zo overklast als gisteren tegen Salzburg.
0
geplaatst: 21 februari 2014, 10:34 uur
Veltman heeft zeker potentie maar moet nog wel een aantal stappen maken. En ook hij zal, net als bijv. de Vrij bij Feyenoord, nog wel met een fikse terugval te maken krijgen (die is misschien wel al ingezet), is gewoon inherent aan zulke jonge spelers die snel opkomen. De vraag is hoe ze het na zo'n terugval oppakken, dat bepaalt mede hoe ver ze uiteindelijk gaan komen.
Als ik dan richting NL elftal kijk dan ga je met de opties die we nu hebben in de vorm van de Vrij, Veltman, Bruma, Rekik (missen alle 4 (nog) het vereiste niveau) bijna terugverlangen naar een Heitinga, ook geen topniveau maar die brengt door zijn ervaring denk ik toch wat meer zekerheid in.
0
geplaatst: 21 februari 2014, 11:12 uur
Ik zie het niet zo in Veltman, hij is al 22 en maakt elke week nog van die blunders.
Maar goed, ik zie het wel vaker verkeerd.
Salzburg heeft trouwens in de winterstop nog met 3-0 van Bayern gewonnen in een oefenpotje. Echt een goed team dus en ik denk niet dat het een off-day was van Ajax.

Salzburg heeft trouwens in de winterstop nog met 3-0 van Bayern gewonnen in een oefenpotje. Echt een goed team dus en ik denk niet dat het een off-day was van Ajax.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 21 februari 2014, 11:14 uur
Dit Ajax had van mij wel 10-0 mogen verliezen, wat een grandioze wanvertoning. Hooguit twee passes achter elkaar kwamen aan. Cillessen als meest aangespeelde speler. Talloze scheve passes. Spelers waren niet vooruit te branden. Misschien twee kansjes gecreëerd in 90 minuten. En wisten ze niet dat het doel van de tegenstander de andere kant op was? Zo goed was Salzburg ook niet eens.
Sta je met 3-0 achter, dan ga je toch vol vooruit i.p.v. precies hetzelfde flutspel spelen?
Veruit de slechtste Europese vertoning die ik in jaren heb gezien. Als supporter zou je een rechtszaak moeten beginnen om je geld terug te krijgen. Er is je per slot van rekening voetbal op Europees niveau beloofd. In de rust had elke Ajax supporter gewoon het stadion moeten verlaten, maak maar een statement.
Sta je met 3-0 achter, dan ga je toch vol vooruit i.p.v. precies hetzelfde flutspel spelen?
Veruit de slechtste Europese vertoning die ik in jaren heb gezien. Als supporter zou je een rechtszaak moeten beginnen om je geld terug te krijgen. Er is je per slot van rekening voetbal op Europees niveau beloofd. In de rust had elke Ajax supporter gewoon het stadion moeten verlaten, maak maar een statement.
0
geplaatst: 21 februari 2014, 11:21 uur
Zo'n zeperd zat er gewoon aan te komen. ALLE NL teams stellen internationaal weinig meer voor. We blijven onszelf wijsmaken dat het spannend is, onvoorspelbaar en daarom goed. Maar de eerlijkheid gebiedt ons te zeggen dat er nu spelers actief zijn die 10 jaar geleden misschien met 1-2 seizoenen voorzichtig op de bank plaats hadden mogen nemen.
Het voetbal van bijv Ajax is zelden om aan te gluren en NL voetbal ondersteunt in toenemende mate multi-tasking. Was ik stadionbouwer zou ik bij de clubs erop aandringen snel wat laadpunten voor opladers van smartfoons, tablets ed aan te leggen. Tijdens concerten wordt er tegenwoordig al volop sociaal gemedieerd, waarom dan ook niet tijdens het voetbal - er is alle ruimte voor. Ik zie het ooit nog zover komen dat vrouwen tegen hun partner zeggen: voor straf ga je vanmiddag naar het voetbal zonder smartfoon of tablet - wel met een ouwe foon waarmee je alleen kunt bellen en die gaat dan uiteraard net af (de vrouwelijke partner) als je in de kroeg staat bij te tanken
Het voetbal van bijv Ajax is zelden om aan te gluren en NL voetbal ondersteunt in toenemende mate multi-tasking. Was ik stadionbouwer zou ik bij de clubs erop aandringen snel wat laadpunten voor opladers van smartfoons, tablets ed aan te leggen. Tijdens concerten wordt er tegenwoordig al volop sociaal gemedieerd, waarom dan ook niet tijdens het voetbal - er is alle ruimte voor. Ik zie het ooit nog zover komen dat vrouwen tegen hun partner zeggen: voor straf ga je vanmiddag naar het voetbal zonder smartfoon of tablet - wel met een ouwe foon waarmee je alleen kunt bellen en die gaat dan uiteraard net af (de vrouwelijke partner) als je in de kroeg staat bij te tanken

0
geplaatst: 21 februari 2014, 11:55 uur
Mjuman schreef:
Zo'n zeperd zat er gewoon aan te komen. ALLE NL teams stellen internationaal weinig meer voor. We blijven onszelf wijsmaken dat het spannend is, onvoorspelbaar en daarom goed. Maar de eerlijkheid gebiedt ons te zeggen dat er nu spelers actief zijn die 10 jaar geleden misschien met 1-2 seizoenen voorzichtig op de bank plaats hadden mogen nemen.
Het gebeurt niet heel erg vaak, maar deze keer ben ik het volledig met je eens!

0
geplaatst: 21 februari 2014, 11:57 uur
trebremmit schreef:
Ik zie het niet zo in Veltman, hij is al 22 en maakt elke week nog van die blunders.
Tsja, wat ik al zeg...veel beter hebben we niet. De Vrij is van dezelfde leeftijd en van hetzelfde niveau als Veltman maar echt niet beter, verdedigend misschien iets beter maar opbouwend vind ik 'm minder. En Bruma en Rekik vind ik beide nog minder waarbij Rekik wellicht nog kan groeien maar Bruma gaat 'm echt niet worden....dus zou je voor het NL elftal misschien wel moeten terugvallen op Heitinga als die wekelijks gaat spelen en zijn normale niveau (wat zoals gezegd ook geen top is) weer weet te halen, dat is dan misschien nog wel het minst slechte alternatief voor het WK
0
geplaatst: 21 februari 2014, 12:42 uur
El Ninjo schreef:
Tsja, wat ik al zeg...veel beter hebben we niet. De Vrij is van dezelfde leeftijd en van hetzelfde niveau als Veltman maar echt niet beter, verdedigend misschien iets beter maar opbouwend vind ik 'm minder. En Bruma en Rekik vind ik beide nog minder waarbij Rekik wellicht nog kan groeien maar Bruma gaat 'm echt niet worden....dus zou je voor het NL elftal misschien wel moeten terugvallen op Heitinga als die wekelijks gaat spelen en zijn normale niveau (wat zoals gezegd ook geen top is) weer weet te halen, dat is dan misschien nog wel het minst slechte alternatief voor het WK
(quote)
Ik zou Van Dijk wel eens in Oranje willen zien, maar daar wil Van Gaal niet aan, die ziet nog liever Rekik.
0
geplaatst: 21 februari 2014, 13:28 uur
trebremmit schreef:
Typisch geval Klaassen, Fischer etc. Al die jonge spelers die zogenaamd de nieuwe helden van Ajax zijn. Ze spelen in het begin goed, vervolgens als natte kranten, omdat er nu opeens wat van ze verwacht wordt.Ik zie het niet zo in Veltman, hij is al 22 en maakt elke week nog van die blunders.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 21 februari 2014, 13:30 uur
Of Donk eens een keer proberen? Ik heb verder geen zicht op hem.
0
geplaatst: 21 februari 2014, 13:35 uur
Stijn_Slayer schreef:
Misschien even het licht aandoen? Donk - Donker - Donkst
0
geplaatst: 21 februari 2014, 14:30 uur
Kan je nog uit het oosten komen, is woordwijsheid blijkbaar toch lastig 
Probeer anders deze "donk" eens

0
geplaatst: 21 februari 2014, 14:51 uur
Mjuman schreef:

Ik ken alleen deze donk: Donk (landvorm) - Wikipedia - nl.wikipedia.org
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.