Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 14 december 2015, 13:00 uur
Alleen Zenit en Manchester City waren gunstiger, lijkt me. Dus relatief hebben ze het niet zo slecht getroffen.
In absolute termen is PSV wel nogal kansloos, ja.
In absolute termen is PSV wel nogal kansloos, ja.
0
geplaatst: 14 december 2015, 13:05 uur
Gent heeft ook wel geluk met Wolfsburg.
Pittige loting voor PSV, maar wel een heel mooi affiche.
Pittige loting voor PSV, maar wel een heel mooi affiche.
0
geplaatst: 14 december 2015, 13:06 uur
Klopt, maar die waren toen nog in de positie om een paar goede aankopen te doen, wat ze niet hebben gedaan.
Maar Atletico staat op dit moment op gelijke hoogte met Barcelona, ze spelen ook veel beter dan Man U. Maar uiteraard hoop ik wel dat PSV wint hoor.
0
geplaatst: 14 december 2015, 13:08 uur
Atletico scoort niet veel, krijgt erg weinig tegen. Ik verwacht geen grote uitslagen. Ik hoop dat het dichtbij elkaar zal zitten.
0
Ach ja, uit 10 potjes tegen AM zal PSV er 8 verliezen, 1 gelijk spelen en 1 winnen.
DE truc is het om die winstpartij en dat gelijkspel goed te plannen

0
Kom op jonges - de wedstrijd mot nog wel eerst worden gespeeld: PSV op een goede dag, Atletico in matige doen, én - absolute voorwaarde - een goede referee en er liggen kansen 
We gaan niet bij voorbaat met gespreide poten op de rug liggen!
Bij een goed resultaat tegen Atletico kan dat extra gelijkspelletje tegen een mindere eredivisieploeg er ook nog wel van af.

We gaan niet bij voorbaat met gespreide poten op de rug liggen!
Bij een goed resultaat tegen Atletico kan dat extra gelijkspelletje tegen een mindere eredivisieploeg er ook nog wel van af.
0
Hendrik68
geplaatst: 14 december 2015, 14:57 uur
Rudi S schreef:
Ach ja, uit 10 potjes tegen AM zal PSV er 8 verliezen, 1 gelijk spelen en 1 winnen.
Dit zei Beenhakker ook in 1988 toen hij met Real PSV lootte. Nou weet ik niet meer of Hiddink of Gerets het was die toen ook zoiets zei van, nou laat dat dan net nu gaan gebeuren. En het gebeurde ook. 2 gelijke spelletjes, met die verwoestende uithaal van Linskens in Bernabeu. Ach ja, uit 10 potjes tegen AM zal PSV er 8 verliezen, 1 gelijk spelen en 1 winnen.
Tja, Groningen is ook nooit uitgeschakeld door Atletico Madrid, waarom PSV dan wel?
0
geplaatst: 14 december 2015, 14:59 uur
Atletico heeft in de poule thuis verloren van Benfica en uit gelijk gespeeld tegen Astana, ziet er prima uit.
Kan niet meer mis
Maar daarna of in de 1/2 finale komt RM, BM of Barca en dan wordt er concentratie gevraagd
Kan niet meer mis

Maar daarna of in de 1/2 finale komt RM, BM of Barca en dan wordt er concentratie gevraagd

0
geplaatst: 15 december 2015, 01:34 uur
Alleen chelsea is doenbaar op dit moment voor psv en gent. Wolfsburg en atletico zijn gewoon een klasse sterker.
0
geplaatst: 15 december 2015, 08:34 uur
jassn schreef:
Alleen chelsea is doenbaar op dit moment voor psv en gent. Wolfsburg en atletico zijn gewoon een klasse sterker.
Ach, PSV zou over beide wedstrijden tegen Wolfsburg gelijk (verlenging dus) hebben gespeeld ik zie hier ook wel kansen voor Gent.
Wolfsburg heeft het (zonder K de B) ook wel iets moeilijker in de Bundesliga.
Atletico is in de Primera Division erg op dreef.
0
geplaatst: 15 december 2015, 08:45 uur
Een mooie ode aan Willy Brokamp cq DE Witte.
Wie herinnert zich nog Willy Brokamp? Icoon van het Limburgse voetbal, rebel bij MVV en Ajax. Een begaafde linkspoot uit het tijdperk van Johan Cruijff, Piet Keizer en Rob Rensenbrink. Inmiddels bijna zeventig jaar en al decennia lang een gerenommeerd horeca-ondernemer in het zuiden. Maar nog immer populair in Maastricht en omstreken.
Brokamp was een geweldenaar, prees Johan Derksen ooit zijn teamgenoot bij MVV. Als hij zin had, kon hij alles. Maar hij speelde in de periode van het beste Ajax aller tijden en belandde zelf pas in Amsterdam na de uittocht van de sterren. Ook in het Nederlands elftal had hij last van de westerse hegemonie. Slechts zes interlands sierden zijn cv, niet zelden nadat de vaste keuze weer eens had afgezegd.
Het interesseerde hem niet dat erkenning van zijn unieke klasse ver achterbleef bij de waardering in den lande. Hij had een hekel aan trainen en de dagelijkse discipline op het veld. Hij rebelleerde meermalen tegen welk gezag ook, smokkelde constant tijdens het rondjes lopen en liet een boek aan anekdotes na voor het nageslacht.
Met vrijwel alle trainers kon Brokamp slecht opschieten. Alleen George Knobel wist hem op de juiste manier te raken en te prikkelen. De Brabander onderkende zijn aparte waarde en sloot af en toe de ogen bij één van zijn vele grillen en provocaties. Zo stapte hij een keer al in de rust onverwacht onder de douche, uit protest dat hij geen bruikbare ballen had ontvangen. Hem tegenhouden, was nutteloos.
In zijn tweede seizoen bij Ajax beleefde Brokamp een gedwongen weerzien met Rinus Michels. Als supervisor had de Amsterdammer het enfant terrible, samen met onder meer Jan Mulder, thuis gelaten voor het WK van 1974 in West-Duitsland. Of hij dat spijtig vond? Amper, want hij had al die weken genoeg vertier op het Vrijthof.
In de hoofdstad genoot hij ook volop van de sfeer op het Leidseplein, waar hij zelf een appartement had gehuurd, ver weg van de door Ajax aangewezen woning in een buitenwijk. Het typeerde Brokamp, die het voetbal niet altijd bovenaan plaatste. Dat irriteerde Michels, die geen liefhebber was van vrijbuiters, maar hem wel bewonderde als talentvolle spits en hem ook regelmatig opstelde.
Hoe vaak het botste, is niet exact bijgehouden. Nauwelijks bekend is bijvoorbeeld het verhaal dat hij tijdens een wedstrijd van Ajax zag dat Michels een speler wilde wisselen. Ofschoon het de bedoeling was Pim van Dord naar de kant te halen, liep Brokamp uit zichzelf naar de dug-out en plofte daar neer. Onderwijl had hij de verbaasde trainer nog laten weten dat hij toch in de buurt was…..
Het type Brokamp lijkt uitgestorven en ingeruild voor een leger aan geprogrammeerde robotten. Ook hij denkt met enige weemoed terug aan de vorige eeuw, waarin kinderen op straat leerden voetballen en met een tennisbal hun techniek verbeterden. Het kan jammer genoeg niet meer en de gevolgen zijn al jaren zichtbaar in de Eredivisie.
Brokamp heeft niet de behoefte de huidige generatie te attenderen op de vele tekortkomingen. Zoals tijdgenoot Cruijff, wiens zorgen hij niettemin deelt. Bekijk slechts de wedstrijden van het afgelopen weekeinde, waarin de storm vrij eenvoudig het beetje aan amusement bij ADO Den Haag – Willem II wegblies. De spelers wisten zich geen raad met de barre omstandigheden en ontbeerden de (basis)techniek om de extra tegenstander te overmeesteren. Het was niet de enige bevestiging van de malaise.
Ook FC Utrecht – Ajax bood veel te weinig vermaak. De late goal van Yassin Ayoub bracht de thuisclub in extase, maar ook de supporters van Utrecht verveelden zich voornamelijk in de Galgenwaard. Amin Younes en Nacer Barazite onderscheidden zich nog een beetje van het grauwe gemiddelde en memoreerden aan de niet te drillen eenling van vroeger. Maar te vaag om de heimwee naar de helden van weleer te stillen.
Lex Muller
Wie herinnert zich nog Willy Brokamp? Icoon van het Limburgse voetbal, rebel bij MVV en Ajax. Een begaafde linkspoot uit het tijdperk van Johan Cruijff, Piet Keizer en Rob Rensenbrink. Inmiddels bijna zeventig jaar en al decennia lang een gerenommeerd horeca-ondernemer in het zuiden. Maar nog immer populair in Maastricht en omstreken.
Brokamp was een geweldenaar, prees Johan Derksen ooit zijn teamgenoot bij MVV. Als hij zin had, kon hij alles. Maar hij speelde in de periode van het beste Ajax aller tijden en belandde zelf pas in Amsterdam na de uittocht van de sterren. Ook in het Nederlands elftal had hij last van de westerse hegemonie. Slechts zes interlands sierden zijn cv, niet zelden nadat de vaste keuze weer eens had afgezegd.
Het interesseerde hem niet dat erkenning van zijn unieke klasse ver achterbleef bij de waardering in den lande. Hij had een hekel aan trainen en de dagelijkse discipline op het veld. Hij rebelleerde meermalen tegen welk gezag ook, smokkelde constant tijdens het rondjes lopen en liet een boek aan anekdotes na voor het nageslacht.
Met vrijwel alle trainers kon Brokamp slecht opschieten. Alleen George Knobel wist hem op de juiste manier te raken en te prikkelen. De Brabander onderkende zijn aparte waarde en sloot af en toe de ogen bij één van zijn vele grillen en provocaties. Zo stapte hij een keer al in de rust onverwacht onder de douche, uit protest dat hij geen bruikbare ballen had ontvangen. Hem tegenhouden, was nutteloos.
In zijn tweede seizoen bij Ajax beleefde Brokamp een gedwongen weerzien met Rinus Michels. Als supervisor had de Amsterdammer het enfant terrible, samen met onder meer Jan Mulder, thuis gelaten voor het WK van 1974 in West-Duitsland. Of hij dat spijtig vond? Amper, want hij had al die weken genoeg vertier op het Vrijthof.
In de hoofdstad genoot hij ook volop van de sfeer op het Leidseplein, waar hij zelf een appartement had gehuurd, ver weg van de door Ajax aangewezen woning in een buitenwijk. Het typeerde Brokamp, die het voetbal niet altijd bovenaan plaatste. Dat irriteerde Michels, die geen liefhebber was van vrijbuiters, maar hem wel bewonderde als talentvolle spits en hem ook regelmatig opstelde.
Hoe vaak het botste, is niet exact bijgehouden. Nauwelijks bekend is bijvoorbeeld het verhaal dat hij tijdens een wedstrijd van Ajax zag dat Michels een speler wilde wisselen. Ofschoon het de bedoeling was Pim van Dord naar de kant te halen, liep Brokamp uit zichzelf naar de dug-out en plofte daar neer. Onderwijl had hij de verbaasde trainer nog laten weten dat hij toch in de buurt was…..
Het type Brokamp lijkt uitgestorven en ingeruild voor een leger aan geprogrammeerde robotten. Ook hij denkt met enige weemoed terug aan de vorige eeuw, waarin kinderen op straat leerden voetballen en met een tennisbal hun techniek verbeterden. Het kan jammer genoeg niet meer en de gevolgen zijn al jaren zichtbaar in de Eredivisie.
Brokamp heeft niet de behoefte de huidige generatie te attenderen op de vele tekortkomingen. Zoals tijdgenoot Cruijff, wiens zorgen hij niettemin deelt. Bekijk slechts de wedstrijden van het afgelopen weekeinde, waarin de storm vrij eenvoudig het beetje aan amusement bij ADO Den Haag – Willem II wegblies. De spelers wisten zich geen raad met de barre omstandigheden en ontbeerden de (basis)techniek om de extra tegenstander te overmeesteren. Het was niet de enige bevestiging van de malaise.
Ook FC Utrecht – Ajax bood veel te weinig vermaak. De late goal van Yassin Ayoub bracht de thuisclub in extase, maar ook de supporters van Utrecht verveelden zich voornamelijk in de Galgenwaard. Amin Younes en Nacer Barazite onderscheidden zich nog een beetje van het grauwe gemiddelde en memoreerden aan de niet te drillen eenling van vroeger. Maar te vaag om de heimwee naar de helden van weleer te stillen.
Lex Muller
0
Hendrik68
geplaatst: 16 december 2015, 13:56 uur
Komt Twente er toch zonder straf af. 3 jaar geen Europees, wat ze toch al niet zouden halen en het uurloon van Ziyech als boete. Opvallend en niet echt een aanmoediging voor andere clubs de regels strikt na te leven. Kan me niet voorstellen dat het hier bij blijft. Voor het niet op orde hebben van je begroting krijg je puntenaftrek, voor bewust de boel besodemieteren wordt je min of meer vrijgesproken. Heel bijzonder. Niemand schiet er iets mee op als Twente kapot gaat en voor de zittende mensen is het ook een hard gelag dat zij de rotzooi van hun voorgangers over zich heen krijgen, maar een beetje signaal had de KNVB toch wel af mogen geven.
0
geplaatst: 16 december 2015, 14:10 uur
Hendrik68 schreef:
Komt Twente er toch zonder straf af.
Dat is nog niet zeker hoor.
FC Twente moet vrezen voor meer straf - tubantia.nl
0
geplaatst: 16 december 2015, 14:27 uur
Hendrik68 schreef:
Met wat er waarschijnlijk nog gaat komen is dit toch wel een behoorlijk zware straf. Het enige wat ze nog meer hadden kunnen doen was de club gelijk opheffen.
0
Hendrik68
geplaatst: 16 december 2015, 14:41 uur
Daar zitten nog wel wat stapjes tussen hoor. Ik begrijp dat je maximaal 9 punten aftrek kan krijgen. Dat staat met de verkoop van vooral Ziyech wel bijna gelijk aan degradatie ja. Maar de gemeente gaat de club redden. In de JL moeten ze terug naar een begroting van 18 miljoen. Daar komen de meeste clubs in de JL in 5 jaar nog niet aan. Dus winnen ze elke wedstrijd, worden ze kampioen en iedereen is weer blij. Zo snel kan het ook gaan. Degradatie staat niet gelijk aan een faillissement hoor. Als de gemeente nu helpt zullen ze de club in de JL zeker niet laten zakken, anders kunnen ze nu beter ook niet helpen.
Geen idee welke straf er nog volgt, maar als je een erger vergrijp begaat dan de vorige die 6 punten aftrek opleverde dan dien je ook zwaarder gestraft te worden en dat had direct moeten gebeuren in mijn ogen.
Geen idee welke straf er nog volgt, maar als je een erger vergrijp begaat dan de vorige die 6 punten aftrek opleverde dan dien je ook zwaarder gestraft te worden en dat had direct moeten gebeuren in mijn ogen.
0
geplaatst: 16 december 2015, 20:17 uur
Ik weet eigenlijk niet goed (meer) wat een gemeente inzake subsidie nog wel of niet mag met een betaald voetbalclub binnen de grenzen.
Volgens mij kan er niet zomaar steun worden verleend en zijn er strenge regels.
Als ik Twente was zou ik, voor er ook maar iets werd aangenomen, eerst uitvoerig overleggen met de KNVB.
Voordat je het weet ben je de Fred Teeven van de eredivisie en dat zou je toch ook niet willen.
Laat de gemeente Enschede het steken in betere zorg, waar ze sinds enige tijd verantwoordelijk voor zijn.
Volgens mij kan er niet zomaar steun worden verleend en zijn er strenge regels.
Als ik Twente was zou ik, voor er ook maar iets werd aangenomen, eerst uitvoerig overleggen met de KNVB.
Voordat je het weet ben je de Fred Teeven van de eredivisie en dat zou je toch ook niet willen.
Laat de gemeente Enschede het steken in betere zorg, waar ze sinds enige tijd verantwoordelijk voor zijn.
0
geplaatst: 17 december 2015, 00:40 uur
Onze handbaldames gaan ook lekker, halve finale bereikt op het WK 

0
Hendrik68
geplaatst: 17 december 2015, 02:41 uur
Als de tegenstand van Polen net zo zwak is als in de groepsfase dan kan de finale ook bijna niet meer aan ONZE neus voorbijgaan. Handbal is ontzettend populair in mijn regio met clubs als Hurry Up, E & O en DOS, maar eerlijk gezegd kom ik nooit bij een handbalwedstrijd.
0
geplaatst: 17 december 2015, 15:44 uur
Benieuwd of dit meer dan een gerucht zal blijken te zijn:
BREAKING: Jose Mourinho Sacked By Chelsea | The SPORT Bible - thesportbible.com
0
geplaatst: 17 december 2015, 15:52 uur
GrafGantz schreef:
Gisteren nog een tweet gezien waarin stond dat zijn afkooppremie juist 55 miljoen GBP was - de plaatser grapte nog: in dat geval zou ik dit weekend Diego Costa in de goal zetten!
Michel Abbink op Twitter: "Als Mourinho wordt ontslagen bij Chelsea krijgt hij 55.000.000 euro mee. Hoogste afkoopsom ooit."
0
geplaatst: 17 december 2015, 15:52 uur
Tja de BBC heeft dat nieuws ook, spreekt van The unhappy one.
Maar de afkoopsom is in ieder geval gigantisch.
edit, en de NL pers heeft nu ook het ontslag van Mourinho te pakken.
Maar de afkoopsom is in ieder geval gigantisch.
edit, en de NL pers heeft nu ook het ontslag van Mourinho te pakken.
0
geplaatst: 17 december 2015, 15:57 uur
Voor dat bedrag wordt iedereen graag ontslagen lijkt me zo 
Weet niet of je dan van The Unhappy One kunt spreken.

0
geplaatst: 17 december 2015, 16:03 uur
GrafGantz schreef:

Premier League, Jose Mourinho, Fifa, Tottenham, Pep Guardiola - BBC Sport
Hier staat dat blijkbaar afgesproken is om een stuk minder dan die 40KK pond te betalen, zie bericht 14:50 uur
0
geplaatst: 17 december 2015, 16:06 uur
Ah, dat maakte de beslissing voor Chelsea dan een heel stuk eenvoudiger.
0
geplaatst: 17 december 2015, 18:09 uur
0
geplaatst: 17 december 2015, 18:15 uur
Bedoel jij deze of al die nederlandse kranten?
Chelsea to appoint Guus Hiddink as new manager on interim basis until the end of the season - Mirror Online - mirror.co.uk
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.