Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 21 februari 2014, 16:15 uur
Running On Empty schreef:
Passie, inzet, efficiency en een klein beetje geluk. Salzburg had het vanavond allemaal en Ajax gewoon echt helemaal niet, heel simpel. Je hebt nu eenmaal van die avonden. Life goes on.
Passie, inzet, efficiency en een klein beetje geluk. Salzburg had het vanavond allemaal en Ajax gewoon echt helemaal niet, heel simpel. Je hebt nu eenmaal van die avonden. Life goes on.
Dit Salzburg schijnt een enorm goed seizoen te draaien in eigen competitie. En voor wat het waard is, ze hebben dit jaar Bayern verslagen met 3-0 in een oefenduel. Blijkbaar een team om te blijven volgen in Europa.
0
geplaatst: 22 februari 2014, 15:17 uur
0
geplaatst: 22 februari 2014, 16:26 uur
en 24
en dat was het dan, of de bobbers moet voor een geweldige stunt zorgen.
en dat was het dan, of de bobbers moet voor een geweldige stunt zorgen.
0
Hendrik68
geplaatst: 22 februari 2014, 17:08 uur
Je weet nooit. Een medaille is in ieder geval niet bij voorbaat uitgesloten zoals dat bij de tweemansbob wel het geval was.
Morgen nog de ijshockeyfinale met Henrik Lundqvist in de goal voor Zweden namens de New York Rangers. Laten we hopen dat ze Canada verslaan. Ja dan zit het er helaas alweer op, deze Spelen. Blijft een geweldig evenement. Voetbal interesseert me in deze periode even helemaal niks. Geen idee waar Groningen morgen tegen moet dit weekeinde. Het resultaat hoor ik maandag wel.
Morgen nog de ijshockeyfinale met Henrik Lundqvist in de goal voor Zweden namens de New York Rangers. Laten we hopen dat ze Canada verslaan. Ja dan zit het er helaas alweer op, deze Spelen. Blijft een geweldig evenement. Voetbal interesseert me in deze periode even helemaal niks. Geen idee waar Groningen morgen tegen moet dit weekeinde. Het resultaat hoor ik maandag wel.
0
geplaatst: 22 februari 2014, 17:49 uur
Hendrik68 schreef:
Voetbal interesseert me in deze periode even helemaal niks. Geen idee waar Groningen morgen tegen moet dit weekeinde. Het resultaat hoor ik maandag wel.
Voetbal interesseert me in deze periode even helemaal niks. Geen idee waar Groningen morgen tegen moet dit weekeinde. Het resultaat hoor ik maandag wel.
Lang in Zweden gewoond en ik werd op dit soort momenten helemaal maf van die anders zo broodnuchtere, koele Svenskar die normaal gesproken 1 -2 uur per dag in een koelkast zitten om maar 'cool' te kunnen zijn en op dat soort momenten uitermate carnavalesk gedrag vertonen - fy fan! Orientering is nog zo'n rare Zweedse sport

Als je toch niet interesseert, kun je een nederlaag van jouw FC wel incasseren, help je iig onze (ook die van ROE) lokale FC weer van die nare streep beneden af. Vast bedankt

0
geplaatst: 22 februari 2014, 18:48 uur
Graag. We moeten morgen echt 3 punten hebben anders zie ik het heel zwaar in met de volgende 2 wedstrijden tegen Twente en PSV.
0
Hendrik68
geplaatst: 22 februari 2014, 19:16 uur
Had die Oostenrijkse Hagenees toch nog bijna goud zeg. 1e run 9e, 2e run pakte hij de eerste plek en de een na de ander miste een poortje of verloor tijd. Maar helaas werkte landgenoot Matt niet mee, anders hadden we nu op 8 en een halve gouden medaille gestaan. Opvallend trouwens hoe ontzettend leeg de tribunes waren bij die mannenslalom.
Ben trouwens niet echt voor Zweden of tegen Canada, maar ik vind die Lundqvist zo'n pracht van een keeper die bovendien bij mijn favoriete club speelt.
Nou jongens niet om te slijmen, maar als ik 1 club de overwinning gun buiten Groningen is het Utrecht wel. Is gewoon een van de meest pure clubs van het land, ook al is het een fusieclub, net als wij.
Ben trouwens niet echt voor Zweden of tegen Canada, maar ik vind die Lundqvist zo'n pracht van een keeper die bovendien bij mijn favoriete club speelt.
Nou jongens niet om te slijmen, maar als ik 1 club de overwinning gun buiten Groningen is het Utrecht wel. Is gewoon een van de meest pure clubs van het land, ook al is het een fusieclub, net als wij.
0
geplaatst: 22 februari 2014, 20:02 uur
Running On Empty schreef:
Graag. We moeten morgen echt 3 punten hebben anders zie ik het heel zwaar in met
de volgende 2 wedstrijden tegen Twente en PSV.
Graag. We moeten morgen echt 3 punten hebben anders zie ik het heel zwaar in met
de volgende 2 wedstrijden tegen Twente en PSV.
Met de steun van het thuispubliek zie ik de FC wel winnen morgenmiddag. De tweede helft in Alkmaar was heel behoorlijk en daar zouden ze op voort moeten borduren.
Twente-thuis ben ik niet zo negatief over; Twente heeft al geregeld puntverlies opgelopen buiten Enschede en in De Galgenwaard kan het beide kanten uit. Psv-uit, tja...... Als je een hele goede dag hebt, misschien een punt.
0
geplaatst: 22 februari 2014, 20:53 uur
Haha, Van Marwijk weg bij HSV en ze winnen direct van Dortmund. Dat is lullig zeg.
0
geplaatst: 22 februari 2014, 21:07 uur
trebremmit schreef:
Haha, Van Marwijk weg bij HSV en ze winnen direct van Dortmund. Dat is lullig zeg.
Zet een coach die niet zeer behoudend denkt voor dit HSV en ze gaan zelfs nog Europa in.
0
geplaatst: 23 februari 2014, 13:14 uur
Gunstige loting voor Oranje en de Rode Duivels E.K. 2016 (Frankrijk)
Nederland treft Tsjechië en Turkije in voorronde EK 2016 | nu.nl/sport | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
Groep A: Nederland, Kazachtstan, IJsland, Letland, Turkije, Tsjechië
Groep B: Bosnië-Herzegovina, Andorra, Cyprus, Wales, Israël, België
Nederland treft Tsjechië en Turkije in voorronde EK 2016 | nu.nl/sport | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
Groep A: Nederland, Kazachtstan, IJsland, Letland, Turkije, Tsjechië
Groep B: Bosnië-Herzegovina, Andorra, Cyprus, Wales, Israël, België
0
geplaatst: 23 februari 2014, 15:35 uur
Geen topwedstrijd gezien in Utrecht vanmiddag maar dat maakt even niet uit als je 16e staat. De punten zijn binnen en er is vertrouwen getankt. Volgende week Twente 

0
Hendrik68
geplaatst: 23 februari 2014, 16:23 uur
Het is wel duidelijk geworden waarom ik Lundqvist zo'n geweldige keeper vind, maar het mocht niet baten. Zweden had zijn kansen in de eerste periode, maar na de 1-0 werd Canada steeds sterker en na pas de 1e goal dit toernooi van de Messi van het ijshockey (Sydney Crosby) was het eigenlijk al gedaan. Einde van deze fantastische Spelen. Nederland is het 5e wintersportland op de wereld. Wordt nog wat als we bergen krijgen in dit land. Kan de rest wel thuisblijven.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 23 februari 2014, 17:03 uur
Leuk en aardig dat Utreg en HSV, maar wat echt ter zake doet, is dat Real weer bovenaan staat. Had dat niet meer verwacht.
0
geplaatst: 23 februari 2014, 17:23 uur
Stijn_Slayer schreef:
Leuk en aardig dat Utreg en HSV, maar wat echt ter zake doet, is dat Real weer bovenaan staat. Had dat niet meer verwacht.
Leuk en aardig dat Real weer bovenaan staat, maar wat echt ter zake doet, is dat FC Utrecht weer 3 punten pakt

0
geplaatst: 23 februari 2014, 17:27 uur
Na de Red Bull-kuur van afgelopen donderdag is Ajax weer helemaal wakker.
0
geplaatst: 23 februari 2014, 18:40 uur
Natuurlijk is het stom hoe Feyenoord wéér een voorsprong weggeeft, maar wat een slappe zak is die Gozobuyuk zeg. Hij durft gewoon niet die penalty en rode kaart te geven in de 3e minuut, want hij kan het onmogelijk niet gezien hebben. En hoe kan die laatste goal nou ooit geen hinderlijk buitenspel zijn, Castaignos stapt nota bene over die bal heen. 

0
geplaatst: 23 februari 2014, 18:59 uur
Feyenoord is vandaag gewoon vreselijk genaaid door de scheids. Zo simpel als het maar kan.
0
geplaatst: 23 februari 2014, 19:04 uur
Niet zo'n klein beetje ook. Net als vorige week. Met die 4 punten en Feyenoord - Ajax volgende week had het nog best spannend kunnen worden.
0
geplaatst: 23 februari 2014, 19:05 uur
Titmeister schreef:
Natuurlijk is het stom hoe Feyenoord wéér een voorsprong weggeeft, maar wat een slappe zak is die Gozobuyuk zeg. Hij durft gewoon niet die penalty en rode kaart te geven in de 3e minuut, want hij kan het onmogelijk niet gezien hebben. En hoe kan die laatste goal nou ooit geen hinderlijk buitenspel zijn, Castaignos stapt nota bene over die bal heen.
Vergeet die handsbal niet. En ineens 5 minuten blessuretijd: wow!
0
geplaatst: 23 februari 2014, 20:00 uur
Vergeet die handsbal niet.
Waar moest die Twente speler zijn handen dan houden?
0
geplaatst: 23 februari 2014, 20:00 uur
Dat zullen we volgende week wel weer krijgen, net als de voorgaande jaren. 

0
geplaatst: 23 februari 2014, 20:02 uur
Vorige week kreeg Feyenoord nog tegen op een soortgelijke manier.
0
geplaatst: 23 februari 2014, 20:03 uur
Dan was dat vorige week onterecht. Die speler van twente had zijn armen gewoon naar beneden hangen en maakte geen beweging naar de bal.
0
geplaatst: 23 februari 2014, 20:03 uur
Koeman was ook mega boos na afloop... Terecht natuurlijk maar ondanks die anderhalve pingel had Feyenoord wel gewoon moeten winnen. Het was al een stuk handiger geweest als er iemand rond 16 was gaan staan voor de afvallende bal.
Pelle heeft zich natuurlijk ook als een randdebiel gedragen, pak die aanvoerdersband maar weer af zou ik zeggen.
Pelle heeft zich natuurlijk ook als een randdebiel gedragen, pak die aanvoerdersband maar weer af zou ik zeggen.
0
geplaatst: 23 februari 2014, 20:04 uur
Ynoskire schreef:
Dan was dat vorige week onterecht. Die speler van twente had zijn armen gewoon naar beneden hangen en maakte geen beweging naar de bal.
Dat klopt maar zijn armen waren niet voor zijn lichaam en hij had er behoorlijk voordeel van.
0
geplaatst: 23 februari 2014, 20:14 uur
Blessuretijd was gewoon terecht. 3 minuten voor 6 wissels, 1 minuut voor 2 doelpunten en nog minimaal 1 minuut voor die blessures/gevallen van kramp.
De 2-2 had inderdaad afgekeurd kunnen worden. Maar ik heb het idee dat de regels voor hinderlijk buitenspel niet helemaal duidelijk zijn, en regelmatig anders geïnterpreteerd worden wanneer de speler de bal niet aanraakt. Het is een erg vage regel en de scheidsrechters weten ook niet altijd wat ze er mee aan moeten. Als Castaignos een meter opzij had gestaan was het dan niet meer hinderlijk geweest? Waar leg je de grens tussen wel en niet hinderlijk buitenspel? Voor het zicht op de bal had Mulder er volgens mij geen last van.
Rode kaart voor Marsman en een penalty tegen was wel overduidelijk terecht geweest. Feyenoord wordt immers een duidelijke scoringskans ontnomen.
0
geplaatst: 23 februari 2014, 20:18 uur
Gretz schreef:
Blessuretijd was gewoon terecht. 3 minuten voor 6 wissels, 1 minuut voor 2 doelpunten en nog minimaal 1 minuut voor die blessures/gevallen van kramp.
(quote)
Haha. Het zou fantastisch zijn als de scheidsrechters iedere wedstrijd zo nauwkeurig de blessuretijd bijhouden. 3 minuten voor 6 wissels? Wat een onzin.
De 2-2 had inderdaad afgekeurd kunnen worden. Maar ik heb het idee dat de regels voor hinderlijk buitenspel niet helemaal duidelijk zijn, en regelmatig anders geïnterpreteerd worden wanneer de speler de bal niet aanraakt. Het is een erg vage regel en de scheidsrechters weten ook niet altijd wat ze er mee aan moeten. Als Castaignos een meter opzij had gestaan was het dan niet meer hinderlijk geweest? Waar leg je de grens tussen wel en niet hinderlijk buitenspel? Voor het zicht op de bal had Mulder er volgens mij geen last van.
Schoolvoorbeeld van hinderlijk buitenspel. Gaat vlak voor de neus van de keeper buitenspel staan.
Rode kaart voor Marsman en een penalty tegen was wel overduidelijk terecht geweest. Feyenoord wordt immers een duidelijke scoringskans ontnomen.
Klopt. Dan is de wedstrijd al zo goed als gespeeld.
Feyenoord speelde overigens 65 minuten uitstekend, waren heer en meester en gaf geen kans weg. Dat maakt het misschien nog wel zuurder.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.