Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 23 februari 2014, 20:18 uur
Ynoskire schreef:
Dan was dat vorige week onterecht. Die speler van twente had zijn armen gewoon naar beneden hangen en maakte geen beweging naar de bal.
Dan was dat vorige week onterecht. Die speler van twente had zijn armen gewoon naar beneden hangen en maakte geen beweging naar de bal.
Wat Vigil zegt. Z'n hand zit ook in de baan van het schot.
Maar goed, dat is nog discutabel.
0
geplaatst: 23 februari 2014, 20:21 uur
Hij stond zeker wel in de weg voor Mulder, die geeft hem ook zet en gaat een stap opzij om weer zicht te krijgen. Precies op dat moment gaat de bal de andere hoek in. Dus hij kon toen niet meer reageren. Dus dat is zeker hinderlijk. Verder stapt hij over de bal heen dus behalve hinderlijk ook in de baan van het schot.
0
geplaatst: 23 februari 2014, 20:32 uur
Nicolage Rico schreef:
Haha. Het zou fantastisch zijn als de scheidsrechters iedere wedstrijd zo nauwkeurig de blessuretijd bijhouden. 3 minuten voor 6 wissels? Wat een onzin.
(quote)
Haha. Het zou fantastisch zijn als de scheidsrechters iedere wedstrijd zo nauwkeurig de blessuretijd bijhouden. 3 minuten voor 6 wissels? Wat een onzin.
Minimaal 30 seconden per wissel is gewoon de regel.
Nicolage Rico schreef:
Schoolvoorbeeld van hinderlijk buitenspel. Gaat vlak voor de neus van de keeper buitenspel staan.
Schoolvoorbeeld van hinderlijk buitenspel. Gaat vlak voor de neus van de keeper buitenspel staan.
Ik ga het nog een paar keer terugkijken. Ik vraag me wel af waarom - wanneer het echt zo overduidelijk was - er niemand van het scheidsrechterlijk trio ook maar enigszins twijfelde.
0
geplaatst: 23 februari 2014, 20:35 uur
Dat klopt, dat is al heel lang zo enkel de keren dat dit ook doorgevoerd wordt zijn niet heel talrijk.
0
geplaatst: 23 februari 2014, 20:37 uur
Precies.
Maar goed, als ze de regels nagaan, is dat goed. Nu graag tijdens iedere wedstrijd.
De wissels namen verder ook geen 30 seconden in beslag, dat terzijde.
Maar goed, als ze de regels nagaan, is dat goed. Nu graag tijdens iedere wedstrijd.
De wissels namen verder ook geen 30 seconden in beslag, dat terzijde.
0
geplaatst: 23 februari 2014, 20:38 uur
Gretz schreef:
Ik ga het nog een paar keer terugkijken. Ik vraag me wel af waarom - wanneer het echt zo overduidelijk was - er niemand van het scheidsrechterlijk trio ook maar enigszins twijfelde.
(quote)
(quote)
Die pingel + rood was ook overduidelijk. Maar daar twijfelde het arbitrale trio ook niet over. Ja, achteraf geeft die Gekke Turk het toe.
0
geplaatst: 23 februari 2014, 21:01 uur
Gözübüyük: penalty en rood - NOS Sport
Goede reactie van Gözübüyük.
Als de regels zo aan het begin van het seizoen zijn doorgesproken dan hebben hij en zijn grensrechter gewoon gelijk in het toekennen van deze goal. Ik begrijp natuurlijk dat een hoop Feyenoorders door de teleurstelling er niet objectief naar kunnen kijken, maar er valt in deze toch weinig verwijt te maken. Castaignos staat inderdaad niet recht voor de keeper.
Feyenoord kan beter naar zichzelf kijken waar het mis ging. Dat Martina zo vrij in de 16 de bal mag aannemen had natuurlijk nooit mogen gebeuren.
Als de regels zo aan het begin van het seizoen zijn doorgesproken dan hebben hij en zijn grensrechter gewoon gelijk in het toekennen van deze goal. Ik begrijp natuurlijk dat een hoop Feyenoorders door de teleurstelling er niet objectief naar kunnen kijken, maar er valt in deze toch weinig verwijt te maken. Castaignos staat inderdaad niet recht voor de keeper.Feyenoord kan beter naar zichzelf kijken waar het mis ging. Dat Martina zo vrij in de 16 de bal mag aannemen had natuurlijk nooit mogen gebeuren.
0
geplaatst: 23 februari 2014, 21:01 uur
Begrijp z'n frustratie goed, maar zoiets valt niet goed te praten.
0
geplaatst: 23 februari 2014, 21:03 uur
Gretz schreef:
Als de regels zo aan het begin van het seizoen zijn doorgesproken dan hebben hij en zijn grensrechter gewoon gelijk in het toekennen van deze goal. Ik begrijp natuurlijk dat een hoop Feyenoorders door de teleurstelling er niet objectief naar kunnen kijken, maar er valt in deze toch weinig verwijt te maken. Castaignos staat inderdaad niet recht voor de keeper.
Feyenoord kan beter naar zichzelf kijken waar het mis ging. Dat Martina zo vrij in de 16 de bal mag aannemen had natuurlijk nooit mogen gebeuren.
Als de regels zo aan het begin van het seizoen zijn doorgesproken dan hebben hij en zijn grensrechter gewoon gelijk in het toekennen van deze goal. Ik begrijp natuurlijk dat een hoop Feyenoorders door de teleurstelling er niet objectief naar kunnen kijken, maar er valt in deze toch weinig verwijt te maken. Castaignos staat inderdaad niet recht voor de keeper.Feyenoord kan beter naar zichzelf kijken waar het mis ging. Dat Martina zo vrij in de 16 de bal mag aannemen had natuurlijk nooit mogen gebeuren.
Mulder moet m opzij duwen, waardoor hij er schuin voor komt te staan, maar dan is het schot al gelost. Nota bene in het keepersgebied. Dat Feyenoord onder druk staat is natuurlijk geen argument.
Had nooit toegekend mogen worden.
Elleboogje nog gezien?
0
geplaatst: 23 februari 2014, 21:08 uur
Je lijkt wel een Mokummer, Rico met je gezeur en geklaag. Soms zit het mee en soms zit het tegen. Waar ik gewoon ontiegelijk van baal is het hangen en afklemmen tussen spelers onderling en/of met keeper. Daartegen moet worden ingegrepen, structureel.
Ook Immers maakte zich daaraan schuldig, hij heeft z'n reputatie niet mee, maar dat gejank achteraf zal mij eerlijk gezegd worst wezen. Wel mooie doelpunten
Ook Immers maakte zich daaraan schuldig, hij heeft z'n reputatie niet mee, maar dat gejank achteraf zal mij eerlijk gezegd worst wezen. Wel mooie doelpunten
0
geplaatst: 23 februari 2014, 21:08 uur
Hilarisch calimero gedrag trouwens van Koeman, het ligt altijd aan een ander. Vreselijk mannetje.
0
Martial
geplaatst: 24 februari 2014, 11:47 uur
Nicolage Rico schreef:
Die pingel + rood was ook overduidelijk. Maar daar twijfelde het arbitrale trio ook niet over. Ja, achteraf geeft die Gekke Turk het toe.
Dat toegeven vind ik altijd zo makkelijk van ja het was een penalty en ja de keeper had eraf gemoeten, daar verander je nu niets meer aan.
Maar als die Gözübüyük één ding heeft aangetoond buiten het feit dat hij een thuisfluiter is van het ergste soort dat hij totaal ongeschikt is om topwedstrijden te fluiten.
Aan de andere kant roept Feyenoord dit wel heel vaak zelf van zich af door wedstrijden elke keer wéér weg te geven, toen de 2-1 viel door het trage handelen van Mathijsen voelde je de bui eigenlijk alweer hangen al hoop je toch ook weer tegen beter weten in dat ze de 1-2 over de streep trekken en als Immers nou die bal in de 95e minuut is had weggerost.......tsja als.........

Voor de competitie is het jammer want de wedstrijd Feyenoord - Ajax heeft nu al z'n glans en spanning verloren en lijkt er eentje voor de statistieken.
En het gedrag van Pelle.... ook dat keur ik niet goed natuurlijk maar begrijpen doe ik hem wel na al dat naaiwerk in die wedstrijd door dat arbitrale trio en mocht die eventueel geschorst worden? zal Feyenoord wel in beroep gaan zodat hij gewoon kan aantreden tegen Ajax.
En wat hoop ik dat Utrecht zondag wint van die nepduitsers zodat ze het gestolen punt gisteren direct weer kunnen inleveren

0
geplaatst: 24 februari 2014, 12:20 uur
0
geplaatst: 24 februari 2014, 13:21 uur
Martial schreef:
En wat hoop ik dat Utrecht zondag wint van die nepduitsers zodat ze het gestolen punt gisteren direct weer kunnen inleveren
Gaan we doen !!!! Met Gözübüyük weer als Scheids ?? En wat hoop ik dat Utrecht zondag wint van die nepduitsers zodat ze het gestolen punt gisteren direct weer kunnen inleveren

0
geplaatst: 24 februari 2014, 14:32 uur
Nou ja zelfde verhaal, het verschil is een halve meter of 10 meter voor zijn neus, bovendien staat Castagnois stil en loopt Immers hard voorbij. Verder is hier niet goed te zien of hij wel of niet buitenspel staat en dat was bij het andere geval wel duidelijk. De gele lijn is is nou ook niet bepaald een strakke lijn 

0
geplaatst: 24 februari 2014, 15:17 uur
http://img.photobucket.com/albums/v367/Tib/foto_zps4aa868d2.jpg
Immers staat hier absoluut buitenspel, en hij staat waarschijnlijk meer in het zicht van de keeper dan bij de 2-2. Als je al voor vermeend hinderlijk buitenspel fluit dan had het hier eerder gemoeten. Selectieve verontwaardiging van onze Rotterdamse vrienden. Nu zijn voetballers wel vaker hypocriet als ze benadeeld worden, maar het zou Feyenoord sieren als ze eens kijken waar ze het zelf hebben laten liggen.
Het is natuurlijk enorm ongelukkig dat de arbiter de situatie met Immers en Marsman niet goed kon beoordelen. Dit neemt niet weg dat het vrij logisch is dat als de scheidsrechter er geen goed zicht op heeft en niet zeker weet wat er precies gebeurd dat hij dan geen rode kaart + strafschop geeft. Hij moet het 99% zeker weten om daar toe over te gaan. Dit gebeurt wel vaker als de scheidsrechter twijfelt, en elke club heeft daar ongeveer even last als profijt van.
Immers staat hier absoluut buitenspel, en hij staat waarschijnlijk meer in het zicht van de keeper dan bij de 2-2. Als je al voor vermeend hinderlijk buitenspel fluit dan had het hier eerder gemoeten. Selectieve verontwaardiging van onze Rotterdamse vrienden. Nu zijn voetballers wel vaker hypocriet als ze benadeeld worden, maar het zou Feyenoord sieren als ze eens kijken waar ze het zelf hebben laten liggen.
Het is natuurlijk enorm ongelukkig dat de arbiter de situatie met Immers en Marsman niet goed kon beoordelen. Dit neemt niet weg dat het vrij logisch is dat als de scheidsrechter er geen goed zicht op heeft en niet zeker weet wat er precies gebeurd dat hij dan geen rode kaart + strafschop geeft. Hij moet het 99% zeker weten om daar toe over te gaan. Dit gebeurt wel vaker als de scheidsrechter twijfelt, en elke club heeft daar ongeveer even last als profijt van.
0
geplaatst: 24 februari 2014, 16:30 uur
Castaignos staat zowat tegen Mulder aan, staat in het KEEPERSgebied.
@ Gretz: Mulder moest Castaignos eerst opzij duwen, voordat hij schuin voor hem kwam te staan.
Maar goed, wat Martial zegt: Feyenoord had het gewoon zelf af moeten maken in de eerste 65 minuten, toen het heer en meester was en Twente niets in had te brengen. Maar nee, het bekende recept: we staan voor, dus we zakken terug. Nelom erin voor Boëtius, dan vraag je er om.
En dan Bakkal er nog in brengen. Die de bal samen met Vilhena knullig verloor vlak voor de 2-2.
0
geplaatst: 24 februari 2014, 16:32 uur
Gretz schreef:
Zo kun je alles goed lullen. Je doet trouwens net of jij wel objectief bent, haha.
En die elleboog? Ook goed beoordeeld door de scheids? De regel voor een elleboog is namelijk: rood.
"Maar daar hoor je niemand over".

0
geplaatst: 24 februari 2014, 16:40 uur
Het zit je wel dwars he? Volgende week valt het dubbeltje voor Feyenoord weer de goede kant op.
0
geplaatst: 24 februari 2014, 16:46 uur
herman schreef:
Het zit je wel dwars he? Volgende week valt het dubbeltje voor Feyenoord weer de goede kant op.
Lijkt me logisch. Bij winst was er nog een klein geloof in het kampioenschap, met Feyenoord - Ajax op het programma. Dat is nu weg. Zo heeft iedere club de scheids weleens tegen natuurlijk, jammer en zuur dat het nu 2 x op rij gebeurd met Feyenoord terwijl ze nu juist aan moesten haken.
0
geplaatst: 24 februari 2014, 16:50 uur
Nicolage Rico schreef:
Zo kun je alles goed lullen. Je doet trouwens net of jij wel objectief bent, haha.
En die elleboog? Ook goed beoordeeld door de scheids? De regel voor een elleboog is namelijk: rood.
(quote)
Feit is dat de regels voorschrijven dat het aanvallende team bij vermeend (hinderlijk) buitenspel het voordeel van de twijfel krijgt. Bij twijfel ziet men lever dat een goal onterecht wordt toegekend dan dat een goal onterecht wordt afgekeurd. Feyenoord en Twente hebben aan deze regel gisteren beiden evenveel voordeel als nadeel gehad.
Elleboogje is rood als het door de scheidsrechter wordt beoordeeld als nadrukkelijk opzettelijk. Ik denk dat Gözübüyük van mening was dat Bjelland niet de intentie had om Pellè een tik te geven, maar enkel het duel wilde winnen (in dit geval niet-reglementair). Het is (ook op de beelden) niet even duidelijk of er sprake is van opzet, dus ik kan geel begrijpen. Er zullen niettemin arbiters zijn die er wel rood voor geven.
En wat Herman zegt: soms zit het mee, soms zit het tegen met scheidsrechterlijke beslissingen. Aan het einde van de rit heeft ieder team ongeveer evenveel geluk als pech. Als je daar minder afhankelijk van wilt zijn moet je als Feyenoord zijnde eens gaan trainen op het vasthouden van een voorsprong. Eigen knulligheid is verreweg de grootste oorzaak van de meeste punten die ze in de tweede helft hebben weggegeven.
0
geplaatst: 24 februari 2014, 17:00 uur
Gretz schreef:
Elleboogje is rood als het door de scheidsrechter wordt beoordeeld als nadrukkelijk opzettelijk. Ik denk dat Gözübüyük van mening was dat Bengtsson niet de intentie had om Pellè een tik te geven, maar enkel het duel wilde winnen (in dit geval niet-reglementair). Het is (ook op de beelden) niet even duidelijk of er sprake is van opzet, dus ik kan geel begrijpen. Er zullen niettemin arbiters zijn die er wel rood voor geven.
Elleboogje is rood als het door de scheidsrechter wordt beoordeeld als nadrukkelijk opzettelijk. Ik denk dat Gözübüyük van mening was dat Bengtsson niet de intentie had om Pellè een tik te geven, maar enkel het duel wilde winnen (in dit geval niet-reglementair). Het is (ook op de beelden) niet even duidelijk of er sprake is van opzet, dus ik kan geel begrijpen. Er zullen niettemin arbiters zijn die er wel rood voor geven.
Een elleboog vol in het gezicht. Daar staat maar 1 straf voor: rood. Opzet of niet, dat is onmogelijk waar te nemen door de scheids.
En wat Herman zegt: soms zit het mee, soms zit het tegen met scheidsrechterlijke beslissingen.
Eens. Al probeer jij alles in de nadelige richting voor Feyenoord te praten.
Aan het einde van de rit heeft ieder team ongeveer evenveel geluk als pech.
Dat is statistisch gezien echt onmogelijk.
Als je daar minder afhankelijk van wilt zijn moet je als Feyenoord zijnde eens gaan trainen op het vasthouden van een voorsprong. Eigen knulligheid is verreweg de grootste oorzaak van de meeste punten die ze in de tweede helft hebben weggegeven.
Dat is wat ik net al aangaf. Feyenoord zakt onnodig terug, terwijl ze de wedstrijd tot de 65e minuut compleet controleerde. Niet voor de eerste keer.
Al zou de wedstrijd al gespeeld zijn bij een gegeven pingel en rood voor Marsman.
0
geplaatst: 24 februari 2014, 17:05 uur
Dat is statistisch gezien echt onmogelijk.
Als je verondersteld dat het scheidsrechtersgilde geen voorkeur voor bepaalde clubs heeft en de rit oneindig lang is is het statistisch gezien de enige mogelijkheid.
0
geplaatst: 24 februari 2014, 17:09 uur
Nicolage Rico schreef:
Een elleboog vol in het gezicht. Daar staat maar 1 straf voor: rood. Opzet of niet, dat is onmogelijk waar te nemen door de scheids.
(quote)
Nogmaals teruggekeken en het oogt mij vooral ongelukkig. Bjelland gaat voor de bal en het is voor hem niet mogelijk om op te springen zonder zijn armen te gebruiken. Hier in Nederland wordt er al snel schande van gesproken, maar dit kan gewoon gebeuren bij een fysieke sport. Ja hij raakt Pellè in zijn gezicht maar het viel heel erg mee (geen verwondingen).
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 24 februari 2014, 17:13 uur
Nicolage Rico schreef:
Mulder moet m opzij duwen, waardoor hij er schuin voor komt te staan, maar dan is het schot al gelost. Nota bene in het keepersgebied. Dat Feyenoord onder druk staat is natuurlijk geen argument.
Ach, die 2-2 is gewoon terecht. Als je goed kijkt, zie je dat Mulder überhaupt niet bezig is met waar de bal is. Daar had hij beter op kunnen letten dan op zo'n speler. Die staat een klein beetje in de weg, maar maakt het echt niet onmogelijk om de bal te zien en te duiken.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.