Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
zalwelnikszijn!
geplaatst: 3 maart 2014, 23:15 uur
Als positieve noot: het is best knap dat een team met Immers en Schaken top vijf speelt.
0
geplaatst: 3 maart 2014, 23:16 uur
iggy schreef:
En net als de Musician ga ik nog liever anderhalf uur onkruid wieden dan live naar de Nederlandse comp kijken. Wat een vreselijke onzin zeg. Het is gewoon niet meer om aan te zien.
En net als de Musician ga ik nog liever anderhalf uur onkruid wieden dan live naar de Nederlandse comp kijken. Wat een vreselijke onzin zeg. Het is gewoon niet meer om aan te zien.
Moej wel ergonomisch verantwoorde tools hebben anders krijg je nog last van je rug. Nee, maar eerlijk gezegd kan je ongeveer erop wachten dat in de aftiteling van de wedstrijden nog eens een keer wordt vermeld: "deze wedstrijd werd mede mogelijk gemaakt door ... "en dan de namen van alle 40 abonnees. Eerlijk is eerlijk schoonfamilie van wie ik niet verwachtte dat ze het in zich hadden, kijken inmiddels al eredivisie live vanaf een Mexicaanse site via de iPad

Wat dat betreft waren de OS een welkome afwisseling.
0
geplaatst: 3 maart 2014, 23:22 uur
Welke OS bedoel je? Dan kijk ik nog liever naar een oude Ali dvd waar ik de uitslag ook al van weet. 

0
geplaatst: 3 maart 2014, 23:35 uur
Olympische (Winter)Spelen; ach die serie over Cruijff op NL1 is erg aardig gedaan 
Grappig om Hugo Borst weer eens te zien bij VI; maakt het programma wat serieuzer. Ondertussen zou er wel eens een frisse wind bij de NOS mogen gaan waaien. Tjonge, pruttelprins Tom (E.) komt zo ontzettend 'naturel' over en Studio Voetbal begint steeds meer qua presentatie op een vervlezing van Statler en Waldorf in het kwadraat te lijken: heb je last van slapeloosheid werkt VG c.s. als Klaas Vaak - je krjjgt bijna weemoed naar die eindeloze Italiaanse kletsprogramma's uit de begintijd van RTL (toen ze nog 'vanuit Luxemburg' uitzonden).

Grappig om Hugo Borst weer eens te zien bij VI; maakt het programma wat serieuzer. Ondertussen zou er wel eens een frisse wind bij de NOS mogen gaan waaien. Tjonge, pruttelprins Tom (E.) komt zo ontzettend 'naturel' over en Studio Voetbal begint steeds meer qua presentatie op een vervlezing van Statler en Waldorf in het kwadraat te lijken: heb je last van slapeloosheid werkt VG c.s. als Klaas Vaak - je krjjgt bijna weemoed naar die eindeloze Italiaanse kletsprogramma's uit de begintijd van RTL (toen ze nog 'vanuit Luxemburg' uitzonden).
0
geplaatst: 4 maart 2014, 03:59 uur
Wat leuk voor Pellé, nu komt ie zelfs al in Belgïe met niet voetbalzaken op TV 

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 4 maart 2014, 15:16 uur
Feyenoord deed voorzichtig mee, maar noem mij eens een paar namen die hen serieuze titelkandidaten hebben genoemd? Al tijden wordt Ajax genoemd. Vitesse tot een aantal weken geleden ook nog en PSV aan het begin van het seizoen. De Eredivisie vind ik btw niet om aan te gluren, maar de praatshows bekijk ik wel bijna altijd.
Wat betreft die overschatting, ik meen me hier ook een lolbroek te herinneren die riep dat Juventus achter Martens Indi aanzat.
@ Mjuman: Dat Ajax ook geen fluit voorstelt, doet niet ter zake en roep ik trouwens al sinds 2005. Feit is wel dat het nu de enige serieuze kandidaat is. En de enige context die er in deze toe doet is die van de Eredivisie.
Wat betreft die overschatting, ik meen me hier ook een lolbroek te herinneren die riep dat Juventus achter Martens Indi aanzat.
@ Mjuman: Dat Ajax ook geen fluit voorstelt, doet niet ter zake en roep ik trouwens al sinds 2005. Feit is wel dat het nu de enige serieuze kandidaat is. En de enige context die er in deze toe doet is die van de Eredivisie.
0
geplaatst: 4 maart 2014, 15:26 uur
Ik hoop eigenlijk dat Oranje dik gaat verliezen van Frankrijk, misschien ziet Van Gaal dan ook eens in dat het niks gaat worden met die eredivisie spelers.
0
geplaatst: 4 maart 2014, 15:27 uur
Stijn_Slayer schreef:
Dat Ajax ook geen fluit voorstelt, doet niet ter zake en roep ik trouwens al sinds 2005. Feit is wel dat het nu de enige serieuze kandidaat is. En de enige context die er in deze toe doet is die van de Eredivisie.
Dat Ajax ook geen fluit voorstelt, doet niet ter zake en roep ik trouwens al sinds 2005. Feit is wel dat het nu de enige serieuze kandidaat is. En de enige context die er in deze toe doet is die van de Eredivisie.
Wat wil je nou precies zeggen? Aan het begin van het seizoen noemden de analysten zo'n vier titelkandidaten, waarbij de voorkeur uitging naar verschillende partijen, PSV zat daar nog niet bij; pas na 2-3 wedstrijden was dat het geval, maar een paar later had PSV zichzelf al weer geëlimineerd, en was de kandidatuur van Feyenoord opportuun geworden.
Het monomane Mokumse perspectief doet alsof Ajax van oudsher de enige kandidaat is - niets was (en nog steeds) minder waar. Ajax is tot nu toe gevrijwaard gebleven van de zeperds waar alle andere clubs tegenaan liepen. Het zou te flauw zijn om dat enkel en alleen op mazzel af te schuiven. Het heeft zeker te maken met de vakkundige manier van coachen van De Boer en de manier waarop men wisselingen heeft kunnen opvangen. Maar mazzel heeft wel meegespeeld en als Ajax tegen een zeperd aanloopt, is er nog steeds eea mogelijk, al wijzen de tekenen daar niet op: de kansloze nederlaag tegen Salzburg heeft bijv geen impact gehad. Verder blijf ik van mening dat het voetbal van Ajax net zo boeiend is als het verslag van een snooker-partij.
En qua context mag ieder zelf bepalen wat ie relevant is - wat heb je eraan om kampioen te zijn in een competitie die internationaal gezien helemaal niets meer voorstelt. Waarom zouden analysten zich voor Oranje sterk maken voor een verdediging en een aanval waarin geen plaats is voor voetballers uit de nationale competitie - hooguit evoor en enkele middenvelder. Dat lijkt mij echt wel zorgelijk.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 4 maart 2014, 15:35 uur
Als het aan mij zou liggen, was er al een paar jaar geen Eredivisie meer. Dat maakt tegelijkertijd een einde aan het meest zinloze, onnozele beroep ooit: de voetbaljournalist.
Alleen jammer genoeg reikt mijn macht niet zo ver en zijn we opgezadeld met deze onzincompetitie. Ik zie Ajax daarin niet snel zoveel fouten maken dat ze de titel uit handen geven. En zelfs als ze dat wel doen, hebben de voorgaande jaren aangetoond dat de rest ook voortdurend steken laat vallen.
Alleen jammer genoeg reikt mijn macht niet zo ver en zijn we opgezadeld met deze onzincompetitie. Ik zie Ajax daarin niet snel zoveel fouten maken dat ze de titel uit handen geven. En zelfs als ze dat wel doen, hebben de voorgaande jaren aangetoond dat de rest ook voortdurend steken laat vallen.
0
geplaatst: 4 maart 2014, 15:56 uur
Stijn_Slayer schreef:
Als het aan mij zou liggen, was er al een paar jaar geen Eredivisie meer. Dat maakt tegelijkertijd een einde aan het meest zinloze, onnozele beroep ooit: de voetbaljournalist.
De frustratie die daaruit spreekt, valt in twee helften uiteen: de ergernis (ikke niet, maar ik zou het wel beter kunnen) en het feitelijke, edoch niet gestaafde - en als zodanig dus een waardeoordeel. Krommetenenpopulisme is een andere kreet ervoor.
Menig voetbalscribent maakt zich schuldig aan taalverdwazing, -vervuiling en -manipulatie (al dan niet effectief). Er zijn er echter genoeg die lezenswaardige en (enigszins) erudiete stukjes schrijven. Aan de lezer de taak om de krenten uit de pap te vinden. Desalniettemin zou ons ontbijt kaler zijn zonder krant en pap.
Over Ajax zeg ik nix meer - ik verwijs graag naar de aangename serie over JC op ma av om 22:05.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 4 maart 2014, 16:12 uur
Niet zozeer ergernis (ik hoef 't immers niet te lezen). Overigens valt wel aardig te betogen dat voetbaljournalistiek niet veel met journalistiek te maken heeft. Volgens mij is hun primaire onderzoeksmethode ook het poneren van eigen meningen en vermoedens als waarheid. Dat noemen zij dan natuurlijk analytisch inzicht. Om inderdaad nog maar te zwijgen over de matige taalbeheersing.
Conclusie, natuurlijk kan ik dat beter. Dat weet jij zelf ook.
Conclusie, natuurlijk kan ik dat beter. Dat weet jij zelf ook.

0
geplaatst: 4 maart 2014, 16:30 uur
Je ronkt al net zo met je trommeltje als Slowgaze bij Atmosphere - Southsiders (2014). Eigen roem stinkt, dus zullen juliie beiden wel voortdurend een luchtverfrisser bij je hebben. 
Roem is niet iets wat je claimt, maar wat je wordt verleend - ogv, bijv je songwriter-schap of je poëtische uitdrukkingsvaardigheid en dan vooral door zuchtige meiskes en dan heeft sloomblik iig beter begrepen dan jij
Henk Spaan, Hugo Camps, Jan Mulder (in schrift), maar ook Hugo Borst zijn behoorlijk uitdruksvaardig en zou ik een voetbalboek moeten lezen, zou ik eerder grijpen naar dat van Borst dan naar Gijp. Hugo kan observeren én relativeren.

Roem is niet iets wat je claimt, maar wat je wordt verleend - ogv, bijv je songwriter-schap of je poëtische uitdrukkingsvaardigheid en dan vooral door zuchtige meiskes en dan heeft sloomblik iig beter begrepen dan jij

Henk Spaan, Hugo Camps, Jan Mulder (in schrift), maar ook Hugo Borst zijn behoorlijk uitdruksvaardig en zou ik een voetbalboek moeten lezen, zou ik eerder grijpen naar dat van Borst dan naar Gijp. Hugo kan observeren én relativeren.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 4 maart 2014, 16:46 uur
Degenen die je noemt, zijn ook net degenen die inderdaad relativeren. Zij hebben doorgaans geen air van 'kijk mij nou' en doen niet alsof ze het allemaal beter weten. Ze profileren zich eigenlijk meer als columnist dan als journalist. En dat is ook de enige passende rol. Het grote merendeel van wat de voetbaljournalisten doorgaans in de kranten schrijven, is niet meer waard dan wat een supporter zegt. Alleen die fan krijgt er geen vet salaris en nationaal podium voor.
Overigens vind Mulder een heerlijke zeikerd, maar vaak wel heel erg kort door de bocht. Soms bewust voor de discussie, maar soms ook niet.
Ik heb het dus meer over zo'n fanboy als Thijs Slegers, die 'objectief' verslag uitbrengt van PSV en altijd wel erg trots aan de bar hangt bij VI. Zou Melanie Schultz soms voor PSV zijn?
Overigens vind Mulder een heerlijke zeikerd, maar vaak wel heel erg kort door de bocht. Soms bewust voor de discussie, maar soms ook niet.
Ik heb het dus meer over zo'n fanboy als Thijs Slegers, die 'objectief' verslag uitbrengt van PSV en altijd wel erg trots aan de bar hangt bij VI. Zou Melanie Schultz soms voor PSV zijn?
0
geplaatst: 4 maart 2014, 16:53 uur
Stijn_Slayer schreef:
Ik heb het meer over zo'n fanboy als Thijs Slegers, die 'objectief' verslag uitbrengt van PSV en altijd wel erg trots aan de bar hangt bij VI. Zou Melanie Schultz soms voor PSV zijn?
Ik heb het meer over zo'n fanboy als Thijs Slegers, die 'objectief' verslag uitbrengt van PSV en altijd wel erg trots aan de bar hangt bij VI. Zou Melanie Schultz soms voor PSV zijn?
Hij wijkt niet af van de R'damse en A'damse (Taco v.d. Honert dacht ik) insiders, al ben ik hun exacte naam even kwijt; alle drie hebben ze zoiets van "oh wat fijn, dat ik op tv kan zijn". Toch moet je het werk van dat soort mensen niet onderschatten - zij doen heel wat voetenwerk ("tegels poetsen") waar luxepaarden als Iwan van Duren dan van profiteren; is ook een kwestie van senioriteit a.k.a.en moving up the food-chain - hij doet de dingen die meer analyse vergen.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 4 maart 2014, 16:59 uur
Ik geloof meteen dat hij zijn wekelijkse uren maakt, maar de echte noodzaak ervan zie ik niet zo.
Die uitgebreidere boeken vind ik dan zinvoller, al zijn ze vaak stilistisch erg slecht geschreven. Biedt verdieping en amusement voor de liefhebber.
Die uitgebreidere boeken vind ik dan zinvoller, al zijn ze vaak stilistisch erg slecht geschreven. Biedt verdieping en amusement voor de liefhebber.
0
geplaatst: 4 maart 2014, 18:14 uur
Ach die Nederlandse competitie is toch ook wel vermakelijk, de stadions zitten vol, zondagavond 19:00 -20:00 is goed bekeken en ook de praatprogramma's worden goed bezocht.
Zondagavond / maandag is ook hier het "voetbal topic "meestal goed bezocht.
Zondagavond / maandag is ook hier het "voetbal topic "meestal goed bezocht.
0
geplaatst: 4 maart 2014, 19:04 uur
Hoe luidde het motto van Zen and the Art of Motorcycle Maintenance - een prachtboek overigens - ook al weer? Quality not quantity! 
En verder als er ooit een WK Zeuren komt - gaat NL serieus meedoen, zowel bij vrouwen als bij de mannen - ik dan graag als Team Captain

En verder als er ooit een WK Zeuren komt - gaat NL serieus meedoen, zowel bij vrouwen als bij de mannen - ik dan graag als Team Captain

0
geplaatst: 4 maart 2014, 22:54 uur
Stijn_Slayer schreef:
Feyenoord deed voorzichtig mee, maar noem mij eens een paar namen die hen serieuze titelkandidaten hebben genoemd? Al tijden wordt Ajax genoemd. Vitesse tot een aantal weken geleden ook nog en PSV aan het begin van het seizoen. De Eredivisie vind ik btw niet om aan te gluren, maar de praatshows bekijk ik wel bijna altijd.
Feyenoord werd geregeld getipt, maar de favoriet was voornamelijk Ajax. Heeft waarschijnlijk meer met de voorgaande jaren te maken dan met de selectie.
Die hebben zoveel spelers op hun lijst staan. BMI is er eentje van. Hij staat ook al een aantal jaar op de lijst van AC Milan, o.a. Het zou me niet verbazen als hij daarheen verkast volgend seizoen.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 5 maart 2014, 09:46 uur
Ik kan de dag in ieder geval weer met een lach beginnen. Martens Indi kan dat niveau nooit aan.
Da's ook zoiets: al die voetbaljournalisten roepen en schrijven van alles, iedereen praat het na, maar uiteindelijk vertrekt de speler niet. Zo heeft het bijv. vier jaar geduurd voor Ronaldo en Roberto Carlos eindelijk verdwenen, maar nee ze zouden echt vertrekken. Zo kan ik ook bladzijdes vullen.
Da's ook zoiets: al die voetbaljournalisten roepen en schrijven van alles, iedereen praat het na, maar uiteindelijk vertrekt de speler niet. Zo heeft het bijv. vier jaar geduurd voor Ronaldo en Roberto Carlos eindelijk verdwenen, maar nee ze zouden echt vertrekken. Zo kan ik ook bladzijdes vullen.
0
geplaatst: 5 maart 2014, 10:05 uur
Mee eens met Stijn, ik geloof ook niet in dat AC Milan verhaal, ik denk dat hij regelrecht naar Real Madrid gaat.
Wordt gelijk de hoogste transfersom ooit en de afkoop van Fred zit dan ook wel snor.
Wordt gelijk de hoogste transfersom ooit en de afkoop van Fred zit dan ook wel snor.

0
geplaatst: 5 maart 2014, 10:06 uur
@Stijn - word journalist en je wordt er nog voor betaald ook 
Ik zou de meeste Feyenoorders die op de nominatie staan om te vertrekken willen adviseren om nog even te blijven t.b.v. hun eigen ontwikkeling.
Daarom even een raadseltje: wat is de opeennahoogste transferwaarde die Feyenoord ooit voor een speler heeft gerealiseerd? Antwoord: 13 miljoen; om welke speler gaat het?
Nou - even nadenken: Royston Drenthe - where has he been lately?
Zo zijn er meer voorbeelden te geven. The story remains the same: er worden door grote buitenlandse clubs NL spelers aangekocht als krasloten (=belegging, kans van slagen, speculatie). Niet alle spelers breken door - je kunt je afvragen wat beter zou zijn geweest voor de ontwikkeling van een speler: meedraaien in een NL club of verpieteren op een bank, maar wel de liquiteiten kunnen opbergen op een andere bank?
Mijn advies aan BMI en Clasie: nog 1-2 jaar doorontwikkelen en dan verder zien. Heb je nog 8 - 10 jaar om croupier te zijn, d.w.z. geld binnen te harken.

Ik zou de meeste Feyenoorders die op de nominatie staan om te vertrekken willen adviseren om nog even te blijven t.b.v. hun eigen ontwikkeling.
Daarom even een raadseltje: wat is de opeennahoogste transferwaarde die Feyenoord ooit voor een speler heeft gerealiseerd? Antwoord: 13 miljoen; om welke speler gaat het?
Nou - even nadenken: Royston Drenthe - where has he been lately?
Zo zijn er meer voorbeelden te geven. The story remains the same: er worden door grote buitenlandse clubs NL spelers aangekocht als krasloten (=belegging, kans van slagen, speculatie). Niet alle spelers breken door - je kunt je afvragen wat beter zou zijn geweest voor de ontwikkeling van een speler: meedraaien in een NL club of verpieteren op een bank, maar wel de liquiteiten kunnen opbergen op een andere bank?
Mijn advies aan BMI en Clasie: nog 1-2 jaar doorontwikkelen en dan verder zien. Heb je nog 8 - 10 jaar om croupier te zijn, d.w.z. geld binnen te harken.
0
geplaatst: 5 maart 2014, 10:09 uur
zalwelnikszijn! schreef:
Als positieve noot: het is best knap dat een team met Immers en Schaken top vijf speelt.
Vorig jaar derde zelfs. En het jaar daarvoor tweede met Schaken.

Maar je hebt gelijk hoor: met een goede voetballer (die iig de helft v/d kansen binnenschiet) op de plek van Immers was Feyenoord nu al kampioen geweest.

0
geplaatst: 5 maart 2014, 10:10 uur
Nicolage Rico schreef:
Maar je hebt gelijk hoor: met een goede voetballer (die iig de helft v/d kansen binnenschiet) op de plek van Immers was Feyenoord nu al kampioen geweest.
(quote)

Met al die aannames zou ik maar niet gaan beleggen Rico, misschien eerder een paar krasloten kopen

0
geplaatst: 5 maart 2014, 10:12 uur
Stijn_Slayer schreef:
Ik kan de dag in ieder geval weer met een lach beginnen. Martens Indi kan dat niveau nooit aan.
Tja, en toch schijnen ze op die lijstjes te staan.
Emanuelson vertrok ook naar Milan, Anita naar Newcastle om maar wat voorbeelden te geven; ook spelers die dat niveau niet hebben.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 5 maart 2014, 10:17 uur
Emanuelson is een veel natuurlijkere voetballer dan Martens Indi en kostte niet veel meer. Anita vind ik ook een flutspeler, maar veel mensen waren op een gegeven moment wel weg van hem. Newcastle is daarnaast wel vier stappen lager dan Juventus.
In Italië willen ze goed verdedigen. Is nog wel eens een probleem bij Martens Indi.
In Italië willen ze goed verdedigen. Is nog wel eens een probleem bij Martens Indi.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 5 maart 2014, 10:28 uur
Rudi S schreef:
Ik vrees dat jij niet met Van Gaal mee mag deze zomer.
Ik vrees dat jij niet met Van Gaal mee mag deze zomer.
Dan ga ik JUICHEN langs de lijn.
0
geplaatst: 5 maart 2014, 11:01 uur
Stijn_Slayer schreef:
Emanuelson is een veel natuurlijkere voetballer dan Martens Indi en kostte niet veel meer. Anita vind ik ook een flutspeler, maar veel mensen waren op een gegeven moment wel weg van hem. Newcastle is daarnaast wel vier stappen lager dan Juventus.
Ik heb nergens gezegd dat BMI het niveau van Juventus of AC Milan heeft. Afgelopen zondag had hij zelfs bij lange na niet het niveau van Feyenoord.
Dat hij een groot talent (was) en in Oranje speelt, zal ook wel meespelen. En het zegt niet zo heel veel dat hij op een lijstje van Juventus of AC Milan staat - daar staan wel honderd namen op. En daar mag jij over lachen, want van lachen word je blij.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 5 maart 2014, 11:05 uur
Nouja, wat ik eigenlijk wil zeggen, is dat journalisten die lijstjes voor een deel zelf verzinnen. Zo'n site als voetbalprimeur is gewoon lachwekkend. Info om de info, want 80% komt nooit uit.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.