MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
@Stijn: media hebben een viertal functies, soms verschuiven accenten. 'k geloof dat jij je maar 'ns moet inlezen op een functie van 80 - 85% van de journalistiek. Mag ik Ball - Rokeach Mass Communication aanbevelen?

Dat bevestigt precies wat Stijn schrijft Rico - al die Italiaanse en Spaanse (dagelijks verschijnende) sportbladen moeten ook vol.

Als Zlatan voorheen een wind liet op het domplein in Milaan stond er in chocoladeletters voorop bij Gazetto: "Zlatan laat ons een poepie ruiken" (in het Italiaans dan wel).

Aj 't maar vaak genoeg leest, ga je er nog in geloven ook. Zien is geloven - Matavz zou ook al 3* verkocht zijn; dus niet. Pelle zou ook in de zandbak gaan spelen - moe'k ook nog zien.

Is het vreemd dat een groot Nederlands talent (vind dat hij zich het laatste jaar niet goed ontwikkeld), die het ook nog eens goed doet in het Nederlands elftal op een lijstje staat van AC Milan? Het zou eerder gek zijn als hij er niet op zou staan.

Het is vervolgens een grote stap om hem daadwerkelijk te halen. Verwacht niet dat BMI nu nog in de top 5 van eventuele aankopen bij AC Milan staat..

Mensen vonden het ook hilarisch dat Castaignos op een lijstje van Inter zou staan voordat hij gehaald werd. Daar hebben ze nog flink winst op gemaakt ook...

Sites als voetbalprimeur neem ik totaal niet serieus. Elf en Nu.nl toch iets meer.

Stijn_Slayer
Vergeet niet dat 52% rechtstreeks zonder controleren van andere media wordt overgenomen. Zeker als ze het in Italië roepen, denken ze in NL: 'Ah, weer een nieuw artikel in de schoot geworpen'.

Ook als zo'n man op de tribune zit, wordt er meteen een bedrag van tien miljoen bij gezet en betekent het gelijk dat ze hem willen hebben. Toe maar. Is volgens mij ook vaak nattevingerwerk (lees: vermoedens van een journalist als waarheid poneren).

Volgens mij kondigen die mensen van tevoren nml. echt niet aan 'ik zit voor Speler A' op de tribune. En een keer voorzichtig bekijken, of zelfs voorzichtige interesse voor mijn part, wordt altijd veel serieuzer op papier gezet (ook om de indruk te wekken dat ze zelf met relevant nieuws komen). Niet voor niets is dat bericht van 2012 en is het nu al 2014. Als ze 'm echt zo graag zouden willen hebben, was hij al wel gekocht.

@ Mjuman: naam komt me bekend voor, stukken hebben wellicht op de literatuurlijst voor journalistieke theorie gestaan.

Stijn_Slayer schreef:
Niet voor niets is dat bericht van 2012 en is het nu al 2014. Als ze 'm echt zo graag zouden willen hebben, was hij al wel gekocht.

Beter lezen a.u.b. (op basis van 2 stukjes in bovenstaande zin).

Verder weet ik ook wel dat bepaalde sites nieuws klakkeloos overneemt.

Stijn_Slayer
Even dimmen, wijsneus. Jouw bericht verscheen pas toen ik dat van mij nog aan het typen was.

Als er één site bekend staat om zijn ongeverifieerde, hapklare nieuwsbrokken dan is het Nu.nl.

Los daarvan vind ik Martens Indi echt geen groot talent.

Stijn_Slayer schreef:
Vergeet niet dat 52% rechtstreeks zonder controleren van andere media wordt overgenomen. Zeker als ze het in Italië roepen, denken ze in NL: 'Ah, weer een nieuw artikel in de schoot geworpen'.

Een beetje klok-en-klepelbericht - het werkt echt iets anders: nieuwsdiensten zoals ANP, AP en DPA leveren news feeds via specifieke kanalen (vroeger telex, thans web), vaak met links naar foto's (voorzien o.a. van onderschrift etc). Kranten nemen dan die berichten gewoon integraal over, dat mag en scheelt tijd (dan hebben bijv Volkskrant en AD dezelfde tekst), incl. foto, maar soms zetten ze er dan een eigen (stock)foto bij - scheelt weer geld.

De snelheid van het nieuws - een krant van een dag oud heeft immers alleen waarde als inpakpapier - maakt dat dingen snel geplaatst worden; iedereen wil graag de eerste zijn. Overnemen heeft dus betrekking op de bron; die is vaak dezelfde.

Mb.
Martial schreef:
Volgens mij gaat het meeste geld naar de schulden die ze nog open hebben staan mochten ze spelers verkopen, er zal misschien wel iets bijkomen, maar zeker geen spits in de categorie Pelle die trouwens gisteren weer een fantastisch doelpunt maakte en dat was ook gelijk wel weer het hoogtepunt van Feyenoord kant

Ik begrijp de gehele ophemeling van Pelle niet zo. Toen de beste man naar Feyenoord ging, had niemand er wat van verwacht. Hij was mislukt bij andere clubs. Hetzelfde met die spits die hem voorging (lees: Guidetti) - al lag de situatie daar anders. Het bleek ook daar mee te vallen. Pelle is net zo'n topspits als Vleminckx of Dost. Wie weet koopt Feyenoord weer een spits uit de budgetbak waar niemand wat van verwacht... en dat het uiteindelijk weer mee blijkt zou vallen. Belangrijk zijn in de eredivisie schijnt niet zo moeilijk te zijn.

Mooi verhaal als je bij een "Pelle kapper"in de stoel zit.

Maar toch, Pelle maakt wel erg veel hele mooie doelpunten.
Verder scoort hij niet alleen veel , maar wordt toch in ieder geval vorig seizoen gezien als beste speler van het seizoen.
Hij zit nu blijkbaar pas op zijn plaats.
Maar eigenlijk zijn de PSVér allemaal toch stiekem nog beter

Dat wijsgedeelte vind ik prima, maar dat je neus tegen me zegt, vind ik niet zo leuk.

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Dat wijsgedeelte vind ik prima, maar dat je neus tegen me zegt, vind ik niet zo leuk.

Rudi S schreef:
Hij zit nu blijkbaar pas op zijn plaat.

Als je daar zijn derrière mee bedoelt heb je in elk geval voor de komende 4 duels gelijk.

Ok wijs, maarIk weet niet of dat gaat lukken, hij is de laatste tijd al een aantal keren behoorlijk uit zijn plaat gegaan.

Komt door die plaat voor z'n kop.

GrafGantz schreef:
Komt door die plaat voor z'n kop.

Liever een plaat voor je kop dan een Ajaxhoofd.

Laat Jan Joost er even buiten wil je!

Nee dan Giel Beelen vanochtend...

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Liever een plaat voor je kop dan een Ajaxhoofd.

Nou, nou - ' k wacht nog steeds op de invoering van een post-regel: " please engage brain, before posting" - dit is nog lager van niveau dan de grappen en grollen van het ' humor-topic'.

En omdat je erom vraagt: liever aan kop met een Ajax-hoofd, dan het schip ingaan in eigen kuip. Over scouten in de kuip: makelaars komen kijken wat voor (scharrel)vlees ze in de kuip hebben

Martial
Mb. schreef:
(quote)

Ik begrijp de gehele ophemeling van Pelle niet zo. Toen de beste man naar Feyenoord ging, had niemand er wat van verwacht. Hij was mislukt bij andere clubs. Hetzelfde met die spits die hem voorging (lees: Guidetti) - al lag de situatie daar anders. Het bleek ook daar mee te vallen. Pelle is net zo'n topspits als Vleminckx of Dost. Wie weet koopt Feyenoord weer een spits uit de budgetbak waar niemand wat van verwacht... en dat het uiteindelijk weer mee blijkt zou vallen. Belangrijk zijn in de eredivisie schijnt niet zo moeilijk te zijn.

Ophemelen doe ik Pelle zeker niet, maar het is toch echt wel één van de betere spitsen op de Nederlandse velden en nee niemand had verwacht dat hij het bij Feyenoord zo goed zou doen, ik was ook behoorlijk sceptisch toen Feyenoord hem aantrok, maar ja opvallen in de Nederlandse competitie doe je sowieso al gauw

Maar Pelle vind ik wel beter dan de spitsen Dost (doet het trouwens wel vrij aardig in Duitsland) en al helemaal dan die Vleminckx.
Finnbogason is trouwens ook geen verkeerde spits al kreeg hij in Belgie ook nauwelijks een poot aan de grond en hier dan weer wel, zal dan ook wel weer met het aanvallende voetbal te maken hebben dat ze hier spelen?

Mjuman schreef:
Verder blijf ik van mening dat het voetbal van Ajax net zo boeiend is als het verslag van een snooker-partij.

Daarmee doe je snooker echt te kort. Afgelopen zondag maakte Ronnie "The Rocket" O'Sullivan zijn 12e 147, waarmee hij nu in zijn eentje recordhouder is geworden. Dat doet hij dan ook nog eventjes gewoon in het laatste frame van de finale van de Welsh Open.

Weinig mooiere kijksporten dan snooker. Een beetje geduld is wel een vereiste.

Teunnis schreef:

't zal wel; maar om een of andere reden doet dit me altijd denken aan die mop van Jack Nicholson - over hoe Chinezen de daad bedrijven - in de film Chinatown.

Overigens - het heeft er niets mee te maken - was er een Utrechts biljartcafé waar ik geen keu meer mocht aanraken; kwam ik binnen zei de barman: "ojé daar is die buschauffeur ook weer"

panjoe (moderator)
Teunnis schreef:

Ik ben niet zo'n sportkijker, maar snooker vind ik ook erg leuk om te kijken. Als ik de tijd heb.

Ben het wel met Jimmy Carr eens w.b. cricket:

In dat geval:

Thanks voor het filmpje. Wat een geweldige speler is die O'Sullivan toch. Die klos op 1:51, geniaal...

Wat een slechte keeper is Cillessen eigenlijk, die eerste goal had ie wel moeten hebben en constant je medespelers in gevaar brengen helpt ook niet echt. Dacht dat ie wel beter kon dan dit.
Maar goed heel Oranje is slecht, die Van der Wiel kan er ook echt helemaal niks van, en met tikkie terug Clasie wordt het nooit wat.

Fathead schreef:
(quote)

Thanks voor het filmpje. Wat een geweldige speler is die O'Sullivan toch. Die klos op 1:51, geniaal...

Die klos ging volgens mij juist niet zoals gepland. Dus eerder geniaal dat hij het daarna toch gewoon uitspeelt .

Je hebt gelijk, de witte frot zich teveel in het pakje, maar hij houdt rood linksonder over en zwart is vrij. De tweede klos na die zwarte gooit het helemaal mooi open, maar is (denk ik als leek) veel makkelijker uit te voeren.

De grap bij snooker is voor mij altijd dat als er zeer goed gespeeld wordt alles zo makkelijk lijkt. Maar Dennis Taylor zegt dan altijd: he's got the cueball on a string there!

Ik verheug me alweer op het WK in Sheffield...

Die laatste rode bal die hij met links pot is voor mij toch wel het hoogtepunt van de frame. Wat een baas!

Inderdaad, zoveel effect met je 'zwakkere' hand stoten... Heeft hij niet ooit een compleet frame tegen iemand met links gespeeld? Ik meen me te herinneren dat die tegenstander not amused was...

trebremmit schreef:
Wat een slechte keeper is Cillessen eigenlijk, die eerste goal had ie wel moeten hebben en constant je medespelers in gevaar brengen helpt ook niet echt. Dacht dat ie wel beter kon dan dit. Maar goed heel Oranje is slecht, die Van der Wiel kan er ook echt helemaal niks van, en met tikkie terug Clasie wordt het nooit wat.

Prima concert gezien van William Fitzsimmons in Paradiso:

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTyDDaXZIpm104GzixzjybTZ0kUghyF1z7gPgBfGDukV8LKQvInEw

Fortune

Ik blijf niet meer thuis voor een voetbalwedstrijd, dat kan alleen maar gezondheidsproblemen opleveren

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:58 uur

geplaatst: vandaag om 18:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.