MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
lennon schreef:
Benieuwd wanneer Cocu daar aan de slag gaat.

Je kunt ook te ver gaan...

Ruilen voor Koeman, krijg je Matavz erbij voor Pelle

Ik vermoed dat jij weinig aan ruilen toe komt.

Nicolage Rico schreef:
Ik vermoed dat jij weinig aan ruilen toe komt.

Ben je soms op zoek naar kandidaten voor je real life soap "Ruilen met Rico"?

Martial
Nicolage Rico schreef:
Fredje Rutten is de nieuwe trainer van Feyenoord.

Precies wat Feyenoord nodig heeft. Niet. Niet nodig heeft.

Man man man hoe verzinnen ze het?

Fred Rutten de nieuwe Feyenoord trainer, totaal geen uitstraling die man en verstaan doe je hem sowieso al niet en iemand die het anti-voetbal heeft uitgevonden door de nadruk lekker op de verdediging te leggen, als we nu geen kampioen worden volgend seizoen weet ik het niet meer.

Ik zeg Sparta here we come, Feyenoord op weg naar de Jupiler League.
Feyenoord supporter ben je niet voor je lol dat blijkt wel weer.........

Martial
musician schreef:
Een nieuwe trainer mag ook altijd gelijk een paar nieuwe aankopen doen.
Ik ben benieuwd.

Waarvan jongen?
Feyenoord heeft geen cent te makken of verwacht je dat de clubs in de rij staan voor dit wankele elftal wat er nu staat, zelfs van een slecht Ajax kunnen ze niet winnen, kan je nagaan hoe slecht Feyenoord zelf is.
Ik heb zelden zo'n k*t klassieker meegemaakt als gisteren.

Martial
Feyenoord heeft de aanvoerdersband afgenomen van Pelle + 2 wedstrijden uit de selectie gezet + dat de aanklager een onderzoek heeft ingesteld dus die zien we voorlopig ook niet meer op het veld, mogen we het met die onbeholpen spits Te Vrede doen die gisteren al als een mongool tekeer ging tegen Cillessen en een half uur nodig heeft om een bal onder controle te krijgen.

Ik heb gisteren wel stiekem genoten van dat interview van Pelle met die Jan Joo* van Gangelen eindelijk is een speler die z'n bek durft open te trekken tegen die Ajaxgeile media en dan die kop van Van Gangelen

Feyenoord heeft volgend jaar weer wat geld te besteden. Mochten Clasie, Janmaat, de Vrij, BMI en Pellè vertrekken. Of een aantal van deze spelers.

Maar goed, het lijkt me sterk dat Feyenoord een net zo'n sterke spits binnen kan hengelen als Pellè.

Martial
Volgens mij gaat het meeste geld naar de schulden die ze nog open hebben staan mochten ze spelers verkopen, er zal misschien wel iets bijkomen, maar zeker geen spits in de categorie Pelle die trouwens gisteren weer een fantastisch doelpunt maakte en dat was ook gelijk wel weer het hoogtepunt van Feyenoord kant

Kongolo deed het trouwens gisteren ook weer zeer aardig vooral zijn strakke passing valt op die ook vaak nog is aankomt.

Feyenoord fans.. het is niet allemaal zo slecht. Rutten heeft ooit de beker ten koste van PSV met Twente gewonnen!! Er is hoop!
Dat was nog wel in zwart wit overigens.

Martial schreef:
Waarvan jongen? Feyenoord heeft geen cent te makken of verwacht je dat de clubs in de rij staan voor dit wankele elftal wat er nu staat, zelfs van een slecht Ajax kunnen ze niet winnen, kan je nagaan hoe slecht Feyenoord zelf is. Ik heb zelden zo'n k*t klassieker meegemaakt als gisteren.

Nee, dat geloof ik direct. Het probleem is, dat er niet meer in werd geloofd (in een kampioenschap), na de puntverlieswedstrijden tegen o.a. Twente. Als het verschil in punten met Ajax minder was geweest, was er misschien anders gespeeld. Nu ging het al nergens meer om. Alleen voor de eer en strijd tegen Ajax krijg je ze niet meer uit bed.

Toch zal er geïnvesteerd moeten worden. Eerst maar eens kijken wie er allemaal weggaan, maar vervangen zal er moeten worden. Soms hou je je hart vast, als je denkt aan een vertek van deze of gene.

Er zijn ook momenten dat ik bij het vertrek van sommige spelers bij nader inzien geen traan zal laten. Pelle zie ik, als gevolg van al zijn daden van de afgelopen maanden, niet snel meer vertekken. De koopsom zal er niet om liegen en weinig clubs zitten op dergelijke heetgebakerde spelers te wachten.

Ter verdediging van Pelle, wil ik wel aanvoeren dat ik mij zijn frustraties wel kan voorstellen. Als Feyenoord uit het niveau van 11 Pelles zou hebben bestaan, waren ze waarschijnlijk fluitend kampioen geworden. Nu moet Pelle, als eenzame topspits, het doen met toch behoorlijk middelmatige spelers die niet in staat zijn tot grote dingen. In ieder geval niet in constante vorm.

Ajax wordt door de eerste de beste Oostenrijkse club van de mat geveegd. Het Oostenrijkse niveau is toch wel iets dat we hier minimaal moeten nastreven. Anders weet ik echt niet meer wat we waard zijn.

Die elleboog en de boel kort en klein slaan slaat nergens op, maar hoe Pelle die Van Gangelen aanpakte, daar scoort hij wel weer punten mee.
Vreselijk mannetje die Jan Joost.

trebremmit schreef:
Die elleboog en de boel kort en klein slaan slaat nergens op, maar hoe Pelle die Van Gangelen aanpakte, daar scoort hij wel weer punten mee.

Ik vond (en vind) Bert Maalderink dan nog wel een stuk irritanter tegenover 'onze' schaatsers, m.n. tegenover Koen Verweij. Misschien moet Pelle eens gaan schaatsen met Koen. Op 3/1000 naast goud grijpen en Appie Albino blijft maar dooremmeren - was ik Koen, had ik graag wat met die microfoon gedaan.

trebremmit schreef:
Die elleboog en de boel kort en klein slaan slaat nergens op, maar hoe Pelle die Van Gangelen aanpakte, daar scoort hij wel weer punten mee. Vreselijk mannetje die Jan Joost.

Niet mee eens. Wat Pelle de laatste weken doet is echt een grote bonk ergernis. Van Gangelen doet het nog netjes als je hem naast Toine Van Peperstraten zet. Die is pas echt erg. En dat Van Gangelen een Ajax fan is, ach 90% van de voetbalverslaggevers is Ajax fan maar komt er zelden voor uit.

Tja, een beetje gênant gesprek, Pelle zat nog vol van de adrenaline en de teleurstelling was van zijn gezicht te lezen.

Martial
musician schreef:

Nee, dat geloof ik direct. Het probleem is, dat er niet meer in werd geloofd (in een kampioenschap), na de puntverlieswedstrijden tegen o.a. Twente. Als het verschil in punten met Ajax minder was geweest, was er misschien anders gespeeld. Nu ging het al nergens meer om. Alleen voor de eer en strijd tegen Ajax krijg je ze niet meer uit bed.

Ter verdediging van Pelle, wil ik wel aanvoeren dat ik mij zijn frustraties wel kan voorstellen. Als Feyenoord uit het niveau van 11 Pelles zou hebben bestaan, waren ze waarschijnlijk fluitend kampioen geworden. Nu moet Pelle, als eenzame topspits, het doen met toch behoorlijk middelmatige spelers die niet in staat zijn tot grote dingen. In ieder geval niet in constante vorm.

Ik pak er even twee dingen uit musician over die wedstrijd tegen Ajax dat je dan geen kampioen meer kan worden alla maar dat hondstrouwe legioen mag je dan wel is belonen met een overwinning op Ajax toch?
En de punten heeft Feyenoord ook nog is hard nodig om Europees voetbal te halen niet dat je Europees wat te zoeken heeft, maar dat is weer een ander verhaal.

En ik kom ook zeker op voor Pelle, het is een jongen met een geweldige wedstrijdmentaliteit heeft en dat hij zoveel onkunde om hem heen heeft lopen ja daar zou ik ook gefrustreerd van worden al praat ik zijn gedrag zeker niet goed, maar heb er wel enigszins begrip voor.

Neem bijvoorbeeld een Clasie die gisteren weer hopeloos teleurstelde in een "grote" wedstrijd en lijden misschien een aantal spelers wel aan overschatting en een Immers waarvan ik vaak hoor hij werkt zo hard, ja dat zal dan wel maar ik vind hem alleen maar in de weg lopen op het middenveld met z'n beperkingen en dat een Schaken nog opgesteld staat is helemaal een schande wat een wanvertoning weer gisteren, maar ja we zien wel wie er volgend seizoen nog zijn en hoe het elftal er uit ziet?

Feyenoord heeft volgend jaar natuurlijk een prachtig middenveld met Engelaar als speelverdeler, kan niet fout gaan...

Mjuman schreef:
Voetbalde je al in de wieg, Sjef? In het amateurvoetbal is uitdelen en incasseren vrij normaal; enig idee wat het betekent voor de poliklinieken wanneer het amateurvoetbal weer start? En die grensrechter ben je zeker vergeten?
Ja, dat weet ik. En ik weet ook dat dat in bijna geen enkel geval te maken heeft met een elleboogstoot. Slechte warming-up, 'oude' knieën, groeiproblemen, verdraaiing, ongelukkige botsingen. Allemaal zaken die voor een veelvoud van het aantal blessures zorgen dat door onbesuisde overtredingen ontstaat, laat staan elleboogstoten.

En die grensrechter ben je zeker vergeten?
Ja, een paar incidenten betekenen inderdaad dat het halve amateurvoetbal verrot en gemeen is. Tuurlijk, joh.. Iedere week zijn er tienduizenden wedstrijden, enig idee hoeveel incidenten er wekelijks plaatsvinden?

Mjuman schreef:
Ga aan zinsontleding doen, continue is gewoon een bijwoord!
Continu is een bijwoord, continue is een bijvoeglijk naamwoord.
continu / continue | Genootschap Onze Taal - onzetaal.nl

Verder is er een verschil tussen zinsontleding (onderwerp, persoonsvorm etc.) en woordbenoeming (bijwoord, bijvoeglijk naamwoord).

trebremmit schreef:

Ik vond het eerlijk gezegd ook een prachtig moment. Genieten.

Als is het niet handig als aanvoerder zijnde. O wacht, dat is hij niet meer.

musician schreef:
Het probleem is, dat er niet meer in werd geloofd (in een kampioenschap), na de puntverlieswedstrijden tegen o.a. Twente. Als het verschil in punten met Ajax minder was geweest, was er misschien anders gespeeld. Nu ging het al nergens meer om. Alleen voor de eer en strijd tegen Ajax krijg je ze niet meer uit bed.
Huh? Bij winst had je op 6 punten van Ajax gekomen?

Met de wetenschap dat Ajax nog Vitesse uit en Twente krijgt..

Bovendien.. die 2e plek is niet meer belangrijk?
En als je als Feyenoord nog niet eens tegen Ajax gemotiveerd kan worden.. Er zijn clubs voor wie het seizoen geslaagd is als ze alleen maar van Ajax winnen.

Nee, die clubs bestaan niet, hier en daar een supporter misschien.
Iedere club heeft zo aan het begin van het seizoen zijn doelstellingen, van Ajax winnen hoort daar niet bij.
Dat denken is hoogmoedswaanzin.

Salzburg had er anders weinig moeite mee.

Nee, goed begrijpen , het kan nooit een doelstelling zijn dat het seizoen geslaagd is om van Ajax te winnen.
Dat heeft er niks mee te maken of het moeilijk of makkelijk is.

Stijn_Slayer
Niet om lullig te doen, maar buiten Rotterdam geloofde sowieso al niemand in een kampioenschap van Feyenoord. Heb het al wel eens eerder gezegd, maar Feyenoorders zijn erg goed in het overschatten van hun team. In Arnhem hebben ze daar ook last van, al is het daar de laatste tijd wel erg stil geworden.

Nu geldt dat eigenlijk wel voor Nederland in het algemeen, maar in die twee steden is het toch wel extreem.

Mee eens het gaat net als vorig jaar tussen Ajax en PSV
Waar PSV dan met de beste serie bezig is.

Stijn_Slayer schreef:
Niet om lullig te doen, maar buiten Rotterdam geloofde sowieso al niemand in een kampioenschap van Feyenoord. Heb het al wel eens eerder gezegd, maar Feyenoorders zijn erg goed in het overschatten van hun team. In Arnhem hebben ze daar ook last van, al is het daar de laatste tijd wel erg stil geworden.

Nu geldt dat eigenlijk wel voor Nederland in het algemeen, maar in die twee steden is het toch wel extreem.

Doe 'ns een lakmoestest op je teksten Stijn en kijk dan of de teksten nog houden. Als je bovenstaande tekst R'dam vervangt door A'dam en je haalt de déconfiture tegen Salzburg erbij, heb je de context. Overigens begrijp je dan ook meteen waarom ik City, waarvan Ajax won vorig jaar - eigenlijk een matig team vind.

Stijn_Slayer schreef:
Niet om lullig te doen, maar buiten Rotterdam geloofde sowieso al niemand in een kampioenschap van Feyenoord. Heb het al wel eens eerder gezegd, maar Feyenoorders zijn erg goed in het overschatten van hun team.

Ik begrijp dat het aantal sportprogramma's dat je bekijkt en het aantal voetbalbladen dat je leest waarschijnlijk beperkt is, maar tot voor kort werd Feyenoord ook in die kringen gewoon als een belangrijke titelkandidaat bestempeld.
Echt niet alleen maar door Feyenoorders, dat is wel heel erg kort door de bocht.

Ajax is de kampioen van de middelmaat in één van de minste competities van Europa. Enige euforie daaromtrent is volstrekt misplaatst, het voetbal in de Arena is ongehoord slecht. Het is jammer dat Feyenoord op bepaalde momenten op verkeerde tijden heeft gepiekt. Ik had bijvoorbeeld liever van Utrecht verloren en dan van Ajax gewonnen. Maar de wisselvalligheid is troef voor de meeste clubs in de eredivisie en dat geldt ook voor Vitesse, dat toch lang bovenaan heeft gestaan en formeel gesproken die positie niet meer had mogen opgeven.

Ik begrijp ook werkelijk niet waarom je eredivisie wedstrijden live in je huiskamer zou halen. Het meeste voetbal in Nederland is niet om aan te zien.
Ik kijk op zondag inmiddels liever naar het eerste van de plaatselijke amateurs. Ik zeg niet dat het veel beter is, maar het is in ieder geval een stuk gezelliger.

Stijn_Slayer schreef:

Of de PSV-ers na 5 wedstrijden.

Serieus: Feyenoord heeft een team (de basis XI althans) om tot het einde mee te doen voor het kampioenschap. Ze hebben dus gefaald.

Feyenoord heeft zwaar gefaald. De so called top heeft voor de aanvang van deze comp behoorlijk ingeleverd. Op vitesse en Feyenoord na. En bij Vitesse bleek dat ook pas na een tijdje.
Feyenoord als enige wist vooraf precies welk vlees ze in de kuip ha hadden. En helaas hebben we er puur qua prestatie niet echt veel van gezien.

En net als de Musician ga ik nog liever anderhalf uur onkruid wieden dan live naar de Nederlandse comp kijken. Wat een vreselijke onzin zeg. Het is gewoon niet meer om aan te zien.

iggy schreef:

Feyenoord als enige wist vooraf precies welk vlees ze in de kuip ha hadden.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:51 uur

geplaatst: vandaag om 20:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.