MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Stijn_Slayer
Dit was in ieder geval geen incident, al vinden ze dat in Amsterdam misschien wel weer. Dit was slechts een voorbode van wat gaat komen.

Het valt me de laatste weken wel op dat Cillessen steeds onnodig lang wacht met uittrappen. Lijkt me voor zijn medespelers ook geen prettig gevoel. Er komt een moment dat een speler er een keer tussenzit.

Dat komt ook wel omdat NL al jaren geen verdediger meer heeft met enige creativiteit / opbouwend vermogen.
Als de aanvoer naar de middenvelders onderbroken wordt komt van zelf dat eeuwige terug spelen op de doelman.

trebremmit schreef:
Wat een slechte keeper is Cillessen eigenlijk, die eerste goal had ie wel moeten hebben en constant je medespelers in gevaar brengen helpt ook niet echt. Dacht dat ie wel beter kon dan dit.
Maar goed heel Oranje is slecht, die Van der Wiel kan er ook echt helemaal niks van, en met tikkie terug Clasie wordt het nooit wat.

En het trieste is dat dat dan als top van NL wordt beschouwd....... Ik snap de keuze voor Cilessen sowieso niet. Met Zoet heb je een keeper die momenteel in vorm is, en veel meer groei potentie heeft vind ik zelf.. maar ja, wie ben ik...

Ach Zoet, Vorm, Stekelenburg of Cilessen veel verschil zie ik er niet tussen. De een is daar wat beter in de ander weer daar in. Stekelenburg was normaal gesproken onze keep geweest. Maar die heeft ook zijn WK vorm van vier jaar geleden (bijna?) nooit meer gehaald. Athans niet de laatste twee jaar. Die hele verdediging incluisief de keep is gewoon matig tot zeer matig te noemen. Er zit een meer dan redelijke kans in dat we ha na drie WK wedstrijdjes za plane weer kunnen pakken richting Nederland.

trebremmit schreef:
Wat een slechte keeper is Cillessen eigenlijk, die eerste goal had ie wel moeten hebben en constant je medespelers in gevaar brengen helpt ook niet echt. Dacht dat ie wel beter kon dan dit.

Ja vreselijk. Op het moment dat het niet draait moet je juist als keeper er bovenuit stijgen en je team op de been houden. Bij die eerste goal ging hij liggen en als hij was blijven staan had hij die bal eenvoudig gehad. De tweede zag er van achter het doel ook niet lekker uit. Verder ook een onmogelijke bal naar VD Wiel geven bij de cornervlag.

Ik denk dat je toch moet gaan voor een doelman uit de Premier League die de nodige druk gewend is. Dus Vorm, Krul en als derde doelman desnoods Stekelenburg, al staat deze nu wekelijks te schutteren in Engeland. Vorm kan net als Vermeer prima mee voetballen en is ook een prima lijnkeeper, Krul heeft uiteraard zijn lengte wat meer mee.

Met Cillessen op het doel zie ik het zwaar in, die pakt geen wedstrijden voor je zoals Stekelenburg ons 4 jaar geleden op de been hield tegen Brazilië. We gaan met Australie knokken om de 3e plek voor wat het waard is.

iggy schreef:
Die hele verdediging incluisief de keep is gewoon matig tot zeer matig te noemen. Er zit een meer dan redelijke kans in dat we ha na drie WK wedstrijdjes za plane weer kunnen pakken richting Nederland.

Helaas met je eens.

Oranje deelt gewoon mee met de malaise uit NL competitie. Het niveau donderstraalt keihard naar beneden. Die paar zogenaamde topspelers die NL nog kent zijn over the top, of uit vorm, en de nieuwe lichting wordt gewoon steeds slapper.. ook qua instelling.

Ik geloof dat ik blij moet zijn dat ik de wedstrijd gemist heb gisteren. Ik verwacht er ook helemaal niks van het komende WK. Misschien dat we mazzel hebben dat Spanje de eerste wedstrijd nog niet wakker is maar als we die niet winnen is het wel gelijk over en uit vrees ik want een zeperd tegen Spanje gaan we niet rechtzetten tegen Chili.
Met spelers uit de Nederlandse competitie gaan we het echt niet redden in Brazilie...maar daar zit 'm ook een beetje het probleem/dilemma denk ik wat van Gaal mede geschapen heeft door te stellen dat je absoluut wel moet spelen om in aanmerking voor het WK te komen....een aantal spelers heeft daardoor de keuze gemaakt om in Nederland te blijven om meer kans te maken op een WK selectie...je speelt dan wel elke wedstrijd (zie een de Vrij, Clasie etc waar ik - gelet op waar ze 2 jaar geleden stonden - meer van had verwacht qua ontwikkeling) maar ze worden, ondanks de speelminuten, gewoon niet beter in de Nederlandse competitie, sterker nog, het gat met de internationale top - subtop groeit alleen en ze gaan er dus in feite eigenlijk alleen maar op achteruit...maar ja, vertrek je naar het buitenland dan moet je wel verdomd goed / voorzichtig kiezen waar naar toe en niet te hoog grijpen want hoeveel belanden er in het buitenland niet op de bank / tribune.

Teunnis schreef:
(quote)

Daarmee doe je snooker echt te kort. Afgelopen zondag maakte Ronnie "The Rocket" O'Sullivan zijn 12e 147, waarmee hij nu in zijn eentje recordhouder is geworden. Dat doet hij dan ook nog eventjes gewoon in het laatste frame van de finale van de Welsh Open.

(embed)

Weinig mooiere kijksporten dan snooker. Een beetje geduld is wel een vereiste.
Volmondig mee eens. Die 147 is echt fenomenaal

El Ninjo schreef:
maar ja, vertrek je naar het buitenland dan moet je wel verdomd goed / voorzichtig kiezen waar naar toe en niet te hoog grijpen want hoeveel belanden er in het buitenland niet op de bank / tribune.

Even uit mijn hoofd maar volgens mij iedereen! Ik moet het ook nog zien of een Graziano.P of een Alfred. F in het buitenland enige potten gaan breken.
Kijk nu eens naar die John Guidetti. Zit bij Stoke gewoon op de reserve bank. Dat is welliswaar promotie want bij City zat hij op de tribune. Ik begrijp er ook geen barst van dat ze Finnbogason niet hebben laten gaan voor 10 miljoen pop. Dat bod is er waarschijnlijk alleen maar gekomen omdat er een Nederlander op het trainers bankje zat daar in London. En omdat dat Fulham behoorlijk in de problemen zit. Het voordeel van Finn is dat het een jonge speler is. En met een hoop geluk en een super instelling kan hij op een hoger nivo komen.
Maar waar moet Pelle nu naartoe? Die gaat niet beter worden. Hooguit naar een zandbak. Of zien we Pelle nu schitteren bij een Villa, Stoke of West Ham? Ik niet in ieder geval.

Ik vraag me af als een Van Basten nu zijn eerste stappen gemaakt zou hebben in deze Nederlandse comp. Die zou 60 goals gemaakt hebben. Ik trek er 10 goals vanaf omdat er geen Schip, Bosman of Bergkamp in de huidige Ajax selectie rondlopen. Ik weet het is onzin maar toch!

Hendrik68
Even uit mijn hoofd maar volgens mij iedereen!

Nee hoor. De Groningers doen het uiteraard voor een groot deel prima abroad. Virgil van Dijk bij Celtic, Luis S. scoort op een blauwe maandag ook wel eens bij Liverpool. Dan hebben we Leandro Bacuna, die bij Groningen regelmatig op de bank zat en waarvan helemaal niemand had verwacht dat hij ook maar 1 basisplaats zou scoren bij Villa. Hij is gewoon een belangrijke speler geworden daar. Granqvist deed het in zijn eerste jaar bij Genoa ook heel goed, al ben ik hem uit het oog verloren.

Goed, ik overdrijf.
Bedankt trouwens ik dacht dat je mijn vriend was ha

Wie volgt het Six Nations toernooi? Het is erg spannend, met 4 landen die allen 4 punten hebben..

Ik moest heel hard lachen om het volgende filmpje: https://www.facebook.com/photo.php?v=10151917700455443
Ben het er mee eens trouwens, England!

Morgen Ierland - Italie en Schotland - Frankrijk, zondag Engeland - Wales.
Vooral die laatste belooft een mooie wedstrijd te worden..

Hendrik68
Op zich wel een mooie sport. Ik ben American Football fan en dat is natuurlijk een afgeleide van rugby, dus zou het wel raar zijn als ik rugby niet kon waarderen. Rugby heeft bovendien weer van American Football geleerd wat betreft het gebruik van camerabeelden. Hierdoor loopt rugby behoorlijk voor op voetbal. De traditie die van het evenement afdruipt blijft leuk. Nadeel van rugby is dat je een penalty tegen krijgt voor crossing. Dat toestaan zou het rugby veel dynamischer maken. Het is me over een hele wedstrijd wat te traag en je mag er soms wel heel erg weinig. Je mag niet zeggen: "Scheids, weet u zeker dat U het goed gezien heeft." Mekaar de nek breken bij een scrum mag dan weer wel. O ja, Ierland is uiteraard mijn favoriet bij het rugby.

Hendrik68 schreef:
Op zich wel een mooie sport. Ik ben American Football fan en dat is natuurlijk een afgeleide van rugby, dus zou het wel raar zijn als ik rugby niet kon waarderen. Rugby heeft bovendien weer van American Football geleerd wat betreft het gebruik van camerabeelden. Hierdoor loopt rugby behoorlijk voor op voetbal. De traditie die van het evenement afdruipt blijft leuk. Nadeel van rugby is dat je een penalty tegen krijgt voor crossing. Dat toestaan zou het rugby veel dynamischer maken. Het is me over een hele wedstrijd wat te traag en je mag er soms wel heel erg weinig. Je mag niet zeggen: "Scheids, weet u zeker dat U het goed gezien heeft." Mekaar de nek breken bij een scrum mag dan weer wel. O ja, Ierland is uiteraard mijn favoriet bij het rugby.

Ik vind het juist een prima regel dat alleen de captain met de ref mag communiceren - houdt het lekker overzichtelijk en je hebt gelukkig geen taferelen waarbij een scheids bedolven wordt onder spelers die het niet eens zijn met een beslissing. En als voormalig 'lock' (tweederijer) kan ik wel zeggen dat erg streng gekeken wordt of een scrum technisch goed gedaan wordt, omdat het anders inderdaad behoorlijk gevaarlijk kan worden. Geen idee hoe dat op het hoogste niveau gaat, maar bij ons werd er door de twee teams gezamenlijk gelet op de veiligheid van de scrum.

En ook voor mij geldt: Eirinn gó brach

Edit: Topprestatie van Broersen, chapeau!

Hendrik68
Zo vogelvrij als bij het voetbal hoeft een scheidsrechter ook niet te zijn, dat gaat nergens meer over. Maar overal moet er ruimte zijn voor een eerste reactie, zolang er uiteraard niet gescholden wordt. Daarna moet het ook klaar zijn. Maar bij rugby zie je soms zo duidelijk dat een beslissing niet klopt en de spelers geven geen kick. Dan wordt een sport onnatuurlijk. Hoe vaak zie je geen voorwaartse pass bij het rugby en niemand, zelfs commentatoren, zegt iets. Daar mag je best even iemand op een nette manier op wijzen. Vind ik.

Ja ok, en dat wordt zeker wel gedaan - maar bij Six Nations staat nogal veel op het spel, dus ik zou me ook inhouden. Iedere ref heeft zo zijn eigen voorkeuren en grenzen, zo was de ref bij mijn eerste wedstrijd in Noord-Ierland (tijdens mijn buitenlandstage speelde ik een tijdje met de Belfast Harlequins mee) erg tegen vloeken op het veld. Daar was hij echt heel streng op, ook al vloekte je tegen jezelf

Potverdikkie. Strootman huilend van het veld. Een knieblessure. Als het W.K. maar niet in gevaar komt...

Ierland gaat natuurlijk ook de Six Nations winnen. Mag ook wel na een aantal jaar sinds de Grand Slam.

Terwijl het vorig weekend een verschrikkelijk sportweek was (verlies Arsenal en Feyenoord) is het deze week weer vele malen beter (Ierland, Arsenal, Feyenoord winnen, Ajax speelt gelijk, Twente en Manchester City verliezen). Sport is verraderlijk van natuur.

Was dit weekend toevallig in Dublin en heb de wedstrijd van Ierland in de pub gekeken met een mooie pint Guinness Wel zonde dat het niet zo'n heel spannende wedstrijd was, maar vermakelijk was het in ieder geval wel.
Daarna in Croke Park nog een wedstrijd Gaellic Football gezien, wat echt de raarste sport ooit is ofzo. Een mix van voetbal, basketbal en handbal (zie hier), wat vrij raar is voor een sport welke ouder is dan deze drie.

Gaelic Football is leuk, al helpt het wel als er een local naast je zit om het e.e.a uit te leggen Heb aardig wat van de GAA finals meegekregen afgelopen zomer, al vind ik Gaelic Football leuker om te kijken dan Hurling. Dat laatste gaat me veel te snel..

Nicolage Rico schreef:
Potverdikkie. Strootman huilend van het veld. Een knieblessure. Als het W.K. maar niet in gevaar komt...

Jawel dus

Pfff, streep door de rekening. Eén van onze beste spelers (top 3). En we hebben al niet zo'n heel beste selectie momenteel.

Dit is wel een hele grote domper, in de eerste plaats voor hemzelf natuurlijk, maar Strootman was nu juist 1 vd weinige spelers die dit Oranje eigenlijk niet kan misssen.

Kak!

Pffff WK deelname wordt wel erg zinloos zo.

El Ninjo schreef:
Dit is wel een hele grote domper, in de eerste plaats voor hemzelf natuurlijk, maar Strootman was nu juist 1 vd weinige spelers die dit Oranje eigenlijk niet kan misssen.

Volmondig mee eens.
&$$#%^%*&^*(

El Ninjo schreef:

Ik weet al waar ik Oranje laat eindigen in die pool van je.

Het ergste vind ik eigenlijk nog wel voor Strootman. Die maakte een zoveelste goed seizoen mee. Bovendien is hij een van de weinige Nederlanders die dit seizoen internationaal iets voorstelt. Alstublieft, Robben, blijf fit!

Niet om zijn kwaliteiten tekort te doen hoor, maar van de andere kant is het eigenlijk ook wel weer verbazingwekkend dat Oranje ineens min of meer afhankelijk is geworden van een speler als Strootman....dat zegt denk ik ook al weer genoeg.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:18 uur

geplaatst: vandaag om 17:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.