MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Nicolage Rico schreef:
(quote)

Ik weet al waar ik Oranje laat eindigen in die pool van je.

Mwah, we zullen niet snel verliezen van Australië en ik verwacht dat zij ook nog een stuk harder onderuit gaan tegen Spanje en Chili.

Kill_illuminati schreef:
Alstublieft, Robben, blijf fit!

Fit blijven zal het probleem niet zijn, zeker bij BM.
Heel blijven, Bayern heeft toch wel het team om overal tot het laatst mee te doen, dit betekend veel wedstrijden op het scherpst en wij weten allemaal hoe blessure-gevoelig Robben is.
Strootman's blessure is natuurlijk zoals eerder opgemerkt een ramp voor die jongen.

Teunnis schreef:
(quote)

Mwah, we zullen niet snel verliezen van Australië en ik verwacht dat zij ook nog een stuk harder onderuit gaan tegen Spanje en Chili.

Ja, ja leer de feiten kennen: tweemaal gelijk en eenmaal een nederlaag

Lees net op teletekst de resultaten van de MRI-scan en da's knap k*
Toch maar weer Nigel de Jong?

Teunnis schreef:
(quote)

Gelukkig is onze openingswedstrijd tegen Spanje. Een team dat altijd heel traag opgang komt op een toernooi. Zo verloren zij hun eerste wedstrijd tijdens het vorige WK en waren ze niet op hun best bij de openingswedstrijden op het vorige EK en Confederations Cup. Al was Spanje ook verre van slecht.

Hendrik68
Strootman's blessure is natuurlijk zoals eerder opgemerkt een ramp voor die jongen.

Ja hier is de relativeermijnheer. Sorry, maar hier wordt ik altijd een beetje kriegelig van. Leuk is anders, maar er zijn meer spelers die een WK door een blessure hebben moeten missen. Hij is nog jong en kan waarschijnlijk over 4 jaar de wereldcup uit de handen van Poetin ontvangen. Het verhaal dat Illuminati aanhaalde van Jean Pierre Adams die per ongeluk in coma raakte en er nu meer dan 30 jaar later nog in ligt. Dat is een ramp. Agostinho die over een hond valt tijdens een wieleretappe en een paar dag later overlijdt, dat is een ramp. Of Ulrike Mayer die tijdens een potje skien te pletter valt, achteraf nog zwanger ook. Dat is pas een drama. Niet een voetballer die nu al nooit meer hoeft te werken, maar nu alleen even een paar potjes voetbal mist.

Er zijn altijd ergere dingen te bedenken maar voor die jongen is het wel een ramp natuurlijk. Wie zegt dat we er over vier jaar weer bij zijn?

De zon stopt met draaien en het blijft altijd donker, kouder en kouder. Niets groeit meer, alles kapot. Plunderingen, bendes en het zuurstof raakt op.

Nou idd, er zijn ergere dingen dan een WK missen... Sterker nog hij heeft misschien wel gewoon geluk gehad want wat had er allemaal wel niet in dat stadion kunnen gebeuren.

Kill_illuminati schreef:
(quote)

Gelukkig is onze openingswedstrijd tegen Spanje. Een team dat altijd heel traag opgang komt op een toernooi. Zo verloren zij hun eerste wedstrijd tijdens het vorige WK en waren ze niet op hun best bij de openingswedstrijden op het vorige EK en Confederations Cup. Al was Spanje ook verre van slecht.

Dat is inderdaad ons laatste restje hoop. Dat Spanje weer eens slecht start. Al denk ik dat de Spanjaarden maar al te goed beseffen dat een slippertje tegen Nederland fataal kan zijn met zo'n sterk Chili. Vier jaar geleden was die urgentie om te winnen in de openingswedstrijd veel minder (destijds ook in de poule met een minder sterk Chili en verder nog Zwitserland en Honduras). Maar we hadden het qua wedstrijdvolgorde slechter kunnen treffen.

Mijn prognose:
1. Spanje - 7 punten
2. Chili - 7 punten
3. Nederlanden - 3 punten
4. Australië - 0 punten

Dat zou wel betekenen dat we in de laatste wedstrijd slechts 1 punt achter Chili staan. En het is een cliché, maar in zo'n laatste wedstrijd kunnen de gekste dingen gebeuren. Winst tegen Australië lijkt me haast cruciaal.

Hendrik68 schreef:
(quote)

Ja hier is de relativeermijnheer. Sorry, maar hier wordt ik altijd een beetje kriegelig van. Leuk is anders, maar er zijn meer spelers die een WK door een blessure hebben moeten missen. Hij is nog jong en kan waarschijnlijk over 4 jaar de wereldcup uit de handen van Poetin ontvangen. Het verhaal dat Illuminati aanhaalde van Jean Pierre Adams die per ongeluk in coma raakte en er nu meer dan 30 jaar later nog in ligt. Dat is een ramp. Agostinho die over een hond valt tijdens een wieleretappe en een paar dag later overlijdt, dat is een ramp. Of Ulrike Mayer die tijdens een potje skien te pletter valt, achteraf nog zwanger ook. Dat is pas een drama. Niet een voetballer die nu al nooit meer hoeft te werken, maar nu alleen even een paar potjes voetbal mist.

Mee eens, als Strootman hier aan overleden was, dan was het nog erger geweest.

Ik plaats het hier ook maar even (had het al op MovieMeter geplaatst).

Zo, ik heb even goed nagedacht over wat de grote Louis van Gaal moet gaan doen op het WK. Als ik me aan Van Gaals systeem (4-3-3, punt naar achteren) moet houden zou ik - op dit moment - het volgende meenemen naar Brazilië:

Opstelling 1:

------------------Cillessen------------------
-v.d. Wiel--Vlaar--Rekik--Pieters-
-----------------N. de Jong-----------------
---------Guzman-----Sneijder---------
---Lens-----v. Persie-----Robben---

Opstelling 2:

---------------------Vorm---------------------
-Janmaat--Heitinga--BMI--Blind-
---------------------Anita---------------------
------------Fer--------v.d. Vaart-----------
---Kuyt-----Huntelaar-----Depay---

Keepers: Ligt erg aan de vorm van de dag. Voor Stekelenburg komt die vorm sowieso te laat, als je net je rentree hebt gemaakt en dan constant loopt te blunderen zou ik het niet aandurven om hem mee te nemen. Aangezien je drie keepers (en 23 spelers in totaal) mee moet nemen lijkt me Krul keeper drie. Maar als hij in Brazilië in vorm blijkt kan hij dus gewoon opschuiven naar eerste keeper.

Centrale verdedigers: Van Gaal wil een rechtspoot op rechts en een linkspoot op links. Vlaar is dan duidelijk als RCV. Voor de stand-in van Vlaar is het nog even afwachten met de vorm van Heitinga, maar op dit moment is hij gelukkig weer basisspeler (bij Fulham). Voor LCV hebben we - volgens mij - geen spelers in het buitenland. De vorm van de dag bepaald dan of Rekik of Martens Indi in de basis staat.

Backs: Lijkt me vrij duidelijk - al hebben we met Urby Emanuelson nog een goede derde linksback. Pieters lijkt me de meest veilige keuze en dat is met zo'n onzekere achterhoede wel nodig.

Punt naar achteren: Basisspeler lijkt me geen twijfel over (ik hoop bij Van Gaal ook niet). Voor de wisselspeler is kiezen tussen beperktere voetballers. Dan kies ik liever voor een beperkte voetballer die basisspeler is bij Newcastle dan Feyenoord of PSV.

Middenvelders: Strootman had hier moeten staan zodat hij Sneijder kon ontlasten en Sneijder dus alleen maar stil hoeft te staan en met mooie passes kan strooien. Maar volgens mij is De Guzman (een van de uitblinkers bij Swansea) een redelijk alternatief, maar wel een flinke kwaliteitsdaling ten opzichte van Strootman. Net als bij de "controleur" is het hier ook wat lastiger voor wat betreft de wisselspelers. In de Eredivisie zijn er eigenlijk geen WK-waardige vervangers te vinden (Siem de Jong niet in deze vorm) of Wijnaldum moet zich snel weer in vorm zien te spelen.

Buitenspelers: Lijkt me duidelijk: Lens en Robben. Van Gaal wil rechtspoten op rechts en linkspoten op links, dus ook de posities lijken me duidelijk. De vervangers zijn ook niet moeilijk te bedenken. Kuyt speelt vaker rechtsbuiten en doet het prima in Turkije, Depay is een van de schaarse Eredivisiespelers die ik WK-waardig vind.

Spits: Van Persie is zo'n klasbak, je zou hem eigenlijk in je basis moeten zetten. Maar Huntelaar staat garant voor doelpunten. Met deze twee topspitsen zou Nederland eigenlijk in een twee-spitsensysteem moeten spelen. Niet alleen zodat je beide spelers kan opstellen, maar ook omdat beiden mijns inziens beter renderen in zo'n systeem. En dan komt het ook nog eens helemaal goed uit dat Van Persie wat meer een meevoetballende schaduwspits is en Huntelaar een echte goalgetter. Eigenlijk vullen ze elkaar perfect aan, maar in het huidige systeem is dit juist het knelpunt van dit team.

Ik ga voor de opstelling van Hansie Hansie gister, dat zag er stiekem toch wel sterk uit.

vigil schreef:
Ik ga voor de opstelling van Hansie Hansie gister, dat zag er stiekem toch wel sterk uit.

Dat vond ik idd ook wel een verrassende. En van die twee hierboven raak ik ernstig afgewonden.

Cillessen, Rekik, De Guzman - come on?

Helmaal leuk wordt het met: Heitinga, Anita, Kuyt (i.c.m. die andere 2) - of is dit het team voor de paralympics? Stelletje brekebenen

Volgens mij zou iedere moderne coach zonder dubbele agenda zich wel aardig kunnen vinden in de opstelling die Hansie presenteerde. Misschien afgezien van wat details.

Dan heb je nog geen wereldelftal, maar de weg die Van Gaal is ingeslagen, kan enkel leiden tot een totale afgang in Brazilië. Kijk alleen al eens naar de horror-defensie die vele malen naïever en middelmatiger is dan hij zou hoeven zijn.

Tsja, ik kan er ook weinig anders van maken. Ik hoor graag betere namen als die er zijn. Met dit elftal is een derde plek in de poule het meest realistisch. Opstelling van Kraay was zeker niet verkeerd, maar ik zie het niet gebeuren dat Van Gaal zijn systeem nog gaat wijzigen.

......................Huntelaar.........................

Sneijder ..........Persie ............. Robben

.................Fer ............... De Jong...........

Emanuelson - Vlaar - Van Dijk - Janmaat

........................Vorm...............................

Keeper is een beetje om het even, maar ik zou voor de premier league-ervaring van Vorm gaan.

Sneijder en Robben trekken natuurlijk naar binnen, daar kunnen Emanuelson en Janmaat dan allebei overheen komen. Fer of De Jong kunnen zich uit laten zakken in het centrum in die gevallen.

Heb verder geen idee hoe Douglas het doet in Moskou, maar in potentie blijft dat toch wel een topverdediger. Spelers als Schaars en Clasie zou ik niet meer oproepen, daar win je geen wedstrijden mee.

Ik lijk Van Gaal wel; Van Dijk helemaal vergeten. Helaas wel rechtsbenig. En Van Gaal wil per se een linkspoot op links en een rechtspoot op rechts. Dan ga ik nog steeds voor Vlaar in de basis, maar dan wel Van Dijk als wisselspeler.

Natuurlijk is er tegen dei opstelling van Kraay niet zoveel in te brengen.
Die spelers (m.u.v. Janmaat) krijgen ook wekelijks met sterke tegenstanders te maken.
Enkel Van Gaal lijkt toch echt 4-4-3 te willen spelen en lijkt toch ook echt NL spelers te willen gebruiken.
Daarnaast Louis die een advies van Kraay aanneemt, dat lijkt mij niet.
Komt Hans zeker daar in Brazilie ook wekelijks een kopje koffie drinken en met de spelers praten

herman schreef:

Keeper is een beetje om het even, maar ik zou voor de premier league-ervaring van Vorm gaan. .

Kiepert is de enige afwijking tov HHL (Hansie_hansie_lijst) - Krul zou volgens mij ook wel een optie zijn; Krul is iets langer en beter bij voorzetten. Overigens hoop ik nog steeds dat Wijnaldum goed herstelt en dat Pieters ook weer zijn oude vorm vindt. Emanuelson is een goede optie, beter dan de nog steeds veelal onrustige Willems.

herman schreef:

Op de (betere) keeper na, hetzelfde als Hansie Hansie. Zelf zou ik ook zoiets doen, alleen dan zeker wel Van der Wiel ipv Janmaat. Verder is Fer nog een paar weken geblesseerd dus is dat even afwachten. Vorm, Cillessen of Krul is me om het even. Pieters of Emanuelson idem. En volgens mij kun je beter Vlaar en Van Dijk omruilen zodat ze op dezelfde positie spelen als bij hun club. Maar goed, ik zie hier twee spitsen (op papier ook twee controleurs, maar Fer is dat natuurlijk niet), geen punt naar achteren, een linkspoot op rechtsbuiten en een rechtspoot als LCV; dat gaat Van Gaal allemaal nooit doen.

Onheilspellend schreef:
Volgens mij zou iedere moderne coach zonder dubbele agenda zich wel aardig kunnen vinden in de opstelling die Hansie presenteerde.

He terug van vakantie

herman schreef:
Heb verder geen idee hoe Douglas het doet in Moskou, maar in potentie blijft dat toch wel een topverdediger.

Laatste wedstrijd (topper tegen CSKA Moskou) op de bank. Daarvoor wel telkens in de basis. Maar ook Douglas is een rechtspoot, waardoor Rekik of BMI gewoon een basisplek krijgt op het WK.

Het is wel duidelijk dat Van Gaal nooit radicaal een andere weg zal inslaan en naar adviezen van wie dan ook zal hij ook niet luisteren, het punt is: je hoeft helemaal niet zo dramatisch voor de dag te komen in Brazilië als je waarschijnlijk zult komen.

Ik ben een voorstander van de clubcoach Van Gaal, maar als hij vasthoudt aan deze spelers en 4-3-3 blijft spelen, heeft hij alle voorwaarden gecreëerd om de afgang van 2012 te evenaren.

AZ maakte hij kampioen met twee spitsen. Ik had bij zijn aanstelling eigenlijk hetzelfde verwacht. Of dat hij op zijn minst het spitsenduo Van Persie-Huntelaar een kans zou geven. Dit wordt al jaren geroepen door heel het land en nog steeds heeft niemand het geprobeerd. Is het 4-3-3 dan echt zo heilig?

Mjuman schreef:
(quote)
Kiepert is de enige afwijking tov HHL (Hansie_hansie_lijst) - Krul zou volgens mij ook wel een optie zijn; Krul is iets langer en beter bij voorzetten.

De beste optie zelfs

Krul is in ieder geval niet aan een minder seizoen dan Vorm bezig en heeft zelfs nog meer PL-ervaring. Ook is hij 5(?) jaar jonger, dus ook met het oog op de toekomst is hij zeker een interessante optie.

Maar ik heb begrepen dat bankzitter in De Eredivisie en kamikazepiloot Vermeer beter in de profielschets past.

Teunnis schreef:
Is het 4-3-3 dan echt zo heilig?

Nee , eh ik hoop van niet.
4-3-3 kan toch alleen maa als de selectie daar voor geschikt is.
Echter Louis de coach selcteerd wel steeds zo, jongere spelers als Depay en Boëtius en een oudje als Schaken.
Louis blijft ook vast houden aan een speler (Stijn "kan hij eiegenlijk wel beter "Schaars) die helemaal uit vorm is, speelt wel wekelijks in 4-3-3.

Teunnis schreef:

Nee , eh ik hoop van niet.
4-3-3 kan toch alleen maar als de selectie daar voor geschikt is.
Echter Louis de coach selcteerd wel steeds zo, jongere spelers als Depay en Boëtius en een oudje als Schaken.
Louis blijft ook vast houden aan een speler (Stijn "kan hij eiegenlijk wel beter "Schaars) die helemaal uit vorm is, speelt wel wekelijks in 4-3-3.

Onheilspellend schreef:
Krul is in ieder geval niet aan een minder seizoen dan Vorm bezig en heeft zelfs nog meer PL-ervaring. Ook is hij 5(?) jaar jonger, dus ook met het oog op de toekomst is hij zeker een interessante optie.

Krul heeft dit seizoen wel meer ups and downs. Dan ga ik toch liever voor Vorm of Cillessen als we al zo'n matige verdediging hebben. Aan de andere kant hebben we toch niks te verliezen en kun je wat dat betreft misschien beter risico's nemen. Wellicht keept hij net tegen Chili de wedstrijd van zijn leven.

Teunnis schreef:

Is er in het Nederlands Elftal eigenlijk ooit met een twee-spitsen-systeem gevoetbald?

Teunnis schreef:
(quote)

Krul heeft dit seizoen wel meer ups and downs. Dan ga ik toch liever voor Vorm of Cillessen als we al zo'n matige verdediging hebben. Aan de andere kant hebben we toch niks te verliezen en kun je wat dat betreft misschien beter risico's nemen. Wellicht keept hij net tegen Chili de wedstrijd van zijn leven.

Krul heeft fenomenale wedstrijden gekeept en ook zeker mindere, maar over het algemeen is hij gewoon een betrouwbare keeper voor Newcastle; het valt ook niet altijd mee met een defensie + middenveld voor je die het op sommige dagen ook totaal laten afweten (met als vrij recente voorbeelden nog Sunderland (0-3) en Spurs-thuis (0-4) ). Vorm heeft ook zijn zwakke momenten gehad trouwens.

Ik vind ze allemaal niet zo gek veel voor elkaar onder doen. Alleen PL-ervaring vind ik een pre en Krul heeft veel meer toekomst dan Vorm.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:16 uur

geplaatst: vandaag om 15:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.