Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 11 maart 2014, 14:09 uur
1988 ek met Gullit en Van Basten /(Wilbert Suvrijn)
Middenveld Muhren, E Koeman, wouters en vanenburg.
0
geplaatst: 11 maart 2014, 14:17 uur
Rudi S schreef:
Nou, lijkt me dus duidelijk wat Hiddink moet doen. Hunt + Persie = EK-winst. Al is het misschien al te laat, beiden zijn nu al 30 jaar oud.
0
geplaatst: 11 maart 2014, 15:11 uur
............van Persie..............Robben..........
......................de Guzmán.........................
.........Emanuelson ..........Sneijder...........
.....................De Jong............
Blind - Heitinga - Van Dijk - v.d. Wiel
........................Cillessen............................
Alleen van het aantal puntjes ben ik niet zo zeker.
......................de Guzmán.........................
.........Emanuelson ..........Sneijder...........
.....................De Jong............
Blind - Heitinga - Van Dijk - v.d. Wiel
........................Cillessen............................
Alleen van het aantal puntjes ben ik niet zo zeker.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 11 maart 2014, 15:45 uur
Cillessen als eerste keeper 
Nou, okee, mijn 2 cent, uitgaande van het systeem van Van Gaal:
-------------Van Persie----------------
--Robben--------------------Lens----
---------------Sneijder-----------------
----De Guzman-----De Jong-------
---Pieters------------Van der Wiel-
-----------Blind----Vlaar---------------
----------------Vorm-------------------
Ik zou liever Van Dijk naast Vlaar hebben, maar twee rechtspoten trekt Louis niet. BMI en Rekik spelen lang niet consistent genoeg voor die plek, dus dan maar Blind. Als Van Dijk er toch in mag zou ik De Guzman op de bank zetten en Blind op CVM.

Nou, okee, mijn 2 cent, uitgaande van het systeem van Van Gaal:
-------------Van Persie----------------
--Robben--------------------Lens----
---------------Sneijder-----------------
----De Guzman-----De Jong-------
---Pieters------------Van der Wiel-
-----------Blind----Vlaar---------------
----------------Vorm-------------------
Ik zou liever Van Dijk naast Vlaar hebben, maar twee rechtspoten trekt Louis niet. BMI en Rekik spelen lang niet consistent genoeg voor die plek, dus dan maar Blind. Als Van Dijk er toch in mag zou ik De Guzman op de bank zetten en Blind op CVM.
0
geplaatst: 11 maart 2014, 17:00 uur
Onheilspellend schreef:
Krul is in ieder geval niet aan een minder seizoen dan Vorm bezig en heeft zelfs nog meer PL-ervaring. Ook is hij 5(?) jaar jonger, dus ook met het oog op de toekomst is hij zeker een interessante optie.
Krul is in ieder geval niet aan een minder seizoen dan Vorm bezig en heeft zelfs nog meer PL-ervaring. Ook is hij 5(?) jaar jonger, dus ook met het oog op de toekomst is hij zeker een interessante optie.
Qua spel is Vorm zeker de betere meevoetballer dan Krul. Krul heeft inderdaad zeker zijn lengte weer mee al is hij ook wat slungelig in tegenstelling tot Vorm. Beide keepers zijn ijzersterk op de lijn en aan een goed seizoen bezig, al heeft Vorm enkele blessures gehad. Beiden meenemen en wellicht Stekelenburg als 3e keeper. Ik zou nog eerder Ruiter of Zoet meenemen dan Cillessen of Vermeer.
0
geplaatst: 11 maart 2014, 17:06 uur
Cillessen is beter dan Vorm. Vermeer is mijn tweede keeper. Ik hou van Ajax. En ik hou nog meer van donkere keepers. Die keepen zo raar.
0
geplaatst: 11 maart 2014, 17:08 uur
Vermeer is te onrustig en ook Cillessen heeft niet de zekerheid aan zijn zijde. Zoet eerder nog dan Ruiter, Zoet is a cool dude. Stekelenburg is al een tijd niet meer 100% betrouwbaar. Oranje heeft behoefte aan koele keepers (type Sar of Goeij).
Overigens: bedenk wel dat bij het eerst succesvolle Oranje van Michels, het team van 74, het hart van de defensie (Rijsbergen en Haan) door blessuresores eerst vorm kreeg op het WK zelf; oplossing was toen: vooruit verdedigen. Daar komt wel bij dat er toen twee beresterke backs waren: Suurbier en Krol en die kan ik met de allerbeste wil van de wereld in dit team niet ontdekken.
@R&P: een van de meest stijlvolle keepers - hij keepte in het wit - was Lloyd Doesburg, Ajacied en Utrechtenaar, omgekomen bij de vliegramp op Zanderij in 1989.
Overigens: bedenk wel dat bij het eerst succesvolle Oranje van Michels, het team van 74, het hart van de defensie (Rijsbergen en Haan) door blessuresores eerst vorm kreeg op het WK zelf; oplossing was toen: vooruit verdedigen. Daar komt wel bij dat er toen twee beresterke backs waren: Suurbier en Krol en die kan ik met de allerbeste wil van de wereld in dit team niet ontdekken.
@R&P: een van de meest stijlvolle keepers - hij keepte in het wit - was Lloyd Doesburg, Ajacied en Utrechtenaar, omgekomen bij de vliegramp op Zanderij in 1989.
0
geplaatst: 11 maart 2014, 17:11 uur
Dat denk ik ook wel, al heeft Krul verder een prima (lange) trap. Overigens geen element waar ik ontzettend zwaar aan til. Zelfs niet als ze voor een land moeten uitkomen waar het meevoetballen van een doelman juist enorm wordt overdreven.
Hoe geforceerd 'meevoetballen' van Cillessen tegen bijv. Japan werkte vooral averechts. In De Eredivisie komt hij er vaak net mee weg.
0
geplaatst: 11 maart 2014, 17:17 uur
Vermeer is bij mij zelfs favoriet, maar ik hou dan ook van PSV

0
geplaatst: 11 maart 2014, 18:57 uur
Rhythm & Poetry schreef:
(quote)
Cillessen is beter dan Vorm. Vermeer is mijn tweede keeper. Ik hou van Ajax. En ik hou nog meer van donkere keepers. Die keepen zo raar. Cillessen speelt in een flutcompetitie en viel tegen Frankrijk volledig door de mand, super onzeker is die gast. Vorm en Krul weten in de Premier League uitstekend stand te houden.
Ach en Vermeer tja ... zal ik je eens een DVD-tje sturen van FC Utrecht - Ajax 6 November 2011 en dan zoek je zelf nog even de wedstrijd Willem II-Ajax in datzelfde seizoen. Zoooooo onzeker, zoooo slecht.
0
zalwelnikszijn!
geplaatst: 11 maart 2014, 20:11 uur
Wat maakt het allemaal uit? Zonder Guus Hupperts is er toch niks aan.
0
geplaatst: 11 maart 2014, 20:14 uur
Kunnen we van Kalle Johnsson niet snel even een Nederlander maken 

0
geplaatst: 11 maart 2014, 23:14 uur
Wat een geweldige spits toch die Diego Costa, echt levensgevaarlijk tegen Milan. Die had de Brazillianen zomaar wereldkampioen kunnen maken, een spits van dat kaliber hebben ze daar niet. Maar nu doet hij dat mss voor Spanje natuurlijk.
0
geplaatst: 11 maart 2014, 23:29 uur
Running On Empty schreef:
Cillessen speelt in een flutcompetitie en viel tegen Frankrijk volledig door de mand, super onzeker is die gast. Vorm en Krul weten in de Premier League uitstekend stand te houden.
Ach en Vermeer tja ... zal ik je eens een DVD-tje sturen van FC Utrecht - Ajax 6 November 2011 en dan zoek je zelf nog even de wedstrijd Willem II-Ajax in datzelfde seizoen. Zoooooo onzeker, zoooo slecht.
Ja ga effe serieus in op een bericht van Rob. Je zou inmiddels beter moeten weten (quote)
Cillessen speelt in een flutcompetitie en viel tegen Frankrijk volledig door de mand, super onzeker is die gast. Vorm en Krul weten in de Premier League uitstekend stand te houden.

0
geplaatst: 12 maart 2014, 00:00 uur
(quote)
Hoe zit het met die doelverdediger van jouw clubbie? Is dat niet wat, of is dat ook te licht?
0
geplaatst: 12 maart 2014, 07:08 uur
Kill_illuminati schreef:
Hoe zit het met die doelverdediger van jouw clubbie? Is dat niet wat, of is dat ook te licht?
Ruiter is denk ik beter dan Cillessen, Zoet of Vermeer en verdient ook een kans. Hij staat wekelijks uit te blinken bij FC Utrecht en wordt steeds beter, de zekerheid straalt er vanaf. Helaas zal hij komende zomer vrijwel zeker worden weggekocht, ik hoop voor hem echter wel op een mooie transfer naar de Premier League en niet naar een of ander Nederlands clubje zoals AZ of zo. Deze week een groot artikel over hem in de VI. FC Utrecht zal op zoek moeten naar een nieuwe eerste doelman want ik mag toch hopen dat ze niet Jeroen Verhoeven als eerste keeper gaan proberen.
0
geplaatst: 12 maart 2014, 10:31 uur
Zonder enige twijfel. Ruiter is echt beter dan Cillessen, veel zekerder en geen zenuwachtig gedoe.
0
geplaatst: 12 maart 2014, 10:32 uur
Iig kan ie beter draaien en bukken. Maar, serieus Stijn, je gaat hier toch niet een Cillessen-lobby starten?
Als dat zo is ga ik pleiten voor de terugkomst van Mark van Bommel - oppercontroleur, b.d.
Als dat zo is ga ik pleiten voor de terugkomst van Mark van Bommel - oppercontroleur, b.d.

0
geplaatst: 12 maart 2014, 10:36 uur
Mjuman schreef:
https://www.facebook.com/pages/Seedorf-mee-naar-het-WK-2014/475747552552406?fref=ts
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 12 maart 2014, 10:37 uur
Van iemand die hamert op goed lezen, had ik beter verwacht, Mju. Neem anders als wetmatigheid dat ik het niet veel soeps vind als een speler de Nederlandse nationaliteit heeft. Dan zit je in de meeste gevallen goed. 

0
geplaatst: 12 maart 2014, 10:39 uur
GrafGantz schreef:
https://www.facebook.com/pages/Seedorf-mee-naar-het-WK-2014/475747552552406?fref=ts
(quote)
Als je bij AC Milan op de bank zit, dan ben je echt niet goed genoeg voor Oranje

0
geplaatst: 12 maart 2014, 10:42 uur
Stijn_Slayer schreef:
Van iemand die hamert op goed lezen, had ik beter verwacht, Mju. Neem anders als wetmatigheid dat ik het niet veel soeps vind als een speler de Nederlandse nationaliteit heeft. Dan zit je in de meeste gevallen goed.
Voeg de daad bij woord Stijn_Slayer: lees goed en activeer vooral het linkerdeel van de hersenen, of vraag anders advies aan GrafGantz:

0
geplaatst: 12 maart 2014, 10:58 uur
Ruiter is denk ik beter dan Cillessen, Zoet of Vermeer en verdient ook een kans. Hij staat wekelijks uit te blinken bij FC Utrecht en wordt steeds beter, de zekerheid straalt er vanaf. Helaas zal hij komende zomer vrijwel zeker worden weggekocht, ik hoop voor hem echter wel op een mooie transfer naar de Premier League en niet naar een of ander Nederlands clubje zoals AZ of zo. Deze week een groot artikel over hem in de VI. FC Utrecht zal op zoek moeten naar een nieuwe eerste doelman want ik mag toch hopen dat ze niet Jeroen Verhoeven als eerste keeper gaan proberen.
(quote)
Echt aantoonbaar beter dan Cillessen zou ik niet willen zeggen, maar Ruiter is zeker beter dan Vermeer. Straalt zoveel meer rust uit en pakt daarnaast ook geregeld punten voor zijn club.
Een paar maanden geleden werd al duidelijk dat Swansea hem volgt. Al is het de vraag of Vorm deze zomer vertrekt. Naast belangstelling uit de EPL zouden er ook een paar Italiaanse clubs geïnteresseerd zijn. Dat hij vertrekt lijkt inderdaad zo goed als zeker.
0
geplaatst: 12 maart 2014, 11:24 uur
Onheilspellend schreef:
Een paar maanden geleden werd al duidelijk dat Swansea hem volgt. Al is het de vraag of Vorm deze zomer vertrekt. Naast belangstelling uit de EPL zouden er ook een paar Italiaanse clubs geïnteresseerd zijn. Dat hij vertrekt lijkt inderdaad zo goed als zeker.
Vorm naar een Engelse of andere topclub en Ruiter naar Swansea, dan gaat de kassa flink rinkelen want FC Utrecht krijgt nog een aardig percentage van de verkoopsom van Vorm. Zonder Ruiter hadden we nu echter op plek 18 gestaan dus een goede opvolger is wel erg belangrijk, uiteraard samen met een grondige renovatie van de verdediging.
0
geplaatst: 12 maart 2014, 11:54 uur
Vorm naar een Engelse of andere topclub en Ruiter naar Swansea, dan gaat de kassa flink rinkelen want FC Utrecht krijgt nog een aardig percentage van de verkoopsom van Vorm. Zonder Ruiter hadden we nu echter op plek 18 gestaan dus een goede opvolger is wel erg belangrijk, uiteraard samen met een grondige renovatie van de verdediging.
(quote)
Inderdaad. Ik geloof zelfs dat dat percentage rond de 30 (!!) procent ligt. Logischerwijs wordt er binnen FC Utrecht al wel een tijdje rekening gehouden met een vertrek van Ruiter en ik las toevallig vandaag nog dat ze met een waardige opvolger bezig zijn, maar dat lijkt mij nog lastig zat worden.
Ik hoop eigenlijk dat Delpierre blijft en dat er naast hem een jonge, maar toch al vrij solide centrale verdediger komt te staan (een beetje zoals Van der Hoorn vorig seizoen). Ik geloof er niet meer in dat Heerings ooit een goede CV wordt.
0
geplaatst: 12 maart 2014, 12:16 uur
Ruiter is zeker een goede doelman, wordt ook door diverse clubs gevolgd.
Zal het zeker ook goed doen in de statistieken (aantal doelpogingen versus reddingen etc).
Blijft wel staan dat bij bv Oranje je er juist op die paar momenten moet staan, bij Utrecht heeft hij vaak wel veel te doen en wordt dan lekker ingespeeld.
Ook de spanning die op topwedstrijden en grotere stadions / publiek, daar moet je mee om leren gaan.
De tijd zal het leren, Oranje lijkt mij toch ietse pietsje te vroeg, eerts maar Engeland.
Een niveau lager inkopen Hahn (Dordrecht > Feyenoord) lijkt ook een prima doelman.
Of anders proberen Verhoeven te ruilen tegen Vermeer.
Zal het zeker ook goed doen in de statistieken (aantal doelpogingen versus reddingen etc).
Blijft wel staan dat bij bv Oranje je er juist op die paar momenten moet staan, bij Utrecht heeft hij vaak wel veel te doen en wordt dan lekker ingespeeld.
Ook de spanning die op topwedstrijden en grotere stadions / publiek, daar moet je mee om leren gaan.
De tijd zal het leren, Oranje lijkt mij toch ietse pietsje te vroeg, eerts maar Engeland.
Een niveau lager inkopen Hahn (Dordrecht > Feyenoord) lijkt ook een prima doelman.
Of anders proberen Verhoeven te ruilen tegen Vermeer.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.