Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 12 maart 2014, 12:39 uur
Onheilspellend schreef:
Logischerwijs wordt er binnen FC Utrecht al wel een tijdje rekening gehouden met een vertrek van Ruiter en ik las toevallig vandaag nog dat ze met een waardige opvolger bezig zijn, maar dat lijkt mij nog lastig zat worden. Ik hoop eigenlijk dat Delpierre blijft en dat er naast hem een jonge, maar toch al vrij solide centrale verdediger komt te staan (een beetje zoals Van der Hoorn vorig seizoen). Ik geloof er niet meer in dat Heerings ooit een goede CV wordt.
Logischerwijs wordt er binnen FC Utrecht al wel een tijdje rekening gehouden met een vertrek van Ruiter en ik las toevallig vandaag nog dat ze met een waardige opvolger bezig zijn, maar dat lijkt mij nog lastig zat worden. Ik hoop eigenlijk dat Delpierre blijft en dat er naast hem een jonge, maar toch al vrij solide centrale verdediger komt te staan (een beetje zoals Van der Hoorn vorig seizoen). Ik geloof er niet meer in dat Heerings ooit een goede CV wordt.
Ja Delpierre is echt geweldig. Ik las overigens op datzelfde Forum waar ik denk dat jij het over hebt dat Willem Jansen hoopt transfervrij bij FC Twente weg te mogen en dat hij reeds akkoord zou zijn met FC Utrecht.
0
geplaatst: 12 maart 2014, 13:20 uur
Running On Empty schreef:
Ja Delpierre is echt geweldig. Ik las overigens op datzelfde Forum waar ik denk dat jij het over hebt dat Willem Jansen hoopt transfervrij bij FC Twente weg te mogen en dat hij reeds akkoord zou zijn met FC Utrecht.
(quote)
Dat heb ik nog niet gelezen, maar ik vraag mij af of Joop hem transfervrij laat gaan.. Een paar ton zouden ze er toch nog wel voor moeten kunnen vangen (contract tot 2015)? Ben benieuwd!
0
geplaatst: 12 maart 2014, 14:21 uur
Onheilspellend schreef:
Dat heb ik nog niet gelezen, maar ik vraag mij af of Joop hem transfervrij laat gaan.. Een paar ton zouden ze er toch nog wel voor moeten kunnen vangen (contract tot 2015)? Ben benieuwd!
Zijn salaris drukt daar nogal op de begroting dus zouden ze mogelijk wel van hem af willen. Kennelijk is hij bereid om bij FC Utrecht met minder genoegen te nemen en heeft hij het in Utrecht vreselijk naar zijn zin. Zeer bruikbare speler want je moet ook nog maar afwachten of Toornstra blijft. Verder ben ik ook benieuwd of Wouters volgend seizoen nog voor de groep staat want veel mensen zijn het weinig spectaculaire betonvoetbal toch wel zat aan het worden. Voor Wouters zou een oplossing binnen de club liggen.
0
geplaatst: 12 maart 2014, 14:46 uur
Zijn salaris drukt daar nogal op de begroting dus zouden ze mogelijk wel van hem af willen.
(quote)
Zijn salaris drukt daar nogal op de begroting dus zouden ze mogelijk wel van hem af willen.
Dat begrijp ik, maar ik heb van Joop het beeld dat hij dan eerst zal proberen hem 'gewoon' te verkopen. Dat hij transfervrij naar Utrecht kan komen, klinkt bijna te mooi om waar te zijn.
Hij heeft het inderdaad naar zijn zin en is tijdens zijn revalidatie ook altijd erg betrokken gebleven bij het team. Een fitte Janssen is zeker een speler die iets toevoegt aan hetgeen er momenteel rondloopt bij de FC.
Mijn voorspelling is dat Wouters dit seizoen afmaakt en dat ze in de zomer 'in goed overleg' uit elkaar gaan. Vorig seizoen heeft hij optimaal gepresteerd, nu is het gewoon uitgewerkt en er is ook steeds meer kritiek op zijn manier van spelen. Zou voor beide partijen het beste zijn als FC Utrecht volgend seizoen met een nieuwe coach kan beginnen.
Ik ben trouwens geen fel tegenstander van Wouters en betreur dan ook dat er een aantal supporters zijn die hem op alle mogelijke manieren zwart proberen te maken (en dan met name om zijn vermeende bezigheden buiten het voetbal om).
0
geplaatst: 12 maart 2014, 15:25 uur
Onheilspellend schreef:
Ik ben trouwens geen fel tegenstander van Wouters en betreur dan ook dat er een aantal supporters zijn die hem op alle mogelijke manieren zwart proberen te maken (en dan met name om zijn vermeende bezigheden buiten het voetbal om).
Nee ik absoluut ook niet. De blessure lijst waarmee hij dit jaar te kampen had is gewoon niet normaal. De man zou van mij ook zijn contract uit mogen dienen en daarna een andere functie binnen de club bekleden. Die bezigheden geloof ik niet, volgens mij is Wouters op en top sportman.
0
geplaatst: 12 maart 2014, 15:38 uur
Nee ik absoluut ook niet. De blessure lijst waarmee hij dit jaar te kampen had is gewoon niet normaal. De man zou van mij ook zijn contract uit mogen dienen en daarna een andere functie binnen de club bekleden.
(quote)
Nee ik absoluut ook niet. De blessure lijst waarmee hij dit jaar te kampen had is gewoon niet normaal. De man zou van mij ook zijn contract uit mogen dienen en daarna een andere functie binnen de club bekleden.
Bovendien is hij erg in de steek gelaten toen het evident was dat er een solide verdediger en leider in de defensie bij moest komen. Derijck is totaal ongeschikt om anderen op sleeptouw te nemen en zelfs een stoorzender gebleken binnen de selectie.
Als je Delpierre vanaf het begin van het seizoen had gehad, had je al veel meer gehad om op te bouwen; een as met Ruiter - Delpierre, (Ayoub), Toornstra en De Ridder is zo gek nog niet.
Ik ben het ook niet altijd eens met zijn formatie, maar dat is gewoon een verschil van inzicht. Van mij mag Wouters ook een andere functie krijgen binnen de club, maar of dat ervan komt, waag ik te betwijfelen.
0
geplaatst: 12 maart 2014, 16:31 uur
Ook 2014 lijkt een mooi wielerjaar te gaan worden voor Nederland. Na Hofland is het vandaag Slagter met een etappeoverwinning in Parijs-Nice. En samen met Kelderman staat hij er zeer goed voor in het algemeen klassement.
0
geplaatst: 12 maart 2014, 17:08 uur
D'r was ooit een specifiek voetbaltopic, maar dat is vergrendeld van hogerhand toen de schutting hier niet langer bestand bleek tegen de geposte taal.
Nou kan wielrennen nog, tennis evt ook nog, maar bij snooker en darts ligt wel de grens
- dat zijn sporten die bedacht zijn om tegen de vrouw te zeggen; "ik ga sporten" en toch naar de kroeg te kunnen.
Nou kan wielrennen nog, tennis evt ook nog, maar bij snooker en darts ligt wel de grens
- dat zijn sporten die bedacht zijn om tegen de vrouw te zeggen; "ik ga sporten" en toch naar de kroeg te kunnen.
0
geplaatst: 12 maart 2014, 17:12 uur
Nu zat er in mijn voetbal loopbaan ook wel een hoog kroeg gehalte. Meen ik me vaag te herinneren. 

0
geplaatst: 12 maart 2014, 17:29 uur
Mjuman schreef:
maar bij snooker en darts ligt wel de grens
maar bij snooker en darts ligt wel de grens
- dat zijn sporten die bedacht zijn om tegen de vrouw te zeggen; "ik ga sporten" en toch naar de kroeg te kunnen. Dat zijn dus inderdaad spelletjes net als Risk, Pim Pam Pet en Vier Op een Rij en geen sporten.
0
geplaatst: 12 maart 2014, 17:31 uur
Onheilspellend schreef:
Bovendien is hij erg in de steek gelaten toen het evident was dat er een solide verdediger en leider in de defensie bij moest komen.
Bovendien is hij erg in de steek gelaten toen het evident was dat er een solide verdediger en leider in de defensie bij moest komen.
Tja na eerder Napoli, Liverpool en Celtic bedwongen te hebben bleek nu ineens Luxemburg een maatje te groot.
0
geplaatst: 12 maart 2014, 17:57 uur
iggy schreef:
Nu zat er in mijn voetbal loopbaan ook wel een hoog kroeg gehalte. Meen ik me vaag te herinneren.
Ik kom ook graag in hoge kroegen, daar vind je de mooiere vrouwen, qua gehalte is dat heel belangrijk - schouwspel.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 12 maart 2014, 21:21 uur
Het commentaar bij de NOS is weer eens lekker pro-Barça...
0
geplaatst: 12 maart 2014, 21:36 uur
Wat een vreselijk eendimensionaal en vermoeiend gebrabbel van die Grueter weer, inderdaad. 

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 12 maart 2014, 22:00 uur
Heeft hij je verteld waar je goede paella kan eten?
0
geplaatst: 12 maart 2014, 22:02 uur
Al meerdere keren zelfs. En ook dat de vrouw van de rechtsback het met de tuinman van de buren heeft gedaan 

0
geplaatst: 12 maart 2014, 22:35 uur
Frank Snoeks weet dan tenminste nog te vertellen dat uit Manchester een band kwam die beroemd is geworden na de dood van de zanger.
"Barcelona laat het er niet bij zitten" tja ...
"Barcelona laat het er niet bij zitten" tja ...
0
geplaatst: 12 maart 2014, 22:42 uur
Onheilspellend schreef:
Wat een vreselijk eendimensionaal en vermoeiend gebrabbel van die Grueter weer, inderdaad.
Dan was ik niet de enige die zich er aan ergerde. Vreselijk zeg, iets objectiever commentaar mag je toch wel verwachten van zo iemand.
0
Hendrik68
geplaatst: 13 maart 2014, 11:12 uur
Waarom doen mensen nou toch zoiets. Ik zou ook wel eens een paar dagen zo gruwelijk rijk willen zijn. Al was het alleen maar om te begrijpen wat dit soort mensen er toe drijft. Om misdrijven te plegen alleen om bovenop dat vermogen dat toch al nooit op raakt, nog meer te krijgen?
Eis van vijf jaar en zes maanden tegen Hoeness | nu.nl/sport | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
Eis van vijf jaar en zes maanden tegen Hoeness | nu.nl/sport | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
0
geplaatst: 13 maart 2014, 12:22 uur
Hendrik68: als je die vraag in een ethiek/filosofie-topic had gesteld, had je waarschijnlijk een ander antwoord gekregen en dus stel je de vraag in het juiste topic. Daarom een wedervraag:
Als een voetballer al op grond door een vorstelijk salaris (elders te verdienen) geen enkel commitment voelt naar de club - het grotere geheel waar hij deel van uit maakt en is opgegroeid - waarom zou een voetbalmanager zich dan inhouden (zich te verrijken) door commitment te tonen naar zijn land, zijnde het grotere geheel waar hij deel van uit maakt en is opgegroeid?
De grens tussen legaal en illegaal is een uiterst smalle - in NL hebben we naast een aantal clubs (Ajax, Feyenoord, FC Utrecht) ook nog eens de affaire Hiddink gehad en daar ging het ook om een aantal slordige miljoenen.
Als een voetballer al op grond door een vorstelijk salaris (elders te verdienen) geen enkel commitment voelt naar de club - het grotere geheel waar hij deel van uit maakt en is opgegroeid - waarom zou een voetbalmanager zich dan inhouden (zich te verrijken) door commitment te tonen naar zijn land, zijnde het grotere geheel waar hij deel van uit maakt en is opgegroeid?
De grens tussen legaal en illegaal is een uiterst smalle - in NL hebben we naast een aantal clubs (Ajax, Feyenoord, FC Utrecht) ook nog eens de affaire Hiddink gehad en daar ging het ook om een aantal slordige miljoenen.
0
Hendrik68
geplaatst: 13 maart 2014, 12:40 uur
Klopt helemaal wat je zegt. In sommige gevallen zitten de betrokkenen soms ook al door derden in de problemen voor ze er zelf erg in hebben. Maar ze zijn wel zelf verantwoordelijk natuurlijk. Als het om zoveel geld gaat, laat dan iemand van de belasting het dubbelchecken of het wel allemaal rechtmatig is. Ik zou alles laten checken, goedzak die ik ben (en misschien daarom wel nooit verder gekomen ben)
Dat spelers voor een paar tientjes naar een andere club verhuizen waar ze totaal geen binding mee hebben kan ik me bij een type als Arnold Kruiwijk (om het bij de FC) te houden voorstellen. Dat is zo'n speler waarbij het om tonnen draait en niet om miljoenen.Dus toen hij van Anderlecht via Roda weer terug kon naar Groningen, maar tegelijkertijd Heerenveen zich meldde. Ja dan kan ik me voorstellen dat hij voor het geld kiest. Als Arjen Robben nu bij wijze van spreken 7 miljoen per jaar verdient en Spartak Moskou meldt zich en hij kan 8 miljoen verdienen. Dan vraag ik me werkelijk af waarom hij dat zou doen. Maar aangezien iedereen dat doet, zou ik waarschijnlijk wel hetzelfde hebben gedaan. Al kan ik me daar niks bij voorstellen.
Dat spelers voor een paar tientjes naar een andere club verhuizen waar ze totaal geen binding mee hebben kan ik me bij een type als Arnold Kruiwijk (om het bij de FC) te houden voorstellen. Dat is zo'n speler waarbij het om tonnen draait en niet om miljoenen.Dus toen hij van Anderlecht via Roda weer terug kon naar Groningen, maar tegelijkertijd Heerenveen zich meldde. Ja dan kan ik me voorstellen dat hij voor het geld kiest. Als Arjen Robben nu bij wijze van spreken 7 miljoen per jaar verdient en Spartak Moskou meldt zich en hij kan 8 miljoen verdienen. Dan vraag ik me werkelijk af waarom hij dat zou doen. Maar aangezien iedereen dat doet, zou ik waarschijnlijk wel hetzelfde hebben gedaan. Al kan ik me daar niks bij voorstellen.
0
geplaatst: 13 maart 2014, 12:51 uur
Voor veel mensen is materialisme de grootste vorm van geluk, onder het motto: ik heb al veel maar dat moet meer meer meer. Gelukkig sta jij (ook ik) anders in de wereld. Nu is enkel de vraag hoe we gaan reageren zodra we op onze bankrekening 16 miljoen hebben staan en daar moeten we 3 a 4 miljoen van afstaan aan de belasting. Dan loopt er iemand langs met een idee hoe het ook kan. Welliswaar een klein beetje illigaal maar het je houdt wel je geld. Tja...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.