Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 13 maart 2014, 12:57 uur
Als hij nou manager bij Ajax was geworden, had Fred Teeven het nog allemaal even voor hem kunnen witwassen.
0
geplaatst: 13 maart 2014, 15:02 uur
Voorlopig gaat hij in ieder geval voor 3 jaar en 6 maanden de bak in. Louis zal binnenkort wel claimen dat hij daar verantwoordelijk voor is. 

0
geplaatst: 13 maart 2014, 18:10 uur
iggy schreef:
Voorlopig gaat hij in ieder geval voor 3 jaar en 6 maanden de bak in. Louis zal binnenkort wel claimen dat hij daar verantwoordelijk voor is.
Ik denk eerder dat Louis het onbegrijpelijk vindt dat hij niet is gevraagd om de verdediging te voeren. En je ziet met welke gevolgen.
0
geplaatst: 13 maart 2014, 19:00 uur
Nu Basel - Salzburg. Zou wel eens de leukste wedstrijd van de week kunnen worden.
0
geplaatst: 13 maart 2014, 19:02 uur
Onheilspellend schreef:
Ik denk eerder dat Louis het onbegrijpelijk vindt dat hij niet is gevraagd om de verdediging te voeren. En je ziet met welke gevolgen.
Kan jij je voorstellen hoe het in zijn werk gaat als Louis een Duitser moet leren juichen

0
geplaatst: 13 maart 2014, 20:05 uur
Onheilspellend schreef:
Nu Basel - Salzburg. Zou wel eens de leukste wedstrijd van de week kunnen worden.
Ga je daar nu echt naar kijken?
0
geplaatst: 13 maart 2014, 21:00 uur
Niet echt. Nu wel naar Spurs - Benfica. Met i.i.g. Eriksen in de basis.
0
geplaatst: 15 maart 2014, 17:29 uur
Stekelenburg inmiddels gedegradeerd tot tweede keeper bij Fulham. Of was hij sowieso al afgeschreven voor Oranje?
0
geplaatst: 15 maart 2014, 17:32 uur
Ja dat is jammer, had hij nog mooi een balletje kunnen loslaten vanmiddag...
0
geplaatst: 15 maart 2014, 17:33 uur
Tja, Magath lijkt voorlopig voor Stockdale te kiezen, hij moet ook wel iets he.
0
Hendrik68
geplaatst: 15 maart 2014, 23:16 uur
Mooi bericht. Blijkbaar vond mijnheer Wiedemeijer dat groen-wit daarmee genoeg succes had gehad vandaag.
0
geplaatst: 16 maart 2014, 18:28 uur
Ajax weer gedomineerd in Breda?
Hopelijk gaat Groningen volgend seizoen op zoek naar een nieuwe trainer.
0
Martial
geplaatst: 16 maart 2014, 18:30 uur
De strijd om plek 2 (voorronde CL) en rechtstreekste plaatsing voor Europees voetbal gaat de laatste 6 wedstrijden een spannende aangelegenheid worden denk ik met 4 ploegen die daarop azen FC Twente, Vitesse, Feyenoord en PSV.
Van deze 4 clubs moet de nummer 5 in de competitie de Play-offs in om eventueel nog een Europees ticket te bemachtigen dus elk puntverlies de komende wedstrijden kan wel is dodelijk zijn voor één van de vier.
Vanmiddag in de Kuip was het geen wedstrijd die de boeken in zal gaan als meest memorabele
het ziet er op dit moment oerdegelijk uit wat Feyenoord laat zien en waar niet veel kansen worden weggegeven, de 1e helft was vrij matig van Feyenoord kant, de 2e helft iets beter met een mooie vrije trap van Vormer en een mooi uitgespeeld doelpunt van onze Lexie Immers die één van de betere was vanmiddag samen met Kongolo, de stand-in van Pelle (Mitchell Te Vrede) is werkelijk van een dramatisch niveau en dat heeft nog contractverlenging gekregen ook
En Feyenoord miste weer is een penalty vanmiddag dit keer was Vilhena de schlemiel.
Van deze 4 clubs moet de nummer 5 in de competitie de Play-offs in om eventueel nog een Europees ticket te bemachtigen dus elk puntverlies de komende wedstrijden kan wel is dodelijk zijn voor één van de vier.
Vanmiddag in de Kuip was het geen wedstrijd die de boeken in zal gaan als meest memorabele

het ziet er op dit moment oerdegelijk uit wat Feyenoord laat zien en waar niet veel kansen worden weggegeven, de 1e helft was vrij matig van Feyenoord kant, de 2e helft iets beter met een mooie vrije trap van Vormer en een mooi uitgespeeld doelpunt van onze Lexie Immers die één van de betere was vanmiddag samen met Kongolo, de stand-in van Pelle (Mitchell Te Vrede) is werkelijk van een dramatisch niveau en dat heeft nog contractverlenging gekregen ook

En Feyenoord miste weer is een penalty vanmiddag dit keer was Vilhena de schlemiel.
0
geplaatst: 16 maart 2014, 18:35 uur
trebremmit schreef:
Er zijn twee kale opties: die uit Utrecht en die kale uit Arnhem met zijn Van Gilst-colbert dat ook als jas dubbelt - ik denk dat die wel beschikbaar komen. Zie Been niet zo snel in Grunninger kouke happen, ook al is ie van Knol

0
geplaatst: 16 maart 2014, 20:43 uur
Wat is die Van Basten aan een raar verhaal begonnen.
Waarschijnlijk zocht hij enige afleiding om te voorkomen dat hem de vraag zou worden gesteld waarom Heerenveen niet de middenlijn over durfde in de Kuip.
Dan begint hij over een overtreding, penalty en rode kaart. Eén van de pilaren van zijn betoog is, dat bij het "onopzettelijk" neerhalen van de tegenstander er nooit een kaart mag worden gegeven. De reden, waarom de regel door de Fifa omtrent rode kaarten bij neerhalen in het strafschopgebied recent is gehandhaafd, heeft alles te maken met dat "onopzettelijk".
Bewust of onbewust iemand neerhalen in het strafschopgebied: neem maar van een oude verdediger als ikzelf aan dat dat nooit onbewust is. De regels daaromtrent zijn ook niet zo moeilijk. Alleen, er wordt door scheidsrechters niet altijd gekozen voor een rode kaart. Bijvoorbeeld als degene die wordt neergehaald nog vier verdedigers op zijn pad zou tegenkomen.
Dan is het geen doorgebroken speler meer die alleen op de keeper afging.
Christian Kums haalt Schaken neer op een moment dat Schaken was doorgebroken en alleen op de keeper afging. Hij schopt hem bewust/opzettelijk dus het rood en de penalty waren terecht.
Kums had beter moeten weten. De kans dat Schaken zou scoren is sowieso al klein, er staat nog een keeper en met 2 - 0 achter en 11 man zou je nog wat kunnen proberen. Niet dat Heerenveen dat kon, overigens. Bij haken weet je: 3 - 0 en tien man. De rest van de wedstrijd mag als kansloos worden gezien.
Ik schoffel alleen in het strafschopgebied bij één doelpunt verschil of een gelijke stand. 4 - 0 voor of 0 - 4 achter: elke noodzaak tot het veroorzaken van een een penalty is afwezig.
Van Basten moest worden aangepakt over het belabberde spel en de belabberde instelling waarmee Heerenveen naar de Kuip kwam. Hij maskeert het door over een penalty te beginnen waar eigenlijk niemand de ingreep van Vink zal betwisten en vervolgens gaat het alleen daar nog over.
Onbewust/per ongeluk een penalty veroorzaken: het komt gewoon niet voor. En als de regels daaromtrent worden aangepast, wedden dat daarna elke penalty een "ongelukje" is? Ja, er kan tegen je hand worden geschoten als je net in de buurt staat. Armen kunnen niet worden afgeschroefd.
Ik denk niet, dat Heerenveen nog veel punten haalt, de rest van de competitie. Met de instelling van Van Basten lijkt mij elke ambitie ook wel verdwenen. Alleen mekkeren blijft nog over.
Waarschijnlijk zocht hij enige afleiding om te voorkomen dat hem de vraag zou worden gesteld waarom Heerenveen niet de middenlijn over durfde in de Kuip.
Dan begint hij over een overtreding, penalty en rode kaart. Eén van de pilaren van zijn betoog is, dat bij het "onopzettelijk" neerhalen van de tegenstander er nooit een kaart mag worden gegeven. De reden, waarom de regel door de Fifa omtrent rode kaarten bij neerhalen in het strafschopgebied recent is gehandhaafd, heeft alles te maken met dat "onopzettelijk".
Bewust of onbewust iemand neerhalen in het strafschopgebied: neem maar van een oude verdediger als ikzelf aan dat dat nooit onbewust is. De regels daaromtrent zijn ook niet zo moeilijk. Alleen, er wordt door scheidsrechters niet altijd gekozen voor een rode kaart. Bijvoorbeeld als degene die wordt neergehaald nog vier verdedigers op zijn pad zou tegenkomen.
Dan is het geen doorgebroken speler meer die alleen op de keeper afging.
Christian Kums haalt Schaken neer op een moment dat Schaken was doorgebroken en alleen op de keeper afging. Hij schopt hem bewust/opzettelijk dus het rood en de penalty waren terecht.
Kums had beter moeten weten. De kans dat Schaken zou scoren is sowieso al klein, er staat nog een keeper en met 2 - 0 achter en 11 man zou je nog wat kunnen proberen. Niet dat Heerenveen dat kon, overigens. Bij haken weet je: 3 - 0 en tien man. De rest van de wedstrijd mag als kansloos worden gezien.
Ik schoffel alleen in het strafschopgebied bij één doelpunt verschil of een gelijke stand. 4 - 0 voor of 0 - 4 achter: elke noodzaak tot het veroorzaken van een een penalty is afwezig.
Van Basten moest worden aangepakt over het belabberde spel en de belabberde instelling waarmee Heerenveen naar de Kuip kwam. Hij maskeert het door over een penalty te beginnen waar eigenlijk niemand de ingreep van Vink zal betwisten en vervolgens gaat het alleen daar nog over.
Onbewust/per ongeluk een penalty veroorzaken: het komt gewoon niet voor. En als de regels daaromtrent worden aangepast, wedden dat daarna elke penalty een "ongelukje" is? Ja, er kan tegen je hand worden geschoten als je net in de buurt staat. Armen kunnen niet worden afgeschroefd.
Ik denk niet, dat Heerenveen nog veel punten haalt, de rest van de competitie. Met de instelling van Van Basten lijkt mij elke ambitie ook wel verdwenen. Alleen mekkeren blijft nog over.
0
geplaatst: 17 maart 2014, 01:02 uur
Vond het ook maar een vreemde tirade van Van Basten. Je kunt je afvragen of Schaken een duidelijke scoringskans ontnomen werd, maar om nou zo boos te worden op de arbitrage over - van tevoren afgesproken - regelgeving is natuurlijk een beetje ridicuul. De manier waarop San Marco ook tekeer ging op het veld vond ik behoorlijk sneu.
0
geplaatst: 17 maart 2014, 09:26 uur
Ik vond de tirade van Van Basten geweldig en gerechtvaardigd, zelf als Feyenoord supporter. Ik heb net nog eens een aantal malen de 'overtreding' van Kums zitten bekijken en ik vind dat een penalty alleen al zwaar genoeg gestraft is. Hij probeert, weliswaar wat onhandig, zijn been voor de bal te zetten om Schaken een verdere doorgang te belemmeren. Totaal niet de intentie om Schaken tegen de grond te werken. Dat er bepaalde regels zijn gemaakt door een paar oude mannetjes vanuit hun ivoren toren en dat die regels gehandhaafd dienen te worden door de scheidsrechters, dat snap ik best. Maar het komt de spanning in het schouwspel, genaamd voetbal, allemaal niet ten goede. Als er op iedere penalty altijd maar een rode kaart volgt ben je dubbel aan het straffen. Ik vind het juist grote klasse dat een kopstuk in de voetballerij, zoals Van Basten, dit durft te bekritiseren. Zouden meer kopstukken moeten doen.
0
geplaatst: 17 maart 2014, 09:47 uur
Tuurlijk mag hij boos en teleurgesteld zijn maar om dan richting de camere te lopen en recht in de camera te gaan lopen schreeuwen vind ik eerder lijken op een mislukte comedy-act en kan je moeilijk serieus nemen. Na afloop dan ook nog bij de NOS zeggen dat er nog van alles mogelijk was en dat zo de wedstrijd werd doodgemaakt ging ook nergens over. Heerenveen mocht nergens aanspraak op maken en de wedstrijd was al lang geen wedstrijd meer.
Tja het is vermakelijke TV maar verder...
Tja het is vermakelijke TV maar verder...
0
geplaatst: 17 maart 2014, 09:50 uur
dieptepunt van het weekend was toch de schandalige overtreding van die gast van Vitesse. Dat soort acties zie je ook in series als Spartacus.
0
geplaatst: 17 maart 2014, 09:59 uur
Vink was het trouwens wel met Van Basten eens, enkel was de presentatie van Marco een "beetje"ongelukkig.
https://www.vi.nl/nieuws/van-basten-en-vink-eensgezind-een-nare-regel.htm
Volgens mij gaat die regel van een doorgebroken speler is rood er om dat de aanvallende club ernstig benadeeld wordt (ontnemen van een scoringskans).
Indien er een strafschop wordt gegeven is die scoringskans er nog steeds.
Volgens mij gaat die regel van een doorgebroken speler is rood er om dat de aanvallende club ernstig benadeeld wordt (ontnemen van een scoringskans).
Indien er een strafschop wordt gegeven is die scoringskans er nog steeds.
0
geplaatst: 17 maart 2014, 10:27 uur
Heel eerlijk dat Vink het er mee eens is maar dan moet hij een man zijn en ook die kaart niet geven. Hij staat er achter of hij staat er niet achter. Ik denk dat de scheidsrechtersbond niet zo heel blij zal zijn met zijn uitlatingen, het lijkt mij dat hij de regels moet verdedigen van "zijn" bond, zelfs als hij er niet achter staat.
0
geplaatst: 17 maart 2014, 10:30 uur
De kaart niet geven is niet toegestaan, dat staat los van het feit of hij het wel of niet stom vindt.
Ik heb tijdens mijn werk ook wel eens iets moeten uitvoeren wat ik stom vond.
Ik heb tijdens mijn werk ook wel eens iets moeten uitvoeren wat ik stom vond.
0
geplaatst: 17 maart 2014, 10:39 uur
vigil schreef:
Ik denk dat de scheidsrechtersbond niet zo heel blij zal zijn met zijn uitlatingen, het lijkt mij dat hij de regels moet verdedigen van "zijn" bond, zelfs als hij er niet achter staat.
Ik denk dat de scheidsrechtersbond niet zo heel blij zal zijn met zijn uitlatingen, het lijkt mij dat hij de regels moet verdedigen van "zijn" bond, zelfs als hij er niet achter staat.
Ik houd juist van mensen die zeggen wat ze denken en niet alles maar slikken wat ze opgedragen wordt. Als Van Basten het alleen na afloop tegen een journalist van het plaatselijke suffertje had gemeld had er geen haan naar gekraaid. Een mislukte comedy-act was het pas geweest als Dwight Lodeweges het had gedaan. Als Van Basten het doet vind ik het toch indrukwekkender. Nu gaan deze beelden de hele wereld over. Verder heeft Vink het keurig in de juiste volgorde gedaan. De regels gevolgd maar toch na afloop bekritiseert.
0
geplaatst: 17 maart 2014, 10:48 uur
Rudi S schreef:
Vink was het trouwens wel met Van Basten eens, enkel was de presentatie van Marco een "beetje"ongelukkig.
Ik dacht dat ik tijdens het interview met Vink op de NOS niet goed aan het opletten was en het gewoon verkeerd verstaan had, maar hij heeft dit dus écht gezegd
Dat is wel echt oliedom van Vink. Of hij heeft een paar weken Jupiler League (+lange tijd geen Europees, al lijkt het me dat hij daarvoor sowieso al niet meer in aanmerking in de eindfase) ervoor over om zijn statement te maken. Maar ik heb het idee dat hij dit ook vertelde zodat hij de schuld ergens anders kon leggen.
0
geplaatst: 17 maart 2014, 10:54 uur
starsailor schreef:
(quote)
Ik houd juist van mensen die zeggen wat ze denken en niet alles maar slikken wat ze opgedragen wordt. Ow ik ook hoor, daarom zeg ik ook dat de bond waarschijnlijk niet zo blij is

0
geplaatst: 17 maart 2014, 10:56 uur
Teunnis Nee jij hebt het goed gehoord en sterker hij zei iets van" dit is de keuze van een club oude mannen o.i.d."
http://www.sherv.net/cm/emoticons/mooning/old-man-mooning.gif
http://www.sherv.net/cm/emoticons/mooning/old-man-mooning.gif
0
Hendrik68
geplaatst: 17 maart 2014, 10:58 uur
Begrijpelijk reactie, we zijn de slechtste ploeg van de 2e seizoenshelft. Hij maakt de grootste fout door veel te vaak te wisselen van basisformatie. Zaterdag wisselde hij Kostic ineens, toch een van de gevaarlijkste Groningers dit seizoen.
Maar er zijn ook een aantal zaken waarbij hij enige krediet verdient. Op een prima speelveld stond Groningen tot de winterstop stevig in het linkerrijtje met prima voetbal ook nog eens. Nadat het veld perse speelklaar moest worden gemaakt van de KNVB tegen Twente, maar uiteindelijk toch niet goed genoeg bleek, was het veld voor de rest van het jaar naar de haaien. Is voor elke ploeg gelijk, maar het spel dat Groningen speelde kon niet meer.
Daarnaast ontbreekt het geluk wat Groningen de afgelopen jaar veel meer had. We kregen regelmatig eens een gelukkige strafschop. Dit seizoen vliegen de penals tegen en rode kaarten ons om de oren. De meeste penalties viel weinig tegen in te brengen. De rode kaarten sloegen bijna stuk voor stuk nergens op. Behalve dan zaterdag, toen de rode kaart voor Botteghin wel viel te begrijpen, maar de penal duidelijk niet. Ik ben groot voorstander van het gebruik van camerabeelden, maar als 4 man de duidelijke handsbal van ADO niet met blote ogen kunnen constateren en ook niet dat Botteghin de overtreding dik 2 meter buiten het strafschopgebied inzet, tja. Dan vraag je je toch af of Uilenberg niet een paar vervangers op de bank heeft zitten. (Bij Vitesse zag een 4e man een overtreding op 50 meter afstand die niemand anders zag, ook knap).Dan praten we nog maar over 2 momenten. ADO maakte in de 1e zelf een soortgelijke overtreding als Botteghin en daar gebeurde niks. Nog een handsbal in de 2e helft, buitenspelgevallen waarbij je het niet hebt over grensgevallen, maar meerdere meters. Daarmee schuif ik de slechte reeks absoluut niet af op de arbitrage. Je moet de hand vooral in eigen boezem steken, maar wat ik wil zeggen: Dat soort dingen hadden we vorig jaar veel minder tegen.
Wat mij wel eens een keer goed lijkt is dat Henk Veldmate, die jarenlang uitstekend werk heeft verricht, eens een stapje terug doet. Niet weg, maar een stapje terug. Hij zoekt de spelers bij elkaar waar de trainer mee moet werken. De spelers passen lang niet altijd in het systeem wat Groningen voor ogen heeft. Tijd voor een soort van cultuuromslag. Een trainer ontslaan vind ik altijd zo makkelijk en NEC en Roda laten zien hoeveel dat helpt. Niets, sterker, het wordt er alleen maar beroerder op.
0
geplaatst: 17 maart 2014, 11:00 uur
musician schreef:
Met de instelling van Van Basten lijkt mij elke ambitie ook wel verdwenen. Alleen mekkeren blijft nog over.
Met de instelling van Van Basten lijkt mij elke ambitie ook wel verdwenen. Alleen mekkeren blijft nog over.
Dat lijkt me onzin. Een paar weken geleden gebeurde hetzelfde in het voordeel van Heerenveen (ik dacht tegen Cambuur of Groningen) en toen zei Van Basten ook al dat hij dat te zwaar bestraft want nadelig voor de wedstrijd vond. Is dus geen mekkeren, maar een regel waar hij zich gewoon niet in kan vinden, of dat nu in het voor- of nadeel van Heerenveen is.
Zoals Van Basten, zo zouden er meer moeten zijn.

0
geplaatst: 17 maart 2014, 11:20 uur
Marco van Basten is niet het type dat graag in de praatstoel zit; hij is vrij kortaf, soms op het laconieke af. Als hij zich dan zo uit als gisteren, is dat gewoon een teken dat het hem hoog zit. Wellicht speelt de gang van zaken bij Heerenveen - het niet verlengen - voor een deel mee. Als ex-Ajacied ("op een slof en een ouwe voetbalschoen") schoot Marco gewoon uit zijn slof, begrijpelijk 

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.