MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Stijn_Slayer schreef:
(quote)

Maar wel twee goals. Het probleem met Bale is dat men hem afrekent op zijn transferprijs en dat is onzin. Was hij voor twintig miljoen gekomen, dan was iedereen lovend. Voor iemand die pas later is aangesloten en nog niet eens in topvorm is, heeft hij al talloze goals en assists gemaakt. Nu al een stuk meer dan Ozil in het hele vorige jaar.

Dit soort fouten heb ik wel meer goede spelers zien maken. Kan een keer gebeuren. Als je in 23 wedstrijden bij 24 goals betrokken bent, vind ik dat prima.

Ik vind ook dat hij het naar omstandigheden behoorlijk doet, maar die post was dan ook niet bedoeld om het tegendeel te beweren o.i.d.

Stijn_Slayer schreef:
(quote)

Maar wel twee goals. Het probleem met Bale is dat men hem afrekent op zijn transferprijs en dat is onzin. Was hij voor twintig miljoen gekomen, dan was iedereen lovend.

Hoezo is dat onzin?
Als een club iemand voor enorm veel geld koopt dan lijkt het me vrij logisch dat het publiek ook enorme verwachtingen van die speler heeft.
Als ik ga eten in een restaurant en ik bestel een menu van 100 pop dan is mijn verwachtings patroon ook anders dan als ik een menu van 20 pop bestel.

Ajax, gefeliciteerd met de titel. Feyenoord doet goede zaken voor de 2e plek

Martial
Onder aanvoering van Lexie Immers zette Feyenoord vanmiddag in de Kuip GAE opzij, na een sterk begin in de 1e helft met als gevolg een 1-0 voorsprong (Immers) zakte Feyenoord behoorlijk weg waardoor de GAE weer wat kansen had op de gelijkmaker, na de vroege 2-0 in de 2e helft was het Feyenoord wat de klok sloeg (zonder groots te spelen overigens) en liepen ze uit naar een 5-0.

Uitblinkers waren wel Immers, De Vrij en Janmaat, Te Vrede toonde weer is aan dat hij ongelofelijk tekort komt ondanks zijn simpele intikkertje, bij Boetius wil het ook allemaal nog net niet lukken ondanks zijn werklust.

Feyenoord op plek 2 en de meest gescoorde doelpunten van alle clubs is best opvallend te noemen ondanks de afwezigheid van "wonderboy" Pelle en zijn al die zogenaamde voetbalkenners in de diverse programma's ook weer is afgestraft dat Feyenoord niet zonder Pelle kan.

Woensdag wacht Heracles (uit) mocht je die winnen heb je een gat met Vitesse en PSV van 4 punten en Twente laat het weer is afweten in een "grote" wedstrijd vandaag en Roda mag zich onderhand zorgen gaan maken.

Fedde
Tussen al het competitiegebeuren, nog iets heel anders.
Is het sport? Voor mij wel ja.
Sinds een tijdje loop ik hard, inmiddels elke dag een uur en loop dan door de prachtige polder tussen Krommeniedijk en de haven van Uitgeest. De eendjes, de paarden, de zon die net opkomt, helemaal wauw. Ook als het regent. Ik ben daar mee begonnen in een tijd dat ik de effecten van mijn midlife-crisis ging voelen. Mijn brein wilde meer dan mijn lichaam. En dat is vrij normaal als je 51 bent, maar daar kon ik geen genoegen mee nemen. Nooit meer moe, is mijn uitgangspunt. En dat lukte. Gelukkig had ik geen overtollig vet te verbranden dus ik kon direct aan de slag. Eerst driemaal per week, een voorzichtig rondje, inmiddels elke dag en dan loop ik zo'n 7 kilometer.

Nu mijn punt. Ik heb een hekel aan competities en prestaties. Lopen doe ik daarom alleen, voor mezelf. En het kan me niet schelen hoe het gaat, zolang ik maar goed naar mijn lijf luister. Dat was ik de laatste jaren wat vergeten, en het is een fantastische ervaring als je weer helemaal leeft. En dan ook een beetje lief zijn voor je lichaam. lekker hard als het kan en rustig aan als spieren daar om vragen. Geen pijngrens verleggen en al die onzin. Alleen maar doen wat je lekker vind. Eigenlijk doe ik het ook niet voor mijn spieren, maar voor m'n hoofd. In mijn werk in de ggz maak ik nogal wat mee. Die spanning moet eruit, het hoofd moet leeg. Er mag ook een traantje vloeien, geeft niks. Zo is het echte leven.

Is het sport? vroeg ik al. Tsja, ik zou wel eens willen weten hoe andere users hier tegenaan kijken. ik heb wel een paar looptips, misschien hebben anderen betere. Laat het even weten.

Om de link met de muziek nog even te leggen: Ik draai dit nummer een paar honderd keer de laatste tijd:

Can't stop running

Nou ik heb diverse halve marathons gelopen en dat was toch een stuk zwaarder dan die andere sporten die ik gedaan heb (Judo, schaken, voetbal en zwemmen), dus wel een sport.

Martial schreef:
Onder aanvoering van Lexie Immers (....)

Ja ja, volgens mij schreef ik vorige week nog
Nee, die Immers, daar blijf je gewoon van af. Nuttig, zeker. En misschien kan zijn rendement nog wat hoger. Maar ik denk dat hij gewoon overeind blijft in de Kuip, hij is niet snel geïntimideerd op het voetbalveld, dat is ook één van zijn sterke punten.

Over 10 minuten wordt er op "niveau" gesproken over de vraag of Immers deze zomer Louis van Gaal nog kan redden, ja of nee

Na een verstandige reactie op de post van Fedde is 't al weer gebeurd met de leeswaardigheid hier. Lex Immers: als je ooit de afkeer van voetbal in vlees wil vervatten, hoef je maar aan Lex Immers te denken.

De sierlijkheid van Cruijff - wat jammer dat die serie nu voorbij is - en die van San Marco vs de knotsebonkerigheid van Immers ... what is this world coming to?

Mjuman schreef:

De sierlijkheid van Cruijff - wat jammer dat die serie nu voorbij is -

Vond je die serie dan echt zo geweldig? Waar waren de beelden van een Cruijf die geheel door het lint gaat bij zijn ontslag. Er schijnt met stoelen gegooid te zijn. Da's nog eens wat anders dan wat onschuldige toppop boompjes.

Rudi S schreef:
Nou ik heb diverse halve marathons gelopen en dat was toch een stuk zwaarder dan die andere sporten die ik gedaan heb (Judo, schaken, voetbal en zwemmen), dus wel een sport.

Verhuizen is ook zwaar.

Vroeg opstaan ook.

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Verhuizen is ook zwaar.

Valt reuze mee, voetballers / trainers doen niet anders en zien er dan meestal heel tevreden uit, zelfs als het naar Rusland gaat.

iggy schreef:
(quote)

Vond je die serie dan echt zo geweldig? Waar waren de beelden van een Cruijf die geheel door het lint gaat bij zijn ontslag. Er schijnt met stoelen gegooid te zijn. Da's nog eens wat anders dan wat onschuldige toppop boompjes.

Ik vond de tijdsbeelden, kleding, auto's, muziek heel aardig gedaan - al zijn er paar fouten geweest in de chronologie; ook de typering van de hoofdpersonen was goed, hier en daar wat aangezet, maar an sich leuker dan die serie over Prins Bernhard met die vautie soapie.

Qua voetbalbeelden - al heb ik een aantal mooie in m'n hoofd zitten - blijft dit fraai Nummer 14 Johan Cruijff (1973) - IMDb

Stadionverbod Jordania

Lekker figuur die Jordania.

Martial
musician schreef:
(quote)

Ja ja, volgens mij schreef ik vorige week nog
(quote)

Over 10 minuten wordt er op "niveau" gesproken over de vraag of Immers deze zomer Louis van Gaal nog kan redden, ja of nee

Ja ja Hanssie als een speler goed speelt mag dat gerust gezegd worden ook al is het niet je favoriet en gisteren speelde hij een prima wedstrijd, maar dat was wel tegen de GAE met alle respect en Immers is vooral een speler die het moet hebben van zijn werklust, qua handelingssnelheid en techniek blijft hij behoorlijk achter en ja dan is het woord "nuttig" dat jij gebruikt meer dan op z'n plaats.

En dat de zogenaamde voetbalprogramma's op "niveau" gisteren serieus op de vraag in gingen of Immers een Oranje klant was kon ik een glimlach niet onderdrukken.
En dat de Kuip gisteren uit volle borst zong Lexie in Oranje whohoho moet je vooral niet te serieus nemen, maar Lexie's zelfvertrouwen groeit er wel door, prima toch?

Hendrik68
Ha, ha. Natuurlijk had Groningen geluk afgelopen zaterdag. In de eerste helft kregen we een ongelukkige penal tegen. Gebeurde zoiets op het middenveld dan had de scheidsrechter niet eens gefloten. Bovendien ging er ook nog eens buitenspel aan vooraf (heb ik later begrepen). Maar goed Botteghin raakte hem 3 keer achtereen en 1 keer is genoeg in het hedendaagse voetbal om schreeuwend neer te gaan. Dat is sinds de entree van de tweeling Karl Heinz en Bernd Foerster geen nieuws meer. Dat doet iedereen, dus geen reden meer om te klagen, hoe jammer ook. De handsbal van Vd Velden was gewoon overduidelijk een strafschop voor PSV. Heel apart dat Van Sichem niet om uitleg werd gevraagd na afloop, zoals Wiedemeijer bij ADO- Groningen wel door het stof moest.

Maar dan de quote van de avond. De val van Depay. Het was moeilijk te zien,zelfs voor de camera's was het niet te zien. Alleen Ron de Rijk zag het, hij wel. Als je geraakt wordt dan ga je automatisch liggen, ook als het niet hoeft en dan vraag je om een strafschop en hoop je, verrot als je bent, dat je tegenstander er met rood af gaat. Maar Depaytje kreeg niks en bleef verbouwereerd achter. Maar Memphis versprak zichzelf na de wedstrijd al briesend een klein beetje. Zijn verklaring: "Ik LAAT me toch niet voor niets vallen?"

Mjuman schreef:
(quote)

Ik vond de tijdsbeelden, kleding, auto's, muziek heel aardig gedaan - al zijn er paar fouten geweest in de chronologie; ook de typering van de hoofdpersonen was goed, hier en daar wat aangezet, maar an sich leuker dan die serie over Prins Bernhard met die vautie soapie.

Qua voetbalbeelden - al heb ik een aantal mooie in m'n hoofd zitten - blijft dit fraai Nummer 14 Johan Cruijff (1973) - IMDb

Nou, Johan Cruijff kwam in de serie niet sympathiek voor de dag. Hij werd hierin neergezet als een rechtse geldwolf zonder clubgevoel en empathie.
"Jullie stemmen zeker allemaal Den Uyl....." Cruijff zelf was niet te spreken over de serie en dat zegt ook wel iets.

Fedde schreef:
Tussen al het competitiegebeuren, nog iets heel anders.
Is het sport? Voor mij wel ja.
Sinds een tijdje loop ik hard, inmiddels elke dag een uur en loop dan door de prachtige polder tussen Krommeniedijk en de haven van Uitgeest. De eendjes, de paarden, de zon die net opkomt, helemaal wauw. Ook als het regent. Ik ben daar mee begonnen in een tijd dat ik de effecten van mijn midlife-crisis ging voelen. Mijn brein wilde meer dan mijn lichaam. En dat is vrij normaal als je 51 bent, maar daar kon ik geen genoegen mee nemen. Nooit meer moe, is mijn uitgangspunt. En dat lukte. Gelukkig had ik geen overtollig vet te verbranden dus ik kon direct aan de slag. Eerst driemaal per week, een voorzichtig rondje, inmiddels elke dag en dan loop ik zo'n 7 kilometer.

Nu mijn punt. Ik heb een hekel aan competities en prestaties. Lopen doe ik daarom alleen, voor mezelf. En het kan me niet schelen hoe het gaat, zolang ik maar goed naar mijn lijf luister. Dat was ik de laatste jaren wat vergeten, en het is een fantastische ervaring als je weer helemaal leeft. En dan ook een beetje lief zijn voor je lichaam. lekker hard als het kan en rustig aan als spieren daar om vragen. Geen pijngrens verleggen en al die onzin. Alleen maar doen wat je lekker vind. Eigenlijk doe ik het ook niet voor mijn spieren, maar voor m'n hoofd. In mijn werk in de ggz maak ik nogal wat mee. Die spanning moet eruit, het hoofd moet leeg. Er mag ook een traantje vloeien, geeft niks. Zo is het echte leven.

Is het sport? vroeg ik al. Tsja, ik zou wel eens willen weten hoe andere users hier tegenaan kijken. ik heb wel een paar looptips, misschien hebben anderen betere. Laat het even weten.
.

Ik weet precies wat je bedoeld! Je hoofd leeg maken tijdens een heerlijke hardloop partij. Ik doe het ook graag. Kamp helaas met allerlei blessures momenteel waardoor ik er niet veel aan toe kom, maar als ik een ander zie rennen ben ik jaloers. Ik wil zo graag! Het is ontspanning, en ook nog eens goed voor je. Win win dus.

Voor mij hoeft t ook niet om de competitie te gaan, maar ik heb al wel eens mee gedaan aan de singelloop in Utrecht, gewoon om te kijken waar ik sta. En dat is harstikke leuk! Die mensen langs de kant zwepen je helemaal op! En de eindprestatie is gewoon gaaf! Die finish is heerlijk!

Tuurlijk is dit sport! Je verbrand er enorm veel calorieen mee, je bouwt een goede conditie, en gebruikt ook nog eens veel spiergroepen!

Marjet schreef:
Nou, Johan Cruijff kwam in de serie niet sympathiek voor de dag. Hij werd hierin neergezet als een rechtse geldwolf zonder clubgevoel en empathie.
"Jullie stemmen zeker allemaal Den Uyl....." Cruijff zelf was niet te spreken over de serie en dat zegt ook wel iets.

Dat Cruijff niet te spreken was over de serie - verbaast je dat? Hij is in staat om een tandarts nog uit te leggen hoe ie moet boren

Het ging mij - zoals al eerder aangegeven - om het tijdsbeeld, maar om het een beetje in te kaderen: destijds was Johan Cruijff een van de eerste voetballers die een vergoeding (= geld) vroeg voor een interview. Toen hem dat verweten werd, repliceerde hij: "als ik bij de bakker kom, moet ik ook voor mijn brood betalen; ik kan niet zeggen bakker doe mij effe een half wit, ik ben Johan Cruijff".

In Spanje deed destijds de mop de ronde dat Alfredo Cruijff had ontmoet, hem had gevraagd hoe het met hem ging en dat Cruijff had gezegd (vertaald dan wel): "goed, en dat kost je 2,50".

Cruyff is milder geworden in de loop van de jaren.

Maar de combinatie van hem en z'n schoonvader Cor Coster leverde maakte er niet een of twee maar een heel roedel geldwolven van.
Cor Coster was toevallig ook zijn zaakwaarnemer en haalde Cruyff en Neeskens voor een appel en een ei weg bij Ajax om daarna zijn volledige premie van Barcelona te incasseren. Ajax dacht dat ze nog heel wat kregen maar dat was natuurlijk maar een schijntje.

Maar goed, Cruyff heeft (met Neeskens) Barcelona natuurlijk behoorlijk op de kaart gekregen.

Zijn afhaken bij het WK in 1978 had ook te maken met geld: het Nederlands Elftal had de verkeerde kledingsponsor en de KNVB weigerde tegemoet te komen aan zijn salariseisen.

Pas veel later ontstond bijvoorbeeld de Johan Cruyff Foundation.

Maar je hebt gelijk, Cruyff had ook in het geval van de serie de regie letterlijk in handen genomen en had er een geromantiseerd beeld van gemaakt, ver bezijden de waarheid. Dan maar liever zo'n serie als bij de VPRO. Niet alles hoeft per se letterlijk zo te zijn gebeurd. Maar "zijn leven" volgens Cruyff zelf lijkt mij volstrekt ver bezijden de waarheid.

Hij voetbalde al in een dictatuur (Spanje) en dat ze in Argentinië een vergelijkbaar onderdrukkend systeem hadden maakte hem (toen) echt werkelijk niets uit. De zakken dienden gevuld.

Hendrik68
Opvallende keus. Was ooit een van de weinigen die het wel in Lodeweges zag zitten bij Groningen. Ik heb niks met Heerenveen, maar ik hoop voor Lodeweges dat hij het goed gaat doen. Gold ook voor Van Basten trouwens. Beide heren die niet van gedrag veranderen als er een camera voor hun neus staat.

http://www.vi.nl/nieuws/lodeweges-verlaat-cambuur-voor-sc-heerenveen.htm

Lodeweges past prima bij Heerenveen denk ik.

Vorige week hadden ze het er bij VI over dat Marco Van Basten volgend seizoen naar FC Utrecht zou gaan en dat Jan Wouters zich dan zou schikken in de (hem zeer goed passende) rol van veldtrainer. Ben zeer benieuwd maar er moet wel iets gebeuren in Utrecht want nog een jaar betonvoetbal trekken de fans maar moeilijk vrees ik.

Van Basten gaat toch gewoon naar AZ lijkt me

Zou ook heel goed kunnen. Ik meen dat dit ook ter sprake kwam vorige week bij VI maar het rommelt enorm bij AZ op het moment dus vroeg men zich af of Van Basten daar wel past. Wellicht wordt daar Martin Haar nu reeds weggewerkt zodat Van Basten een van zijn vriendjes als hulptrainer kan meenemen. Wie zal het zeggen?

Ik niet .
Maar Van Basten is toch van Utrecht, nu zegt dat bij trainers niet alles, maar Van Basten gaat niet perse voor het buitenland of een grote club.
Zijn gevoel (en dat van zijn gezin') weegt heel zwaar.

Fedde
lennon schreef:

Ik weet precies wat je bedoeld! Je hoofd leeg maken tijdens een heerlijke hardloop partij. Ik doe het ook graag. Kamp helaas met allerlei blessures momenteel waardoor ik er niet veel aan toe kom, maar als ik een ander zie rennen ben ik jaloers. Ik wil zo graag! Het is ontspanning, en ook nog eens goed voor je. Win win dus.

Voor mij hoeft t ook niet om de competitie te gaan, maar ik heb al wel eens mee gedaan aan de singelloop in Utrecht, gewoon om te kijken waar ik sta. En dat is harstikke leuk! Die mensen langs de kant zwepen je helemaal op! En de eindprestatie is gewoon gaaf! Die finish is heerlijk!

Tuurlijk is dit sport! Je verbrand er enorm veel calorieen mee, je bouwt een goede conditie, en gebruikt ook nog eens veel spiergroepen!

Leuke reactie, Lennon, sterkte met de blessures. Zelf zie ik het wel als inspanning af en toe maar vooral ontspanning, een levenswijze. Omdat voor mij iedere competitie-ijver op dit punt ontbreekt en er geen regels aan verbonden zijn blijf ik het leuk vinden.

Ik loop me eerst een kilometertje los tot ik in de polder ben, dan gaat het tempo omhoog, met een korte sprint en om de 2-3 kilometer blaas ik even helemaal uit en doe de nodige rek en strekoefeningen tegen de lantaarnpaal. Ontzuren is wel heel belangrijk. Schouders los, handpalmen open omhoog is voor mij het beste en niet te koud kleden. In mijn optimisme ging ik deze week in korte broek, maar dat vonden de spieren te koud. Je koelt snel af bij het uitlopen.

En dan nu weer de jongens van de echte sport

Aad De Mos tekent voor 2 jaar als nieuwe trainer van AZ.

Martial
Running On Empty schreef:
Aad De Mos tekent voor 2 jaar als nieuwe trainer van AZ.

Ja goede keuze
oh.... wacht even ..... 1 april

Haha ja Aadje Afkoopsom kan lekker verder dromen

En dan is het ineens einde seizoen voor Dwightje.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:04 uur

geplaatst: vandaag om 19:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.