Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 9 april 2014, 23:35 uur
Ik hoop eerder op Bayern - Real & Atletico - Chelsea Wil Atletico echt zien winnen, Het meest passievolle voetbal dat er sinds lang te zien is. Chelsea hebben ze al eens verslagen en Real ook. Bayern in vorm is buiten categorie natuurlijk op dit moment maar ze hebben toch ook hun pijnpuntjes zoals te zien was dit weekend tegen Augsberg en eigenlijk ook al een klein beetje tegen Arsenal in de 16de finales. Mooie CL-avond.
0
geplaatst: 9 april 2014, 23:40 uur
Ik hoop zeker niet op Real - Bayern. Voor Real is spelen tegen Duitse clubs nog nooit voordelig geweest. Nee, liever die Duitsers op neutraal terrein aanpakken. 

herman schreef:
Barcelona is gewoon over zijn top en Messi heeft een minder seizoen.
Dat is ook niet zo gek als je top een van de beste teams ooit was. En het feit dat je Messi met 25 doelpunten (uit 25) in de PD "minder" noemt, zegt daar ook genoeg over.Barcelona is gewoon over zijn top en Messi heeft een minder seizoen.
jasper1991 schreef:
Ik houd het helemaal niet bij in Spanje en ik zie net dat Atletico bovenaan staat. Ik dacht dat het een subtopper was en dat Barcelona daar dus van zou moeten winnen.
Normaal gesproken had Barça de thuiswedstrijd ook gewonnen. Het is dat een verdwaald schot erin gaat (los van dat het schitterende goal is).. Maar verder is Atletico de afgelopen jaren erg sterk bezig en haakte het pas laat af in de titelrace. En met vechtlust kom je een hoop, zeker als je de tweede wedstrijd thuis mag spelen.Ik houd het helemaal niet bij in Spanje en ik zie net dat Atletico bovenaan staat. Ik dacht dat het een subtopper was en dat Barcelona daar dus van zou moeten winnen.
0
geplaatst: 9 april 2014, 23:46 uur
Als Chelsea tegen Atletico loot mag Courtois niet mee doen volgens mij.
Ik vind Bayern trouwens lang niet zo sterk als vorig jaar. Ik gok op Chelsea of Real Madrid als winnaar.
Ik vind Bayern trouwens lang niet zo sterk als vorig jaar. Ik gok op Chelsea of Real Madrid als winnaar.
0
geplaatst: 10 april 2014, 00:57 uur
Ik vind Bayern vooral een stuk minder leuk voetbal spelen dit jaar.
0
geplaatst: 10 april 2014, 09:56 uur
trebremmit schreef:
Is niet geheel duidelijk blijkbaar. In de supercup van 2012 speelde hij in ieder geval wel tegen Chelsea.
Verder erg knappe en dik verdiende zege van Atletico. Dat eerste kwartier was om duimen en vingers bij af te likken! Die vechtlust en overgave is gewoon geweldig om te zien, maar daarnaast is het gewoon ook een erg intelligente ploeg die op verschillende manieren kan spelen en heel goed weet waar hun sterkte ligt, nl. beheersen van de ruimte en de tegenstander afmaken op een onbewaakt moment. Grappig ook om te zien hoe ze bv. het hoog druk zetten van Barca simpel omzeilden met een lange bal naar Adrian, want (zonder Pique) zijn er geen goede koppers achteraan bij Barca. Dit was van een heel andere orde dan het betonvoetbal van Chelsea 2 jaar geleden, die toen met meer geluk dan kunde Barca wipten.
Erg leuk om naar te kijken, dit soort ploegen (Dortmund vind ik ietwat vergelijkbaar in zijn mentaliteit) zijn de reden waarom voetbal nog leuk is, anders zit je altijd naar het academisch voetbal van dezelfde grootmachten te kijken.
0
geplaatst: 10 april 2014, 10:26 uur
Sluit ik me helemaal bij aan Chungking! Waar de overwinning van Chelsea 2 jaar geleden bijna volledig op geluk gebaseerd was, was deze overwinning van Atletico gewoon verdiend. Als je puur naar de kansen kijkt, had het best 3 of 4-1 kunnen zijn.
En die Simeone, wat een held!
En die Simeone, wat een held!
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 10 april 2014, 10:27 uur
Ben ergens wel blij met de zeperd van Real. De scherpte is de laatste weken niet wat het is geweest, nu passen ze wel op. Had gehoopt dat ze Man Utd zouden treffen.
Chelsea zie ik niet als winnaar uit de bus komen. In topvorm pakt Real de cup, maar Atletico en Bayern zijn constanter.
Chelsea zie ik niet als winnaar uit de bus komen. In topvorm pakt Real de cup, maar Atletico en Bayern zijn constanter.
0
geplaatst: 10 april 2014, 11:31 uur
Chelsea lijkt me idd de minste van de vier.
Bayern en Real zijn favoriet, al zal geen van beide staan te springen om Atletico te treffen in de halve finales.
Bayern was in de eerste seizoenshelft fantastisch en nog beter dan vorig jaar, maar nu lijkt het toch wat minder te draaien.
Zou wel eens het jaar van Real kunnen worden dus, hun wake-up call hebben ze idd al gehad.
Bayern en Real zijn favoriet, al zal geen van beide staan te springen om Atletico te treffen in de halve finales.
Bayern was in de eerste seizoenshelft fantastisch en nog beter dan vorig jaar, maar nu lijkt het toch wat minder te draaien.
Zou wel eens het jaar van Real kunnen worden dus, hun wake-up call hebben ze idd al gehad.
0
geplaatst: 10 april 2014, 12:07 uur
Chungking schreef:
Is niet geheel duidelijk blijkbaar. In de supercup van 2012 speelde hij in ieder geval wel tegen Chelsea.
Het is inderdaad 3 miljoen euro per wedstrijd. In de supercup speelde hij nog wel, omdat er toen nog niet zo'n clausule opgenomen was.Is niet geheel duidelijk blijkbaar. In de supercup van 2012 speelde hij in ieder geval wel tegen Chelsea.
0
geplaatst: 10 april 2014, 12:25 uur
Chelsea zie ik zo weer de CL winnen hoor.
Leuk dat Atletico de verdediging van Barcelona er zo makkelijk uit countert (alsof dat zo knap is dit seizoen), maar tegen Bayern en Chelsea gaat ze dat waarschijnlijk niet lukken. Er staat echter wel een echt team, en de passie waarmee ze spelen zou ze zeker zomaar naar de finale kunnen brengen. Bayern heeft sowieso een groot voordeel over de andere teams, en dat is het feit dat de Bundesliga al zes maanden geleden beslist is. Chelsea, Real en Atletico zijn allen nog in een spannende titelstrijd verwikkeld in eigen land. Daarnaast lijkt Robben weer precies op het juiste moment zijn echte topvorm te vinden, en dat is precies een wapen dat je nodig hebt in zulke wedstrijden. Real heeft echter meerdere van dat soort wapens op het veld staan, maar Bale is nog wisselvallig en Ronaldo loopt te kwakkelen met zijn knie. Na de wedstrijd van gisteren wordt Atletico opeens als een hele sterke outsider gezien en ik denk dat Mourinho dit alles behalve vervelend vind. Chelsea kan weer lekker in de underdog rol gaan zitten en Mourinho heeft ongetwijfeld al een tactiek gevonden tegen alle mogelijke tegenstanders. Daarnaast is Chelsea thuis met Mourinho gewoon niet te kloppen, dus als ze het goed dichthouden in de uitwedstrijd hebben ze tegen iedereen genoeg kans.
Leuk dat Atletico de verdediging van Barcelona er zo makkelijk uit countert (alsof dat zo knap is dit seizoen), maar tegen Bayern en Chelsea gaat ze dat waarschijnlijk niet lukken. Er staat echter wel een echt team, en de passie waarmee ze spelen zou ze zeker zomaar naar de finale kunnen brengen. Bayern heeft sowieso een groot voordeel over de andere teams, en dat is het feit dat de Bundesliga al zes maanden geleden beslist is. Chelsea, Real en Atletico zijn allen nog in een spannende titelstrijd verwikkeld in eigen land. Daarnaast lijkt Robben weer precies op het juiste moment zijn echte topvorm te vinden, en dat is precies een wapen dat je nodig hebt in zulke wedstrijden. Real heeft echter meerdere van dat soort wapens op het veld staan, maar Bale is nog wisselvallig en Ronaldo loopt te kwakkelen met zijn knie. Na de wedstrijd van gisteren wordt Atletico opeens als een hele sterke outsider gezien en ik denk dat Mourinho dit alles behalve vervelend vind. Chelsea kan weer lekker in de underdog rol gaan zitten en Mourinho heeft ongetwijfeld al een tactiek gevonden tegen alle mogelijke tegenstanders. Daarnaast is Chelsea thuis met Mourinho gewoon niet te kloppen, dus als ze het goed dichthouden in de uitwedstrijd hebben ze tegen iedereen genoeg kans.
0
geplaatst: 10 april 2014, 13:22 uur
Het verhaal dat Chelsea thuis niet te kloppen is, is ook wel een beetje een mythe. Nog niet eens zo heel lang geleden hadden ze een (onterechte) strafschop nodig om in de laatste minuut een nederlaag tegen het nietige WBA te voorkomen. En zo zijn ze wel vaker goed weggekomen op SB.
Natuurlijk kunnen een Bayern en Real in vorm daar gewoon een (kleine) overwinning boeken. Net zoals Basel dat eerder dit seizoen ook al lukte.
Natuurlijk kunnen een Bayern en Real in vorm daar gewoon een (kleine) overwinning boeken. Net zoals Basel dat eerder dit seizoen ook al lukte.
0
geplaatst: 10 april 2014, 13:25 uur
Ik snap niet waarom Chelsea als de minste van de vier wordt gezien? Vorig jaar de EL gewonnen, en het jaar daarvoor de Cl, doen nog mee om de landstitel en hebben Mourinho als coach. Atletico is natuurlijk de outsider in het rijtje.
0
geplaatst: 10 april 2014, 13:47 uur
Onheilspellend schreef:
Het verhaal dat Chelsea thuis niet te kloppen is, is ook wel een beetje een mythe. Nog niet eens zo heel lang geleden hadden ze een (onterechte) strafschop nodig om in de laatste minuut een nederlaag tegen het nietige WBA te voorkomen. En zo zijn ze wel vaker goed weggekomen op SB.
Een mythe?
0
geplaatst: 10 april 2014, 14:05 uur
Leuk die link, maar dit is wel het stadium waarin Chelsea er toch eens een draai om de oren gaat krijgen.
Basel heeft dit seizoen nog gewonnen bij Chelsea, dan kunnen Real, Munchen en Atletic dat ook wel.
Daarnaast heeft Chelsea zelf ook weinig scorend vermogen. Ik zie ze nauwelijks goals maken tegen Atletico.
He$$el_01 schreef:
Daarnaast is Chelsea thuis met Mourinho gewoon niet te kloppen, dus als ze het goed dichthouden in de uitwedstrijd hebben ze tegen iedereen genoeg kans.
Daarnaast is Chelsea thuis met Mourinho gewoon niet te kloppen, dus als ze het goed dichthouden in de uitwedstrijd hebben ze tegen iedereen genoeg kans.
Basel heeft dit seizoen nog gewonnen bij Chelsea, dan kunnen Real, Munchen en Atletic dat ook wel.
Daarnaast heeft Chelsea zelf ook weinig scorend vermogen. Ik zie ze nauwelijks goals maken tegen Atletico.
0
geplaatst: 10 april 2014, 14:14 uur
He$$el_01 schreef:
Leuk dat Atletico de verdediging van Barcelona er zo makkelijk uit countert (alsof dat zo knap is dit seizoen)...
Leuk dat Atletico de verdediging van Barcelona er zo makkelijk uit countert (alsof dat zo knap is dit seizoen)...
Vraag maar eens aan City hoe makkelijk dat is, die werden nog makkelijk opzij gezet en kwamen slechts zeer moeizaam aan kansen.
Barca staat in de finale van de Copa Del Rey en verloor in Spanje nog maar 4 keer in 32 matchen. Met nog een thuismatch tegen Atletico hebben ze nog steeds alles in handen om kampioen te worden. Het is tegenwoordig wat 'bon ton' om te zeggen dat Barca afgedaan heeft, maar de feiten zijn toch anders.
Een tikkeltje minder dan vroeger, dat wel ja, maar het vraagt nog altijd iets speciaals om hen te kloppen.
0
geplaatst: 10 april 2014, 15:15 uur
herman schreef:
Dat valt toch wel mee met Hazard, Oscar, Eto'o en Schurrle. Weet niet of je ze hebt zien spelen tegen PSG, maar daar maakte Chelsea een hele sterke indruk, denk echt niet dat ze een draai om de oren gaan krijgen, maar we zullen het zien.
0
geplaatst: 10 april 2014, 15:19 uur
Uiteraard zeg ik het een beetje overdreven, maar je kunt moeilijk ontkennen dat er steeds meer teams bijkomen die ontdekken hoe ze het spel van Barcelona kunnen ontregelen en zelfs kunnen winnen. En ik weet niet precies hoe het zit met de blessures bij Barcelona, maar zo lang ze hun centrumverdediging en keeper missen zie ik ze nog wel een aantal punten verspelen.
Ik had het gevoel dat City met een verkeerde instelling die wedstrijden in ging. Ze hadden er denk ik meer uit kunnen halen, maar Barcelona speelde het twee keer wel gewoon goed uit. De PD kijk ik te weinig om er echt iets zinnigs over te kunnen zeggen, maar volgens mij hebben beide topclubs daar al een stuk meer punten verloren dan vorige seizoenen.
Die link is inderdaad best leuk, omdat die ongeveer bevestigt wat ik zei, namelijk dat Chelsea met Mourinho vrijwel niet te kloppen is thuis (voor de mierenneukers, ja, ik zei gewoon niet te kloppen). Uiteraard gaat het nog wel een keer gebeuren, maar schijnbaar weet Mourinho het toch elke keer weer vrij goed neer te zetten. Die ene wedstrijd tegen Basel is in ieder geval een stuk nietszeggender dan de overige statistieken van die link.
Maar we gaan het zien. Chelsea zie ik momenteel niet als grote favoriet (dan zet ik mijn geld toch op Real), maar het is wel een team dat van iedereen kan winnen.
Ik had het gevoel dat City met een verkeerde instelling die wedstrijden in ging. Ze hadden er denk ik meer uit kunnen halen, maar Barcelona speelde het twee keer wel gewoon goed uit. De PD kijk ik te weinig om er echt iets zinnigs over te kunnen zeggen, maar volgens mij hebben beide topclubs daar al een stuk meer punten verloren dan vorige seizoenen.
Die link is inderdaad best leuk, omdat die ongeveer bevestigt wat ik zei, namelijk dat Chelsea met Mourinho vrijwel niet te kloppen is thuis (voor de mierenneukers, ja, ik zei gewoon niet te kloppen). Uiteraard gaat het nog wel een keer gebeuren, maar schijnbaar weet Mourinho het toch elke keer weer vrij goed neer te zetten. Die ene wedstrijd tegen Basel is in ieder geval een stuk nietszeggender dan de overige statistieken van die link.
Maar we gaan het zien. Chelsea zie ik momenteel niet als grote favoriet (dan zet ik mijn geld toch op Real), maar het is wel een team dat van iedereen kan winnen.
0
geplaatst: 10 april 2014, 16:15 uur
Chelsea zit alleen in de halve finale omdat ze nog niet tegen een topteam zijn uitgekomen, psg is van hun niveau maar geen topteam. In de halve finale verliezen ze sowieso tegen Real, Bayern of Athletico. Gewoon een niveautje hoger deze teams.
0
geplaatst: 10 april 2014, 16:28 uur
jassn schreef:
Chelsea zit alleen in de halve finale omdat ze nog niet tegen een topteam zijn uitgekomen, psg is van hun niveau maar geen topteam. In de halve finale verliezen ze sowieso tegen Real, Bayern of Athletico. Gewoon een niveautje hoger deze teams.
Zou je me kunnen uitleggen wat van Atletico een topteam maakt dat Chelsea niet heeft?
0
geplaatst: 10 april 2014, 16:41 uur
Niet moeilijk hoor, ze spelen gewoon een tempo hoger en bij Chelsea zitten er te veel spelers die te wisselvallig zijn.
Oh ja dit zijn de topteams in de wereld: Athletico, Bayern, Barça, Dortmund en Real. Het is al een jaar of 2 een kwestie van tijd dat Athletico een titel won in Spanje of eens hoge ogen gooide in de champions league. Net dat het een kwestie van tijd is dat Zulte Waregem in België eens kampioen speelt.
Oh ja dit zijn de topteams in de wereld: Athletico, Bayern, Barça, Dortmund en Real. Het is al een jaar of 2 een kwestie van tijd dat Athletico een titel won in Spanje of eens hoge ogen gooide in de champions league. Net dat het een kwestie van tijd is dat Zulte Waregem in België eens kampioen speelt.
0
geplaatst: 10 april 2014, 16:47 uur
Chelsea heeft ook een beetje geluk gehad dat PSG hun sterspeler miste. Niet alleen de beste voetballer, maar ook degene die de boel aanjaagt. Heb die wedstrijd wel gekeken en was nou niet echt onder de indruk. De run van Mourinho was nog het vermakelijkste moment. Natuurlijk hebben ze leuke spelers, maar je kan nou niet echt zeggen dat Hazard, Oscar, Eto'o en Schurrle topscorers zijn als je kijkt naar de aanvallers van de andere 3 halve finalisten. Chelsea heeft deze CL ook maar 2 of 3 uitwedstrijden gewonnen. Als ze eerst uit moeten tegen Real ofzo dan is het wel na 1 wedstrijd klaar.
0
geplaatst: 10 april 2014, 16:52 uur
Chelsea staat er als team, steeds goede organisatie, sterke defensie. Mourinho zorgt ervoor dat het tactische plaatje steeds klopt en zorgt ervoor dat zijn 'vedetten' steeds bereid zijn hun kop ervoor te leggen. Geen makkelijke ploeg om te kloppen, zeker thuis zoals aangetoond in de link van He$$el.
Ook genoeg creatieve middenvelders met scorend vermogen, maar in de spits hebben ze wel degelijk een probleem(pje), dat is ook waar Mourinho steeds naar verwijst en waarom hij zo graag Diego Costa wil binnenhalen. In de PL is Hazard hun topschutter met 14 goals. Eto'o heeft er 8 gemaakt, Torres maar 4, Ba 3, over een totaal van 33 matchen. Geen cijfers om van achterover te vallen, zeker als je de spitsen van titelconcurrenten City en Liverpool bekijkt. Met een wereldspits vanvoor speelden ze kampioen, ben ik zeker van. Een topspits zal dan ook het transfertarget zijn deze zomer.
Ook genoeg creatieve middenvelders met scorend vermogen, maar in de spits hebben ze wel degelijk een probleem(pje), dat is ook waar Mourinho steeds naar verwijst en waarom hij zo graag Diego Costa wil binnenhalen. In de PL is Hazard hun topschutter met 14 goals. Eto'o heeft er 8 gemaakt, Torres maar 4, Ba 3, over een totaal van 33 matchen. Geen cijfers om van achterover te vallen, zeker als je de spitsen van titelconcurrenten City en Liverpool bekijkt. Met een wereldspits vanvoor speelden ze kampioen, ben ik zeker van. Een topspits zal dan ook het transfertarget zijn deze zomer.
0
geplaatst: 10 april 2014, 16:53 uur
Haha Atletico komt voor het eerst in weet ik veel hoeveel jaar eens een keer in de halve finale en het is direct een topteam en Chelsea niet. Volgens mij hebben er gewoon heel veel mensen een hekel aan Chelsea.
0
geplaatst: 10 april 2014, 16:56 uur
Chungking schreef:
Chelsea staat er als team, steeds goede organisatie, sterke defensie. Mourinho zorgt ervoor dat het tactische plaatje steeds klopt en zorgt ervoor dat zijn 'vedetten' steeds bereid zijn hun kop ervoor te leggen. Geen makkelijke ploeg om te kloppen, zeker thuis zoals aangetoond in de link van He$$el.
bij hazard mag je natuurlijk al de helft van zijn doelpunten afdoen want zijn allemaal penalty's. Van een overgewaardeerde speler gesprokenChelsea staat er als team, steeds goede organisatie, sterke defensie. Mourinho zorgt ervoor dat het tactische plaatje steeds klopt en zorgt ervoor dat zijn 'vedetten' steeds bereid zijn hun kop ervoor te leggen. Geen makkelijke ploeg om te kloppen, zeker thuis zoals aangetoond in de link van He$$el.
0
geplaatst: 10 april 2014, 17:00 uur
jassn schreef:
Athletico
Athletico
Het is Atélico (Madrid) en Athletic (Bilbao).
0
geplaatst: 10 april 2014, 17:14 uur
jassn schreef:
(quote)
bij hazard mag je natuurlijk al de helft van zijn doelpunten afdoen want zijn allemaal penalty's. Van een overgewaardeerde speler gesproken Bwoa 4 van de 14 (en het is niet dat een penalty altijd een gemaakt doelpunt is). Heeft er ook nog 7 assists naast staan. De meest beslissende speler voor Chelsea in elk geval.
0
geplaatst: 10 april 2014, 17:19 uur
jassn schreef:
Niet moeilijk hoor, ze spelen gewoon een tempo hoger en bij Chelsea zitten er te veel spelers die te wisselvallig zijn.
Wat hebben Dortmund en Atletico nou weer laten zien dat Chelsea niet heeft laten zien. Qua team hebben ze ook niks speciaals in vergelijking met Chelsea, op een goede spits na. Als er een team wisselvallig is dit seizoen is het Dortmund (onder andere omdat het ze niet meezit wat betreft blessures). Chelsea heeft veel wisselvallige spelers, maar ook heel veel spelers die het verschil kunnen maken. Meer dan Dortmund en Atletico.
Atletico eindigde vorig seizoen trouwens gewoon nog 10 punten achter nummer twee Real Madrid. Het seizoen daarvoor werden ze vijfde...
0
geplaatst: 10 april 2014, 19:29 uur
He$$el_01 schreef:
Wat hebben Dortmund en Atletico nou weer laten zien dat Chelsea niet heeft laten zien. Qua team hebben ze ook niks speciaals in vergelijking met Chelsea, op een goede spits na. Als er een team wisselvallig is dit seizoen is het Dortmund (onder andere omdat het ze niet meezit wat betreft blessures). Chelsea heeft veel wisselvallige spelers, maar ook heel veel spelers die het verschil kunnen maken. Meer dan Dortmund en Atletico.
Atletico eindigde vorig seizoen trouwens gewoon nog 10 punten achter nummer twee Real Madrid. Het seizoen daarvoor werden ze vijfde...
(quote)
Spelers als Sven Bender, İlkay Gündoğan (geblesseerd), Jakub Błaszczykowski, Mats Hummels en Marco Reus zijn anders bijzonder goede spelers. Chelsea zou zeker een aantal van deze spelers in hun gelederen willen hebben. Verder was het Atletico Madrid die Chelsea de klop gaf met 4 doelpunten tegen 1. Ik heb die wedstrijd des tijds gezien en het was niet normaal hoe kinderlijk eenvoudig de renties weg werden gespeeld.
0
geplaatst: 10 april 2014, 22:09 uur
Kill_illuminati schreef:
Verder was het Atletico Madrid die Chelsea de klop gaf met 4 doelpunten tegen 1. Ik heb die wedstrijd des tijds gezien en het was niet normaal hoe kinderlijk eenvoudig de renties weg werden gespeeld.
(quote)
Verder was het Atletico Madrid die Chelsea de klop gaf met 4 doelpunten tegen 1. Ik heb die wedstrijd des tijds gezien en het was niet normaal hoe kinderlijk eenvoudig de renties weg werden gespeeld.
Dat was in 2012, zegt weinig over het nu.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.