MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Inderdaad. Dit jaar was Chelsea tegen Bayern gewoon de betere en hadden ze dat doelpunt in de laatste minuut nooit weg mogen geven.

Die spelers zou Chelsea best willen hebben denk ik. Ik denk dat elke club die spelers graag erbij zou willen hebben. Echter, ik denk dat er maar twee spelers daarvan momenteel echt een versterking zouden kunnen zijn voor Chelsea, namelijk Reus en Hummels. Hummels twijfel ik zelfs nog een beetje aan, die is namelijk niet met zijn beste seizoen bezig. Reus zou een welkome versterking zijn voor elke club, maar voor de rest schat ik het middenveld van Chelsea toch wel een stuk hoger in met Hazard, Oscar, Willian, Schurrle, Lampard en Ramires. Gundogan zou de laatste twee zeker uit de basis spelen, maar die is helaas geblesseerd. Voor de rest heeft Chelsea met Cech een wereldtopper en met Terry, Luiz, Ivanovic en Cahill niet alleen sterke verdedigers, maar ook nog eens spelers die bij vrijwel elke corner en indirecte vrij trap voor gevaar kunnen zorgen.

Edit:

Real tegen Bayern en Chelsea dan dus logischerwijs tegen Atletico. Het maakt ook niet zo veel uit, ik denk dat elke loting voor mooie wedstrijden had gezorgd.

Meh, Real-Bayern hadden ze wat mij betreft mogen bewaren voor de finale hoor.

Meh, nee dank je. Perfecte loting zo.

Meh, ik ben een schaapje.

Maartenn (crew)
He$$el_01 schreef:
Het maakt ook niet zo veel uit, ik denk dat elke loting voor mooie wedstrijden had gezorgd.

Eens! Misschien moeten ze nu de laatste vier weer in een poule stoppen. Wie de meeste punten heeft, wint de CL.

Maartenn schreef:
(quote)

Eens! Misschien moeten ze nu de laatste vier weer in een poule stoppen. Wie de meeste punten heeft, wint de CL.

Zou toch jammer zijn voor de spanning van zo'n finale! Dat moet toch echt wel in 1 wedstrijd gebeuren.

Ik denk toch ook dat met Real en Bayern de 2 beste ploegen al tegen mekaar staan. Daar is nu eenmaal weinig aan te doen.

Ik had gedacht dat er wel een soort 'droomfinale' (plaatsing zoals bij tennis) zou zijn geweest en in dat scenario zou de 'gedachte' winnaar van de confrontatie Barça - Atletico pas in de finale op Bayern kunnen stuiten.

Nu ontloopt Atletico dus Bayern in de halve finale; geen idee of een halve finale Real - Atletico bij voorbaat al was uitgeloten door de UEFA. Ben nooit een liefhebber van het voetbal van Chelsea geweest, maar in de huidige paring zit een finaleplaats er voor hen zeker in.

Maartenn (crew)
Mjuman schreef:
Ben nooit een liefhebber van het voetbal van Chelsea geweest, maar in de huidige paring zit een finaleplaats er voor hen zeker in.

Nee, dat gaat Atletico wel winnen. Die hebben op dit moment veel meer kwaliteit op het veld staan en iets waar het Chelsea altijd aan ontbeert: passie.

Precies, ze zijn er eerder dit seizoen al verslagen, vaker door het oog van de naald gekropen - al dan niet aantoonbaar met behulp van de arbitrage - en kunnen natuurlijk gewoon van wereldtop als Bayern verliezen op SB; we hebben het tenslotte over een team dat op een iets mindere dag ook gewoon verliest van een Aston Villa of Crystal Palace.

Natuurlijk boeken ze thuis over het algemeen prima resultaten - zonder altijd goed voetbal te spelen - , maar dat is een ander verhaal.

Maartenn schreef:
(quote)

Nee, dat gaat Atletico wel winnen. Die hebben op dit moment veel meer kwaliteit op het veld staan en iets waar het Chelsea altijd aan ontbeert: passie.

? Op wat is dat gebaseerd? Ik denk de manier waarop ze 2 jaar geleden Barca uitschakelden puur gebaseerd was op passie (en geluk).
En over kwaliteit gesproken, denk ik dat beide teams mekaar toch in evenwicht houden. Alleen in doel is er een groot verschil

Ik zet mijn geld op Chelsea.

Onheilspellend schreef:
(quote)

Precies, ze zijn er eerder dit seizoen al verslagen, vaker door het oog van de naald gekropen - al dan niet aantoonbaar met behulp van de arbitrage - en kunnen natuurlijk gewoon van wereldtop als Bayern verliezen op SB; we hebben het tenslotte over een team dat op een iets mindere dag ook gewoon verliest van een Aston Villa of Crystal Palace.

Natuurlijk boeken ze thuis over het algemeen prima resultaten - zonder altijd goed voetbal te spelen - , maar dat is een ander verhaal.

Hoeveel scheidsrechters of penalty's je er ook bij gaat halen, twee verliespartijen in 98 wedstrijden is gewoon vrij indrukwekkend. Uiteraard kan je het grootste gedeelte daarvan moeilijk koppelen aan het huidige team (hoewel de echte sterkhouders er nog steeds staan), maar ook dit seizoen zijn ze weer met een aardige reeks bezig in de thuiswedstrijden. Die wedstrijd tegen Basel is in ieder geval meer een incident te noemen dan de wedstrijden dat Chelsea puur dankzij de scheidsrechter heeft gewonnen.

Maar ik stop er maar mee, Chelsea verdedigen op deze site is echt onbegonnen werk.

He$$el_01 schreef:
(quote)

Hoeveel scheidsrechters of penalty's je er ook bij gaat halen, twee verliespartijen in 98 wedstrijden is gewoon vrij indrukwekkend. Uiteraard kan je het grootste gedeelte daarvan moeilijk koppelen aan het huidige team (hoewel de echte sterkhouders er nog steeds staan), maar ook dit seizoen zijn ze weer met een aardige reeks bezig in de thuiswedstrijden. Die wedstrijd tegen Basel is in ieder geval meer een incident te noemen dan de wedstrijden dat Chelsea puur dankzij de scheidsrechter heeft gewonnen.

Ik heb niets tegen Chelsea en heb zelfs erg genoten van hun spel en overwinning bij Man. City, maar als je alle wedstrijden hebt gezien dit seizoen en dus ook zicht hebt op het spel en hoe duels zijn verlopen, weet je dat het onzin is om te claimen dat ze totaal onverslaanbaar zijn thuis; zeker als de Europese top op bezoek komt. Ik wil je best helpen als je het standpunt wilt verdedigen dat ze thuis doorgaans uitstekend bezig zijn, maar meer is het ook niet.

De organisatie klopt en ze zijn ook lastig te verslaan, maar het was echt heel normaal geweest als ze dit seizoen alleen in de PL al twee keer thuis hadden verloren; van de ene kant dwingen ze dat geluk misschien af, maar opzichtig falen van de arbitrage speelde i.i.g. tegen WBA ook een rol (waardoor Chelsea in de 94e minuut de 2-2 nog kon maken). De arbiter heeft zelfs naderhand telefonisch zijn excuses nog aangeboden.....

Zuur voor Atletico is wel dat het meespelen van Courtois behoorlijk uitgesloten lijkt.

Paap_Floyd schreef:
Zuur voor Atletico is wel dat het meespelen van Courtois behoorlijk uitgesloten lijkt.

Dat nieuws is al achterhaald, de UEFA heeft een streep door die clausule gehaald.

O dat heb ik dan gemist.

Ah, als die zelfde regel zou worden toegepast bij Vitesse, zouden zij dus ook kampioen mogen worden.

Maartenn (crew)
corn1holio1 schreef:
(quote)

? Op wat is dat gebaseerd? Ik denk de manier waarop ze 2 jaar geleden Barca uitschakelden puur gebaseerd was op passie (en geluk).
En over kwaliteit gesproken, denk ik dat beide teams mekaar toch in evenwicht houden. Alleen in doel is er een groot verschil

Ik zet mijn geld op Chelsea.

Mwah, over het algemeen speelt Chelsea toch wat mooibooi voetbal en toont het niet de vechtlust die ik afgelopen woensdag bij Atletico zag. Daarom: het wordt Atletico

en ik zeg atlético want wie Barça uitschakelt wint de champions league

Denk dat het in beide gevallen erg close zal worden. Chelsea is thuis onverslaanbaar, maar in Madrid zullen ze heel alert moeten zijn, want die gaan daar echt als gekken tekeer in een prachtige ambiance. Bayern en Real behoren beiden tot de absolute top, maar Bayern vind ik nog net wat meer een team.

Zou er geen geld op zetten, maar denk dat Atletico - Bayern de finale wordt. Het is trouwens spijtig voor Chelsea dat Matic niet mee mag doen. Is in korte tijd toch een belangrijke pion geworden voor Mourinho.

Ik ben groot fan van Mourinho, maar van mij mag Atletico het veld aanvegen met ''zijn'' Chelsea.
Niet normaal meer hoe Atletico afgelopen week tegen Barcelona tekeer ging...wat een openbaring.

Tel daarbij op dat hun coach Diego Simeone lijkt weggelopen uit een maffia film en dat Courtois een baas van een keeper is en je hebt alle reden om voor Atletico te zijn.

Courtois houdt meer tegen dan een mitrailleur bij de Slag aan de Somme

jassn schreef:
en ik zeg atlético want wie Barça uitschakelt wint de champions league

Dit. Hier dacht ik ook meteen aan.

Stijn_Slayer
Nee joh, Bayern is sowieso veel sterker dan Barcelona. Echt veel sterker.

Stijn, ze bedoelen dat iedere CL-winnaar van de pakweg afgelopen 5 jaar de uitschakelaar van Barcelona was (ok behalve in 2009 en 2011 dan).

Kijk, en barca verliest ook in de competitie. Atletico moet nu vijf van hun zes resterende wedstrijden winnen en dan zijn ze altijd kampioen (als real gelijk komt staat Atletico eerst wegens onderlinge confrontaties)... Ze moeten laatste speeldag nog naar Camp Nou als ik het juist heb, maar dit is toch een unieke kans.

Stijn_Slayer
Oke, dit is wel heel maf. Was het hele weekend gevloerd met koorts. Had geen idee wat het competitieschema was, maar nu ik dit zo lees, komt boven dat ik gedroomd had dat Barcelona met 2-1 van Granada verloor.

Huh voetbal? Koers! Parijs-Roubaix (Ok en toch City-Liverpool eigenlijk stiekem ook n beetje)

Paap_Floyd schreef:
Huh voetbal? Koers! Parijs-Roubaix

De langste lekkebandenwedstrijd van het jaar

Goudkuipje

Terpstra

(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)

Gelukkig net op tijd om de laatste 30 kilometer te zien, wat een held die Terpstra
(afbeelding)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:14 uur

geplaatst: vandaag om 05:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.