MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:

Tweede plek zo goed als binnen. Maar dat voelt als verliezen, dit seizoen.

Martial
Mooie overwinning voor Feyenoord in Eindhoven, de score had alleen hoger uit moeten vallen.
Over 2 weken in de Kuip aan alle onzekerheid maar een eind maken en definitief 2e worden.

Die kans(en) voor Pellè.

Martial
Ja, als Immers die nou gemist had ....
Gelukkig deden die missers van Pelle Feyenoord geen pijn.

Tegen de kleintjes is Ajax dit seizoen echt niet overtuigender dan Feyenoord. Het is dat we een soort killerinstinct hebben in grote wedstrijden, anders was het vierde kampioenschap op rij serieus in gevaar gekomen.

Knappe reeks van Feyenoord.

Grote voordeel van vandaag is dat PSV iig geen nacompetitie hoeft te spelen voor de degradatie. Wat dit team overigens heeft te zoeken in een nacompetitie voor een EL-plaats is mij een raadsel. Een sinusoïde is nog meer rechtlijnig.

Ik ook nog effe:

Terpstra

Martial schreef:
Ja, als Immers die nou gemist had ....
Gelukkig deden die missers van Pelle Feyenoord geen pijn.

Al die missers van Immers wel. Anders was de marathon vandaag niet op de Coolsingel geëindigd.

Gretz schreef:

Knappe reeks van Feyenoord.

1 tegendoelpunt uit de laatste 6 wedstrijden. En dat was een blunder van Mulder.

Nicolage Rico schreef:
Tweede plek zo goed als binnen. Maar dat voelt als verliezen, dit seizoen.

Ja en nee. Ik vind dat ze er nu alles aan kunnen (en moeten) doen om verder te komen in de Champions League.

Dus zal er moeten worden geïnvesteerd.
Misschien dat sommige spelers er nog een jaartje tegenaan willen gooien, als ze Champions League kunnen spelen.

Ik begrijp PSV ook wel. Het láátste wat ze in Eindhoven wilden was Ajax kampioen maken. Daar zijn ze in ieder geval goed in geslaagd

Stybarlaat het liggen

Als "we" 1e waren geworden, was CL zeker. Nu zo goed als zeker niet.

Volgend jaar gaan veel van de beste spelers weg. Denk niet dat er veel voor terug komt. Wel blij als Kongolo blijft.

Eerst zien, dan geloven inzake weggaan.
Onderhandelen van contracten is van alle tijden en ik weet niet hoeveel clubs er eerlijk gezegd zitten te wachten op weliswaar getalenteerde maar overwegend nogal wisselvallige spelers.

Veel vallen er toch in de categorie 13 in een dozijn en alleen het Feyenoord collectief zorgt dan nog voor aardige prestaties.
Maar eerlijk gezegd zie ik het meeste talent uit Rotterdam volledig ondergesneeuwd raken in het buitenland. Geld vergoedt veel, dat is waar.

Maar hoe groot de beurzen van buitenlandse clubs nog zijn, is ook nog maar afwachten. Het enige is dat Feyenoord zelf wellicht hoopt op enkele miljoenen voor wat spelers.

Cl kun je inderdaad gewoon vergeten. Wat een onzin om daar uberhaubt aan te denken Musician.

musician schreef:
Eerst zien, dan geloven inzake weggaan.
Onderhandelen van contracten is van alle tijden en ik weet niet hoeveel clubs er eerlijk gezegd zitten te wachten op weliswaar getalenteerde maar overwegend nogal wisselvallige spelers.

Veel vallen er toch in de categorie 13 in een dozijn en alleen het Feyenoord collectief zorgt dan nog voor aardige prestaties.
Maar eerlijk gezegd zie ik het meeste talent uit Rotterdam volledig ondergesneeuwd raken in het buitenland. Geld vergoedt veel, dat is waar.

Maar hoe groot de beurzen van buitenlandse clubs nog zijn, is ook nog maar afwachten. Het enige is dat Feyenoord zelf wellicht hoopt op enkele miljoenen voor wat spelers.

Janmaat en Pellè zijn zo goed als weg. De rechtsback is nog redelijk makkelijk op te vangen, al zorgde Janmaat vaak voor gevaar door continue op te komen. De spitspositie is enorm belangrijk. Het is hopen op een goede vervanger.

We hebben amper budget. De clubs die Feyenoord gaat treffen in de voorronde CL wel. Maar... de bal is rond.

iggy schreef:
Cl kun je inderdaad gewoon vergeten. Wat een onzin om daar uberhaubt aan te denken Musician.
Hoezo? De bal is inderdaad rond en aan het begin van de Champions League, in de voorrondes, is het echt niet allemaal Real Madrid wat je tegenkomt. De loting is van groot belang.

Je mag trouwens als club, ongeacht wie je bent, best enige ambitie hebben. En lukt het niet, kun je altijd nog naar de Europa League. Als je ziet hoe ver AZ daar dan nog in komt, dat had Feyenoord ook nog wel gered.

Dat hebben we gezien, Feyenoord lag er in de voorronde al uit dit seizoen.

Ach, ook Ajax komt met bedroevend spel nog een heel eind

Feyenoord heeft straks een trainer met HEEEL VEEL CL-ervaring

musician je moet voortaan je fruit bij Lidl kopen; daar zijn de druiven een stuk minder zuur

Mjuman schreef:
Feyenoord heeft straks een trainer met HEEEL VEEL CL-ervaring

musician je moet voortaan je fruit bij Lidl kopen; daar zijn de druiven een stuk minder zuur

Arsenal ook, maar die heeft nog geen CL weten te winnen.

Geen Madrid nee. Maar wel clubs als Arsenal, Leverkusen, Sevilla of Inter enz enz. En dan heb je het over teams die je in de laatste fase tegenkomt. Denk je nu echt dat Feyenoord tegen deze teams opgewassen zou zijn? Dream on.

musician schreef:
(quote)
Hoezo? De bal is inderdaad rond en aan het begin van de Champions League, in de voorrondes, is het echt niet allemaal Real Madrid wat je tegenkomt. De loting is van groot belang.

Feyenoord heeft van alle teams die instromen in de derde voorronde waarschijnlijk de slechtste rating. Dat betekent dus dat ze 2x de zwaarst mogelijke tegenstanders loten. Het zou al een wonder zijn als ze ronde 3 overleven, met de nummer 3 van Frankrijk en de nummers 2 van Rusland, Oekraïne en Turkije als mogelijke opponnenten. Die zijn normaal gesproken gewoon een maatje te groot.

Ik stel voor dat Feyenoord als nieuwe spits Huntelaar gaat halen. Op het middenveld twee vervangingen, Sneijder en om vuile werk op te knappen de Jong. Hoewel ik daar liever Strootman heb rondlopen. Maar die is waarschijnlijk nog niet fit bij aanvang van het nieuwe seizoen. De verdediging baart me meer zorgen. Ik zou niet weten welke Nederlandse speler Feyenoord daar moet halen. Iemand een suggestie?
En dan maak je met heel veel geluk een kans om inderdaad het volgend seizoen CL te spelen.

http://i.minus.com/ibwsqNpreyLoBV.gif

Ben benieuwd of Poulsen nog een seizoen blijft plakken of dat hij naar Kopenhagen teruggaat. Hij bewijst toch wel zijn waarde en is belangrijk in de groep als één van de weinigen senioren.

Dit is toch juist het type speler dat Ajax wil halen? Ervarener, fysiek sterk, etc.? Waarom dan hem weg laten gaan? Als ik Ajax was zou ik overigens 25 miljoen lappen voor Huntelaar en Van der Vaart of Sneijder. Geld zat op de bank, goed voor het team en goed voor de shirtverkoop.

Volgens mij gaan die naar Feyenoord ha ha.

Gretz schreef:
Feyenoord heeft van alle teams die instromen in de derde voorronde waarschijnlijk de slechtste rating. Dat betekent dus dat ze 2x de zwaarst mogelijke tegenstanders loten. Het zou al een wonder zijn als ze ronde 3 overleven, met de nummer 3 van Frankrijk en de nummers 2 van Rusland, Oekraïne en Turkije als mogelijke opponnenten. Die zijn normaal gesproken gewoon een maatje te groot.

Misschien, maar je moet ergens toch een keer beginnen en dan kun je in ieder geval proberen om enigszins beslagen ten ijs te komen. Anders kunnen we als land die tweede plek voor de voorrondes van de Champions League wel teruggeven aan de UEFA, voor een ander land.

En ik wist trouwens helemaal niet dat iedereen hier een goed functionerende glazen bol had en dat er standaard al vast ligt wie er van wie wint. Ik heb dit seizoen overigens ook een aantal slechte en/of slaapverwekkende Champions League wedstrijden gezien, te verschrikkelijk voor woorden.

Ik zou niet weten, waarom Feyenoord niet een paar rondes zou kunnen meedraaien.

Ach ja, Feyenoord is van ver gekomen. Het zou al heel mooi zijn als ze de poules weten te halen van de Europa League. Een paar jaar terug verloren ze nog met 10-0 in Eindhoven, nu had het 0-4 kunnen zijn. Terechte nummer 2 dit jaar.

Ajax heeft trouwens wel erg veel punten laten liggen in het begin van het seizoen. Uit de eerste 12 ronden maar 19 punten gehaald. Uit de 12 daarna 32 en dat gemiddelde hebben ze vastgehouden. Vast ook de tol van de CL. Daar zal Feyenoord dan volgend seizoen ook wel mee te maken gaan krijgen als ze door voorrondes komen.

Ook belangrijk: FC Utrecht eindelijk veilig

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:52 uur

geplaatst: vandaag om 22:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.