MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
herman schreef:
Dat hebben we gezien, Feyenoord lag er in de voorronde al uit dit seizoen.

Ligt ook aan de loting. Feyenoord lootte begin dit jaar een erg lastige tegenstander. Europa League moet haalbaar zijn. Eerst maar eens zien wat de selectie wordt...

herman schreef:
Dit is toch juist het type speler dat Ajax wil halen? Ervarener, fysiek sterk, etc.? Waarom dan hem weg laten gaan? Als ik Ajax was zou ik overigens 25 miljoen lappen voor Huntelaar en Van der Vaart of Sneijder. Geld zat op de bank, goed voor het team en goed voor de shirtverkoop.

Poulsen heeft in principe geen vaste basisplaats bij Ajax. Dat weet hij zelf ook en hij schijnt de ambitie te hebben om nog steeds elke week in actie te komen. En de geruchten dat FC Kopenhagen wel oren heeft naar een terugkeer lopen al langer. Dus voorlopig 50/50 dat hij bijtekent.

En tja, ik zou Huntelaar er wel bij willen hebben maar die gaat echt nog niet terug. Schalke speelt gewoon champions league en de Bundesliga is een grotere competitie dan de Eredivisie. Van der Vaart is een ander verhaal, zeker als HSV degradeert zou het zomaar kunnen. Al heb ik eerlijk gezegd geen idee hoe hij momenteel speelt.

Hopen dat HSV degradeert dan maar. Van der Vaart op de plek van Serero zou niet gek zijn denk ik. Zeker met loopwonders als Blind, Klaassen en Boilesen om hem heen. Huntelaar scoort als een gek in Duitsland (loopt zowat 1 op 1 sinds hij weer terug is van blessure), dus dat is wat te hooggegrepen inderdaad.

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Ligt ook aan de loting. Feyenoord lootte begin dit jaar een erg lastige tegenstander. Europa League moet haalbaar zijn. Eerst maar eens zien wat de selectie wordt...

Kuban Krasnodor, dat in de poule vervolgens maar 1 van de 6 potjes wist te winnen... Nu was Feyenoord ook niet in zijn beste doen op dat moment. Maar goed, met een beetje geluk halen ze de poule, zou ook wel leuk zijn voor het Nederlands voetbal.

Jep, Huntelaar doet het fantastisch. Jammer voor hem dat er geen stap op mogelijk is binnen de bundesliga. Dat zou alleen Bayern zijn en die hebben hem toch niet nodig. Zo wint ie nog geen titels. Hopelijk keert ie nog terug op een moment dat we echt nog wat aan hem hebben. Maar nu is het nog te vroeg helaas.

Tja, wel een club met een veel hoger budget toen. Hoewel, 100 x 0 = 0.

Mb.
Nog even een buiging voor Terpstra die Parijs-Roubaix wint! Het enthousiasme bij Mart op de NOS was er niet - dat terwijl dit een historische gebeurtenis is voor het Nederlandse wielrennen, maar enfin - en bij de Belgen hadden ze het over een "anti-climax", omdat Boonen hem niet won. Die laatste was nou ook niet echt sympathiek, oké, hij was blij met "de overwinning voor het team", maar hij baalde meer van het feit dat hij hem zelf niet gewonnen had. Sportsmentaliteit? Wellicht. Maar Boonen heeft hem al 4x gewonnen dus het mag Terpstra toch wel gegund worden. Terpstra ging op het juiste moment weg en heeft terecht gewonnen. Jammer dat de NOS besloot om een herhaling van hockey uit te zenden in plaats van deze overwinning op waarde te schatten.

Zo. En nu weer verder met voetbal.

Hendrik68
Dat de NOS direct doorging met hockey is natuurlijk terecht. Het is wel de 2e sport van het land en het ging om de landstitel. Als Parijs Roubaix volgende week was geweest dan hadden we de finish niet eens live mee kunnen beleven, omdat we dan om 16.15 live naar het Museumplein MOETEN voor de festiviteiten rond titel 230 van Ajax.

Het wielrennen moet trouwens de afgelopen en komende jaren wel even zijn plaats kennen. Al die live uitzendingen de afgelopen 30 jaar bleken pure fictie. Duurt wel even voor we er weer zonder vooroordelen naar kunnen kijken. Dat neemt niet weg dat wanneer je er verslag van doet dat het wel wat enthousiaster mag. Helemaal met zo'n krankzinnig verloop als gisteren. Als commentatoren 80 zijn en hun werk gewoon perfect doen, dan hoor je mij niet. Mart Smeets bewijst echter terecht dat hij niet meer de eerste keus is.

Mb.
Hendrik68 schreef:
Het is wel de 2e sport van het land en het ging om de landstitel.

Ze liepen echter voor op het schema en het was een herhaling. Dus ze hadden kunnen wachten.

Hendrik68 schreef:
Het wielrennen moet trouwens de afgelopen en komende jaren wel even zijn plaats kennen. Al die live uitzendingen de afgelopen 30 jaar bleken pure fictie. Duurt wel even voor we er weer zonder vooroordelen naar kunnen kijken.

Tsjah. Dan kunnen we het sprinten op de Olympische Spelen ook wel overslaan. En praat vooral voor jezelf, want ik kan nog altijd erg genieten van wielrennen. Als ik naar zo'n wedstrijd kijk, dan denk ik niet: "Nou, die moet vast ergens een potje hebben gehaald." Dat mag jij denken, en ik begrijp dat dit sentiment door meer mensen wordt gedeeld, maar ik zou het waarderen als je in de ik-vorm zou praten. Ik heb geloof in de toekomst van het wielrennen.

Hendrik68
Jij zei:
En praat vooral voor jezelf, want ik kan nog altijd erg genieten van wielrennen.

Ik zei:
Dat neemt niet weg dat wanneer je er verslag van doet dat het wel wat enthousiaster mag. Helemaal met zo'n krankzinnig verloop als gisteren.

Lijkt me toch duidelijk dat ik er ook van genoten heb. Ik geef alleen aan dat het wielrennen eerst de status die het ooit had weer terug moet verdienen. Nou, de race van gisteren was pure reclame voor de wielersport. Alleen als de NOS denkt van: Nu eerst even hockey, dan lijkt me dat toch niet zo vreemd. Ik had het zelfs helemaal niet vreemd gevonden als ze Parijs Roubaix na het hockey hadden uitgezonden. De liefhebbers konden het ook bij de Belgen zien. Ik denk dat de echte liefhebbers sowieso naar de Belgen uitwijken, eenvoudig omdat het commentaar bij het wielrennen daar veel kundiger is. Misschien niet eens zo'n raar idee om uit kosten overweging het wielrennen samen te doen. Deden ze ook ooit bij het WK voetbal.

Mb.
Als ze tijd inplannen voor het wielrennen en er wint een Nederlander waar je nog over door kunt praten alsook een interview mee kunt hebben terwijl ze voorlopen op het schema waarin ze wielrennen hadden ingepland dan doe je dat toch eerder dan een herhaling van het hockey meteen in te starten?

Hendrik68 schreef:
Ik denk dat de echte liefhebbers sowieso naar de Belgen uitwijken, eenvoudig omdat het commentaar bij het wielrennen daar veel kundiger is.

Over het algemeen, ja. Ik vond dat de commentatoren gisteren meer in zaten over het "verlies van Boonen" dan over de winst van Terpstra. Daar stoorde ik mij aan. Uiteindelijk kwam ik terecht bij Eurosport waar nota bene Boogerd het verdiende enthousiasme voor het Nederlandse wielrennen kon overbrengen.

Mb. schreef:
Nog even een buiging voor Terpstra die Parijs-Roubaix wint! Het enthousiasme bij Mart op de NOS was er niet - dat terwijl dit een historische gebeurtenis is voor het Nederlandse wielrennen, maar enfin - en bij de Belgen hadden ze het over een "anti-climax", omdat Boonen hem niet won. Die laatste was nou ook niet echt sympathiek, oké, hij was blij met "de overwinning voor het team", maar hij baalde meer van het feit dat hij hem zelf niet gewonnen had. Sportsmentaliteit? Wellicht. Maar Boonen heeft hem al 4x gewonnen dus het mag Terpstra toch wel gegund worden. Terpstra ging op het juiste moment weg en heeft terecht gewonnen. Jammer dat de NOS besloot om een herhaling van hockey uit te zenden in plaats van deze overwinning op waarde te schatten.

Gewoon wielrennen altijd op Eurosport kijken joh Zeker als er Belgen in de hoofdrol zijn en de mannen van Sporza enkel oog hebben voor hun favorieten.

EDIT: Boogerd is wel een klein minpuntje (zeker in vergelijking met Danny Nelissen), al valt hij me nog alleszins mee.

zal ik in het vervolg ook maar op eurosport kijken want meer dan Belgennamen kunnen ze niet uitspreken op sporza.

Wat een goal van Gareth Bale.

Inderdaad wat een geweldenaar.

Ronaldo loopt niet meer in de weg

Heb de eerste helft van Bayern nog even gekeken, Robben was weer lekker op dreef. Kaiserslautern kon er trouwens niet veel van.

Stijn_Slayer
Zeer terechte winst voor Real. Geen heel boeiende wedstrijd met een uitermate zwak Barcelona. Bale had de wedstrijd al een paar keer eerder kunnen beslissen. Bartra laat zich als een Eredivisiespeler uitspelen door Bale, onacceptabel op dat niveau. Laten we wel wezen, als je er met zo'n gigantische boog omheen gaat, hoor je normaliter niet als eerste bij de bal uit te komen.

Jan Wouters en FC Utrecht uit elkaar na dit seizoen

Stijn_Slayer schreef:
Zeer terechte winst voor Real. Geen heel boeiende wedstrijd met een uitermate zwak Barcelona. Bale had de wedstrijd al een paar keer eerder kunnen beslissen. Bartra laat zich als een Eredivisiespeler uitspelen door Bale, onacceptabel op dat niveau. Laten we wel wezen, als je er met zo'n gigantische boog omheen gaat, hoor je normaliter niet als eerste bij de bal uit te komen.

Zo vrij als Bartra de bal in het doel in kopte had ook nooit mogen gebeuren. Helaas was de wedstrijd niet zo'n spektakel als de vorige El Clasico's, toch heeft de goal van de Welsh Wizard dat enigszins goed gemaakt. Verder vind ik dat Dani Alves een gele kaart had verdient voor het gooien van de bal in Modric's gezicht. Ondanks dat was de scheidsrechter erg goed en heeft hij op geen enkele manier de wedstrijd beslist.

Kill_illuminati schreef:
Wat een goal van Gareth Bale.
ah Pinto moet altijd die bal hebben ...

Martial
Van Basten nieuwe trainer van AZ........

Stijn_Slayer
Kill_illuminati schreef:
(quote)

Zo vrij als Bartra de bal in het doel in kopte had ook nooit mogen gebeuren. Helaas was de wedstrijd niet zo'n spektakel als de vorige El Clasico's, toch heeft de goal van de Welsh Wizard dat enigszins goed gemaakt. Verder vind ik dat Dani Alves een gele kaart had verdient voor het gooien van de bal in Modric's gezicht. Ondanks dat was de scheidsrechter erg goed en heeft hij op geen enkele manier de wedstrijd beslist.

Ja, Casillas zat te laag. Dat zal hem niet lekker zitten, want zijn lengte bij dode spelsituaties is de voornaamste reden dat hij zijn plek kwijt is.

Het was ook Alves die de hand van Ramos wegsloeg, toch? Ramos gaf hem toen ook een schopje na. Je bent als scheids een nazi om daar voor te fluiten, maar zeker Ramos moet toch oppassen met dat soort dingen. Je zag Alonso ook meteen ingrijpen. Die zou ik overigens aanvoerder maken i.p.v. Ramos.

Het WK snooker is weer begonnen!
Go Ronnie!

En de thuisnederlaag van Chelsea tegen de nummer laatst.

De eerste nederlaag van Mourinho op Stamford Bridge! En olee snooker!

Paap_Floyd schreef:
De eerste nederlaag van Mourinho op Stamford Bridge!

De eerste competitienederlaag inderdaad. Eerder dit seizoen werd ook al van Basel verloren op SB.

Dat bedoelde ik ja.

En dan is het ook wel genieten van Mourinho na afloop.

Onheilspellend schreef:
En de thuisnederlaag van Chelsea tegen de nummer laatst.

Lekker dit. Daar gaat mijn geloofwaardigheid...

Aan de andere kant, waarschijnlijk kunnen ze zich nu vrijwel helemaal focussen op de CL, dus dat gaan ze wel winnen van Atletico

Liverpool gaat lekker.

Rudi S schreef:
Liverpool gaat lekker.

Werd uiteindelijk toch nog redelijk spannend en Van Wolfswinkel kopte nog bijna de 3-3 binnen. Everton zojuist op 1-0 gekomen tegen Man. United.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:44 uur

geplaatst: vandaag om 19:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.