MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Rudi S schreef:
Ik hoor anders wel zo juist wel van het duo Mulder-Waterreus,dat een van deze 2 ploegen in de finale gaat komen.

Het duo Mulder-Waterreus is een stuk waardelozer dan het vertoonde spel van beide teams. Ik snap die kritiek niet zo: in deze fase van de CL ga je als team geen uitwedstrijd in met het idee om er een spektakelstuk van te maken. Chelsea speelde hun beste tactiek en daar werd het niet minder spannend om. Met deze uitslag wordt het volgende week ook weer een mooie wedstrijd, alles ligt nog open. Atletico dat aan een gelijkspel (m.u.v 0-0) genoeg heeft, en Chelsea dat dan wel moet komen.

Rudi S schreef:
Ik nam aan dat de kijkers dat zelf ook wel wisten.

Haha, niet zo serieus reageren joh.

Bedankt, ik heb er slecht van geslapen

Gretz schreef:
Het duo Mulder-Waterreus is een stuk waardelozer dan het vertoonde spel van beide teams. Ik snap die kritiek niet zo: in deze fase van de CL ga je als team geen uitwedstrijd in met het idee om er een spektakelstuk van te maken. Chelsea speelde hun beste tactiek en daar werd het niet minder spannend om. Met deze uitslag wordt het volgende week ook weer een mooie wedstrijd, alles ligt nog open. Atletico dat aan een gelijkspel (m.u.v 0-0) genoeg heeft, en Chelsea dat dan wel moet komen.

Het grote voordeel van deze site is dan dat er voldoende voetbaldeskundologen opstaan die je gaan uitleggen wat je eigenlijk hebt gezien dan wel had moeten zien. Net zoals er in musea grote plakkaten hangen met allerlei 'collateral' info over het kunstwerk (achtergrond, opzet etc); voor mij volstaat daarentegen titel, plaats en jaartal.

Ik heb me fiks geërgerd aan het alpha-male high testosteron type voetbal - dat idd iemand als Mourinho aanmoedigt. Het lijkt daardoor steeds minder aan te komen aan techniek, maar meer op Ausdauer, conditie en pure kracht. Zo heeft Cristiano Ronaldo van de krielkip die hij was toen hij naar Man U vertrok zich m.n. bij Real ontwikkeld tot een frequent krachthonkbezoeker en is zijn fysiek inmiddels imponerend te noemen.

In dergelijk fysiek voetbalgeweld dreigen de fijner gebouwde, meer technisch onderlegde spelers (Robben, Van Persie, Messie) het onderspit te delven. Misschien moet iemand eens een analyse maken van de duur, aard en frequentie van blessures van topspelers 10 - 15 jaar geleden en nu. Vroeger werd een dergelijke op de mangerichte voetbalstijl getypeerd als "Latijns" of "Zuideuropees" en ja daar ging het bij het NOS-duo ook over, de vraag moeten we spelverruwing aanmoedigen als dat internationaal succes lijkt te garanderen?

Voor mij a dead end street. Voetbal kan als sport heel mooi zijn, met techniek, inzet en strijdlust - binnen de perken. Hoe kan je immers verwachten van een publiek dat het zich te allen tijde - bij een feestje hoort vuurwerk - netjes blijft gedragen, als de spelers binnen de lijnen zich daar niet aan hoeven te houden en elkaar regelmatig naar het leven lijken te staan. En als ik naar die Zweed van gisterenavond kijk, kent het internationale scheidsrechterskorps ook zwakke broeders.

Eerlijk gezegd zal het resultaat volgende week woensdag mij jeuken - het publiek is toch de grote verliezer. Ik hoop iig dat de wedstrijd van vanavond meer het aanzien waard is.

Ik kan anders ook erg genieten van Real, zoals ze tegen Schalke speelden bijvoorbeeld. Hoewel ik de wedstrijd gisteren niet heb gezien, kan ik ook van een 0 - 0 met onderhuidse spanning genieten: wellicht een wat meer geschoolde kijk dan de mensen die alleen maar zo veel mogelijk doelpunten willen zien. Als het echt gemeen wordt, dan is het inderdaad niet meer leuk; de scheidsrechter heeft dan ook uiteraard een rol. Ik zie in het algemeen dan ook nog genoeg gele kaarten uitgedeeld worden waar rood op de plaats zou zijn.

Ik hoor al sinds een jaar of vijf geroepen worden dat voetbal een atletische krachtsport zal worden met nauwelijks plaats meer voor stylisten, maar hoewel het iets fysieker is geworden, zie ik nog voldoende technisch begaafde spelers rondlopen. C. Ronaldo is een voorbeeld van iemand die beide elementen combineert. Voor mij geldt ook dat het kijkplezier in het algemeen nooit een millimeter achteruit is gegaan.

Stijn_Slayer
Heb de wedstrijd na veertig minuten afgezet en daarna nog een paar keer teruggezapt. Een belachelijke vertoning met enorm slordig voetbal en totaal geen amusementswaarde.

Wat doet die Torres trouwens nog steeds bij Chelsea? Veel slechtere spitsen zijn er nou ook weer niet.

Gretz schreef:
(quote)

Volledig mee eens. Vond het ook een spannende wedstrijd.

Trouwens, had Nederland maar zulke goede verdedigers als er bij Chelsea rondlopen.

Ik kan begrijpen dat je als ploeg voor iets meer afbraakvoetbal kiest, zeker als je op papier duidelijk de mindere bent. Maar bij mijn weten is Chelsea dat nog steeds niet (tov Atletico), en dus hadden ze voor mij geen reden om de meest negatieve match die ik in de laatste maanden gezien heb te spelen. Geen enkele kans hebben ze bij mekaar gevoetbald...
Om dan nog maar te zwijgen over het aanstelgedrag van de jongens van Mourinho, dat krijgt hij er toch bij elk van zijn ploegen ingeduwd. Daar mogen ze voor mijn part ook eens wat gemakkelijker op gaan straffen, maakt het voetbal minstens even hard kapot als tackles met de voet vooruit.

trebremmit schreef:
(quote)

Volledig mee eens. Vond het ook een spannende wedstrijd.

Trouwens, had Nederland maar zulke goede verdedigers als er bij Chelsea rondlopen.

Spannend... Alleen omdat dat publiek zo fantastisch achter hun ploeg stond. Met al dat lawaai leek het miss spannend te zijn. Nee voor mij gaat voetbal over acties, combinaties, leuke dribbels, en goals. En daar heb ik niets van gezien gisteren.
IK denk trouwens dat het niet zo moeilijk is wat Chelsea gisteren deed. Met de beste verdedigers ter wereld een dubbele muur opzetten, en dan lopen janken en tijdwinnen bij elke gelegenheid... Dus om nu te zeggen dat je dat spannend vind. Ow hier passeert net een blauwe auto, spannend!

Haha, mooi man al de haat op Chelsea. En ja ik vond het een spannende wedstrijd, mag dat?
Zo iemand als Terry is gewoon een geweldenaar, maar goed iedereen is nogal gehersenspoeld met het idee dat alleen aanvallend voetbal goed is.

trebremmit schreef:
Haha, mooi man al de haat op Chelsea. En ja ik vond het een spannende wedstrijd, mag dat?
Zo iemand als Terry is gewoon een geweldenaar, maar goed iedereen is nogal gehersenspoeld met het idee dat alleen aanvallend voetbal goed is.

Goed verdedigen is geweldig om te zien. Alleen is verdedigen slechts een onderdeel van goed voetbal. Daar is wel wat meer voor nodig. Dus alleen goed aanvallen is ook niet genoeg. Atletico beheerst beide facetten wel, daarom hoop ik ook dat zij doorgaan.

Enkel verdedigen is gewoonweg niet zo amusant om te zien - heeft weinig met hersenspoelen te maken. Bij bepaalde vechtsporten krijg je zelfs strafpunten bij passief gedrag.

Terry is wel een geweldenaar, inderdaad.

Ik heb hier een paar bladzijden geleden Chelsea nog best bewierookt, en haat ze absoluut niet. Ik ben ook niet gebrainwashed met het feit dat enkel aanvallend voetbal goed is. Ik weet wel dat hét essentiele onderdeel van voetbal, scoren is. En als je daar 0,0 intentie toe hebt + je gedraagt je irritant waardoor je de focus van het spel verlegt naar het proberen je tegenstander mentaal te destabiliseren door je aan de ene kant als ballerina met hemofilie en aan de andere kant als bulldozer te gedragen, dan ben je volgens mij niet meer met voetbal bezig. En of dat nu Chelsea is of eender welke andere ploeg, dan zal ik daar altijd tegen zijn. Als je zo 2 ploegen op het terrein zet, kan je even goed naar een groene muur gaan kijken.

Gertjan Verbeek ontslagen bij Nürnberg.

Heeft die niet onlangs een nieuwe aanbieding gekregen voor het komende seizoen

Het was geen Barcelona - Chelsea van twee jaar geleden, maar het was weer een mooie wedstrijd inderdaad.

Ik was er na de eerste helft wel klaar mee. Chelsea

Vanwege de, raartaal overigens, "haat op Chelsea": het was een schitterende wedstrijd, die zinderde van de spanning, de gemoederen zelden tot bedaren bracht, de toeschouwers aan hun zinplaats gekluisterd hield en deed wensen dat de wedstrijd nimmer zou eindigen.

Wat een raffinement, wat een superieure coaching, wat een mannelijke inzet - zelden zo'n wedstrijd gezien, voetbalkunst met een grote "K" - eigenlijk K3: kwaliteit, kunst en kracht. Zelden zo genoten.

Zo goed?

trebremmit schreef:
(quote)

Die heeft Nederland heus wel gehad. Maar ook toen probeerde Nederlandse clubs er iets van te bakken. Nou vind ik die matrassen ook geen geweldig voetbal spelen. Het is een sterk collectief maar voor de rest?!

Martial
trebremmit schreef:

Er is er al één op komst en dat is "onze" Terence Kongolo

Maar goed, over Chelsea worden we het toch niet eens.

Dan maar over vanavond, Robben staat dan al voor de zesde keer in de halve finale CL, en sinds zijn achttiende heeft hij onafgebroken in de CL gespeeld. Wel de beste Nederlandse voetballer van de afgelopen tien jaar.
Ik geef Madrid trouwens meer kans op de winst vanavond, vind Munchen niet echt overtuigend meer de laatste tijd.

Martial schreef:
(quote)

Er is er al één op komst en dat is "onze" Terence Kongolo

Is wel veelbelovend inderdaad, maar eerst maar eens een paar seizoenen goed spelen.

Hendrik68
Maar goed, over Chelsea worden we het toch niet eens.

Ja hoor, ik ben het er helemaal mee eens. Verdedigen is een vak. Heel knap om de sterke punten van een tegenstander te bestrijden. Ik heb gisteren niet gekeken. Maar een paar jaar geleden met Inter deed hij dat ook al tegen Barcelona. Ik kan daar alleen maar van genieten. Ik weet zeker dat wanneer Ajax tegen dit Chelsea zou hebben gespeeld en met 3-0 klop zou hebben gekregen, dat niet Chelsea zou zijn bekritiseerd, maar het domme Ajax dat met open ogen in de val loopt, want dat krijg je met een club uit een competitie die niks voorstelt. Maar nu wil iedereen een mooie wedstrijd zien en heeft niemand landsbelangen. Ik begrijp volkomen dat Chelsea daar geen boodschap aan heeft. Dan moet Atletico er maar een concept tegenover stellen. Lukt dat niet dan hebben ze ook nergens recht op. Ik vraag me trouwens af of men in Spanje zelf zo boos is op de tactiek van Chelsea. Ik denk dat men in Nederland daar veel meer mee zit. Verdedigen is in de hele wereld de normaalste zaak van de wereld. Alleen bij ons moeten backs opkomen de achterlijn halen en zelf scoren.

Mjuman schreef:
Vanwege de, raartaal overigens, "haat op Chelsea": het was een schitterende wedstrijd, die zinderde van de spanning, de gemoederen zelden tot bedaren bracht, de toeschouwers aan hun zinplaats gekluisterd hield en deed wensen dat de wedstrijd nimmer zou eindigen.

Wat een raffinement, wat een superieure coaching, wat een mannelijke inzet - zelden zo'n wedstrijd gezien, voetbalkunst met een grote "K" - eigenlijk K3: kwaliteit, kunst en kracht. Zelden zo genoten.

Zo goed?

Mjurinho is tevreden

trebremmit schreef:
(quote)

Is wel veelbelovend inderdaad, maar eerst maar eens een paar seizoenen goed spelen.

Ben bang dat Feyenoord 'm hoogstens nog een seizoen kan behouden.

Hendrik68
Als je niks kunt bewijzen moet je je stil houden. Daarom hield ik me ook altijd stil inzake Twente. Hoe deze club in zeer korte tijd zo groot is geworden zonder oliesjeik of wat dan ook, ik heb het altijd heel apart gevonden. De KNVB begint ook steeds meer te twijfelen.

FC Twente waarschijnlijk onder curatele KNVB - AD.nl

Hendrik68 schreef:
(quote)

Ja hoor, ik ben het er helemaal mee eens. Verdedigen is een vak. Heel knap om de sterke punten van een tegenstander te bestrijden. Ik heb gisteren niet gekeken. Maar een paar jaar geleden met Inter deed hij dat ook al tegen Barcelona. Ik kan daar alleen maar van genieten. Ik weet zeker dat wanneer Ajax tegen dit Chelsea zou hebben gespeeld en met 3-0 klop zou hebben gekregen, dat niet Chelsea zou zijn bekritiseerd, maar het domme Ajax dat met open ogen in de val loopt, want dat krijg je met een club uit een competitie die niks voorstelt. Maar nu wil iedereen een mooie wedstrijd zien en heeft niemand landsbelangen. Ik begrijp volkomen dat Chelsea daar geen boodschap aan heeft. Dan moet Atletico er maar een concept tegenover stellen. Lukt dat niet dan hebben ze ook nergens recht op. Ik vraag me trouwens af of men in Spanje zelf zo boos is op de tactiek van Chelsea. Ik denk dat men in Nederland daar veel meer mee zit. Verdedigen is in de hele wereld de normaalste zaak van de wereld. Alleen bij ons moeten backs opkomen de achterlijn halen en zelf scoren.

Hier ben ik het ook mee eens, en waarschijnlijk heb je gelijk dat het als neutrale toeschouwer vooral vervelend is. Maar ik vond het hier overdreven om 3 redenen:
1. Chelsea heeft niet 1 kans die naam waardig gehad. Dit komt omdat Mourinho iedereen buiten Torres die over de middellijn dierf lopen, terugbrulde. Verdedigen is 1, een goeie counter ineen steken 2.
2. We spreken hier niet over Barcelona in zijn topdagen, maar Atletico Madrid. Gezien het geld dat Chelsea er tegenaan gegooid heeft de laatste 10 jaar, zou ik mij dood schamen om zo te gaan spelen bij Atletico. De vgl met Chelsea vs Ajax gaat dus niet op.
3. AL het bijkomstige. het bespelen van de scheids, het tijdwinnen, het moord en brand schreeuwen als iemand je per ongeluk even aait, etc...

Vooral vanwege punt 2 vind ik het een schande wat Mourinho gisteren op de mat toverde. Maar goed, ga mij er nu niet meer verder aan ergeren, gewoon hopen dat ze afgestrafd worden in de terugwedstrijd, liefst met een ongelukkige goal en een scheidsrechterlijke dwaling, nadat ze zelf 10 keer op de paal getrapt hebben.

Net het eerste deel gezien van de docu over de rode duivels. Best geinig moet ik zeggen.

Uiteindelijk zie ik Chelsea het liefst terug in de finale. Dat geeft hoe dan ook vuurwerk. Waarschijnlijk meer naast het veld dan erop. Mourinho-Pep is altijd leuk geweest. Of meschien nog leuker Madrid-Chelsea. De finale valt bijna altijd tegen dus daar verwacht ik niet veel van.

En zoals verwacht trekt de FIFA hun slap pikje weer terug wat betreft het transferverbod van Barcelona.

Stijn_Slayer
trebremmit schreef:
Maar goed iedereen is nogal gehersenspoeld met het idee dat alleen aanvallend voetbal goed is.

Chelsea's speelstijl vergt meer kwaliteiten dan men vaak denkt, dat is waar. Alleen zowel Atletico als Chelsea bakten er aanvallend hélemaal niets van. Ik heb ook wel een aantal hele frappante passes gezien. Dus om nou van een goede wedstrijd te spreken, nee.

Zelf vind ik overigens alleen aanvallend voetbal met een hoog tempo leuk om naar te kijken. Ik ga niet naar een stel overbetaalde onnozelen kijken die de hele tijd voor de goal hangen.

Hendrik68
3. AL het bijkomstige. het bespelen van de scheids, het tijdwinnen, het moord en brand schreeuwen als iemand je per ongeluk even aait, etc...

Ja, dat zie je in Spanje echt nooit....

herman schreef:
Ik was er na de eerste helft wel klaar mee. Chelsea
ik was er al klaar mee voor de wedstrijd begon, dit was zo voorspelbaar.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:19 uur

geplaatst: vandaag om 13:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.