Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 21 april 2014, 22:10 uur
0
geplaatst: 21 april 2014, 22:51 uur
FC Dordrecht heeft maar liefst 35 wedstrijden bovenaan gestaan in de Jupiler League maar helaas zijn de Schapekoppen op de valreep ingehaald door Willem II.
Een desastreuze hervatting van de competitie na de winterstop heeft het team de das omgedaan.
Misschien maar beter ook want het stadion is niet echt eredivisie waardig. Te klein en midden in een woonwijk. Plannen voor een nieuw te bouwen stadion zijn wederom uitgesteld.
Wat rest voor Dordt is nog de nacompetitie maar daar zijn weer eerder in gestruikeld. Hopen maar dat keeper Hahn nog iets kan betekenen voor mijn cluppie die aardig bepalend was dit seizoen voor het team. Volgend seizoen in dienst van Feijenoord.
Nacompetitie start donderdag 1 mei
*donderdag 15 mei 2014 finales play-offs promotie/degradatie
*zondag 18 mei 2014 return finales play-offs promotie/degradatie
Een desastreuze hervatting van de competitie na de winterstop heeft het team de das omgedaan.
Misschien maar beter ook want het stadion is niet echt eredivisie waardig. Te klein en midden in een woonwijk. Plannen voor een nieuw te bouwen stadion zijn wederom uitgesteld.
Wat rest voor Dordt is nog de nacompetitie maar daar zijn weer eerder in gestruikeld. Hopen maar dat keeper Hahn nog iets kan betekenen voor mijn cluppie die aardig bepalend was dit seizoen voor het team. Volgend seizoen in dienst van Feijenoord.
Nacompetitie start donderdag 1 mei
*donderdag 15 mei 2014 finales play-offs promotie/degradatie
*zondag 18 mei 2014 return finales play-offs promotie/degradatie
0
geplaatst: 21 april 2014, 23:41 uur
sheep67 schreef:
FC Dordrecht heeft maar liefst 35 wedstrijden bovenaan gestaan in de Jupiler League maar helaas zijn de Schapekoppen op de valreep ingehaald door Willem II. Een desastreuze hervatting van de competitie na de winterstop heeft het team de das omgedaan. Misschien maar beter ook want het stadion is niet echt eredivisie waardig.
FC Dordrecht heeft maar liefst 35 wedstrijden bovenaan gestaan in de Jupiler League maar helaas zijn de Schapekoppen op de valreep ingehaald door Willem II. Een desastreuze hervatting van de competitie na de winterstop heeft het team de das omgedaan. Misschien maar beter ook want het stadion is niet echt eredivisie waardig.
Lullig voor FC Dordrecht maar ik zit eerlijk gezegd niet te wachten op nog een kunstgrasveld in de Eredivisie. Willem II is een Eredivisiewaardige club. Mijn andere favoriet was Sparta maar die gaan dus ook al over op kunstgras, vreselijk. Laat die nu dus ook maar in de Jupiler League blijven, wat waarschijnlijk wel gaat lukken. Kunstgras is voor hockey, midgetgolf en luie gazonhouders maar niet voor voetbal in de Eredivisie.
0
geplaatst: 21 april 2014, 23:56 uur
Beetje wrang hoe FC Dordrecht een voorsprong van 10 punten heeft verspild en langzaam Willem II zag naderen. Maar goed....het is aan hun eigen te danken en Willem II ("Ajax" van het zuiden) is inderdaad eredivisie waardig qua naam dan. Team op zich zal geen wonderen gaan verrichten mits ze nog enkele goede aankopen doen. Zie hun niet de prestaties van voorganger FC Zwolle nadoen.
Helemaal met je eens, Joep, kunstgras hoeft voor mij ook niet en Sparta Rotterdam heeft in ieder geval ook een plekje in de nacompetitie. Laatste wedstrijd van Dordt is toevallig tegen de nummer 15 (!) van de Jupiler League en wie weet ook nog kans in de nacompetitie op deze Rijnmond-derby.
Helemaal met je eens, Joep, kunstgras hoeft voor mij ook niet en Sparta Rotterdam heeft in ieder geval ook een plekje in de nacompetitie. Laatste wedstrijd van Dordt is toevallig tegen de nummer 15 (!) van de Jupiler League en wie weet ook nog kans in de nacompetitie op deze Rijnmond-derby.
0
Hendrik68
geplaatst: 22 april 2014, 09:57 uur
Blijf het jammer en ook niet nodig vinden dat Van Nieff op het laatste moment van Dordt werd teruggehaald door Groningen. Van Nieff deed het geweldig en wilde zelf het liefst blijven. Maar goed als je de afspraak maakt dat kan het gebeuren. Ben wel blij dat Van Nieff ook voldoende wedstrijden heeft gespeeld bij Groningen, anders was het helemaal lullig geweest voor Dordt. Had het leuker gevonden als Dordt kampioen was geworden.
0
Martial
geplaatst: 22 april 2014, 10:00 uur
musician schreef:
Er moet een manier worden bedacht hoe je dit soort groepen "fans" uit de stadions kunt krijgen. Dat ze wat anders gaan doen.
Maar ik heb ook geen oplossing, behalve kaal plukken en stadion verboden.
Er moet een manier worden bedacht hoe je dit soort groepen "fans" uit de stadions kunt krijgen. Dat ze wat anders gaan doen.
Maar ik heb ook geen oplossing, behalve kaal plukken en stadion verboden.
Nee niemand heeft een oplossing Hans, we spreken er elke keer weer schande van als zoiets gebeurd, maar tot echte oplossingen schijnt het maar niet komen, het "probleem" schijnt toch moeilijker te zijn als gedacht?
Is de voetbalwet zoals in Engeland een oplossing?
Ze verzinnen altijd wel weer iets om toch een stadion binnen te komen met of zonder attributen.
0
Martial
geplaatst: 22 april 2014, 10:05 uur
sheep67 schreef:
Beetje wrang hoe FC Dordrecht een voorsprong van 10 punten heeft verspild en langzaam Willem II zag naderen. Maar goed....het is aan hun eigen te danken en Willem II
Beetje wrang hoe FC Dordrecht een voorsprong van 10 punten heeft verspild en langzaam Willem II zag naderen. Maar goed....het is aan hun eigen te danken en Willem II
Ik had het de gentlemen onder de trainers Harry v/d Ham wel gegund om te promoveren, maar moet toch ook het boetekleed zelf aantrekken, na de winterstop heeft hij wel heel veel lopen wisselen, maar goed misschien lukt het alsnog via de nacompetitie, al denk ik als ze tegen clubs als NEC of RKC loten het lastig gaat worden, deze clubs hebben toch vaak meer "baggage" in huis.
0
Martial
geplaatst: 22 april 2014, 10:08 uur
David Moyes ontslagen bij Manchester United komt niet echt als een verrassing, Van Gaal wordt genoemd als opvolger en als ik de tamtam verhalen (?) mag geloven wou Van Gaal dan Clasie meennemen naar United........
0
geplaatst: 22 april 2014, 12:18 uur
Martial schreef:
Is de voetbalwet zoals in Engeland een oplossing? Ze verzinnen altijd wel weer iets om toch een stadion binnen te komen met of zonder attributen.
Is de voetbalwet zoals in Engeland een oplossing? Ze verzinnen altijd wel weer iets om toch een stadion binnen te komen met of zonder attributen.
Schijnt dat de wetgeving en rechtspraak in Nederland te slap is om de voetbalwet echt te laten werken. In Engeland werkt het wel door keiharde maatregelen indien men zich misdraagt.
Men zal ergens moeten beginnen. De clubcard is achterhaald en de combi-regeling doet niets anders dan de echte liefhebber straffen en het zeer onaantrekkelijk te maken om uitwedstrijden van zijn cluppie te bezoeken. Ik zat enkele weken geleden buiten de combi-regeling om bij NAC-FC Utrecht en het was echt super gezellig (toeval wilde dat ik naast AD journalist Sjoerd Mossou zat). In het algemeen kan dit ook best, zolang mensen normaal doen. In ons vak bij FC Utrecht zitten regelmatig gastsupporters en veelal is het gezellig zolang men normaal doet.
Dus beginnen met het ergste tuig (elke club weet echt wel wie ze zijn en waar ze zitten) flink te monitoren en bij misdragingen een stadionverbod geven met meldingsplicht. Het lijkt monnikenwerk maar men zal echt iets moeten om het leuk te houden.
0
geplaatst: 22 april 2014, 13:44 uur
Martial schreef:
David Moyes ontslagen bij Manchester United komt niet echt als een verrassing, Van Gaal wordt genoemd als opvolger en als ik de tamtam verhalen (?) mag geloven wou Van Gaal dan Clasie meennemen naar United........
In ieder geval een opsteker voor Clasie inzake de WK-selectie...
0
zalwelnikszijn!
geplaatst: 22 april 2014, 16:38 uur
Clasie bij Man Utd
Misschien in de E-tjes of zo?
Misschien in de E-tjes of zo?
0
geplaatst: 22 april 2014, 17:28 uur
Sterker nog.
'Chelsea gaat voor Jordy Clasie'

Bizar dat grote Premier League clubs interesse hebben voor een gemankeerde middenvelder die zelfs in Nederland al ontzettend weinig scoort.
0
geplaatst: 22 april 2014, 17:39 uur
Moet een verdedigende middenvelder per se scoren dan? Het is een pre, maar zijn kwaliteit is om het spel te maken, de bal afpakken en proberen een aanval zo snel mogelijk te beginnen. Het spelinzicht en een snelle balbehandeling heeft hij (voor Eredivisie-begrippen).
Al is hij op dit moment nog lang niet goed voor een topclub - en ik denk ook niet dat hij ooit zo goed zal worden. Hij zal zijn geringe fysiek (zwak uitgedrukt) namelijk flink moeten compenseren.
Al is hij op dit moment nog lang niet goed voor een topclub - en ik denk ook niet dat hij ooit zo goed zal worden. Hij zal zijn geringe fysiek (zwak uitgedrukt) namelijk flink moeten compenseren.
0
geplaatst: 22 april 2014, 17:49 uur
Clasie is een prima type voetballer voor de Premier League.
Beter dan voor de Duitse of Spaanse competitie. Hij kan aan de bak, maar zal dat mentaal prima kunnen.
Hij zal het moeten hebben van werklust en doorgaan tot het einde. Maar hij kan op die basis zo meedraaien in Engeland.
Beter dan voor de Duitse of Spaanse competitie. Hij kan aan de bak, maar zal dat mentaal prima kunnen.
Hij zal het moeten hebben van werklust en doorgaan tot het einde. Maar hij kan op die basis zo meedraaien in Engeland.
0
geplaatst: 22 april 2014, 17:59 uur
Clasie gaat het natuurlijk nooit redden in de PL. Wat een matige voetballer is dat zeg, eredivisie is net hoog genoeg voor hem. Als het niveau al iets hoger wordt speelt ie alle ballen breed of terug, zie de wedstrijden in Oranje.
0
geplaatst: 22 april 2014, 18:21 uur
Clasie staat uiteraard wel aan de top van de Eredivisie. Al zegt dat ook iets over het niveau van onze competitie.
In de PL zal hij vast beter worden. Naast zijn lengte maak ik me ook "zorgen" over zijn zelfvertrouwen. Mentaal zit het ook niet helemaal lekker bij onze kleine generaal.
Een middenmoter in een topcompetitie. Ben bang dat dat zijn lat zal zijn.
Volgens mij beoordelen veel mensen hem op de wedstrijden tegen Ajax, waarin hij - dit jaar - on-Clasies slecht was.
Net of hij al direct de beste speler van Oranje behoort te zijn. Hij heeft tijd nodig. Op de training draait hij moeiteloos mee, als ik van Gaal moet geloven.
In de PL zal hij vast beter worden. Naast zijn lengte maak ik me ook "zorgen" over zijn zelfvertrouwen. Mentaal zit het ook niet helemaal lekker bij onze kleine generaal.
Een middenmoter in een topcompetitie. Ben bang dat dat zijn lat zal zijn.
Volgens mij beoordelen veel mensen hem op de wedstrijden tegen Ajax, waarin hij - dit jaar - on-Clasies slecht was.
Net of hij al direct de beste speler van Oranje behoort te zijn. Hij heeft tijd nodig. Op de training draait hij moeiteloos mee, als ik van Gaal moet geloven.
0
geplaatst: 22 april 2014, 18:26 uur
Jij vond Anita toch ook nooit zo geweldig? Clasie is net zo'n soort speler.
Snap echt niet wat je in hem ziet, maar dat zal wel met je clubvoorkeur hebben te maken.
Snap echt niet wat je in hem ziet, maar dat zal wel met je clubvoorkeur hebben te maken.

0
geplaatst: 22 april 2014, 18:36 uur
Als Chelsea een speler koopt betekend dat meestal dat hij niet in PL speelt, bank, tribune, Rusland, Arnhem etc.
0
zalwelnikszijn!
geplaatst: 22 april 2014, 18:37 uur
De wedstrijden tegen Ajax staan mij ook nog helder voor de geest, plus het verstoppertje spelen in het NL Elftal. Hij heeft daar toch keer op keer te weinig lef getoond, durft niet open te draaien, vooruit te voetballen. Zodra het tempo ietsjes omhoog gaat ook onnauwkeurig in de passing. Maw 0 meerwaarde. Maar met tikkies breed is er geen betere. Misschien is Ajax iets voor hem? 

0
geplaatst: 22 april 2014, 18:53 uur
trebremmit schreef:
Volgens mij ben ik vrij realistisch. Dat middenmoot PL zijn plafond zal zijn, bijvoorbeeld.
Anita speelt op dezelfde positie als Clasie en is ook klein. Dan houden de vergelijkingen wel op. Anita speelt nog meer in dienst van het elftal.
En Anita speelt ook in de middenmoot van de PL, dus waarom zou het Clasie dan niet lukken?
0
geplaatst: 22 april 2014, 20:02 uur
Sneijder is ook klein en speelde ooit de sterren van de hemel bij Inter. Izzie eindelijk in het land van duizend-en-een nacht, stopt ie met flonkeren 
Clasie doet mij vaak denken aan Pietje Bell - hij moet een beetje bende om zich heen hebben

Clasie doet mij vaak denken aan Pietje Bell - hij moet een beetje bende om zich heen hebben

0
geplaatst: 22 april 2014, 20:42 uur
Clasie moet inderdaad een leider naast hem hebben, want dat is hij niet. Naast El Ahmadi speelde hij vaak weergaloos (Eredivisie-begrippen, ik zeg het er nog maar 'ns bij).
0
geplaatst: 22 april 2014, 21:45 uur
Wat een schijtluis is die Mourinho toch... Met zijn miljoenenploeg zo een eerste helft afleveren bij Atletico... Zelden gezien. Respect voor wat hij bereikt heeft, maar de manier waarop is toch vaak niet om aan te zien.
0
geplaatst: 22 april 2014, 22:47 uur
Haha Chelsea 
Terry was echt weergaloos, jammer dat ie geblesseerd eraf moest.
Commentator was echt bar slecht en uiteraard tegen Chelsea zoals altijd.

Terry was echt weergaloos, jammer dat ie geblesseerd eraf moest.
Commentator was echt bar slecht en uiteraard tegen Chelsea zoals altijd.
0
Martial
geplaatst: 22 april 2014, 22:48 uur
Gezien zijn lengte en postuur moeten de E-tjes geen probleem opleveren

Maarre wat zal het geweest zijn zo'n week of 2 geleden dat ik dit las?
En inderdaad ook Chelsea (nooit naar toegaan zou ik zeggen) en West Ham United hebben belangstelling voor Clasie, met die geruchtenmachine zullen we de komende maanden nog wel meer te maken gaan krijgen.
Maar wat Rico zegt zijn 1e seizoen bij Feyenoord met El Ahmadi en Bakkal naast zich was Clasie op z'n best en of een speler slaagt in het buitenland weet je pas als hij daar ook daadwerkelijk speelt, maar voor de echte top lijkt Clasie toch wel te kort komen?
0
geplaatst: 22 april 2014, 22:53 uur
Als dit een indicatie voor het soort voetbal dat we deze zomer verder veel gaan zien moet ik mijn bike maar eens goed laten nazien. Voor je lol ga je niet naar dit soort voetbal kijken. Resultaatvoetbal is zo'n droevig gebeuren dat we eigenlijk en masse de doos uit zouden moeten zetten als dit het vertoonde spel is en blijft.
0
geplaatst: 22 april 2014, 22:58 uur
Ik hoor anders wel zo juist wel van het duo Mulder-Waterreus,dat een van deze 2 ploegen in de finale gaat komen. 

0
geplaatst: 22 april 2014, 23:58 uur
Rudi S schreef:
Ik nam aan dat de kijkers dat zelf ook wel wisten.
Ik nam aan dat de kijkers dat zelf ook wel wisten.
Niets is zo geruststellend als de bevestiging van wat je al wist

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.