Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 6 december 2013, 19:05 uur
Komaan Belgie
Die Russen zijn wel niet te onderschatten maar dit moet haalbaar zijn.
Die Russen zijn wel niet te onderschatten maar dit moet haalbaar zijn.
0
geplaatst: 6 december 2013, 19:06 uur
Groep G is echt epic. Ghana en VS waren voor mij, samen met Japan, dé favorieten niet uit Europa of Zuid-Amerika. Ook nog C. Ronaldo en Duitsland.
0
geplaatst: 6 december 2013, 19:29 uur
Teunnis schreef:
We moeten helaas openen tegen Spanje. Als laatste wedstrijd leek me dat prima, dan ging het om de eer (en plek 1 in de poule). Nu mogen we na Spanje geen steek laten vallen. Ik zie NL namelijk niet eens gelijk spelen tegen Spanje.
Volgens mij is het juist goed voor Nederland, want Spanje laat altijd punten liggen in de 1ste match (om dan op het einde te winnen) We moeten helaas openen tegen Spanje. Als laatste wedstrijd leek me dat prima, dan ging het om de eer (en plek 1 in de poule). Nu mogen we na Spanje geen steek laten vallen. Ik zie NL namelijk niet eens gelijk spelen tegen Spanje.

0
geplaatst: 6 december 2013, 19:31 uur
Argentinië heeft alvast een boulevard tot in de kwartfinale: heel makkelijke groep en daarna tegen de (tweede uit de) groep van Frankrijk, wat ook een makkelijke groep is.
Betreft Nederland zou ik vooral niet zo gelukkig zijn met Chili, das echt een lastige ploeg.
Betreft Nederland zou ik vooral niet zo gelukkig zijn met Chili, das echt een lastige ploeg.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 6 december 2013, 20:12 uur
Nederland moet gewoon alles op die eerste wedstrijd inzetten. Als (and that's a big 'if') Nederland van Spanje wint, zie ik Spanje nog best wel eens uitgeschakeld worden. 

0
geplaatst: 6 december 2013, 20:21 uur
Prima, om direct tegen Spanje te spelen. Een gelijkspel als eindstand betekent bij zo'n eerste wedstrijd nog niets, het kan nog alle kanten op.
Het is trouwens erg lastig, wie dan ook als gemakkelijk in een poule terzijde te schuiven. Elke wedstrijd en tegenstander is weer een belevenis op zich.
Maar ik denk dat Spanje en Nederland het zomaar eens heel rustig aan kunnen gaan doen, die eerste wedstrijd.
Het is trouwens erg lastig, wie dan ook als gemakkelijk in een poule terzijde te schuiven. Elke wedstrijd en tegenstander is weer een belevenis op zich.
Maar ik denk dat Spanje en Nederland het zomaar eens heel rustig aan kunnen gaan doen, die eerste wedstrijd.
0
geplaatst: 6 december 2013, 23:49 uur
Ik ben eerlijk van mening dat niet zo zeer Spanje het probleem is, maar juist Chili. Die ploeg doet het de laatste tijd erg goed en wonnen zelfs van de elite landen (Spanje, Engeland). Daarbij spelen ze ook nog eens op het Zuid Amerikaans continent.
Wel opzichtig hoe Argentinië en Brazilie worden geholpen met 'makkelijke' pouls. Spanje en Nederland worden zeker gestraft vanwege de onaantrekkelijke finale van 2010.
Wel opzichtig hoe Argentinië en Brazilie worden geholpen met 'makkelijke' pouls. Spanje en Nederland worden zeker gestraft vanwege de onaantrekkelijke finale van 2010.

0
geplaatst: 6 december 2013, 23:52 uur
En dan Frankrijk, dat al (niet voor de eerste keer) geholpen werd om überhaupt naar Brazilië te mogen... 

0
geplaatst: 7 december 2013, 00:28 uur
Kill_illuminati schreef:
Wel opzichtig hoe Argentinië en Brazilie worden geholpen met 'makkelijke' pouls.
Wel opzichtig hoe Argentinië en Brazilie worden geholpen met 'makkelijke' pouls.
Huh? Zo makkelijk is die van Brazilië toch niet?
0
geplaatst: 7 december 2013, 01:08 uur
Op zich een haalbare poule, maar ik vind Chili lastig in te schatten. Behoorlijke namen natuurlijk, maar ik heb het idee dat die fysiek (als in kracht, body) wel weinig te bieden hebben en vooral technische spelers daar de klok slaan.
0
geplaatst: 7 december 2013, 01:19 uur
Hij klinkt moeilijk, maar die poule is echt een eitje. Kroatië is erg matig bezig de laatste tijd. Mexico heeft een verschrikkelijke WK-kwalificatie achter de rug. Onder de nieuwe bondscoach werd dan wel Nieuw-Zeeland opgerold, mja, Nieuw-Zeeland... En dan hebben we nog Kameroen, dat is vergane glorie (59e op de FIFA-ranking). Eigenlijk geen tegenstand. De andere landen met een makkelijke loting hebben allemaal nog wel een tegenstander van enig formaat. Frankrijk (hoort bij de landen die makkelijk geloot hebben terwijl ze eigenlijk in Pot 2 hoorde
) heeft Zwitserland, België heeft Rusland en Argentinië heeft Nigeria en Bosnië. Argentinië mist dan misschien ook echte tegenstand, maar zowel Nigeria als Bosnië schat ik hoger in dan Mexico en Kroatië.
0
geplaatst: 7 december 2013, 01:23 uur
jasper1991 schreef:
Op zich een haalbare poule, maar ik vind Chili lastig in te schatten. Behoorlijke namen natuurlijk, maar ik heb het idee dat die fysiek (als in kracht, body) wel weinig te bieden hebben en vooral technische spelers daar de klok slaan.
Chili had ik al aangestipt als een van de gevaarlijkste outsiders. Ik schat ze even hoog in als Colombia.
0
geplaatst: 7 december 2013, 01:35 uur
Ik had trouwens laatst een lijstje gemaakt wie voor mij de grootste favorieten zijn op dit WK. Drie groepen; topfavorieten (maken alle vijf een hele grote kans), outsiders en dark horses. De niet genoemde landen gaan een bijrol spelen dit WK. Met dit lijstje is dus geen rekening gehouden met de loting. Uruguay zou bijvoorbeeld naar aanleiding van deze loting flink zakken, want ze hebben een enorm zware poule en als ze hem dan doorkomen staan ze in de kwartfinale tegen Spanje of Brazilië. Nu ik er zo over nadenk heeft Uruguay misschien wel het slechts geloot van iedereen. Enfin, hier dat lijstje:
Brazilië
Spanje
Duitsland
Argentinië
Uruguay
Italië
Colombia
Chili
Nederland
België
Portugal
Verenigde Staten
Engeland
Ghana
Japan
Nigeria
Frankrijk
Ecuador
Ivoorkust
Rusland
Zwitserland
Brazilië
Spanje
Duitsland
Argentinië
Uruguay
Italië
Colombia
Chili
Nederland
België
Portugal
Verenigde Staten
Engeland
Ghana
Japan
Nigeria
Frankrijk
Ecuador
Ivoorkust
Rusland
Zwitserland
0
geplaatst: 7 december 2013, 14:54 uur
Wanneer gaat Louis Ruiter bij het Ned. elftal halen? Nee, maar weer een ijzersterk optreden van deze doelman gisteren. Ben benieuwd wie hem uiteindelijk koopt aankomende zomer.
0
geplaatst: 7 december 2013, 15:38 uur
Van Gaal 
Niet te geloven inderdaad dat Blatter na 12 seconden de stilte al weer verbreekt.
Van Gaal haalt uit naar FIFA

Niet te geloven inderdaad dat Blatter na 12 seconden de stilte al weer verbreekt.
Van Gaal haalt uit naar FIFA
0
geplaatst: 7 december 2013, 15:42 uur
Wel heel typerend dat hij dan net weer een stichting noemt waar hij ambassadeur van is. Een prima stichting overigens.
0
geplaatst: 7 december 2013, 15:55 uur
Onheilspellend schreef:
Wanneer gaat Louis Ruiter bij het Ned. elftal halen? Nee, maar weer een ijzersterk optreden van deze doelman gisteren. Ben benieuwd wie hem uiteindelijk koopt aankomende zomer.
Ja Ruiter was weer top gisteren en terecht man van de wedstrijd als je bij 1-0 een (overigens slecht ingeschoten) penalty stopt. Ook een aantal andere puike reddingen. Leuk avondje weer met 3 puntjes en nu lekker 2 dagen kijken wat de concurrentie gaat doen. Volgende week komt PSV naar FC Utrecht. Ben zeer benieuwd wat dat gaat worden.
Naast Ruiter zullen we waarschijnlijk ook Toornstra kwijt gaan raken. Ongelooflijk wat die kan lopen, gisteren echt overal op het veld te vinden. Dan kan het ook nog billen knijpen worden of Ayoub behouden kan worden. Gelukkig ook weer een geweldig nieuw talent dat zich aandient, Elroy Pappot ook een geweldige wedstrijd gespeeld. Toch wel weer respect voor Jan Wouters die het langzaam na alle vertrokken spelers toch weer op de rit lijkt te krijgen.
0
geplaatst: 7 december 2013, 16:06 uur
Running On Empty schreef:
Ja Ruiter was weer top gisteren en terecht man van de wedstrijd als je bij 1-0 een (overigens slecht ingeschoten) penalty stopt. Ook een aantal andere puike reddingen. Leuk avondje weer met 3 puntjes en nu lekker 2 dagen kijken wat de concurrentie gaat doen. Volgende week komt PSV naar FC Utrecht. Ben zeer benieuwd wat dat gaat worden.
Naast Ruiter zullen we waarschijnlijk ook Toornstra kwijt gaan raken. Ongelooflijk wat die kan lopen, gisteren echt overal op het veld te vinden. Dan kan het ook nog billen knijpen worden of Ayoub behouden kan worden. Gelukkig ook weer een geweldig nieuw talent dat zich aandient, Elroy Pappot ook een geweldige wedstrijd gespeeld. Toch wel weer respect voor Jan Wouters die het langzaam na alle vertrokken spelers toch weer op de rit lijkt te krijgen.
(quote)
Ik maak mij niet meer zo'n zorgen om spelers die eventueel vertrekken. Heb inmiddels wel zoveel vertrouwen in onze jeugd dat er zich altijd weer nieuwe 'pareltjes' aandienen en anders moeten we weer slim inkopen of zoals in het geval van De Ridder iemand transfervrij binnen halen. Pappot gaat het redden, Ayoub is al een van de betere spelers en ook in de leeftijdscategorie 16-18 lopen genoeg interessante spelers.
Het is toch geweldig als je met een stuk of 6 zelf opgeleide spelers speelt en goede kans maakt op het linkerrijtje. Dan wil ik ook best een keer een seizoen twaalfde worden als de ontwikkeling van bepaalde jongens wat tegenvalt.
Als we spelers als Toornstra goed kunnen verkopen, moeten we dat gewoon doen.
0
geplaatst: 7 december 2013, 16:39 uur
Eindelijk begint PSV dan een soort van Manchester United (weer verloren, middenmoter) te worden.
We moeten dan wel winnen vanavond van Chelsea.
We moeten dan wel winnen vanavond van Chelsea.
0
geplaatst: 7 december 2013, 16:39 uur
Haha, mijn favoriete buitenlandse club Newcastle wint gewoon even uit bij Man UTD 
Van de laaste 6 wedstrijden 5 gewonnen waaronder dus Manchester uit, Tottenham uit en Chelsea thuis. Pardew manager van de maand november en Krul speler (nee dus niet alleen keeper) van de maand in de premier league!

Van de laaste 6 wedstrijden 5 gewonnen waaronder dus Manchester uit, Tottenham uit en Chelsea thuis. Pardew manager van de maand november en Krul speler (nee dus niet alleen keeper) van de maand in de premier league!
0
geplaatst: 7 december 2013, 16:44 uur
Vond de thuisoverwinning van vorige week tegen een gemiddeld WBA eigenlijk knapper dan de winst op Old Trafford tegen een abominabel en futloos Man. United.
0
geplaatst: 7 december 2013, 16:46 uur
nee, sterker nog zelfs in de basis

Meestal mag hij de laatste 20 minuten ofzo meedoen maar nu in de basis. Van Persie deed trouwens weer mee bij Man UTD. Dus dan kunnen we nu gelijk vaststellen dat Anita beter is dan Robin

0
geplaatst: 7 december 2013, 16:47 uur
Onheilspellend schreef:
Vond de thuisoverwinning van vorige week tegen een gemiddeld WBA eigenlijk knapper dan de winst op Old Trafford tegen een abominabel en futloos Man. United.
Nou ja thuis tegen WBA winnen ze wel vaker, uit tegen Man UTD was al sinds 1972 niet meer voorgekomen dus in dat perspectief

0
geplaatst: 7 december 2013, 16:48 uur
Kun je nagaan hoe slecht Man U is, Wel apart trouwens dat ze zo makkelijk van Leverkusen wonnen, die staan gewoon tweede in Duitsland.
0
geplaatst: 7 december 2013, 16:49 uur
vigil schreef:
Nou ja thuis tegen WBA winnen ze wel vaker, uit tegen Man UTD was al sinds 1972 niet meer voorgekomen dus in dat perspectief
(quote)
Oh dat zeker, maar ik wilde nog maar eens aangeven hoe afgrijselijk slecht dit Man. United was.
0
geplaatst: 7 december 2013, 16:54 uur
0
geplaatst: 7 december 2013, 17:10 uur
Onheilspellend schreef:
Oh dat zeker, maar ik wilde nog maar eens aangeven hoe afgrijselijk slecht dit Man. United was.
(quote)
Dat kan toch niet lang goed meer gaan met deze trainer of zouden ze bakken met geld gaan uitgeven in de winter?
edit: Tering wat een goal trouwens zeg

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.