Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 6 mei 2014, 12:25 uur
Tja, het gaat om een gemiddelde , aanvallers zullen vaker pieken (en dalen), zoals gisteren ook bij VI werd opgemerkt, zij vonden Tadic ook de beste.
0
geplaatst: 6 mei 2014, 12:56 uur
Marjet schreef:
Selectie: Keepers: Cillessen - Stekelenburg - Krul.
Selectie: Keepers: Cillessen - Stekelenburg - Krul.
Tja als Ajax fan zou je er ook nog van kunnen maken: Cillessen - Stekelenburg - Vermeer
Zal ik dan ook mijn gekleurde input geven: Ruiter - Vorm - Verhoeven

Bizar natuurlijk. Ik kan mij niet voorstellen dat Van Gaal de reserve keeper van het gedegradeerde Fulham zal selecteren. In de wedstrijden die Stekelenburg mocht spelen heeft hij het absoluut niet waargemaakt, net zo min als dat Vermeer het afgelopen zondag waarmaakte tegen NEC en echt fout op fout stapelde. Dat moet Louis ook hebben gezien. En je hebt 2 keepers die het wekelijks prima doen in de Premier League, een van de zwaarste competities.
Meest reëel dus: Krul - Vorm - Cillessen.
Uiteraard kan Louis kiezen voor Vermeer en dat zal dan wel ten koste van Vorm of Krul gaan maar ik zou het een bizarre keuze vinden want Vermeer heeft nauwelijks gespeeld de laatste maanden.
0
geplaatst: 6 mei 2014, 13:08 uur
Immers en 2 Cambuur spelers (stel je voor dat die winnen).
Ja, stel je voor dat Immers wint

Beste speler is wat mij betreft inderdaad Tadic.
0
geplaatst: 6 mei 2014, 13:16 uur
Nicolage Rico schreef:
En de passes over vaak 50 meter die hij iedere week moeiteloos geeft.
Maar dat is wel in de Eredivisie.
En de passes over vaak 50 meter die hij iedere week moeiteloos geeft.
Maar dat is wel in de Eredivisie. Die 50 mtr blijft 50 mtr ook in Spanje of Engeland

0
geplaatst: 6 mei 2014, 13:21 uur
Running On Empty schreef:
Zal ik dan ook mijn gekleurde input geven: Ruiter.
Hopelijk heeft Vang Gaal dan afgelopen zaterdag ook niet naar Utrecht gekeken Zal ik dan ook mijn gekleurde input geven: Ruiter.

0
geplaatst: 6 mei 2014, 13:23 uur
Ynoskire schreef:
(quote)

Pellè is dit seizoen op enige afstand de beste. Maar die heeft te weinig wedstrijden gespeeld om mee te dingen.
0
geplaatst: 6 mei 2014, 13:24 uur
Daar anticiperen de verdedigers beter, waardoor de passes niet aankomen.

Bedoel uiteraard dat hij daar verre van foutloos zal zijn, maar dat hoef ik er niet bij te zeggen. Dus doe ik dat ook niet.
0
geplaatst: 6 mei 2014, 13:25 uur
Natuurlijk zal Van Gaal niet kiezen voor Stekelenburg en Heitinga. Ik denk echter dat - bij vertrouwen - deze jongens absoluut goed genoeg zijn. Evenzo Narsingh, weliswaar niet vaak basisspeler bij PSV, maar heeft de kwaliteiten om voor Oranje te spelen.
Ik ben niet van 'een speler moet zoveel wedstrijden spelen om mee te kunnen'. Als de basiskwaliteiten goed zijn, dan is dat het meest relevant.
Gewoon laten meedoen in de oefeninterlands (wedstrijdritme) en vertrouwen aanboren.
Na Cillissen is Stekelenburg in principe de beste keeper. Narsingh is achter Robben de beste vleugelaanvaller. Aan Dost heb je veel als je met hoge ballen alles op alles moet spelen. Kuyt loopt dan alleen maar in de weg en voegt niets toe aan het elftal.
Het schijnt dat hij in de kleedkamer belangrijk is. Wat dat ook moge betekenen. Kunnen ze net zo goed een mental coach laten meereizen.
Ik ben niet van 'een speler moet zoveel wedstrijden spelen om mee te kunnen'. Als de basiskwaliteiten goed zijn, dan is dat het meest relevant.
Gewoon laten meedoen in de oefeninterlands (wedstrijdritme) en vertrouwen aanboren.
Na Cillissen is Stekelenburg in principe de beste keeper. Narsingh is achter Robben de beste vleugelaanvaller. Aan Dost heb je veel als je met hoge ballen alles op alles moet spelen. Kuyt loopt dan alleen maar in de weg en voegt niets toe aan het elftal.
Het schijnt dat hij in de kleedkamer belangrijk is. Wat dat ook moge betekenen. Kunnen ze net zo goed een mental coach laten meereizen.
0
Martial
geplaatst: 6 mei 2014, 13:33 uur
Die Immers heeft maar mooi de Zilveren Schoen gewonnen bij die Amsterdamse krant, toch leuk voor die jongen al zeg ik het zelf en nu aast Immers op een transfer naar het buitenland

En over Tadic, natuurlijk is die goed maar wat ik wel vind dat hij het in "grote" wedstrijden toch vaak niet laat zien of onzichtbaar is.
En die eerdere discussie dat Feyenoord Pelle is, is natuurlijk een tikkie overdreven daar had je misschien vorig seizoen mee aan kunnen komen, maar dit seizoen niet van de 76 doelpunten die Feyenoord maakte waren er "slechts" 23 van Pelle die trouwens zijn mooiste doelpunt maakte thuis tegen Ajax.
0
geplaatst: 6 mei 2014, 13:35 uur
Kuyt in sambaland Brazilië lijkt me dé oplossing om de tegenstander in verwarring te brengen. Stuur je Dirk vooraf het veld om al driekusmannend de opwarming te doen; geheid dat iedereen van zijn apropos is.
Wanneer je Louis dan ook nog vraagt af en toe zijn broek te laten zakken, wint Oranje iig de prijs voor het leukste ensemble.
En Immers doet me altijd denken aan die voetbalstrip "Rob van de Rovers" - heel knullig getekend, en een slecht verhaal, alleen liep het altijd goed af. UK voor Immers dan maar?
Wanneer je Louis dan ook nog vraagt af en toe zijn broek te laten zakken, wint Oranje iig de prijs voor het leukste ensemble.
En Immers doet me altijd denken aan die voetbalstrip "Rob van de Rovers" - heel knullig getekend, en een slecht verhaal, alleen liep het altijd goed af. UK voor Immers dan maar?
0
geplaatst: 6 mei 2014, 14:01 uur
trebremmit schreef:
Ook al had Pelle alles gespeeld was Tadic nog de beste geweest.
Ook al had Pelle alles gespeeld was Tadic nog de beste geweest.
Nou nee. Niet echt.
0
geplaatst: 6 mei 2014, 14:04 uur
Mjuman schreef:
Kuyt in sambaland Brazilië lijkt me dé oplossing om de tegenstander in verwarring te brengen. Stuur je Dirk vooraf het veld om al driekusmannend de opwarming te doen; geheid dat iedereen van zijn apropos is.
Nou, dat busongeluk in "Rob van de Rovers" liep niet echt goed af.
Immers is ook wel te vergelijken met een busongeluk. Niet fijn om te zien, maar toch blijf je er naar kijken.
Kuytje mag voor de wedstrijd hooghouden op Life is life. Denk dat-ie over z'n losse veters struikelt.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 6 mei 2014, 14:45 uur
Running On Empty schreef:
Bizar natuurlijk. Ik kan mij niet voorstellen dat Van Gaal de reserve keeper van het gedegradeerde Fulham zal selecteren. In de wedstrijden die Stekelenburg mocht spelen heeft hij het absoluut niet waargemaakt.
Bizar natuurlijk. Ik kan mij niet voorstellen dat Van Gaal de reserve keeper van het gedegradeerde Fulham zal selecteren. In de wedstrijden die Stekelenburg mocht spelen heeft hij het absoluut niet waargemaakt.
Zo bizar vind ik dat niet. Er zijn ook wel argumenten te bedenken waarom Stekelenburg wel mee moet: op de vorige twee toernooien was hij misschien wel dé sterspeler, hij heeft veel ervaring (ook negatieve ervaringen kunnen 'in de kleedkamer' nuttig zijn), is vast gedreven na zo'n slechte periode en heeft veel meer natuurlijk talent dan de andere opties. In de Eredivisie was Stekelenburg destijds tien keer beter dan de rest nu is.
Ik zou het eerder bizar vinden als hij niet op zijn minst een paar keer geselecteerd wordt om hem te testen.
0
geplaatst: 6 mei 2014, 14:58 uur
Nee dat hoop ik dan ook, lekkere blunder. Aan de andere kant, als er scouts hebben gezeten en die blunder kan er toe bijdragen dat Ruiter nog een jaartje in Utrecht blijft heb ik er vrede mee

0
geplaatst: 6 mei 2014, 14:59 uur
Stijn_Slayer schreef:
Zo bizar vind ik dat niet. Er zijn ook wel argumenten te bedenken waarom Stekelenburg wel mee moet: op de vorige twee toernooien was hij misschien wel dé sterspeler, hij heeft veel ervaring (ook negatieve ervaringen kunnen 'in de kleedkamer' nuttig zijn).
Zo bizar vind ik dat niet. Er zijn ook wel argumenten te bedenken waarom Stekelenburg wel mee moet: op de vorige twee toernooien was hij misschien wel dé sterspeler, hij heeft veel ervaring (ook negatieve ervaringen kunnen 'in de kleedkamer' nuttig zijn).
Keepers zijjn loners dus daar heb je sowieso niets aan in een kleedkamer

0
geplaatst: 6 mei 2014, 15:00 uur
Stijn_Slayer schreef:
Ik zou het eerder bizar vinden als hij niet op zijn minst een paar keer geselecteerd wordt om hem te testen.
Misschien Henk Timmer voor de zekerheid ook oproepen dan maar

0
geplaatst: 6 mei 2014, 15:02 uur
Op het laatste EK was Stekelenburg echt niet zo goed. Maar als ik zou moeten kiezen tussen Vermeer en Stekelenburg zou ik blind voor de Steek kiezen. Wat Vermeer in die voorselectie doet is mij een raadsel.
0
geplaatst: 6 mei 2014, 15:26 uur
iggy schreef:
Op het laatste EK was Stekelenburg echt niet zo goed. Maar als ik zou moeten kiezen tussen Vermeer en Stekelenburg zou ik blind voor de Steek kiezen. Wat Vermeer in die voorselectie doet is mij een raadsel.
Ja daar ben ik het nou wel weer mee eens. Ik zal de bondscoach even een DVDtje sturen van FC Utrecht-Ajax 6 November 2011 en van WillemII-Ajax uit datzelfde seizoen. Hilarische acties van Vermeer die werkelijk niets heeft bijgeleerd de afgelopen jaren.

0
geplaatst: 6 mei 2014, 15:33 uur
Stekelenburg
. Die man heeft de afgelopen drie jaar helemaal niks laten zien. Volgens mij is hij de laatste paar weken niet eens meer basisspeler bij Fulham. Zeg toch genoeg lijkt me. Je kan niet de rest van je carrière blijven teren op een paar goede jaren in de eredivisie en één sterk WK. Vermeer is zijn basisplaats ook al een tijdje kwijt bij Ajax (meer dan terecht), dus die zou ook niet eens in de buurt van een selectie mogen komen. De enige keepers die het op dit moment nog een beetje verdienen zijn Vorm, Krul en Cillessen. Zoet en Ruiter zijn ook goede keepers, maar Cillessen doet het de laatste tijd gewoon erg goed en Vorm en Krul hebben in ieder geval een stuk meer internationale ervaring. Uiteraard is dat zeker niet het enige dat telt, maar bij twijfel (Ik heb niet het idee dat Zoet en Ruiter echt een stuk beter zijn dan Krul of Vorm), telt dat toch zeker wel mee.
. Die man heeft de afgelopen drie jaar helemaal niks laten zien. Volgens mij is hij de laatste paar weken niet eens meer basisspeler bij Fulham. Zeg toch genoeg lijkt me. Je kan niet de rest van je carrière blijven teren op een paar goede jaren in de eredivisie en één sterk WK. Vermeer is zijn basisplaats ook al een tijdje kwijt bij Ajax (meer dan terecht), dus die zou ook niet eens in de buurt van een selectie mogen komen. De enige keepers die het op dit moment nog een beetje verdienen zijn Vorm, Krul en Cillessen. Zoet en Ruiter zijn ook goede keepers, maar Cillessen doet het de laatste tijd gewoon erg goed en Vorm en Krul hebben in ieder geval een stuk meer internationale ervaring. Uiteraard is dat zeker niet het enige dat telt, maar bij twijfel (Ik heb niet het idee dat Zoet en Ruiter echt een stuk beter zijn dan Krul of Vorm), telt dat toch zeker wel mee.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 6 mei 2014, 16:44 uur
Niemand was op het afgelopen EK goed. Alleen Stekelenburg en Sneijder haalden een zesje. Ik geloof niet zo dat Van Gaal de moeite heeft genomen Stekelenburg van dichtbij te bekijken. Gezien de erbarmelijke situatie achterin ben je als trainer extra verplicht om alle opties goed te beoordelen.
Ik zeg nergens dat Stekelenburg goed speelt of een basisplaats moet krijgen. In potentie torent hij echter heel hoog boven de rest uit. Hij was echt wel van een ander kaliber dan Henk Timmer.
Ik zeg nergens dat Stekelenburg goed speelt of een basisplaats moet krijgen. In potentie torent hij echter heel hoog boven de rest uit. Hij was echt wel van een ander kaliber dan Henk Timmer.
0
geplaatst: 6 mei 2014, 16:53 uur
Ach Stekelenburg gaat ook helemaal niet mee naar dat WK. Van Gaal zou nog eerder Vermeer meenemen vrees ik. Ik vraag me alleen af wat Van Gaal nu in vermeer ziet. Het is te hopen dat wie er ook in het doel staat dat die keep hetzelfde flikt als de Steek 4 jaar geleden. Want vooraf had toen ook niemand gerekend op Stekelenburg. Hij piekte op het juiste moment. Daarna heeft hij die vorm ook nog maar zelden vertoont. En naar Italie gaan blijkt zo'n beetje een grave yard voor Nederlandse keepers te zijn.
0
Martial
geplaatst: 6 mei 2014, 17:31 uur
De 3 meest "logische" keepers die mee moeten naar het WK zijn toch wel Cillessen, Vorm en Krul denk ik.
0
geplaatst: 6 mei 2014, 17:33 uur
Behalve voor een zombie/ijskonijn als Van der Sar
Als Louis kiest voor zijn eigen criteria neemt ie Vermeer mee; als ie gaat voor routine neemt ie Stekelenburg; kan me niet voorstellen dat ie 2 keepers van Ajax meeneemt, dus in geval 1 zou Cilessen afvallen.
Als Louis kiest voor zijn eigen criteria neemt ie Vermeer mee; als ie gaat voor routine neemt ie Stekelenburg; kan me niet voorstellen dat ie 2 keepers van Ajax meeneemt, dus in geval 1 zou Cilessen afvallen.
0
geplaatst: 6 mei 2014, 17:42 uur
trebremmit schreef:
Beste speler van de eredivisie vind ik Tadic en op twee Pelle. Hoe ze bij Blind komen is mij een raadsel.
Beste speler van de eredivisie vind ik Tadic en op twee Pelle. Hoe ze bij Blind komen is mij een raadsel.
Dat lijkt mij ook. Tadic is veruit de beste, dan komt Pelle en dan een kilometer verder op de rest.
Ik snap wel dat Van Gaal gecharmeerd is van het type keeper Vermeer, maar Vermeer is gewoon niet zeker genoeg. Krul, Vorm en Cilessen zou logisch zijn. Zoet kan ook, maar heeft minder ervaring en het niet zo goed gedaan als Cilessen. Ruiter heeft alleen maar heel vaak de bal uit het net gehaald tegen Luxemburgers, ergens een jaar geleden, dus dat lijkt me al helemaal geen optie.
0
geplaatst: 6 mei 2014, 17:53 uur
Stijn_Slayer schreef:
Niemand was op het afgelopen EK goed. Alleen Stekelenburg en Sneijder haalden een zesje.
Niemand was op het afgelopen EK goed. Alleen Stekelenburg en Sneijder haalden een zesje.
Stekelenburg was waardeloos op het E.K. De onzekerheid spatte er ook vanaf. In 2010 was hij goed, al wordt dat ook een beetje overdreven. Iedereen herinnert zich vooral die geweldige redding op het schot van Kaka. Verder heeft hij gek genoeg niet héél veel te doen gehad. En daarbij nog een blunder op het afstandsschot van Forlan.
Had ik met jou toen de discussie dat hij net zo goed zou worden als v/d Sar?
Ik zeg nergens dat Stekelenburg goed speelt of een basisplaats moet krijgen. In potentie torent hij echter heel hoog boven de rest uit.
Ik denk dat Krul hem zelfs al voorbij is.
Wel duizend x beter dan Vermeer, uiteraard.
0
geplaatst: 6 mei 2014, 17:59 uur
herman schreef:
Dat lijkt mij ook. Tadic is veruit de beste, dan komt Pelle en dan een kilometer verder op de rest.
Tadic is in potentie de beste voetballer, maar dit seizoen was Pellè beter. Die kerel is niet van de bal te krijgen én een erg intelligente voetballer.
Pellè wordt naar mijn inziens nog erg onderschat.
0
geplaatst: 6 mei 2014, 18:07 uur
Nou ik denk dat jij Tadic onderschat, veruit de meeste assists dit seizoen en technisch beter dan Pelle. Als Ajax slim is kopen ze Tadic, dan worden ze makkelijk kampioen met Zivkovic als topscorer. 
Al met al is het natuurlijk maar eredivisie, vraag me af hoe beide het in het buitenland doen, waarschijnlijk niet best.

Al met al is het natuurlijk maar eredivisie, vraag me af hoe beide het in het buitenland doen, waarschijnlijk niet best.
0
Martial
geplaatst: 6 mei 2014, 18:08 uur
En toch vind ik dat hij het in grote wedstrijden te weinig laat zien, toen Feyenoord uit speelde bij Twente kon hij nauwelijks potten breken ook dankzij het goede optreden van Kongolo.
Ja en wie de beste is?
Welke criteria wordt er dan gehanteerd?
0
geplaatst: 6 mei 2014, 18:15 uur
trebremmit schreef:
Nou ik denk dat jij Tadic onderschat, veruit de meeste assists dit seizoen en technisch beter dan Pelle. Als Ajax slim is kopen ze Tadic, dan worden ze makkelijk kampioen met Zivkovic als topscorer.

Als ik Ajax was, zou ik Pellè kopen.

Ik onderschat Tadic niet. Vind hem een geweldige voetballer. Dit seizoen stelde hij me iets teleur. Als je al zijn benutte penalty's eraf haalt, heeft hij ook te weinig gescoord - met zijn talent.
Tadic is vooral dynamischer. Pellè heeft een geweldige techniek.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.