MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
iggy schreef:
(quote)

Toch niet door een stadionverbod hoop ik?

Het lijkt mij niet dat er vrouwen met een stadionverbod zijn, Iggy Nee, helaas moet ik Ajax via mijn TV/computer bekijken. Voor zover het dit seizoen aan te gluren was

vigil schreef:
Daley Blind (Ajax), Ja
Jean-Paul Boëtius (Feyenoord), Moeilijk, ik denk net niet
Luc Castaignos (FC Twente), Neen
Jasper Cillessen (Ajax), Ja
Jordy Clasie (Feyenoord) Ja,
Memphis Depay (PSV), Ja
Daryl Janmaat (Feyenoord), Ja
Davy Klaassen (Ajax), Neen (net niet, laatste afvaller ofzo)
Terence Kongolo (Feyenoord), Ja
Jürgen Locadia (PSV), Neen
Bruno Martins Indi (Feyenoord), Ja
Luciano Narsingh (PSV), Neen
Quincy Promes (FC Twente), Neen
Karim Rekik (PSV), Neen
Tonny Trindade de Vilhena (Feyenoord), Ja
Joël Veltman (Ajax) Ja
Kenneth Vermeer (Ajax), Neen
Stefan de Vrij (Feyenoord), Ja
Georginio Wijnaldum (PSV) Neen
Jeroen Zoet (PSV). Neen

Sluit mij hier bij aan. Ik zou Boëtius waarschijnlijk toch wel meenemen als verrassingselement. Voor een mooi, onverwacht moment van een onvermoede speler.

Na de OL krijgen we hier te maken met de zgn OFL - niet een subspecies van de OL, maar een acroniem met een geheel eigen inhoud: Objectieve Feyenoord Lijst. Zelden zo'n neutrale afwaardering van sommige spelers gezien. Kuipisme zullen we het maar noemen

Ter info van alle Feyenoord-supporters: de WK wordt niet gehouden in Plopsaland, dus kaboutertje Clasie mag gevoegelijk thuis blijven of kruimels gaan strooien van Schiphol naar de Kuip, kunnen de andere jonges nog veilig de weg naar de Kuip terugvinden.

Benieuwd naar het commentaar van Johan en kompanen.

Ik heb niet ingevuld wat ik wil maar wat ik denk dat Van Gaal gaat doen, bovendien zitten De Vrij. BMI, Janmaat en Clasie altijd bij de selectie dus dat zal nu in een grotere groep vast ook wel zo zijn.

Maar wat jij dan, of vind je een voorspelling doen een beetje eng?

Nee, al weet ik niet de status van bijv een aantal spelers in UK: Erik Pieters, Leroy Fer, John Heitinga (al lijkt die afgeschreven), Virgil van Dijk en de keepers.

Van Gaal is niet altijd te volgen en soms komt ie op laatste momenten toch tot verrassende wendingen. Kan me niet voorstellen dat ie met een centrum De Vrij/Veltman wil gaan spelen. Denk ook dat Sneijder toch terugkomt, dat ie aan Vd Vaart meer heeft dan aan Clasie, dat Fer zeker nog een optie is.

Waarom zou ie Castaignos of Locadia overwegen als ie over Huntelaar beschikt; of zou ie 'em knijpen over RVP? Depay gaat zeker mee en dan verder óf Boëtius óf Narsingh (niet beide).
Van Gaal heeft al eerder laten zien toch terug te willen vallen op routine. Verwacht wel dat Vermeer meegaat als 3e keeper (en niet Zoet).

Denk ook dat ie meer kracht wil hebben op het middenveld.

Ze moeten natuurlijk ook trainen en dan hebben ze ook spitsen nodig, zolang Van Persie, Lens, Kuyt en Huntelaar nog niet beschikbaar zijn heeft hij voor op de training voor Castaignos gekozen. Het lijkt mij erg sterk dat hij echt zal overwegen om hem mee te gaan nemen.

Nicolage Rico schreef:
Waarom Klaassen wel eigenlijk?

Wat herman zegt. Uiteraard wel voor de bank.Ik vind het een van de beste spelers van AJax.
Blind vind ik helemaal niks, veel te traag. Middenveld wordt wel moeilijk trouwens, Sneijder, Fer of De Guzman en De Jong. Achterin Emanuelson of Pieters, Vlaar, Van Dijk, Janmaat of Van der Wiel.
Voorin Lens, Van Persie, Robben. Mocht Robben geblesseerd raken speelt Van Persie op die plek en Huntelaar in de spits. Krul als keeper.

Liverpool van 0-3 voor naar 3-3.

Titelrace in Engeland is gespeeld. City met nog 2 thuiswedstrijden gaat dit niet meer weggeven..

trebremmit schreef:
(quote)

Wat herman zegt. Uiteraard wel voor de bank.Ik vind het een van de beste spelers van AJax.
Blind vind ik helemaal niks, veel te traag. Middenveld wordt wel moeilijk trouwens, Sneijder, Fer of De Guzman en De Jong. Achterin Emanuelson of Pieters, Vlaar, Van Dijk, Janmaat of Van der Wiel.
Voorin Lens, Van Persie, Robben. Mocht Robben geblesseerd raken speelt Van Persie op die plek en Huntelaar in de spits. Krul als keeper.

Het is al vaker gezegd, maar het is eigenlijk te triest voor woorden dat spelers als Klaassen - terwijl hij pas een driekwart seizoen op het hoogste niveau van Nederland speelt én na de winterstop ook nog matig - uit mag komen voor Oranje.

Sneijder en V/d vaart voor 10. Dat is toch genoeg? Het liefst zie ik trouwens Van Persie op die plek.

Van der Vaart die zou ik niet meer meenemen in de staat waar hij nu in verkeerd. Kan nog veranderen maar die is toch alleen maar geblesseerd en kan vaak maar een helft mee. Zijn tijd is geweest.

Toch nog altijd beter dan Klaassen op dit moment. Oog voor de toekomst is altijd goed, maar dit lijkt me nog wast te vroeg. De tijd van Klaassen komt - als het goed is - nog wel.

Op dit moment is Van der Vaart echt knap waardeloos hoor, speelt bijna nooit meer omdat ie telkens geblesseerd is en kan nog geen wedstrijd uitspelen door zijn matige conditie.

1. CIllissen
2. Janmaat / Verhaegh 3. Van Dijk / Vlaar / Brouwers 4. Douglas / Vlaar 5. Kongolo/Emanuelson

6. Nigel De Jong/ De Guzman 8. Fer / Blind

7. Robben 10. Van Persie 11. Sneijder

9. Huntelaar

Dit is mijn opstelling

trebremmit schreef:
Op dit moment is Van der Vaart echt knap waardeloos hoor, speelt bijna nooit meer omdat ie telkens geblesseerd is en kan nog geen wedstrijd uitspelen door zijn matige conditie.

Nee dat is echt over. Hij kan ook niks goed meer doen in Hamburg (hij doet overigens nog maar weinig goeds in Hamburg...)

chevy93 schreef:
Liverpool van 0-3 voor naar 3-3.

Bizar! Er is een verschil van 9 doelpunten tussen beide, na 55 minuten 0-3, nog een paar er bij en het is gewoon weer mogelijk, maar ja...

Ook mee naar het WK: Stekelenburg, Krul, Van der Wiel, Heitinga, Depay, Narsingh, Dost (pinchhitter)

Absoluut niet mee: De Vrij, Martins Indi, Locadia, Castaignos, Vermeer, Vorm, Clasie, Rekik, Bruma, Vilhena

Van Gaal heeft niet naar Ajax - NEC gekeken?

Selectie:

Keepers:

Cillissen - Stekelenburg - Krul

Verdedigers:

Janmaat - Van der Wiel - Kongolo - Vlaar - Heitinga - Verhaegh - Douglas - Van Dijk (Brouwers)

Middenvelders:

Sneijder - Fer - Emanuelson - De Guzman - Blind - Nigel De Jong

Aanvallers:

Robben - Van Persie - Huntelaar - Dost - Depay - Narsingh

Emanuelson kan je zowel (links) in de verdediging als op het middenveld neerzetten. Wanneer de andere ploeg dominant is (bijvoorbeeld tegen Spanje), dan eerder links op het middenveld en niet in de verdediging.
Dan zou ik kiezen voor Kongolo als linksback. Dit kan wel uitkomst bieden wanneer Oranje de bovenliggende partij is.

Martial
Zal ook is een "gokje" wagen wie wel en wie niet.

Zeer waarschijnlijk mee (al weet je het bij Van Gaal maar nooit)
Janmaat - Blind - De Vrij - Cillissen - Depay - Veltman - Clasie - Kongolo - Indi

Twijfelachtig :
Vilhena - Klaassen -Boëtius - Vermeer

Zeer waarschijnlijk niet mee :
Castaignos - Locadia - Wijnaldum - Narsingh (allebei te weinig gespeeld denk ik) Rekik - Zoet - Promes

Marjet, Heitinga echt gaat niet mee hoor, heeft een dramatisch seizoen achter de rug (eigenlijk die 2 seizoenen er voor ook) en komt de laatste tijd ook niet meer in de plannen van Van Gaal voor, daar kan je gerust De Vrij voor invullen die er wel goed op staat bij Van Gaal. Kuyt zal ook vast wel meegaan, hij is toch ook iets van 6de reserve aanvoerder? Dost kan dan weer geschrapt worden

Castaignos, Locadia, en een Promes zullen waarschijnlijk alleen erbij zijn om ook wat aanvallers te hebben.
Van de teams die niet meer in competitie zijn is dat nou ook weer niet zo vreemd.

Martial
Nicolage Rico schreef:

Ik ben het uiteraard wel eens dat hij niet goed genoeg is voor Feyenoord (wat ik al aanhaalde). Maar ik zou niet weten welke spits Feyenoord dan op de bank moet zetten. Havenaar? En dan een echte spits voor de basis halen?

Is lastig om nu te beantwoorden, wil ik toch eerst weten of Pelle blijft al is een Falcao natuurlijk altijd welkom

Everton wilde ook niet verder met Heitinga, en met Fulham is ie gedegradeerd. Ben benieuwd of ie volgend jaar nog een club heeft. Dan nog liever een De Vrij inderdaad.

De Vrij speelt dit seizoen - zeker sinds de winterstop - erg sterk, bijna foutloos. En de passes over vaak 50 meter die hij iedere week moeiteloos geeft. Maar dat is wel in de Eredivisie.

Overigens met al die voetballer vh jaar verkiezingen in kranten en tijdschrift(en).
Die van de Telegraaf (+KNVB en de VVCS) ligt er wel meters dik bovenop.
Blind staat gelijk met enkele andere spelers, Ajax speelt in de laatste wedstrijd zeer matig en verdediger Blind is ook niet bepaald stabiel te noemen, krijgt echter een 7, wat behoorlijk hoog is.
Blind wint daaddoor dus voor Immers en 2 Cambuur spelers (stel je voor dat die winnen).
Nu heeft Blind wel een constant seizoen, maar als je het op de laatste dag niet red, win je niet.
Blind is trouwens geen Ajax speler vh jaar.

Martial schreef:
Zal ook is een "gokje" wagen wie wel en wie niet.

Zeer waarschijnlijk mee (al weet je het bij Van Gaal maar nooit)
Janmaat - Blind - De Vrij - Cillissen - Depay - Veltman - Clasie - Kongolo - Indi

Twijfelachtig :
Vilhena - Klaassen -Boëtius - Vermeer

Zeer waarschijnlijk niet mee :
Castaignos - Locadia - Wijnaldum - Narsingh (allebei te weinig gespeeld denk ik) Rekik - Zoet - Promes

Zo zou mijn rijtje ook zijn. Alleen Kongolo lijkt me nog niet zeker. Voor Oranje hoop ik het wel, voor Feyenoord niet.

Martial
Nicolage Rico schreef:
De Vrij speelt dit seizoen - zeker sinds de winterstop - erg sterk, bijna foutloos. En de passes over vaak 50 meter die hij iedere week moeiteloos geeft. Maar dat is wel in de Eredivisie.

Helemaal mee eens, geweldig die passes inderdaad en die de Vrij heeft zich knap teruggevochten na tegenslagen zoals het ontnemen van de aanvoerdersband en dat heeft z'n zelfvertrouwen niet goed gedaan destijds.

Nicolage Rico schreef:
Toch nog altijd beter dan Klaassen op dit moment. Oog voor de toekomst is altijd goed, maar dit lijkt me nog wast te vroeg. De tijd van Klaassen komt - als het goed is - nog wel.

Je hebt de Bundesliga blijkbaar niet meer gevolgd, Van der Vaart is echt over en sluiten. Vind het jammer, want ben wel fan van hem als voetballer, maar de laatste tijd heeft hij door zijn fitheid vrijwel niet meer kunnen spelen.

Heb de verhalen wel gehoord. Je zou toch zeggen dat je fit wordt als je een nieuwe vriendin hebt.

Klaassen vind ik op dit moment niet goed genoeg. Dan maar De Guzman.

Rudi S schreef:
Overigens met al die voetballer vh jaar verkiezingen in kranten en tijdschrift(en).
Die van de Telegraaf (+KNVB en de VVCS) ligt er wel meters dik bovenop.
Blind staat gelijk met enkele andere spelers, Ajax speelt in de laatste wedstrijd zeer matig en verdediger Blind is ook niet bepaald stabiel te noemen, krijgt echter een 7, wat behoorlijk hoog is.
Blind wint daaddoor dus voor Immers en 2 Cambuur spelers (stel je voor dat die winnen).
Nu heeft Blind wel een constant seizoen, maar als je het op de laatste dag niet red, win je niet.
Blind is trouwens geen Ajax speler vh jaar.

Beste speler van de eredivisie vind ik Tadic en op twee Pelle. Hoe ze bij Blind komen is mij een raadsel.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:50 uur

geplaatst: vandaag om 04:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.