MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Stijn_Slayer
@ NR: weet ik niet meer. Denk het niet, maar als je echt wilt, is het nog wel terug te vinden.

Al vind ik achteraf wel dat Stekelenburg in 2010 één van de beste Europese keepers was. Zijn laatste twee jaar bij Ajax keepte hij ook érg goed.

Stijn_Slayer schreef:

Al vind ik achteraf wel dat Stekelenburg in 2010 één van de beste Europese keepers was. Zijn laatste twee jaar bij Ajax keepte hij ook érg goed.

Wat is één van de beste? Top 10-15 wellicht.

Martial
Kostas Lamprou

Stijn_Slayer
Nicolage Rico schreef:
(quote)

Wat is één van de beste? Top 10-15 wellicht.

Casillas, Cech, Buffon en wellicht Neuer waren toen beter, maar verder? Ben wel benieuwd hoe het nu precies zat met die vermeende interesse van Man Utd en Bayern. Dat is volgens mij altijd een beetje vaag gebleven.

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Als ik Ajax was, zou ik Pellè kopen.

Ik onderschat Tadic niet. Vind hem een geweldige voetballer. Dit seizoen stelde hij me iets teleur. Als je al zijn benutte penalty's eraf haalt, heeft hij ook te weinig gescoord - met zijn talent.

Tadic is vooral dynamischer. Pellè heeft een geweldige techniek.

De statistieken zeggen natuurlijk niet altijd wat, maar Tadic wist 132 kansen te creëren tegenover 57 voor Pelle, Tadic had 14 assists, tegenover volgens mij 6 van Pelle. Alleen Pelle scoort meer maar dat is ook een spits.

Als we puur naar doelpunten en assists kijken wint Finnbogason toch gemakkelijk?

trebremmit schreef:
(quote)

De statistieken zeggen natuurlijk niet altijd wat, maar Tadic wist 132 kansen te creëren tegenover 57 voor Pelle, Tadic had 14 assists, tegenover volgens mij 6 van Pelle. Alleen Pelle scoort meer maar dat is ook een spits.

Pellè is veel meer dan een spits. Hij zorgt ervoor dat de rest aan kan sluiten, verdeelt het spel, is een leider en ja - hij scoort veel. Veel spitsen scoren niet zoveel.

He$$el_01 schreef:
Als we puur naar doelpunten en assists kijken wint Finnbogason toch gemakkelijk?

Wel als je z'n 9 (!) penalty's meerekent.

Die reken ik mee ja. Ze gingen er toch in, of niet dan?

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Wel als je z'n 9 (!) penalty's meerekent.

Inderdaad, de topscorerslijst in de huidige opzet zegt lang niet alles over wie de beste spits.

Goals per 90 minuten en strafschoppen niet meerekenen geeft een beter beeld:
http://static2.volkskrant.nl/static/photo/2014/14/1/7/20140205093308/media_xl_2083402.jpg
Bron

Dit is wel van 14/03, misschien dat Pellé Finnbogason nu voorbij is.

Stijn_Slayer
Gretz schreef:
Goals per 90 minuten en strafschoppen niet meerekenen geeft een beter beeld

En toch vinden mensen dat Huntelaar er niets van kon bij Real Madrid.

Stijn_Slayer schreef:
(quote)

En toch vinden mensen dat Huntelaar er niets van kon bij Real Madrid.

Ik kan me herinneren dat hij niet heel veel speeltijd maakte maar toch zo'n beetje elk 90 minuten doel trof. Maar een half seizoen aan invalbeurten is natuurlijk te weinig om echte conclusies te trekken.

Nicolage Rico schreef:
[ In 2010 was hij goed, al wordt dat ook een beetje overdreven. Iedereen herinnert zich vooral die geweldige redding op het schot van Kaka. Verder heeft hij gek genoeg niet héél veel te doen gehad. En daarbij nog een blunder op het afstandsschot van Forlan.

Ik vind dat je hem dan toch wel behoorlijk tekort doet. Een keep krijgt in een top elftal wel vaker weinig te doen. En vergeet niet dat je als verdediging ook een extra boost krijgt met een goede keep achter je. Tegen Slowakije had hij ook nog een wereld redding.
Die bal van Forlan zag er inderdaad niet goed uit. Jammer voor ons is hij tot nu toe wel een soort eendagsvlieg gebleken.

Wat een rare statistieken!
Maken we dan ook voorbehoud tav goals gescoord met de verkeerde voet, de linkerbinnenteenagel, de bips, de borst - of telt alles?

Go home met dat statistogeneuzel - elke boerenkinkel kan zien dat Pelle meer schoonheid brengt dan klumpeduns Finnbogason - al is die wel sterk in 1-op-1 situaties met de keperd. Heel raar spitzenlijstje trouwens. Doet je wel beseffen dat we het in Nederland met de kelder van het voetbal moeten doen. Uth, Falkenburg?

Finnbogason - moet nog zien wat ie brengt in een echte competitie; al schijnen spitzen van Heerenveen doorgaans wel goed te zijn.

Guus heeft ooit The Hunt min of meer laten vertrekken bij PSV - naar H'veen

Mjuman schreef:
Wat een rare statistieken!
Maken we dan ook voorbehoud tav goals gescoord met de verkeerde voet, de linkerbinnenteenagel, de bips, de borst - of telt alles?

Go home met dat statistogeneuzel - elke boerenkinkel kan zien dat Pelle meer schoonheid brengt dan klumpeduns Finnbogason - al is die wel sterk in 1-op-1 situaties met de keperd. Heel raar spitzenlijstje trouwens. Doet je wel beseffen dat we het in Nederland met de kelder van het voetbal moeten doen. Uth, Falkenburg?

In Amerikaanse sporten zijn dit soort uitgebreidere statistieken anders heel gebruikelijk.

Sinds wanneer is de UPR (de united peoples republic) of Europa de 53e staat der VS?

Ik verbaas me er telkens over hoe eindeloos veel data wordt verzameld, gemanipuleerd en gepresenteerd als vaststaande, betrouwbare informatie zonder dat de lezers ervan een passende context wordt geboden. Zowel bij het encoderen als bij het decoderen ontstaat dan "ruis".Er worden conclusies getrokken die door het feitenmateriaal helemaal niet worden gestaafd. Het gaat dan met name om het aantal waarnemingen (de standaarddeviatie), de frequentie en de conclusies die daaruit worden getrokken.

Ook een krant als het NRC maakt zich hier regelmatig schuldig aan

Je kunt natuurlijk statistiek maken van alles wat je goed uitkomt en dat dan als waarheid presenteren.

Iemand scoort 10 penalty's achter elkaar. Hoe groot is de kans dat de 11e er ook in gaat? Groter dan die van iemand die slechts 7 van de vorige 10 penalty's scoorde?

Bij het waanzinnige tellen van assists hebben wij laatst een nieuwe uitgevonden: die van pré-assist. Dat gaat over ballen die worden gegeven vóórdat de finale assist uiteindelijk een keer wordt gegeven. Iemand die van buiten kwam vroeg zich verwonderd af wat dat moest, met een pre-assist. Hij gaf toch alleen maar een pass?!

Je kunt met pré assists ook nul doelpunten scoren. Dan is er ook geen officiële assist geweest. Wél kunnen er in de wedstrijd 40 pre-assists zijn gegeven. Ook het turven waard.....

Het zegt niet alles inderdaad. Met betere spelers om je heen haal je ook betere statistieken. Als jij 10 keer de bal panklaar legt voor een teamspeler en die mist ze allemaal...

Nog maar statistieken: Finnbogason scoort 54% van alle Heerenveen-goals, Pelle 38%.

Feyenoord heeft een veel beter team dan Heerenveen, dus in die zin vind ik de prestatie van Finnbogason wel knapper. Als Pelle bij Heerenveen had gespeeld had hij lang niet zoveel goals gemaakt volgens mij, maar het is wel koffiedik kijken.

Gretz schreef:
(quote)

Inderdaad, de topscorerslijst in de huidige opzet zegt lang niet alles over wie de beste spits.

(afbeelding)
Bron

Pelle heeft 21 veldgoals en Finnbogason 19, terwijl laatstgenoemde meer speelminuten heeft gemaakt.

Gretz schreef:
(quote)

(afbeelding)
Bron

Klopt. Nu heeft Pellè er eentje meer inliggen dan Finn. Of heeft Finnbog. in de laatste wedstrijd ook een penal gescoord? Anders zijn het er 2.

musician schreef:

Je kunt met pré assists ook nul doelpunten scoren. Dan is er ook geen officiële assist geweest. Wél kunnen er in de wedstrijd 40 pre-assists zijn gegeven. Ook het turven waard.....

Nee dat kan dus niet, pre-assists zijn er alleen wanneer er daadwerkelijk gescoord is. Dit in tegenstelling tot key passes, passes waaruit een schot op goal ontstaat waarin niet gescoord wordt. Beide gegevens zeggen echt wel iets over de sterkte van een team/speler.

pre-assist, wie weet trouwens wie de meeste post-doelpunten gemaakt heeft.
post-doelpunten worden gemaakt door spelers die nadat er een doelpunt is gemaakt, de bal nogmaals tegen de touwen aanschieten

Stijn_Slayer
Mjuman schreef:
Sinds wanneer is de UPR (de united peoples republic) of Europa de 53e staat der VS?

Ik verbaas me er telkens over hoe eindeloos veel data wordt verzameld, gemanipuleerd en gepresenteerd als vaststaande, betrouwbare informatie zonder dat de lezers ervan een passende context wordt geboden. Zowel bij het encoderen als bij het decoderen ontstaat dan "ruis".Er worden conclusies getrokken die door het feitenmateriaal helemaal niet worden gestaafd. Het gaat dan met name om het aantal waarnemingen (de standaarddeviatie), de frequentie en de conclusies die daaruit worden getrokken.

Ook een krant als het NRC maakt zich hier regelmatig schuldig aan

Mee eens, maar dat is ook wel een beetje inherent aan de voetballerij (al gebeurt het elders natuurlijk ook). Je ziet ook vaak een spits dramatisch spelen, maar als hij dan twee intikkertjes maakt die iedereen had gemaakt, krijgt hij een acht.

De (nieuws)waarde van veel voetbalstatistieken wordt ook wel enigszins overschat.

Sec zeggen die cijfers niets. Zoals iedereen die goed kan tanken weet: op een lege maag, zittend in de zon kan de tweede halve liter weizen al leiden tot een zekere mate van incapabel zijn, terwijl normaliter een veelvoud kan worden weggehesen

Terecht maakte Herman het punt van het team eromheen, maar ook: speelt het team van de spits (doorgaans) aanvallend, wordt de spits veel in het spel betrokken, ook om te kaatsen, of krijgt ie sporadisch een voorzet waar ie 't mee moet doen, hoe lang speelt ie al bij het team etc.

Infostrada in Nieuwegein heeft van sportstatistiek hun 'core business' gemaakt. Zij leveren tegen betaling rapporten/spelersprofielen aan clubs die in een bepaalde speler zijn geïnteresseerd. Die info heeft wél waarde - meer dan een dvd'tje met zijn hoogtepunten.

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Pellè is veel meer dan een spits. Hij zorgt ervoor dat de rest aan kan sluiten, verdeelt het spel, is een leider en ja - hij scoort veel. Veel spitsen scoren niet zoveel.

Dadelijk ga je nog zeggen dat ie beter is dan Messi.

Beetje overdreven hoor, het is een leuke spits maar met die domme verdedigers in Nederland die hem alle ruimte geven is het ook makkelijk spelen. Zelfde geldt uiteraard ook voor Tadic.
In Spanje, Duitsland of Engeland moet ik het nog zien of ze het daar redden.

'Voetballers Kunnen Contract Met Één Jaarsalaris Afkopen In België' | NUsport - Altijd Sport

Even wachten en dan hebben wij dat waarschijnlijk ook , al dan niet via europese wetgeving?

trebremmit schreef:
(quote)

Dadelijk ga je nog zeggen dat ie beter is dan Messi.

Wel beter dan Balotelli.

Frank de Boer verkiest Pellè zonder twijfel boven Balotelli | Feyenoord nieuws | FR12.nl

Beetje overdreven hoor, het is een leuke spits maar met die domme verdedigers in Nederland die hem alle ruimte geven is het ook makkelijk spelen. Zelfde geldt uiteraard ook voor Tadic.
In Spanje, Duitsland of Engeland moet ik het nog zien of ze het daar redden.

Ja, hehe, we hebben het toch over de Eredivisie? Moet ik overal "voor Eredivisie-begrippen" bij zetten?

Van Persie is terug en weet ook gelijk het doel weer te vinden .

Frank de Boer zegt ook, Balotelli heeft meer kwaliteit dan Pellè.

Hoorde laatst nog een interview met De Boer, dat hij er zo trots op was dat ze het hele seizoen zo dominant hebben gevoetbald. Humor heeft ie wel.

Zeker als het om vuurwerk afsteken gaat...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:20 uur

geplaatst: vandaag om 14:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.