Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 6 mei 2014, 22:48 uur
vigil schreef:
Zeker als het om vuurwerk afsteken gaat...
Zeker als het om vuurwerk afsteken gaat...
Daar hadden ze bij Feyenoord anders ook verstand van toen Theo Lucius daar voetbalde
- die is ooit gesnapt met een kofferbak vol verboden vuurwerk (uit België).
0
geplaatst: 6 mei 2014, 22:50 uur
trebremmit schreef:
Frank de Boer zegt ook, Balotelli heeft meer kwaliteit dan Pellè.
Hoorde laatst nog een interview met De Boer, dat hij er zo trots op was dat ze het hele seizoen zo dominant hebben gevoetbald. Humor heeft ie wel.

Hoorde laatst nog een interview met De Boer, dat hij er zo trots op was dat ze het hele seizoen zo dominant hebben gevoetbald. Humor heeft ie wel.
't Schijnt dat De Boer binnenkort in München gaat uitleggen hoe belangrijk balbezit is.
0
geplaatst: 6 mei 2014, 22:52 uur
Boze tongen beweren echter dat toen Theo van Eindhoven naar R'dam verkastte bij beide ploegen het gemiddelde IQ toenam

0
Mjuman schreef:
't Schijnt dat De Boer binnenkort in München gaat uitleggen hoe belangrijk balbezit is.
(quote)
Dat heeft Van Gaal daar toch al gedaan in de kleedkamer?

0
trebremmit schreef:

Nogal wiedes dat Balo meer kwaliteit heeft.
0
geplaatst: 6 mei 2014, 22:58 uur
Mjuman schreef:
Boze tongen beweren echter dat toen Theo van Eindhoven naar R'dam verkastte bij beide ploegen het gemiddelde IQ toenam
(quote)

0
geplaatst: 6 mei 2014, 23:07 uur
Mjuman schreef:
Daar hadden ze bij Feyenoord anders ook verstand van toen Theo Lucius daar voetbalde
- die is ooit gesnapt met een kofferbak vol verboden vuurwerk (uit België).
(quote)
- die is ooit gesnapt met een kofferbak vol verboden vuurwerk (uit België). Boem Boem Theo!
0
Hendrik68
geplaatst: 7 mei 2014, 03:10 uur
Wederom een revolutie in het voetbal die bij onze zuiderburen begint. Ik zit al jaren te wachten op spelers die gewoon een overstap via de rechter afdwingen op basis van positieverbetering. De laatste stap naar de maand opzegtermijn is daar. Uitstekende zaak. Wel vreemd dat dit tot 2014 moest duren.
Zaak-Dahmane krijgt allure van zaak-Bosman - sporza.be
Zaak-Dahmane krijgt allure van zaak-Bosman - sporza.be
0
geplaatst: 7 mei 2014, 08:55 uur
Hendrik68 schreef:
Wederom een revolutie in het voetbal die bij onze zuiderburen begint. Ik zit al jaren te wachten op spelers die gewoon een overstap via de rechter afdwingen op basis van positieverbetering. De laatste stap naar de maand opzegtermijn is daar. Uitstekende zaak. Wel vreemd dat dit tot 2014 moest duren.
Ik ben hier toch niet zo onverdeeld positief over. Zowel voor de clubs als voor de speler. Voor de clubs omdat volgens mij de verenging naar de top nog groter wordt dan hij nu al is. 'Kleinere clubs' (daar reken ik Ajax en Anderlecht gewoon bij) gaan minder grote bedragen vangen voor hun spelers en minder geneigd zijn zwaar te investeren in jeugdopleiding. Voor een appel en een ei kopen de spelers hun contract af en kunnen ze vertrekken. De clubs die de vetste lonen kunnen betalen zullen dus nog gemakkelijker talent kunnen aantrekken.
Voor de spelers is het ook niet altijd positief. De ontslagvergoeding die een club aan een speler moet is namelijk ook een stuk lager nu. Dus als de club je beu is of je presteert niet voldoende, kan ze je veel gemakkelijker aan de deur zetten.
Miss dat het allemaal niet zo'n vaart loopt, en de details van het arrest moeten nog uitlekken, maar dit sowiso een goeie zaak noemen lijkt mij niet correct.
0
geplaatst: 7 mei 2014, 10:48 uur
Als je kijkt wat de consequenties zijn geworden van het Bosman-arrest heb je wellicht gelijk. De inzet van zo'n uitspraak kan worden gelezen als "de rechten van het individu te kiezen waar hij wil werken zonder belemmering ..."
Zet wat in 'de gewone wereld' gebeurt tav arbeidscontracten - handhaving en compensatie bij eenzijdige beëindiging - en dan zie je dat er rare verschillen zijn. Hier was het vroeger zo dat transfersom max 10 * het jaarsalaris mocht bedragen; daarom weigerden sommige spelers soms salarisverhoging (dat zou een mogelijke transfer in de weg staan).
Ik vind transfersommen/vergoedingen van ca 100 miljoen voor spelers als Neymar en Bale onderhand abstracte bedragen.
In het gewone bedrijfsleven moet je vaak - als je een dure opleiding volgt - een extra clausule tekenen dat je na beëindiging van die opleiding nog een x aantal jaren blijft nawerken, waarbij die opleidingskosten naar rato worden afgeschreven. Vertrek je eerder, moet je - idd naar rato - die kosten vergoeden (veelal net als voor lease-auto's trouwens).
Zet wat in 'de gewone wereld' gebeurt tav arbeidscontracten - handhaving en compensatie bij eenzijdige beëindiging - en dan zie je dat er rare verschillen zijn. Hier was het vroeger zo dat transfersom max 10 * het jaarsalaris mocht bedragen; daarom weigerden sommige spelers soms salarisverhoging (dat zou een mogelijke transfer in de weg staan).
Ik vind transfersommen/vergoedingen van ca 100 miljoen voor spelers als Neymar en Bale onderhand abstracte bedragen.
In het gewone bedrijfsleven moet je vaak - als je een dure opleiding volgt - een extra clausule tekenen dat je na beëindiging van die opleiding nog een x aantal jaren blijft nawerken, waarbij die opleidingskosten naar rato worden afgeschreven. Vertrek je eerder, moet je - idd naar rato - die kosten vergoeden (veelal net als voor lease-auto's trouwens).
0
geplaatst: 7 mei 2014, 11:00 uur
Over dat terug betalen van studiekosten aan een werkgever is overigens al flink jurisprudentie, een rechter oordeeldt dat als het op verzoek van de werkgever (nodig voor de functie) de werknemer eigenlijk geen keus heeft.
Ik heb dat berichtje over Dahmane en RC Genk al eerder gepost, Belgie loopt met dit soort zaken wel voorop, trendsetter in voetbaltransfers.
Ik heb dat berichtje over Dahmane en RC Genk al eerder gepost, Belgie loopt met dit soort zaken wel voorop, trendsetter in voetbaltransfers.

0
Hendrik68
geplaatst: 7 mei 2014, 11:33 uur
O sorry, dat heb ik dan even niet meegekregen. Het lijkt mij gewoon niet te stoppen dat op den duur behalve een opleidingsvergoeding verder geen geld meer aan mensenhandel wordt besteed. Dan komt er wellicht ook een einde aan die enge parasiterende zaakwaarnemers. Dan wordt zaakwaarnemen weer echt een vak zoals dat ooit via de VVCS ging. Ik denk dat het gewoon een stuk ontspannener wordt allemaal. Ik denk dat de kleine clubs dit op termijn alleen maar toejuichen. De talenten lopen bij mijn FC nu ook al weg voordat er aan verdiend kan worden. Als Groningen dan straks in ieder geval zelf ook nergens meer voor hoeft te betalen dan heft dat mekaar weer een beetje op. Dus dat zal geen aardsverschuiving veroorzaken. Er verdwijnt straks in ieder geval geen geld meer naar louche zaakwaarnemers. . Bovendien als iemand als jeugspeler ergens niet doorbreekt en weer terug wil naar zijn oude club dan moet hij teruggekocht of teruggehuurd worden. "Ik wil naar huis" "OK maar eerst betalen". Is toch vreemd? Je koopt of verkoopt eenvoudigweg geen levende wezens.
Ik snap eigenlijk ook niet waarom men nu bang zou moeten worden. De Nederlandse en Belgische competities stellen nu al niks voor. Alle toppers en de beste subtoppers zijn voor hun doorbraak verdwenen. Daar komt echt geen verandering in. Dat zal niet nog erger worden. Je ziet bij Chelsea bijvoorbeeld al dat heel veel spelers er geen plek hebben. Spelen willen ze wel en dus zwermen ze uit over Europa en daar profiteren we dan weer een beetje van. Nadeel is nu nog dat je voor dat soort net niet spelers nog vet betalen moet ook. Dat is straks niet meer zo. Is toch alleen maar goed?
Ik snap eigenlijk ook niet waarom men nu bang zou moeten worden. De Nederlandse en Belgische competities stellen nu al niks voor. Alle toppers en de beste subtoppers zijn voor hun doorbraak verdwenen. Daar komt echt geen verandering in. Dat zal niet nog erger worden. Je ziet bij Chelsea bijvoorbeeld al dat heel veel spelers er geen plek hebben. Spelen willen ze wel en dus zwermen ze uit over Europa en daar profiteren we dan weer een beetje van. Nadeel is nu nog dat je voor dat soort net niet spelers nog vet betalen moet ook. Dat is straks niet meer zo. Is toch alleen maar goed?
0
geplaatst: 7 mei 2014, 11:48 uur
Zowel de rechterlijke macht als de UEFA doen er alles aan om prachtige clubs als Ajax en Anderlecht het leven zuur te maken. Opleiden heeft zo geen zin meer, terwijl dit nu juist de kern van de verenigingen omvat. Al het beleid komt ten goede aan de clubs die alles al hebben en steeds meer (kunnen/mogen) genereren. Het zou mij niets verbazen als er in de toekomst 3/4 Spaanse of Engelse clubs in de halve finale van de Champions League staan.
Discutabele constructies, crimineel geld en het ontbreken van financial fairplay staan aan de basis. Afgezien van TV-gelden, die nu eenmaal in bovengenoemde landen lucratiever zijn.
Wat dit nu precies voor gevolgen heeft voor Ajax, dat is onduidelijk. Persoonlijk sta ik er zo in: arbeiders (jn dit geval voetballers) moet je niet zomaar als oud vuil bij de straat kunnen zetten. Andersom ben je ook een contract aangegaan met je club en die zou je ook niet te makkelijk als een los vod mogen dumpen. Flexibilisering is over het algemeen iets dat alleen maar onrust in onze samenleving heeft gegeven. Dit gaat wellicht ook op voor het betaalde voetbal.
Discutabele constructies, crimineel geld en het ontbreken van financial fairplay staan aan de basis. Afgezien van TV-gelden, die nu eenmaal in bovengenoemde landen lucratiever zijn.
Wat dit nu precies voor gevolgen heeft voor Ajax, dat is onduidelijk. Persoonlijk sta ik er zo in: arbeiders (jn dit geval voetballers) moet je niet zomaar als oud vuil bij de straat kunnen zetten. Andersom ben je ook een contract aangegaan met je club en die zou je ook niet te makkelijk als een los vod mogen dumpen. Flexibilisering is over het algemeen iets dat alleen maar onrust in onze samenleving heeft gegeven. Dit gaat wellicht ook op voor het betaalde voetbal.
0
geplaatst: 7 mei 2014, 11:50 uur
Rudi S schreef:
Over dat terug betalen van studiekosten aan een werkgever is overigens al flink jurisprudentie, een rechter oordeeldt dat als het op verzoek van de werkgever (nodig voor de functie) de werknemer eigenlijk geen keus heeft.
Het ligt evenwel iets complexer - je kunt daarvoor een zgn concurrentiebeding hebben moeten tekenen en dan mag je - op straffe van een bepaalde dwangsom - niet naar een relatie (concurrent, klant, partner) van je werkgever vertrekken.
Ik vraag me af of het wel een goed ontwikkeling is. Je ziet nu al dat grote clubs een soort van "5 voor de prijs van 1 beleid" hebben waarbij ze een aantal talenten weghalen voor relatief weinig in de verwachting dat er altijd wel 1 doorbreekt. Die trend zal alleen maar toenemen naarmate spelers goedkoper worden, meer geldbelust op jonge leeftijd (gek gemaakt door 'zaakwaarnemer', vader of andere halve zool in z'n omgeving).
Clubloyaliteit is een bijna vergaan goed. Spelers lijken beperkt loyaal aan de club die hen oip jonge leeftijd al het meeste biedt. Waarom moet je als talent al voor je 20e je zakken willen vullen?
0
geplaatst: 7 mei 2014, 11:58 uur
Tja , neem een Labyad, familie woont in een volkswijkje in Eindhoven en die familie (die ook de zaken waarnemen) wordt dus een soort van miljonair.
Drenthe is ook zo weg gegaan, einde carriere , (geen nigger kapper), en vele voor en na hem.
Drenthe is ook zo weg gegaan, einde carriere , (geen nigger kapper), en vele voor en na hem.
0
geplaatst: 7 mei 2014, 12:23 uur
Ik denk niet dat er door die regel veel veranderd, alleen dat kleine clubs nog minder te besteden krijgen.
0
geplaatst: 7 mei 2014, 22:37 uur
Rudi S schreef:
Tja , neem een Labyad, familie woont in een volkswijkje in Eindhoven en die familie (die ook de zaken waarnemen) wordt dus een soort van miljonair.

Wie in een notedop de carriere van Drenthe doorneemt, wordt daar niet echt vrolijk van. Het zijn de ontwikkelingen van een paar jaar talentvol en leuk voetballen in de Nederlandse competie, weggekocht worden en vervolgens als oud vuil behandeld worden en ook zo eindigen.
Terwijl hij talent voldoende had voor een mooie club in Nederland en een goede stek in het Nederlands elftal. Als dat goed was begeleid.
Hij is inderdaad niet de enige die het zo is vergaan, het verloopt nog steeds zo en de ontwikkelingen zijn dusdanig dat er weinig kans is op verbetering. Het is geen moderne slavernij, aanvankelijk krijgt hij natuurlijk goed betaald.
Maar hoe dat dan weer verder gaat met zo'n carrière is voor niemand aanlokkelijk.
Misschien toch maar weer de grens tot 27 optrekken. Tot die leeftijd bij een club in je eigen land. Daarna de mogelijkheid voor een transfer.
0
geplaatst: 7 mei 2014, 22:47 uur
Tja en ik vrees ook voor de carriere van een Van Ginkel.
Trouwens, Real Madrid (21:00 begonnen) staat gelijk tegen de voorlaatste.
Ronaldo is wel na een minuut of 10 uitgevallen, weer die knie?
Trouwens, Real Madrid (21:00 begonnen) staat gelijk tegen de voorlaatste.
Ronaldo is wel na een minuut of 10 uitgevallen, weer die knie?
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 8 mei 2014, 10:06 uur
Ronaldo hamstring. Dat kan ze de CL ook nog gaan kosten.
Wat een prutsjaar weer. Op basis van het vertoonde spel had Real de titel verdiend, maar dat gaat niet meer lukken. Liever Atletico dan Barcelona kampioen, want zij verdienen het echt niet.
Wat een prutsjaar weer. Op basis van het vertoonde spel had Real de titel verdiend, maar dat gaat niet meer lukken. Liever Atletico dan Barcelona kampioen, want zij verdienen het echt niet.
0
geplaatst: 8 mei 2014, 13:47 uur
De van Gaal show is in ieder geval weer begonnen ha ha.
YouTube - Luis Van Gaal Says He Would Love Manchester United Job - 'The Biggest Club In The World'
YouTube - Luis Van Gaal Says He Would Love Manchester United Job - 'The Biggest Club In The World'
0
geplaatst: 8 mei 2014, 14:48 uur
0
geplaatst: 8 mei 2014, 14:49 uur
Fijne - Lowie maakt meteen duidelijk dat de eerst klap een daalder is: "stupid question" duidelijke opener. Louis maakt ook klip en klaar dat he is not Joe Jackson - I'm the Man (1979)
Louis is a cool baker, not a warm one

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 8 mei 2014, 15:25 uur
Stoepit kwestion, ai sink. Biekos its de bikkest clup of the wurld. Its not, joe hef toe ask de klap, not toe mie. Dies kwestion ai kennot answer, joe no det. Voor everie koatsj hoe teeks de djob its, euh, euh, fentestik tjellens ent ai hoop det ai shell be de wan.
Het is precies die reclame: so doe joe riellie sink det jor errogent, overpeed frensj tiem can biet our bjieutiful duts tiem? Ai dont sink soo.
Nu zijn de fans nog blij (zie reacties), maar het lachen zal ze snel vergaan.
Het is precies die reclame: so doe joe riellie sink det jor errogent, overpeed frensj tiem can biet our bjieutiful duts tiem? Ai dont sink soo.
Nu zijn de fans nog blij (zie reacties), maar het lachen zal ze snel vergaan.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.