MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Hendrik68 schreef:
Ja lekker is dat he? Tevreden kunnen vaststellen dat alles waardeloos is in dit land. Nou ik ben wel blij dat ik Nederland woon en waar veel, in ieder geval binnen het voetbal, nog wel volgens de regeltjes gaat. Ik zag laatst bij een actualiteitenprogramma dat Spanjaarden doodleuk voor de camera vertellen dat ze de helft van hun werk zwart betaald krijgen. De overheid doet hier niks aan want men is bang dat goedkope buitenlanders het werk overnemen of in het geval van fabrieken dat die helemaal uit Spanje weggaan, omdat de arbeiders te duur worden als ze hun volledige salaris op moeten geven. Kijk dat zijn de landen. Het voetbal is daar trouwens wel helemaal eerlijk en daarom kijken we straks massaal naar de CL finale....... En de heren bij Studio Voetbal gaan dan waarschijnlijk wederom vaststellen dat ze in Spanje toch veel verder zijn dan hier. Als wij eens mochten wat Spanje mag verliest geen enkele club ooit nog een internationale wedstrijd.

Overigens werd dit weekend in Nederland een van de snelste doelpunten allertijden gemaakt:

Snelste goal ooit? Oeverzwaluwen scoort binnen 3,6 seconden tegen LTC | RTV Drenthe - rtvdrenthe.nl

Inderdaad, het internationale voetbal heeft grotendeels dubieuze geldstromen als basis. Over een aantal jaar bestaat de Champions League telkens uit dezelfde ploegen. Eigenlijk is dat nu al een beetje zo.
Wij kijken naar een farce en ik durf zelfs te stellen dat het wielrennen (zo'n 15 jaar terug) vroeger eerlijker was. Het gros gebruikte doping, waar het gros in het hedendaagse voetbal geen cent heeft. Een paar clubs hebben echter wel de middelen - althans, eigenen zich de middelen op discutabele wijze toe - en zorgen ervoor dat van een eerlijke strijd geen sprake is.

Dat wij hier clubs aan regels laten committeren, pleit voor ons. Het helpt ons niet aan sportief succes, zolang men elders alles mag.

Oleguer spoort ook niet helemaal hoor: [url=http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=93138]Oleguer Presas Renom, een verdwaalde activist - voetbalzone.nl

Tja, niet zo handig van hem. De intenties zijn echter wel goed en in zijn emoties ging hij even los. Iedereen doet uit woede wel eens iets geks...

Stijn_Slayer
Marjet schreef:

Tja, niet zo handig van hem. De intenties zijn echter wel goed en in zijn emoties ging hij even los. Iedereen doet uit woede wel eens iets geks...

Alleen bakstenen en goede intenties gaan niet samen.

Stijn_Slayer schreef:

En als je nou eens gewoon een steentje wilt bijdragen

Stijn_Slayer
Dan kun je ook vreedzaam steen en been klagen.

Wie zonder zonde is, werpe de eerste steen....

Of de eerste steen leggen voor een voetbalclubhuis voor (regio/randgroep)jongeren.

En als je al je stenen weggooit/afdankt, gaat een ander ermee aan de rol en word je nooit steenrijk

Stijn_Slayer schreef:
(quote)

The road to hell is paved with bricks and good intentions

Heerlijk dit soort kletskoek teksten ha.

Rutten: "Vanaf mijn jawoord voel ik me Feyenoorder"

Ik geef Rutten tot de winterstop, denk echt niet dat ie het einde van het seizoen haalt als trainer van Feyenoord.

Ja, ja, en jullie vonden dat liedje van Ilse en Waylon zeker ook niets

Dat vind ik nog steeds niks.

Maar wel succesvol, Koeman heeft het gewoon heel goed gedaan.
In zo'n geval krijgt de opvolger het altijd moeilijker, vooral omdat de betere spelers van dit succes kunnen gaan profiteren.

Dat is maar hoe je het bekijkt, tweede op een songfestival zegt mij niks.
Rutten vind ik maar een hele matige trainer, komt ook onzeker over en heeft nog nooit wat gewonnen. Het was geloof ik ook de derde keus ofzo?
Koeman heeft het wel goed gedaan inderdaad, toch vind ik het maar een nare man.

Vind je Mourinho een toffe dude dan?

Jose is een lieve man, enkel als hij zijn Chelsea, Real Madrid, Porto etc ondergoed aantrekt, wordt hij een beest.

Maar ook wel weer een vermakelijk beest.

eerder wansmakelijk

Ik moet bijna altijd wel om zijn gedrag lachen. Zijn spelopvatting bevalt me dan weer minder. En daar gaat het uiteindelijk om.

Een nieuwe trainer wordt altijd met enige scepsis bekeken, juist ook in De Kuip.

Dat was ook zo bij Van Marwijk en Koeman, die de populaire Been moest opvolgen.
Fred Rutten lijkt mij geen onaardige man verder, maar hij zal zich moeten bewijzen. Met de juiste spelers etc. moet hij een heel eind kunnen komen.

Maar laten we beginnen met het voordeel van de twijfel. Dan zien we daarna wel weer verder. Het blijft altijd een beetje koffiedik kijken. Toen Pelle werd aangetrokken lag ook iedereen vooraf onder de tafel van het lachen.

Belgische selectie voor het WK is bekendgemaakt, met als verrassing de selectie van Origi (Rijsel) als backup-spits voor Lukaku. Ik had eerder Batshuayi van Standard verwacht maar heb Origi nog nooit zien spelen dus kan er weinig over zeggen.
Daarnaast is Radja Nainggolan toch een opvallende thuisblijver, als titularis bij AS Roma. Ik had hem meegenomen ipv Ciman (verdediger die je toch nooit nodig gaat hebben omdat alle anderen veel beter zijn).
Verder de verwachte namen en valt er dus ook weinig aan te merken op de selectie.

Daarnaast (pre)selectie van Spanje eens bekeken, en op papier hebben zij toch echt wel de beste ploeg volgens mij (beter nog dan Duitsland en Brazilië). Ze hebben genoeg klassemiddenvelders om twee elftallen te vullen, en in de spits hebben ze nu met Diego Costa en Negredo betere opties dan toen ze het EK wonnen. Verdediging met Ramos, Pique, Jordi Alba en Juanfran is ook wereldklasse...

iggy schreef:
Vind je Mourinho een toffe dude dan?

Niet echt, een beetje een aandachttrekker/aansteller, maar wel een goede coach.

Ja inderdaad, die selectie van Spanje ziet er weer beresterk uit. Voor mij de topfavoriet om het WK te winnen, opnieuw.

En in de Belgische selectie de verwachte namen buiten Origi. Naar wat ik er van gelezen heb, de spits die het dichtst aanleunt bij het profiel van Benteke. Maar die jongen gaat toch niet in de basis starten, dus vind dat eigenlijk een non-argument. Benteke was basisspeler, zeker in de wedstrijden waarin België het spel moet maken. We gaan dus in de eerste ronde toch ons systeem moeten aanpassen.

Ik verschiet toch van het feit dat én Simons én Nainggolan er niet bij zijn. Dat wil eigenlijk zeggen dat je geen enkele echte breker meer in de ploeg hebt. Ik kan mij voorstellen dat je een Simons er toch in wil gooien als je 1-0 voor staat tegen een betere tegenstander en dat resultaat wil verdedigen. Dan kan je een sluwe speler met veel ervaring toch gebruiken.

Maar al bij al een terechte en goede selectie, lijkt me.

Ik vind Origi een goede keuze. Als ik het zo lees en hoor heeft hij een goede mentaliteit en heeft hij een pak basisplaatsen bij de nr. 3 in Frankrijk op zijn conto staan. Hij is een type Benteke en daarom ook compatibel bijvoorbeeld met een Lukaku wanneer ze achterstaan. Batshuayi daarentegen is de laatste maanden zwak bezig en heeft een nogal rebels imago.

Verder had ik de niet-selectie van Simons (zelfs niet bij de reserven) ook niet zien aankomen, maar ik vind dat ook een goede keuze. Ondanks zijn presence in de groep zijn er spelers die pakken beter zijn. Volgens mij heeft de toezegging van Januzaj ervoor gezorgd dat Simons er niet meer bij zit.

Nainggolan vind ik spijtig. Ik vind hem bv. intrinsiek beter dan Defour die maar blijft aanmodderen bij Porto terwijl Nainggolan toch direct in de basis staat bij AS Roma toch de nr. 2 in Italië. Maar Defour heeft het voordeel bij de gevestigde orde te horen. Maar misschien dat hij er alsnog in komt bij een blessure.

Ik ben wel gelukkig dat Pocognoli bij de reserven zit en niet bij de definitieve selectie. Heeft sinds maart al niet meer gespeeld bij 'maar' Hannover. We hebben misschien geen echte linksback mee, maar Vertonghen en Vermaelen kunnen daar ook zeker hun mannetje staan. En die laatste 2 zijn ook verdedigender, hetgeen Wilmots ook wil zien bij een back.

De 30 van de voor selectie van Van Gaal zijn bekend, op de bekende media te aanschouwen.
Van Der Wiel die is af gevallen, vind ik nog een verrassing.

Zeven Kuip-Feyenoorders en zes Feyenoorders die nu elders spelen.
Het lijkt mij duidelijk welke kant Van Gaal op wil

Jammer dat Van Dijk er niet bij zit, en wel een Rekik en Veltman. Maar goed ik had ook niet anders verwacht. Van der Wiel is geblesseerd dus die zal er daarom wel niet bij zitten.
Van Aanholt vind ik trouwens ook een rare keuze, liever Emanuelson gehad. En Van der Vaart is puur mee om zijn naam, die bakt er echt helemaal niks meer van de laatste tijd.

Waar ben je wel blij mee? Niet altijd enkel het negatieve joh

Maar goed er moeten er ook nog 7 afvallen (Van Aanholt, Zoet, Rekik, Vilhenna en nog drie andere)

Valt er wat positiefs over te zeggen dan? Oja Vermeer is gelukkig afgevallen.

trebremmit schreef:
Oja Vermeer is gelukkig afgevallen.

Nu Verhoeven nog.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:51 uur

geplaatst: vandaag om 03:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.