MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Argentinië is ook bekend. De aanval is ongelofelijk goed maar het wordt met de linies slechter. Het middenveld kan nog wel, de verdediging is niet van je het en de keepers zijn erg matig. Bij mij is Brazilië topfavoriet. Echter ga ik niet mee in de negatieve houding van meden landgenoten. Ik geloof wel in een stunt, al bekend dat niet perse dat we het kampioenschap gaan winnen.

vigil schreef:
Waar ben je wel blij mee? Niet altijd enkel het negatieve joh

Maar goed er moeten er ook nog 7 afvallen (Van Aanholt, Zoet, Rekik, Vilhenna en nog drie andere)

Promes en Boëtius lijkt me ook wel. Rekik lijkt me dan juist al zeker dat die wél meegaat; BMI, Kongolo en Blind zijn de enige andere linkspoten in de verdediging en Van Gaal wil heel graag een linkspoot op LCV. Van der Vaart of Wijnaldum lijkt me afvaller #6. De zevende gaat denk ik afhangen van het systeem. Veltman (als Van Gaal aan 8 verdedigers genoeg heeft), Clasie/Fer of misschien zowel Van der Vaart als Wijnaldum.

Vind het op zich allemaal niet zo heel erg gek. Al leek het me verstandig om Douglas en Emanuelson nog even te proberen i.p.v. bijvoorbeeld Zoet (gaat toch niet de voorkeur krijgen boven Krul, Vorm en Cillessen) en Van Aanholt.

Van Aanholt ipv Emanuelson vind ik onbegrijpelijk. Laatstgenoemde heeft veel meer ervaring, eerstgenoemde was de laatste tijd niet eens een zekere basisspeler bij Vitesse.

Verdediging wordt denk ik Blind - De Vrij - Vlaar - Janmaat met Veltman in een vijfmansverdediging als inschuivende CD.

Afvallers: Zoet, Van Aanholt, Rekik, Vilhena, Van der Vaart, Boetius, Promes.

herman schreef:
Van Aanholt ipv Emanuelson vind ik onbegrijpelijk. Laatstgenoemde heeft veel meer ervaring, eerstgenoemde was de laatste tijd niet eens een zekere basisspeler bij Vitesse.

Verdediging wordt denk ik Blind - De Vrij - Vlaar - Janmaat met Veltman in een vijfmansverdediging als inschuivende CD.

Dan heb je wel vier rechtspoten. Aan de andere kant heb ik De Vrij wel veel liever dan een BMI of Rekik. Ik denk dat Van Gaal bij BMI blijft als linker centrale verdediger, voornamelijk omdat hij linksbenig is. Veltman in de basis op het WK zou ik zelf niet doen, heeft tot dusver slechts een handvol leuke wedstrijden in het betaalde voetbal gespeeld. Dan zou ik toch voor BMI gaan. Lost ook meteen het "probleem" van de linkspoten op. Wel erg dat Martens Indi op dit moment onze beste linksbenige centrale verdediger is - hij speelt bij Feyenoord nota bene voornamelijk als linksback. Verder hebben we nog Mathijssen, Rekik, Kongolo, Viergever, Nuytinck, Denswil, Van der Heijden en daarna kom je al bij spelers als Bulthuis. Met BMI, Rekik, Denswil en in de toekomst misschien ook Aké zijn dat genoeg talenten, maar geen een daarvan is op dit moment WK-waardig.

Rudi S schreef:
Van Der Wiel die is af gevallen, vind ik nog een verrassing.

Je hebt het ondertussen vast al zelf ergens gelezen, maar Van der Wiel heeft zelf aangegeven niet mee te kunnen: Van der Wiel belde zelf af voor WK - NOS Sport

Nou, ik zag het van ochtend in het AD,
maar deze

vd Wiel voor niets gespaard | Wk voetbal 2014 | Telegraaf.nl

herman schreef:

Kongolo gaat volgens mij gewoon spelen. Ik denk dat dat dit de verdediging gaat worden (vanaf rechts zoals gebruikelijk ) Janmaat - De Vrij - Vlaar - Kongolo - Blind (die laatste 2 kunnen ook wisselen van positie)

v/d Wiel had idd zelf aangegeven dat het een moeilijk verhaal zou worden, anders was het ook niet te verklaren dat hij niet en Verhaeg wel zou meegaan.

7 afvallers: Van Aanholt, Zoet, Rekik (BMI krijgt de voorkeur), Vilhenna, Wijnaldum, Promes en de laatste weet ik even niet

Boetius valt ook nog af, omdat Depay en Lens de voorkeur krijgen.

Jouw verdediging zou inderdaad ook kunnen. Destijds speelde Van Gaal 5-3-2 tegen Spanje met Frank de Boer als inschuivende verdediger, nu zou dat inderdaad ook Vlaar kunnen zijn. Die heeft daar wel de macht voor.

Kenneth Vermeer naar huis in ieder geval, pffff waardeloze onrustige dramakeeper mag op vakantie

Ik moet nog eens goed naar het lijstje kijken en naar mogelijke combinaties. Mijn gevoel zegt me dat Van Gaal Van Aanholt meeneemt als sub voor Blind en BMI kan idd op meerdere plaatsen worden ingezet.

Snap wel dat ie Kuijt meeneemt (solidariteit), maar zou - vooropgesteld dat KJH meegaat - zelf dan kiezen voor Boëtius die heeft meer verrassing in zijn spel dan Kuijt. Als ie Van der Vaart ook meeneemt op dezelfde basis, betekent het dat je eigenlijk de 23 plaatsen tot 21 terugbrengt.

De Vrij vs Rekik is niet zo beslist als Feyenoordfans willen doen voorkomen; Vlaar is idd sterker.

Mjuman schreef:

De Vrij vs Rekik is niet zo beslist als Feyenoordfans willen doen voorkomen; Vlaar is idd sterker.

Op basis van afgelopen seizoen staat de Vrij anders met 100 - 10 voor, ongeveer.

Qua potentie weet ik het nog niet zozeer.

Valt denk wel mee, in het begin van de competitie was Rekik beter, maar het gaat denk om de prestatie op de stage.
Ook heeft PSV maar 5 doelpunten meer tegen gepakt dan Feyenoord.
Ik denk wel dat De Vrij verder is, over het geheel een beter seizoen heeft gedraaid, meer ervaring heeft en bekend is met het beoogde sijsteem.
Dus het wordt nog spannend.

Rekik was inderdaad veel beter in het begin van het seizoen, maar ik zie De Vrij ook niet afvallen. Maar goed, het hangt ook van de stage af. Wijnaldum schijnt het erg goed te doen, dus Van der Vaart lijkt me ook zeker geen zekerheid gezien zijn abominabele conditie.

Dat was ook mijn idee - De Vrij is minder zeker, soms onhandig - niet voor niets heeft Koeman 'em aanvoerder af gemaakt. Rekik is soms wat onstuimig, overmoedig - heeft nog wat 'Sturm und Drang' - maar is atletischer en heeft wel meer 'poise' - wat trouwens een Kongolo en BMI ook hebben. Veldman is dan weer sterker in het inschuiven.

Rico heeft duidelijk wat met die verhouding 10 - 1, eigenlijk 10 - 0.

herman schreef:
Rekik was inderdaad veel beter in het begin van het seizoen, maar ik zie De Vrij ook niet afvallen.

Ik heb het dan ook over het hele seizoen. De Vrij was na de winterstop sowieso erg goed.

De Vrij heeft 150+ wedstrijden gespeeld op het hoogste niveau in Nederland. Neemt niet weg dat ik hem normaal gesproken nog niet goed genoeg zou vinden voor Oranje.

Mjuman schreef:

Rico heeft duidelijk wat met die verhouding 10 - 1, eigenlijk 10 - 0.

Je wordt voorspelbaar, ouwe.

Nicolage Rico schreef:
Ben best tevreden met onze selectie als ik 'm vergelijk met die van Spanje:

(afbeelding)

Die hebben allemaal 50+ wedstrijden gespeeld en laten dat WK lopen denk ik.

Sommige spanjaarden moeten ook nog flink aan de bak.
Aan de andere kant, in het succesjaar 1988 hadden Ajax en PSV ook t/m de finale van de EC mee gespeeld, PSV speelde ook nog een KNVB bekerfinale.
Succes was daar blijkbaar doping.

herman schreef:
(quote)

Die hebben allemaal 50+ wedstrijden gespeeld en laten dat WK lopen denk ik.

Ze zullen er dus nog 7 bij moeten spelen.

Ze kunnen 2 verschillende teams opstellen, die een stuk beter zijn dan de onze.

Nicolage Rico schreef:
Ben best tevreden met onze selectie als ik 'm vergelijk met die van Spanje:

Onze doelmannen zijn beter!

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Je wordt voorspelbaar, ouwe.

Met zulke teksten mot je schijver worden jong, misschien zit daar wat in voor je Zal ik ondertussen De Mol even polsen voor een programma Master Writer - kan je juni, juli en augustus even helemaal blokken om samen het format vorm te geven en de teksten te schrijven?

corn1holio1 schreef:
(quote)

Onze doelmannen zijn beter!

Waarom zou dat nou nodig zijn denk je?

Rudi S schreef:
Nou, ik zag het van ochtend in het AD,
maar deze

vd Wiel voor niets gespaard | Wk voetbal 2014 | Telegraaf.nl

lol Blanc zal wel enorm balen...

Mjuman schreef:
(quote)

Mjuman schreef:
(quote)

Omdat onze verdediging misschien niet ons sterkste punt is, dat is waar. Maar als ik de namen van Nederland zie, dan voorspelt dat ook niet veel soeps... En jullie hebben ook geen topkeeper er achter staan...

Ok - even een les in Cruyffiaanse voetballogica: druk die van voren geeft, hoef je achterin niet te weerstaan

Ehmmm, geen Douglas, Van Dijk, Narsingh, Emanuelson.... Spelers als Kuyt & Rekik gaan wel mee. Ik snap er werkelijk niets van. Een debacle is aanstaande.

Er moeten er nog 7 afvallen.

Dat rijtje van Douglas t/m Emanuelson zou ik volgaarne willen ruilen voor een fitte Strootman, la 'k niet flauw zijn, doe ik er Kuyt nog bij om het af te ronden.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:38 uur

geplaatst: vandaag om 05:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.