MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
corn1holio1 schreef:
(quote)

Onze doelmannen zijn beter!
je bedoelt die doelman die dit weekend medeverantwoordelijk was voor het tegendoelpunt van Atlético tesamen met die andere Belg?

nee casillas staat toch nog altijd een trapje boven courtois hoor. (al scheelt het niet veel)

panjoe (moderator)
Ach, we moeten ook nog maar zien hoe we het gaan doen. Overal in het land schreeuwen mensen dat Nederland er in de eerst of tweede ronde al uitgaat met deze baggerselectie, maar ik denk dat Nederland nog best kan verrassen, mits Van Gaal een goede tactische eenheid weet te smeden. En die eenheid is nou net waar het de Belgen de afgelopen jaren aan ontbrak. Ik zie Nederland nog best tot de kwartfinale of halve finale komen.

Ik denk dat Van Gaal niet eens zulke gekke keuzes heeft gemaakt, op het thuislaten van Van Dijk na (maar die heeft hij volgens mij nooit of in ieder geval amper geselecteerd, dus dat was niet zo'n verrassing). Narsingh heeft al maanden geen pepernoot geraakt bijvoorbeeld, in tegenstelling tot Kuyt, die voor de eerste keer in zijn carrière kampioen is geworden. Sowieso kan je doorzetters als Kuyt altijd goed gebruiken. Het is niet zomaar dat Ferguson in bijna alle topwedstrijden een plaatsje inruimde voor Ji-Sung Park. Die overigens vandaag, tot mijn grote spijt, zijn voetbalpensioen heeft aangekondigd.

panjoe (moderator)
Er moeten trouwens nog 7 spelers afvallen van de volgende 30:

Doel: Jasper Cillessen (Ajax), Tim Krul (Newcastle United), Jeroen Zoet (PSV), Michel Vorm (Swansea City)

Verdediging: Patrick van Aanholt (Vitesse), Daley Blind (Ajax), Daryl Janmaat (Feyenoord), Terence Kongolo (Feyenoord), Bruno Martins Indi (Feyenoord), Karim Rekik (PSV), Joël Veltman (Ajax), Paul Verhaegh (FC Augsburg), Ron Vlaar (Aston Villa), Stefan de Vrij (Feyenoord)

Middenveld: Jordy Clasie (Feyenoord), Leroy Fer (Norwich City), Jonathan de Guzman (Swansea City), Nigel de Jong (AC Milan), Quincy Promes (FC Twente), Wesley Sneijder (Galatasaray), Tonny Vilhena (Feyenoord), Rafael van der Vaart (Hamburger SV), Georginio Wijnaldum (PSV)

Aanval: Jean-Paul Boëtius (Feyenoord), Memphis Depay (PSV), Klaas Jan Huntelaar (Schalke 04), Dirk Kuyt (Fenerbahçe), Jeremain Lens (Dinamo Kiev), Robin van Persie (Manchester United) en Arjen Robben (Bayern München).

Dat lijken me dan Zoet, Van Aanholt, Rekik, Promes, Vilhena, Boëtius en nog iemand. Ik hoop eerlijk gezegd Van der Vaart of Clasie, maar ik denk dat die mogen blijven.

jassn schreef:
(quote)
je bedoelt die doelman die dit weekend medeverantwoordelijk was voor het tegendoelpunt van Atlético tesamen met die andere Belg?

nee casillas staat toch nog altijd een trapje boven courtois hoor. (al scheelt het niet veel)

Hij heeft inderdaad dit weekend een zéér zeldzaam (zeker gezien zijn leeftijd) foutje gemaakt. De punten die hij al gered heeft, of de qualificatie voor de finale van de CL die hij voor een groot deel op zijn naam mag schrijven wegen natuurlijk veel zwaarder door. Net zoals ze in spanje zelf beseffen (door hem de trofee voor de beste doelman van spanje te geven) staat Courtois ondertussen gewoon een trapje hoger dan Casillas.

panjoe schreef:
En die eenheid is nou net waar het de Belgen de afgelopen jaren aan ontbrak. Ik zie Nederland nog best tot de kwartfinale of halve finale komen.

Ik denk dat je dat verkeerd ziet. De laatste 2-3 jaren (sinds de overwinning tegen Nederland) is er echt wel een groep opgestaan. Wilmots heeft dit er ongelooflijk ingehamerd. Daar zal het niet aan liggen bij België.
Moest Nederland inderdaad tot de kwart of halve finale geraken, zou dat met dit spelersmateriaal een absolute topprestatie zijn. Ik vrees dat ze niet voorbij Spanje en Chili geraken. Waarmee ik niet wil zeggen dat België wel de kwart of halve finale zal halen, daarvoor zijn ze nog te groen achter de oren.

panjoe (moderator)
corn1holio1 schreef:
(quote)

Ik denk dat je dat verkeerd ziet. De laatste 2-3 jaren (sinds de overwinning tegen Nederland) is er echt wel een groep opgestaan. Wilmots heeft dit er ongelooflijk ingehamerd. Daar zal het niet aan liggen bij België.
Moest Nederland inderdaad tot de kwart of halve finale geraken, zou dat met dit spelersmateriaal een absolute topprestatie zijn. Ik vrees dat ze niet voorbij Spanje en Chili geraken. Waarmee ik niet wil zeggen dat België wel de kwart of halve finale zal halen, daarvoor zijn ze nog te groen achter de oren.

Ik hoop dat je gelijk hebt, want België heeft juist op dit moment het spelersmateriaal om een fantastisch toernooi te spelen. De afgelopen paar jaar heb ik sowieso alleen maar samenvattingen van de Rode Duivels gezien, dus ik weet ook niet waar ik over praat.

Chili moet ook niet overschat worden, hoor: als Van Gaal de koppies dezelfde kant op krijgt, moeten die best te kloppen zijn. Chili heeft in hun selectie maar één echte topspeler en dat is Vidal, en hoewel Sánchez, Fernández, Isla en Vargas uiteraard ook niet de minsten zijn heeft Nederland zeker wel spelers van dat niveau. Een debacle als twee jaar geleden is niet uit te sluiten, maar ik heb behoorlijk wat vertrouwen in Van Gaal. Helaas (zal wel dat Nederlandse, 'nuchtere' pessimisme zijn) delen veel van mijn landgenoten dat vertrouwen niet.

Nou ik heb Chili tegen Duitsland zien spelen en daar gaan we echt niet van winnen hoor, gelijkspel zou nog kunnen.

Mijn voorspelling: verliezen van Spanje, gelijkspelen tegen Chili en winnen van Australië, en dan maar hopen dat dat voldoende is voor een tweede ronde.

Zoiets denk ik ook, en dan veel scoren tegen Australië.

Nou nou, veel dichtgeknepen billen hier. Veel openingswedstrijden zijn matig - spelen op vrijdag de 13e zou maar eens zo tot een klein succesje kunnen leiden: een gelijkspel tegen Spanje, winnen van Australië en dan een gelijkspel tegen Chili - en dat volstaat dat om Spanje op doelsaldo eruit te knikkeren en Chili eveneens naar de tweede ronde te laten gaan

trebremmit schreef:
Nou ik heb Chili tegen Duitsland zien spelen en daar gaan we echt niet van winnen hoor, gelijkspel zou nog kunnen.

Zou ook maar een 4-1 voor Chili kunnen zijn, inderdaad.

Hoewel, niet als Nederland 5-3-2 gaat spelen.

corn1holio1 schreef:
(quote)

Ik vind het altijd opvallend dat nog altijd wordt gezegd dat de Rode Duivels nog te groen achter de oren zijn. Ok, op een wereldkampioenschap hebben ze inderdaad nog niet al te veel ervaring. Maar bijna heel de spelersgroep speelt ondertussen al jaren in alle mogelijke topcompetities dat het me vreemd lijkt dat ze dan nog groen achter de oren zijn. Ook wanneer men zegt dat het een 'beloftevolle' of 'jonge' generatie is, frons ik even. De meerderheid zit nu tussen de 25 en 30 jaar, hetgeen de topjaren zijn voor een voetballer.

België zou zich eigenlijk niet meer achter dergelijke excuses mogen verschuilen, als je de intrinsieke kwaliteiten ziet van de hele selectie, dan denk ik niet dat er meer dan 5 teams zijn op het WK met meer kwaliteiten. Voor deze groep zou een kwartfinale toch het minimum moeten zijn. Alles daaronder is een ontgoocheling.

OK dan worden wij 2de achter Zuid-Korea en zien we mekaar in de finale

Rudi S schreef:
Er moeten er nog 7 afvallen.

Inderdaad, er moeten nog 7 spelers afvallen. Ik denk echter dat Kuyt en Rekik er bij Van Gaal goed genoeg opstaan en meegaan naar Brazilië.
De keuze voor Van Aanholt is te verdedigen. Volgens mij is hij namelijk een uitstekende en tevens onderschatte verdediger, al deelde hij ook in de algehele misère van Vitesse.
Zoals ik al eerder aangaf: Emanuelson is multi-inzetbaar en zulke spelers zijn belangrijk om te hebben. Spelers als Clasie, Vilhena, Martins Indi, Rekik hebben daarnaast ook zeer weinig ervaring in het spelen van internationale wedstrijden.
Om maar te zwijgen over het fysieke aspect (afgezien van Rekik). Vooral in de wedstrijd tegen Chili is dit van groot belang. Daarom zou ik altijd spelers als Van Dijk en met name Douglas meenemen. Deze spelers hebben lengte, (kop)kracht en uitstraling. Belangrijke facetten in het hedendaagse voetbal, lijkt mij. Nee, ik heb het idee dat Van Gaal denkt dat ze schoolpleinvoetbal gaan spelen, terwijl een orkaan wacht.

De Zuiderburen geef ik meer kans en ga ze wederom zeker supporten. In het bijzonder klasbakken Alderweireld, Vertonghen en Vermaelen. Het zijn toch ook wel een beetje 'onze jongens'. Andere favorieten en landen om aan te moedigen zijn: Uruguay (mooi sympathiek land en Suarez/Lodeiro) en onze Oosterburen.

Hendrik68
Nou nou, veel dichtgeknepen billen hier. Veel openingswedstrijden zijn matig - spelen op vrijdag de 13e zou maar eens zo tot een klein succesje kunnen leiden: een gelijkspel tegen Spanje, winnen van Australië en dan een gelijkspel tegen Chili - en dat volstaat dat om Spanje op doelsaldo eruit te knikkeren en Chili eveneens naar de tweede ronde te laten gaan

Helemaal mee eens. Denk ook eens terug aan Frankrijk 2002 en Italie 2010 als regerend wereldkampioenen. Waarom zou Spanje niet hetzelfde kunnen overkomen. Leuk voor ons en een zegen voor het voetbal in het algemeen. Van Gaal geeft met zijn speelwijze al aan dat hij dondersgoed door heeft waar de problemen liggen. Van Gaal heeft door zijn hele carriere heen voor defensieve zekerheid gekozen, al lag dat er nooit even dik boven op. Ik sluit niet uit dat de speelwijze van Oranje niet eens zo heel veel gaat afwijken van die in Zuid Afrika. Als dat hetzelfde resultaat oplevert dan ben ik een tevreden man. Ik geef wel toe dat ik de kansen in eerste instantie wel iets lager inschat dan 4 jaar terug. Maar alles is mogelijk. Niet zo pessimistisch graag.

laten we hopen dat spanje niet zijn openingsmatch wint want anders worden ze geen wereldkampioen ...

de rode duivels spelen trouwens maximum 4 matchen, afhankelijk hoeveel ballen courtois red.

jassn schreef:
laten we hopen dat spanje niet zijn openingsmatch wint want anders worden ze geen wereldkampioen ...

de rode duivels spelen trouwens maximum 4 matchen, afhankelijk hoeveel ballen courtois red.

Met hun kwaliteiten zouden dat er minimum 5 moeten zijn.

Mjuman schreef:
gaat moeilijk lukken want spanje gaat een 7/9 halen

dumb_helicopter schreef:
(quote)

Met hun kwaliteiten zouden dat er minimum 5 moeten zijn.
je overschat toch echt wel de rode duivels hoor, mja niet positief doen over de rode duivels is not done, dus zwijg ik maar. Ze hebben nog altijd niks bewezen. Tegen een deftige ploeg (buiten kroatiê, waar het toen trouwens helemaal verkeerd zat) hebben ze nog nooit gewonnen. Maar welke kwaliteiten? alleen Kompany, Courtois zijn wereldklasse. (ja, hazard is hopeloos overschat)

Dream on white boy

Ik ben dol op afwijkende scenario's - Chilenen willen o zo graag winnen van Spanje - ken je Cortez the Killer (Zuma) van Neil Young; dan snap je het - voor veel Zuid-Amerikanen is Spanje van oudsher the oppressor.

Denk dat bij Spanje de snee er grotendeels af is na zo'n lang seizoen en zo'n energievergende manier van spelen. Bovendien de beste spelers bij de Spaanse topdrie zijn veelal niet-Spanjaarden, tenzij je de meester-breiers van Barça meetelt (veelal Catalanen).

jassn schreef:
(quote)
je overschat toch echt wel de rode duivels hoor, mja niet positief doen over de rode duivels is not done, dus zwijg ik maar. Ze hebben nog altijd niks bewezen. Tegen een deftige ploeg (buiten kroatiê, waar het toen trouwens helemaal verkeerd zat) hebben ze nog nooit gewonnen. Maar welke kwaliteiten? alleen Kompany, Courtois zijn wereldklasse. (ja, hazard is hopeloos overschat)

Ik heb het niet over wat ze bewezen hebben als Rode Duivel, maar welke kwaliteiten dat ze hebben bij hun ploeg. Als zouden die afzonderlijke kwaliteiten zo stilaan toch wel aan de oppervlakte mogen komen bij de Rode Duivels ook.

Met Courtois hebben we nu al wereldtop en op termijn wordt dit waarschijnlijk de beste keeper ter wereld. Mignolet is zeker een subtopper, hoewel hij dit seizoen wat onzekerder overkwam bij Liverpool.

Met Kompany hebben we misschien wel een van de beste CD ter wereld. Vertonghen had dit jaar pech met blessures, maar stond vorig jaar wel in het beste elftal van de Premier League. Die kan zeker nog een stapje verder zetten. Alderweireld zit aan zijn limiet, maar bij de eerste uit Spanje is dat nog altijd geen schande. Lombaerts is een zeer degelijke en secure verdediger die wat mij betreft wel wat meer krediet mag verkrijgen. Zenith spreekt misschien niet tot de verbeelding, maar het feit dat hij daar ondanks alle aangekochte en veel duurdere spelers jaar na jaar in de bais blijft staan is toch een statement. Vermaelen is te blessuregevoelig en doet er goed aan te vertrekken bij Arsenal. Ciman en Vanden Borre zijn een paar niveau's minder, maar die komen waarschijnlijk ook niet in actie. Van Buyten is ondanks zijn leeftijd toch nog altijd een zeer gewaardeerde speler bij Bayern.

Wat het middenveld betreft is dit misschien wel ons zwakste onderdeel. Defour bij Porto is inderdaad niet wereldschokkend. Witsel daarentegen is echt wel top op zijn positie, maar geraakt in de vergetelheid daar in Rusland. Fellaini moet zich inderdaad herpakken en terug de Fellaini van bij Everton worden. Bij Dembele kwam het er moeilijk uit door blessures, maar als hij fit is hij wel top. De Bruyne had de pech dat Chelsea een overaanbod aan spelers had waardoor hij amper tot geen kansen krijgt. Nu hij bij Wolfsburg zit (toch subtop Duitsland met een aantal degelijke spelers) leeft hij weer op en zie je de laatste matchen dat hij de beste is die op dat plein rondloopt. Chadli is de laatste weken ook weer beter bezig maar zit wel aan zijn limiet.

Hazard is internationale top. Onbegrijpelijk dat je zegt dat die overschat is. Ik denk dat er geen 5 spelers zijn die momenteel beter en meer gegeerd zijn dan hem. En hij is nog altijd maar 23, en hij wordt beter met de week. Januzaj is misschien wel hét internationale toptalent dezer dagen en Origi maakt op 19-jarig leeftijd het mooie weer bij Lille, toch ook maar mooi de nr. 3 in Frankrijk. Mertens en Mirallas verbazen toch ook veel met hun prestaties bij respectievelijk Napoli en Everton die het dit seizoen beiden erg behoorlijk deden. Lukaku scoort 2 jaar op rij meer dan 15 doelpunten in de premier league en is nog altijd maar 21.

Als je dit ziet, dan moet je met de spelers die in zo'n team zitten toch op zijn minst de kwartfinales halen alles wat daaronder valt is een teleurstelling met deze selectie. Met deze kwaliteiten kunnen ze zelfs erg ver geraken, het enige wat er nog kan mislopen is dat het er niet uitkomt of nonchalance.

Mjuman schreef:
Bovendien de beste spelers bij de Spaanse topdrie zijn veelal niet-Spanjaarden, tenzij je de meester-breiers van Barça meetelt (veelal Catalanen).

Toch behoren David Silva, Juan Mata, Koke en Cazorla respectievelijk tot de top drie van hun clubs.

dumb_helicopter
Alleen Citizens geloven dat Kompany dit seizoen de beste verdediger was. Hij heeft namelijk dit seizoen veel staan schutteren. Raar dat hij daarom ook is verkozen tot een van de verdedigers van The Premier League VI van dit jaar.

Kill_illuminati schreef:
(quote)

Toch behoren David Silva, Juan Mata, Koke en Cazorla respectievelijk tot de top drie van hun clubs.

dumb_helicopter
Alleen Citizens geloven dat Kompany dit seizoen de beste verdediger was. Hij heeft namelijk dit seizoen veel staan schutteren. Raar dat hij daarom ook is verkozen tot een van de verdedigers van The Premier League VI van dit jaar.

Hij heeft inderdaad enkele foutjes gemaakt, maar over het algemeen heeft hij er wel een goed seizoen opzitten. Ik zie hem toch met nog enkele andere tot het kransje van beste verdedigers behoren. Wat misschien kan helpen is dat er een andere en betere CD wordt aangekocht om aan de zij van Kompany te staan, want dat was wel het pijnpunt dit seizoen bij City.

Heeft Hazard ooit al eens een goede match gespeeld als het niet loopte bij het team? dus tegen goede ploegen buiten de matchen waar ze wonnen met 5-1 of zoiets want dan pikte hij wel zijn goaltje mee omdat de verdediging zo zwak stond te spelen bij de tegenstand. Hazard is alleen dan goed, dus mijn conclusie is verre van wereldtop. onbegrijpelijk dat iedereen altijd puur kijkt naar statistieken. Zelfs zijn broer is veel completer en misschien op termijn zelfs beter. (als hij het nu al niet is)

de meeste rode duivels zijn trouwens redelijk vervangbaar bij hun ploeg en het zijn dan nog meestal niet bij de topploegen dat ze zitten maar bij de subtop. ja, kwalitatief is dit zeker geen ploeg om kwartfinales te halen, ze gaan al content mogen zijn dat ze achtste finales mogen spelen of ze zouden al zoveel geluk moeten hebben als Nederland 4 jaar geleden.

Kill_illuminati schreef:
(quote)

Man U en City is dat Europese top - nee toch? Als Ajax - breek me de bek niet open - tweemaal van City kan winnen, dan ...

Koke: zelfde verhaal; Atletico is een sterk team, maar individueel vraag ik het me af. En hoe bang moeten verdedigers zijn voor Villa of Torres? Overschatte spitsen - in zo'n team zou KJH het beter doen en Van the Man (helaas) zeer zeker. B en altijd groot fan van Xabi Alonso geweest, maar daar zit de sleet ook een beetje op.

Nederland heeft een 'probleem' door het ontbreken van Strootman, maar ik denk dat Spanje een groter probleem heeft: het falen van de Barcelonese breimotor en de matige vorm van de spitsen. Ben bang dat Spanje gewoon niet fris genoeg meer is

Als je zijn goals wegdenkt komt je aan 11 punten minder in de competitie en de uitschakeling door PSG in de CL en dan kijk ik nog niet naar de assists die hij dit jaar gegeven heeft. Dat wil toch iets zeggen? Als je daarenboven ook nog eens 2 keer op rij tot beste jonge voetballer in Frankrijk, daarna 2 keer op rij beste voetballer in Frankrijk en dit jaar ook de beste jonge speler is van de Premier League kan je moeilijk zeggen dat hij niet top is. Ik zie hem eerlijk gezegd wel liever bij een andere ploeg dan Chelsea.
Thorgan is ook een ander type dan Eden, Thorgan is meer spelverdeler terwijl Eden op de flank de actie maakt.

zoals ik al zei deze statistieken zeggen niks over hoe goed een speler is.

Hazard heeft het wel in zich, maar in de CL bv. al nauwelijks iets laten zien.

Maar als je kijkt naar de clubs waar de Belgische spelers spelen is dat toch wel indrukwekkend. Ik denk dat wat dat betreft alleen Duitsland, Brazilië en Spanje een sterkere selectie hebben. Qua spelersmateriaal hoort België ook gewoon de top 8 te halen, maar ik denk eigenlijk dat alle Europese ploegen gaan onderpresteren komend WK.

dumb_helicopter schreef:
Als je zijn goals wegdenkt komt je aan 11 punten minder in de competitie en de uitschakeling door PSG in de CL en dan kijk ik nog niet naar de assists die hij dit jaar gegeven heeft.

Als we dat doelpunt van Ba wegdenken stond Chelsea helemaal niet in de halve finale vd CL,
tja en zonder de Doelpunten van Pelle...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:12 uur

geplaatst: vandaag om 00:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.