MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Die statistieken zeggen wel iets over het belang van hem voor de ploeg. Hij is inderdaad nog niet aan de top van zijn kunnen en moet nog beter, maar is wel degelijk onvervangbaar bij Chelsea (en dat weten ze daar zelf ook) en zo zijn er nog wel redelijk wat spelers van de Rode Duivels bij hun ploegen. En er zit inderdaad niemand bij Real, Barça en Juve, maar heb je dan nog zoveel andere 'topploegen'?

Nog eens duidelijk maken dat ik wil zeggen dat ze qua intrinsieke kwaliteiten bij de beste 5 ter wereld horen, maar of ze dit ook daadwerkelijk gaan bereiken, dat is iets anders.

Lol @ 'loopte' ergens hierboven

"Intrensieke kwaliteiten" gaan uit van reputatie e.d. Hoe het in de praktijk uitpakt, kan heel anders zijn: Denemarken (Europees kampioen, totaal onverwacht), Oranje vice-kampioen in 1974 (totaal onverwacht), in 1978 (toen iets minder) en in 2010.

Hoe vaak zijn landen met grote reputaties niet afgegaan? Wacht maar af en count your blessings zou ik zeggen. Of, nog beter kom eens een paar weken in een grote NL stad wonen met de WK, waar complete wijken helemaal ORANJE zijn en de groentenboer zijn klanten een "prettige wedstrijd" wenst. Nee die oranje voetbalgekte kan me gestolen worden.

"Intrensieke kwaliteiten" is trouwens een vreselijke tautologie - er zijn namelijk geen extrensieke kwaliteiten - een kwaliteit is wat een persoon kenmerkt, iets wat iemand heeft.

Haha die Jassn, ik vind je wel grappig.
Hééééél de voetbalwereld overschat Hazard, buiten Jassn, die heeft met zijn kennersoog wel door wat voor een prutser dat dat is! Zijn broer is inderdaad veel beter! Heeft wel minder goals gemaakt, assists gegeven, wedstrijden beslist, in Belgie dan Eden in Engeland; maar dat zijn maar statistieken natuurlijk. (en beschouw je al die verkiezingen die hij gewonnen heeft als statistieken??? Of als kenners die een speler beoordelen op basis van zijn kwaliteiten?)

Verder zijn Kompany, Witsel, Lukaku, Debruyne, Vertongen etc... allemaal perfect vervangbaar natuurlijk. Ze spelen wel quasi elke minuut dat ze niet gekwetst zijn, maar dat doen die coaches natuurlijk alleen maar om de statistieken van de Belgische spelers wat op te krikken.

Kruip maar terug in je bubbel, en we zullen over een 6 tal weken nog eens praten!

Zonde zeg dat Sevilla wint, vond Benfica beter. Sevilla is wel het meest saaie team ooit.
Wel enorm slecht genomen penalties van Cardozo en Rodrigues.

Dramatische strafschoppen inderdaad en Jorge Jesus is toch wel een ultieme jackass.

Vind het wel prima, aangezien ik Rakitic een geweldige speler vind. Voor de rest boeien beiden clubs mij niet zo.

Die trainer van Sevilla spoort ook niet helemaal, heeft 120 minuten lang hysterische armbewegingen gemaakt.
Rakitic is wel een leuke speler inderdaad, die moet zo snel mogelijk naar een mooie club.
Die overtreding op Sulejmani in de eerste helft vond ik trouwens wel een rode kaart waard, en Benfica had ook wel een strafschop mogen hebben toen er een gehaakt werd.

De vloek duurt voort.

Stijn_Slayer
Met zo'n slechte finale kunnen ze het hele toernooi wel afschaffen. Had het Benfica desondanks meer gegund.

Ik vond de 2de helft en de eerste verlenging wel vermakelijk. De rest van de wedstrijd hadden ze de spelers evengoed op een loopband kunnen zetten. Benfica verdiende echt wel meer, wat blijven die penalties toch een rotsysteem. Maarja, het minst slechte zeker?

Televoting!

Ow ja, en met een vakjury die advies geeft en voor 25% van de stemmen geldt. En de ploegen mogen nog voor de wedstrijd promoteams op pad sturen!

He$$el_01 schreef:
De vloek duurt voort.

Ik heb ooit geroepen dat Cambuur Leeuwarden nooit een Europese finale zou winnen. Daar hoor ik niemand over.

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Ik heb ooit geroepen dat Cambuur Leeuwarden nooit een Europese finale zou winnen. Daar hoor ik niemand over.

Dat heeft nimmer de tv gehaald en met een user-populatie hier van 44.500 users op een bevolking van 16,8 miljoen kan je uitrekenen hoe hard je dan moet roepen. En dan zou ik voorzichtig wezen, omdat anders je Friesland-visum wordt ingetrokken - en da's niet handig want ook de mooiste Waddeneilanden liggen in Friesland

Mjuman schreef:
En dan zou ik voorzichtig wezen, omdat anders je Friesland-visum wordt ingetrokken - en da's niet handig want ook de Waddeneilanden liggen in Friesland

Gewoon lekker naar Texel, probleem opgelost.

Nicolage Rico schreef:
(quote)

http://www.dehuisaanhuis.nl/files/2011/12/fh-MessiNieuwClub51-522x391.jpg

Ach niets is zo moeilijk als voorzetsels (out of line ipv over the ...) in een andere taal. En geen grotere muskieten dan de Engelse pers, uitgezonderd paparazzi.

18:45 uur Sparta Rotterdam - FC Dordrecht. Kom op Schapekoppen!
De nummer 16 van de Jupiler League en dan promoveren naar de ere-divisie.......No Way!

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash4/t1.0-9/s403x403/10325802_704117606322093_7350231658340259001_n.jpg

Na een half uur spelen: we liggen op koers
Voorsprong hebben we al maar had op z'n minst 0-4 moeten staan!

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/t1.0-9/10300235_704792522921268_6740471935377900803_n.jpg

En SP AR TA met de gelijkmaker.

Rkc al na 3 minuten achter bij Excelsior.

Een grote misser aan Sparta-kant. FC Dordrecht op 1-2!

En SP AR TA met de gelijkmaker.

RKC met 2-0 achter.

RKC gaat eruit vliegen.

Sparta Rotterdam - FC Dordrecht delen de punten (2-2). De Schapekoppen hebben tot twee keer toe een voorsprong weggegeven door knullige fouten. Vond de Dordtenaren een stuk volwassener spelen en kwamen sporadisch in de problemen. Maar Sparta kon profiteren van Dordtse fouten en dan slaat de vlam erin maar ze konden niet doordrukken tegen een slim spelend Dordrecht.
Zondag (14:30) dan maar de boel afmaken met hulp van het thuisvoordeel. We hebben een aardig fanatiek publiek dus dat moet goed komen. Tevens is FC Dordrecht thuis moeilijk te verslaan dus ik heb alle hoop op een plekje in de ere-divisie. Voor het eerst weer sinds seizoen 94/95....

sheep67 schreef:
Sparta Rotterdam - FC Dordrecht delen de punten (2-2). De Schapekoppen hebben tot twee keer toe een voorsprong weggegeven door knullige fouten. Vond de Dordtenaren een stuk volwassener spelen en kwamen sporadisch in de problemen. Maar Sparta kon profiteren van Dordtse fouten en dan slaat de vlam erin maar ze konden niet doordrukken tegen een slim spelend Dordrecht.

Een nogal eenzijdige weergave. Wat dacht je van de beide goals van Dordrecht over knullige fouten gesproken? De 2e Dordrecht goal met name was een enorme Sparta blunder. Maar goed ze speelden iets beter, vooral de 1e helft en laat zondag de beste van de twee dan maar winnen. Wat mij betreft promoveert Sparta .

Ja ...ietwat te chauvinistisch beschreven. Euforie na lange tijd van middelmatige resultaten speelt mij soms parten maar ook FC Dordrecht maakte inderdaad knullige fouten waar Sparta van kon profiteren. We hadden ook nog wat geluk bij vermeend handsbal in het strafschopgebied maar leek mij niet met opzet. Daar tegenover hadden wij veel kansen in de eerste 20 minuten met een schot tegen de doelpaal. Maar gaat nog spannend worden a.s zondag

In België gaat Anderlecht naar alle waarschijnlijkheid dan toch kampioen spelen, en dat na hun meest dramatische seizoen in jaren (9 nederlagen in 30 wedstrijden tijdens de reguliere competitie)...

Voor mij eens te meer een bewijs dat dat belachelijk play-off systeem moet worden afgeschaft.
Tot beter voetbal, meer topmatchen en betere kansen van onze clubs in Europa heeft het ook niet geleid, en dat was toch de bedoeling.

Een sterke eindspurt voldoet om Belgisch kampioen te worden. Te gek voor woorden natuurlijk.
Is er in belgie eigenlijk iemand tevreden over dit systeem? Behalve de bond en ditmaal de Anderlecht suporters.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:45 uur

geplaatst: vandaag om 03:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.