MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Gelukkig is ie wederom verkiesbaar. Je moet er toch niet aan denken dat ze daar iemand aan het roer krijgen die wel functioneert?

iggy schreef:
Een sterke eindspurt voldoet om Belgisch kampioen te worden. Te gek voor woorden natuurlijk.
Is er in belgie eigenlijk iemand tevreden over dit systeem? Behalve de bond en ditmaal de Anderlecht suporters.

Bijna geen enkele supporter, speler of journalist vind dat play-off systeem een goed ding.
Maar de 'grote' clubs verdienen er meer geld door, dus daarmee is de kous af...

Het zorgt ervoor dat de 'grote club' eigenlijk een competitie voor zichzelf hebben, iets wat ze al lang wilden om het nveau te verhogen. Gelukkig is dat al gelukt...

Play-off 2 is echt schreinend. Er zit amper nog wat competitie in en de kans dat je nog Europees haalt is zo goed als nihil.

Afschaffen die Play-offs en terug een reguliere competitie, iets dat véél eerlijker is en het gehele seizoen beloond en niet alleen een strakke eindsprint.

Play-off 1 valt ergens nog te verdedigen, als je dat halveren van de punten afschaft. Het brengt inderdaad een stuk meer op, en we zouden in theorie meer topwedstrijden moeten krijgen.

Maar de farce die play-off 2 en 3 zijn, dat is echt zelden gezien.

Misschien gewoon naar een nog iets meer afgeslankte eerste klasse gaan (12 teams) en al de ploegen 4 keer tegen mekaar laten spelen... Hoewel in andere landen dat het niveau ook niet echt heeft doen stijgen. Maar de dalende spiraal waar we inzitten gaat nog wel even aanhouden denk ik.

Persoonlijk zou ik een Benelux comp toejuigen. Maar onderzoek heeft uitgewezen dat dat niet haalbaar was. Toch vreemd want een pak hem beet Anderlecht - Ajax lijkt mij interessanter dan een Andelecht - RC Genk of Ajax - Pec Zwolle enz.

Ajax - Pec Zwolle was anders de laatste keer reuze interesant

Heeft onderzoek uitgewezen dat dat niet haalbaar is? Want voor mij mag dat ook eerder vandaag dan morgen ingevoerd worden! 10 Nederlandse, 8 Belgische ploegen (of eventueel 11-7 mag ook), en spelen maar!

Waarom de zaken veranderen telkens. Het grote publiek heeft hier geen oren, alleen enkele bobo's willen dit doordrijven om het exclusiever te maken. En de reden waarom het er niet door is gekomen is dat er bij een samenvoeging van de competities niet ineens dubbel zoveel Europese plaatsen zijn. Dat wil zeggen dat je half zoveel kans nog maar hebt om Europees te spelen, hetgeen veel clubs afschrikt.

Ik vermoed dat wat dumb_helicopter zegt zeker zal meespelen.
De Ned/Bel top gaat nog steeds niet ver komen Europa, Dus die competitie zal nog steeds 1 ploeg rechtstreeks in de CL mogen plaatsen en 4 a 5 in de EL.
Ik weet ook niet of TV gelden etc meer gaan opleveren in het vergelijk met nu 2 afzonderlijke competities.
Krijg je nog , minder derbie's etc.
De bonden (clubs) moeten dan nog stemmen o.i.d., zal enkel voor de top 5 evt. intersant zijn.

Rudi S schreef:
Ajax - Pec Zwolle was anders de laatste keer reuze interesant

Dat was voor de beker. In een andere comp vorm was die wedstrijd ook mogelijk.

Bovendien zouden de helft van de ploegen die nu in de Eredivisie en de Jupiler League spelen terecht komen in tweede klasse, en veel ploegen die nu in tweede klasse spelen in derde klasse. Voor veel van deze ploegen betekent dat veel minder inkomsten (mogelijk zelfs de doodsteek), de kans om te stijgen wordt ook kleiner.
Voor het merendeel van de professionele ploegen ligt er dus weinig winst, voor de betere ploegen allicht wel (alhoewel dacht ik er ook zorgen waren over grotere verplaatsingen, mogelijk ook een drempel voor supporters).

In theorie klinkt het idee van een Benelux liga nochtans niet slecht, meer concurrentie zou het niveau in principe omhoog moeten krikken. Ik denk dat er bij (een groot deel van de) supporters ook wel een draagvlak voor zou zijn... Maar die Europese plaatsen, dat is wel vrij onoverkomelijk idd...

Mensen reppen over een Benelux competitie maar bieden geen ruimte voor Luxemburgse clubs .

Hendrik68
Zijn we net van alle Limburgse clubs af moeten we weer tegen Belgische clubs? Zullen we dat maar niet doen? Kan me best voorstellen dat PSV graag tegen Genk speelt, lekker dichtbij, maar de clubs boven de grote rivieren zitten er vast niet op te wachten. Dan heb ik liever dat Groningen in de 2e Bundesliga gaat spelen. FC Groningen tegen VFL Osnabruck of SV Meppen trekt 10 keer meer toeschouwers als FC Groningen - Zulte Waregem en is vele malen dichterbij. Maar laten we het vooral zo houden als nu. Dit jaar 4 clubs uit Overijssel en 2 uit Friesland en 1 uit Groningen. 6 bijna derby's, dat kun je in een Benelux liga wel schudden. Volgens mij is er op dit moment ook helemaal geen discussie over een BeNeliga toch?

Joy4ever schreef:
Mensen reppen over een Benelux competitie maar bieden geen ruimte voor Luxemburgse clubs .

En jij was Italo-freak? De lanceringsleus voor zo'n competitie ligt al klaar: Va BeNe!

Dat lux (licht) gaat vanzelf schijnen. Bovendien moet er ook aan modale clubs als onze lokale FC worden gedacht - die verliezen in EL-verband van Luxies.

Afgezien van het (reis)kostenaspect denk ik eerlijk gezegd ik dat een deel van de issues al hierboven geschetst zijn. Krijg dan echt het idee van de lamme die de blinde helpt (ongeacht de rolverdeling). Bovendien wanneer ga je die fusie laten plaatsvinden? Met als consequentie dat je dan de onderste 50% dat ze aan het eind ervoor ahw degraderen. En wat betekent dat voor regionaal voetbal?

Het plan van de UEFA om de EL als het ware in 4 regionale zones te spelen vind ik aantrekkelijker.

AZ - KV Mechelen is echt niet aantrekkelijker dan AZ - PEC

Hendrik68 schreef:
Volgens mij is er op dit moment ook helemaal geen discussie over een BeNeliga toch?

Niet meer nee. Standard voorzitter Duchatelet was grote voorstander en heeft geprobeerd eea in beweging te brengen, maar denk dat het idee ondertussen definitief is afgeserveerd.

Hendrik68 schreef:
Zijn we net van alle Limburgse clubs af moeten we weer tegen Belgische clubs? Zullen we dat maar niet doen? Kan me best voorstellen dat PSV graag tegen Genk speelt, lekker dichtbij, maar de clubs boven de grote rivieren zitten er vast niet op te wachten. Dan heb ik liever dat Groningen in de 2e Bundesliga gaat spelen. FC Groningen tegen VFL Osnabruck of SV Meppen trekt 10 keer meer toeschouwers als FC Groningen - Zulte Waregem en is vele malen dichterbij. Maar laten we het vooral zo houden als nu. Dit jaar 4 clubs uit Overijssel en 2 uit Friesland en 1 uit Groningen. 6 bijna derby's, dat kun je in een Benelux liga wel schudden. Volgens mij is er op dit moment ook helemaal geen discussie over een BeNeliga toch?

Munchen is aardig verder weg dan Waregem.

Hendrik68
Klopt, maar de gemiddelde FC fan gaat liever naar Unterhaching dan naar welke club in Belgie dan ook.

Hendrik68 schreef:
Klopt, maar de gemiddelde FC fan gaat liever naar Unterhaching dan naar welke club in Belgie dan ook.

Dat Belg-onvriendelijk denken wordt ook wel Saxisme genoemd

Hendrik68
Maar dan nog altijd Nedersaxisme.

Maar hier in de regio wordt gewoon heel veel naar Duitsland gekeken. Zelf kom ik er als Emmenaar nooit, maar er gaan legio mensen wekelijks de grens over voor allerlei zaken en zo raakt men ook bij het voetbal betrokken. Heel veel mensen wonen zelfs vlak over de grens, in het kader van wel de lusten en niet de lasten. In het zuiden zal hetzelfde voor Belgie gelden, waardoor daar veel meer binding met Belgie is.

Ik vind Belgen vast hartstikke lief, maar ik zie er alleen nooit een.

Mb.
Het zou voor het niveau van de eerste competitie wel goed zijn. Wellicht meer sponsoren? Je wordt immers in twee landen opgemerkt als sponsor. Ik snap wel dat clubs uit eigen belang een samenvoeging liever niet zien. Er zijn immers minder plaatsen te vergeven voor de CL en de EL, maar eerlijk is eerlijk, alsof de clubs die verdienen? Ik ben niet op de hoogte van Belgisch succes in Europa, maar in 2013-2014 heeft alleen AZ het goed gedaan in de EL namens de Nederlandse clubs.

Chungking schreef:
Bovendien zouden de helft van de ploegen die nu in de Eredivisie en de Jupiler League spelen terecht komen in tweede klasse, en veel ploegen die nu in tweede klasse spelen in derde klasse. Voor veel van deze ploegen betekent dat veel minder inkomsten (mogelijk zelfs de doodsteek), de kans om te stijgen wordt ook kleiner.
Voor het merendeel van de professionele ploegen ligt er dus weinig winst, voor de betere ploegen allicht wel (alhoewel dacht ik er ook zorgen waren over grotere verplaatsingen, mogelijk ook een drempel voor supporters).

Idealiter zou de tweede competitie ook leuker worden om naar te kijken. Denk aan de Championship in Engeland. Daar zitten de tribunes vol. De doodsteek aan de kleine clubs in de Jupiler League? Mogelijk, ja. Enfin, dat lijkt me allesbehalve fijn voor de supporters van die club, maar wellicht is er op amateurniveau nog ruimte voor die 3000 supporters van pakweg Telstar of Almere City? Verder zou niemand ze missen.

Hendrik68 schreef:
Kan me best voorstellen dat PSV graag tegen Genk speelt, lekker dichtbij, maar de clubs boven de grote rivieren zitten er vast niet op te wachten.

De lange reistijd van Groningen naar Genk is voor de supporter niet leuk, maar de supporters van HSV gaan toch ook gezellig naar München en Augsburg? Je bent toch een suppporter of niet dan?

Hendrik68
Ik denk dat HSV supporters niet zo'n hele gezellige tijd hebben op het moment. Ik denk dat ze met tien kleuren poep in de broek naar het Playmobilstadion afreizen.

Chungking schreef:
In theorie klinkt het idee van een Benelux liga nochtans niet slecht, meer concurrentie zou het niveau in principe omhoog moeten krikken. Ik denk dat er bij (een groot deel van de) supporters ook wel een draagvlak voor zou zijn... Maar die Europese plaatsen, dat is wel vrij onoverkomelijk idd...
Persoonlijk zie ik meer heil in zo'n Euro League, waarbij een competitie gespeeld wordt met de grootste clubs van Europa. Dat is ten minste écht leuk en daar wordt geen club slechter van. Sterker nog, de kijkcijfers zullen de pan uit rijzen!

Bovendien... zijn we net van al die Limburgse clubs af, moet je nu als uitsupporter in een keer helemaal naar Wallonië rijden.

Martial
Is Stefan de Vrij de eerste speler bij Feyenoord die gaat verkassen?

Lazio Roma schijnt belangstelling te hebben en zou al onderhandelen met Feyenoord, vraagprijs zou rond de 6 miljoen liggen (1-jarig contract nog bij Feyenoord)

Vind Lazio niet echt bij De Vrij passen op het eerste gezicht.

chevy93 schreef:
(quote)
Persoonlijk zie ik meer heil in zo'n Euro League, waarbij een competitie gespeeld wordt met de grootste clubs van Europa. Dat is ten minste écht leuk en daar wordt geen club slechter van. Sterker nog, de kijkcijfers zullen de pan uit rijzen!

Bovendien... zijn we net van al die Limburgse clubs af, moet je nu als uitsupporter in een keer helemaal naar Wallonië rijden.

Zo hé, helemaal naar Wallonië...

Helemaal naar Wallonië, da's iets voor die bus die van Gaal onlangs heeft ontworpen.

He$$el_01 schreef:
(quote)

Zo hé, helemaal naar Wallonië...
Die Waalse wegen ga je niet voor je lol op rijden. Om nog maar te zwijgen van lelijke steden als Luik en Charleroi.

Maar er heerst wel een prachtige sfeer bij Standard Luik. Ik kwam er in ieder geval graag.

Rudi S schreef:
Helemaal naar Wallonië, da's iets voor die bus die van Gaal onlangs heeft ontworpen.

Van Gaal pakt eerder het vliegtuig naar België hebben we geleerd.

Rudi S schreef:

Hij heeft die bus zelf gemaakt als ik het goed gehoord heb.

Ongelofelijk. Binnen 20 minuten zowel Diego Costa als Arda Turan geblesseerd van het veld.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:12 uur

geplaatst: vandaag om 08:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.