Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
buizen
geplaatst: 16 juni 2014, 11:51 uur
Heb nog geen ploeg gezien waar Nederland bijzonder bevreesd voor moet zijn. Ja, Brazilie misschien, tegen die ploeg moet meer dan voetbal overwonnen worden.
Vanavond Duitsland - Portugal, daar kijk ik naar uit!
Die zeurstem van die commentator van de NOS die steeds verslagjes doet van het Nederlandse trainingskamp vind ik overigens afschuwelijk. Al jaren. Op zo'n luchtige toon met die akelige onverschillige intonatie, bah. Zodra die kerel weer verslag doet zet ik het geluid uit. Ik heb derhalve bar weinig info over de trainingen
.
Vanavond Duitsland - Portugal, daar kijk ik naar uit!
Die zeurstem van die commentator van de NOS die steeds verslagjes doet van het Nederlandse trainingskamp vind ik overigens afschuwelijk. Al jaren. Op zo'n luchtige toon met die akelige onverschillige intonatie, bah. Zodra die kerel weer verslag doet zet ik het geluid uit. Ik heb derhalve bar weinig info over de trainingen
.
0
geplaatst: 16 juni 2014, 11:55 uur
Tweede helft - na de dubbele wissel, Higuain en Gago erin - liep het beter, maar onvoldoende om wakker voor te blijven.
Het merkwaardige is dus dat alle favorieten tot nu dus (vrij) matig speelden. Het EK2008-gevoel doet hier in huis ook weer zijn intree. Ik het idee dat LVG daar wel mee om weet te gaan.
Duitsland - Portugal vanavond: ook een aardige benchmark!
Het merkwaardige is dus dat alle favorieten tot nu dus (vrij) matig speelden. Het EK2008-gevoel doet hier in huis ook weer zijn intree. Ik het idee dat LVG daar wel mee om weet te gaan.
Duitsland - Portugal vanavond: ook een aardige benchmark!
0
geplaatst: 16 juni 2014, 13:34 uur
Ja de topfavorieten stellen teleur tot nu toe, eens kijken wat Duitsland kan vnv.
Argentinie de eerste helft (daarna gaan slapen) was echt slecht. Zo mogelijk nog slechter dan 4 jaar geleden, toen die oen van een Maradonna ze de vernieling in coachte.
Frankrijk en Italie waren het beste tot nu toe vond ik, Colombia was ook sterk.
Argentinie de eerste helft (daarna gaan slapen) was echt slecht. Zo mogelijk nog slechter dan 4 jaar geleden, toen die oen van een Maradonna ze de vernieling in coachte.
0
geplaatst: 16 juni 2014, 14:10 uur
Nu was de tegenstander van Frankrijk ook niet bepaald legendarisch te noemen dus eerst maar eens kijken hoe die het gaan doen tegen een sterke(re) tegenstander.
0
geplaatst: 16 juni 2014, 14:23 uur
Chungking schreef:
Ja de topfavorieten stellen teleur tot nu toe, eens kijken wat Duitsland kan vnv.
Behoren Frankrijk en Italië tot de topfavorieten? Als je Colombia noemt, waar Oranje dan niet?
Die hebben tot nu toe - op grote afstand - het beste en meest spectaculaire voetbal laten zien.
0
geplaatst: 16 juni 2014, 14:30 uur
Chungking schreef:
Argentinië is na de rust geswitcht van 5-3-2 naar 4-3-3, ging meteen een stuk beter. Al was het nog steeds niet heel indrukwekkend.
0
geplaatst: 16 juni 2014, 14:30 uur
0
geplaatst: 16 juni 2014, 15:04 uur
Nicolage Rico schreef:
Behoren Frankrijk en Italië tot de topfavorieten? Als je Colombia noemt, waar Oranje dan niet?
Die hebben tot nu toe - op grote afstand - het beste en meest spectaculaire voetbal laten zien.
(quote)
Die hebben tot nu toe - op grote afstand - het beste en meest spectaculaire voetbal laten zien. Nu je goed kan schrijven, ga dan ook eens goed leren lezen, Flip Fluitketel

De meesten hier zijn als de dood voor een 2008-scenario: goed beginnen en dan in de tweede ronde als een te vroeg aan afkoeling blootgestelde souffle in elkaar klappen. Nou nog niet meteen gaan lopen opscheppen, maar ff wachten tot de tweede ronde (minimaal) en we allemaal klaar zitten aan tafel.
Ook ghij - pen&vriend

0
geplaatst: 16 juni 2014, 15:14 uur
"tot nu toe".
Die zonnebril kun je beter inruilen voor een jampotglazenbril.
Die zonnebril kun je beter inruilen voor een jampotglazenbril.

0
geplaatst: 16 juni 2014, 15:40 uur
Als je boekie van dat soort humor bevat, ga ik het zeker niet bestellen

Een pissige reactie is nooit goed voor de kwaliteit van je tekst, vrind
Ben trouwens benieuwd wanneer jij de eerste folk op je kop moet zetten omdat je de weg kwijt bent. De enige bril die hier wordt gebruikt is een zonnebril - bij mooi weer.
"Tot nu toe": google maar eens op: It ain't over till the fat lady sings

0
geplaatst: 16 juni 2014, 15:49 uur
Ik vind het ook een wat onduidelijke beredenering.
Dus omdat er nog van alles kan gebeuren kan Oranje nog niet tot een favoriet behoren?
Ik vind dat er wat op de man gespeeld wordt.
Take a chill pill!
Dus omdat er nog van alles kan gebeuren kan Oranje nog niet tot een favoriet behoren?

Ik vind dat er wat op de man gespeeld wordt.
Take a chill pill!

0
geplaatst: 16 juni 2014, 16:15 uur
Nicolage Rico schreef:
Die hebben tot nu toe - op grote afstand - het beste en meest spectaculaire voetbal laten zien. Topfavorieten vooraf waren bij iedereen hetzelfde dacht ik: Brazilie, Spanje, Duitsland, Argentinie.
Italie en Frankrijk toch trapje daaronder (vooraf dan).
Maar idd Nederland heeft het zwaarst uitgepakt tot nu toe dus horen zeker thuis in het rijtje, even over het hoofd gezien

0
geplaatst: 16 juni 2014, 16:16 uur
Voor de veramerikaanseerde oranjefiel en voor de R'damse dwaalo (die gelooft in voorbarige superioriteit), een les in Hollandse spreekwoorden ende gezegden:
* één zwaluw brengt nog geen lente (1 overwining)
* bescheidenheid siert de mens
* gij zult de huur van de beer niet verkopen voordat ie geschoten is
* eigen roem ("topfavoriet") stinkt!
Ik kan nog wel ff doorgaan - 't is juist dit himmelhochjauzende gedrag - we hoeven alleen nog maar den beker op te halen - dat tot de veelgecopuleerde massahysterie bijdraagt; daarvan krijg ik de Kollumse klapperkou en Rommeldamse pruttelbuik in één keer. Helaas is er geen olfactorische overdrachtsmogelijkheid anders had ik graag een poepie willen laten ruiken.
Chill pill? Hold your horses, dude, or take a hike! Ik heb gewoon geen zin om mee te doen aan die collectieve gekte. Vooraf verklaarde menigeen Oranje kansloos en nu opeens "topfavoriet" - da's een omslag als een blad aan een boom; hoe geloofwaardig ben je dan? W8 + C
Count your blessings one at a time is een verstandig uitgangspunt.
* één zwaluw brengt nog geen lente (1 overwining)
* bescheidenheid siert de mens
* gij zult de huur van de beer niet verkopen voordat ie geschoten is
* eigen roem ("topfavoriet") stinkt!
Ik kan nog wel ff doorgaan - 't is juist dit himmelhochjauzende gedrag - we hoeven alleen nog maar den beker op te halen - dat tot de veelgecopuleerde massahysterie bijdraagt; daarvan krijg ik de Kollumse klapperkou en Rommeldamse pruttelbuik in één keer. Helaas is er geen olfactorische overdrachtsmogelijkheid anders had ik graag een poepie willen laten ruiken.
Chill pill? Hold your horses, dude, or take a hike! Ik heb gewoon geen zin om mee te doen aan die collectieve gekte. Vooraf verklaarde menigeen Oranje kansloos en nu opeens "topfavoriet" - da's een omslag als een blad aan een boom; hoe geloofwaardig ben je dan? W8 + C

Count your blessings one at a time is een verstandig uitgangspunt.
0
geplaatst: 16 juni 2014, 16:19 uur
Normaal reageer ik niet op je hersenspinseltjes, Mjuman, maar vooruit:
Zou zomaar kunnen dat Nederland verliest van Australië en/of Chili. Of dat ze er de volgende ronde afgaan tegen Kroatië of Mexico. Een kampioenschap lijkt me een utopie. Hoewel... onmogelijk is het niet als de rest zo zwak blijft spelen.
Ik heb het uiteraard puur over de wedstrijden tot nu toe (nogmaals). Oranje heeft de wereld vooralsnog verovert. Maarrrrr... je bent zo goed als je laatste wedstrijd.
Zou zomaar kunnen dat Nederland verliest van Australië en/of Chili. Of dat ze er de volgende ronde afgaan tegen Kroatië of Mexico. Een kampioenschap lijkt me een utopie. Hoewel... onmogelijk is het niet als de rest zo zwak blijft spelen.
Ik heb het uiteraard puur over de wedstrijden tot nu toe (nogmaals). Oranje heeft de wereld vooralsnog verovert. Maarrrrr... je bent zo goed als je laatste wedstrijd.
0
geplaatst: 16 juni 2014, 16:19 uur
Ik geloof wel weer dat het kán en dat vermoeden had ik niet voor Nederland - Spanje. Ik blijf erbij dat we rustig aan moeten doen, dus verliespunten (niet te veel natuurlijk) oplopen tegen Australië en Chili om de hoogmoed in toom te houden.
0
buizen
geplaatst: 16 juni 2014, 16:20 uur
Laat Louis met zijn (maar ook onze) jongens maar schuiven.
Wij worden gewoon wereldkampioen.
In de finale treffen we Argentinie, daar hebben we nog een appeltje mee te schillen.
Het zal door alle passie en alle voetbalvuur een WK-voetbal worden om nooit meer te vergeten!
In de finale treffen we Argentinie, daar hebben we nog een appeltje mee te schillen.
Het zal door alle passie en alle voetbalvuur een WK-voetbal worden om nooit meer te vergeten!

0
geplaatst: 16 juni 2014, 16:52 uur
In 2006 dacht iedereen na 1 wedstrijd ook dat Tsjechië en Spanje wel heel ver zouden komen, maar dat was na de poules ook meteen over. Het zou me niets verbazen als er straks 3 teams met 6 punten zijn in onze poule. Iedereen wint van Australië, wij winnen van Spanje, Spanje wint van Chili en Chili wint van ons.
Ondertussen heb ik voor woensdag om 7 uur een afspraak staan, dus ik ga niet eens de hele wedstrijd tegen Australië kunnen zien.
Ondertussen heb ik voor woensdag om 7 uur een afspraak staan, dus ik ga niet eens de hele wedstrijd tegen Australië kunnen zien.

0
geplaatst: 16 juni 2014, 16:56 uur
Ik herinner me vorige tournooien waarbij met een groep hadden afgesproken in een kroeg - zo van nou gaan we 't meemaken - om vervolgens tegen de zeperd aan te lopen. Stil verdriet (met een paar mensen) is veel beter te verdragen dan een collectief verdriet in een kroeg, met zeg 100 p 
En verliezen (in 2012 EK, tegen Duitsland) in een Duitse hotellobby, geeft altijd gratis drank als troost.
Eigenlijk had ik even een priester moeten laten komen om m'n platte scherm in te laten zegenen - als voorzorgsmaatregel. In de katholieke kerk kan dat- die zegenen ook auto's (voor behouden rijden); mijn overbuurman, een dominee, zou zoiets nooit (bijgeloof) doen

En verliezen (in 2012 EK, tegen Duitsland) in een Duitse hotellobby, geeft altijd gratis drank als troost.
Eigenlijk had ik even een priester moeten laten komen om m'n platte scherm in te laten zegenen - als voorzorgsmaatregel. In de katholieke kerk kan dat- die zegenen ook auto's (voor behouden rijden); mijn overbuurman, een dominee, zou zoiets nooit (bijgeloof) doen

0
geplaatst: 16 juni 2014, 16:59 uur
Ik snap wat je bedoelt Mjuman, maar ik vind dat manisch-depressieve ook wel horen bij de charme van zo'n toernooi eerlijk gezegd.
0
geplaatst: 16 juni 2014, 17:12 uur
buizen schreef:
Die wedstrijd in 1998 maakte 1978 toch helemaal goed?

Mooiste wedstrijd van Oranje ooit, wat mij betreft. Zelfs afgelopen vrijdag kan daar niet aan tippen.
0
geplaatst: 16 juni 2014, 17:20 uur
Die kwartfinale 1998 daar zat in ieder geval alles in , spanning, drama, geluk en goed voetbal.
Ook nog eens 2 sterke elftallen in topvorm.
Die heeft meer meters nagel gekost dan die van vrijdag.
Ook nog eens 2 sterke elftallen in topvorm.
Die heeft meer meters nagel gekost dan die van vrijdag.

0
geplaatst: 16 juni 2014, 17:23 uur
De goal van Bergkamp daar was ook nog veel mooier dan die van V Persie. Daar zat geen greintje mazzel bij, één van de mooiste goals ooit gemaakt op een wk voor mijn part. Zeker gezien de wedstrijd (kwartfinale als ik mij niet vergis) en de timing.
0
geplaatst: 16 juni 2014, 17:27 uur
Nou met de timing van Robin van Persie was anders ook niets mis mee 

0
buizen
geplaatst: 16 juni 2014, 17:31 uur
Een finaleplaats op het WK-voetbal bereikt hebben en de finale dan winnen of verliezen is met niets te vergelijken. Zeker niet met poulewedstrijden en met kwartfinalewedstrijden natuurlijk ook maar tot op zeer beperkte hoogte.
Naarmate wij tegen vijanden als Brazilie moeten, moeten we ook rekening houden met valse invloeden van buitenaf. Onterechte penaltys, onterechte rode kaarten, gedoe. Alles wordt uit de kast getrokken om Brazilie door te laten gaan.
En met tegenstanders als Duitsland of Italie kun je ook goed in de aap gelogeerd raken maar als wij vleugels hebben dan worden we gewoon wereldkampioen.
En dan moet je Louis eens een snoekduik zien maken
, daar was die van Van Persie niets bij!
Naarmate wij tegen vijanden als Brazilie moeten, moeten we ook rekening houden met valse invloeden van buitenaf. Onterechte penaltys, onterechte rode kaarten, gedoe. Alles wordt uit de kast getrokken om Brazilie door te laten gaan.
En met tegenstanders als Duitsland of Italie kun je ook goed in de aap gelogeerd raken maar als wij vleugels hebben dan worden we gewoon wereldkampioen.
En dan moet je Louis eens een snoekduik zien maken
, daar was die van Van Persie niets bij!
0
geplaatst: 16 juni 2014, 17:38 uur
corn1holio1 schreef:
De goal van Bergkamp daar was ook nog veel mooier dan die van V Persie. Daar zat geen greintje mazzel bij, één van de mooiste goals ooit gemaakt op een wk voor mijn part. Zeker gezien de wedstrijd (kwartfinale als ik mij niet vergis) en de timing.
Die van Bergkamp staat op 1 bij mij, die van Persie op 2. Allebei poëzie.
Bij allebei de goals zit een beetje mazzel bij, maar dat is niet erg.
0
geplaatst: 16 juni 2014, 17:41 uur
De mooiste zou ik niet weten. Dat zijn er toch wel een hoop. De ergste was Duitsland-Nederland 1974. Toen werd ik na het verlies naar boven gestuurd door mijn ouders. Ik vrees dat er heel wat ordinaire woorden uit mijn mond zijn gerold. Nog altijd de moeder van alle nederlagen met stip
0
geplaatst: 16 juni 2014, 17:46 uur
1978: de bal van Rensenbrink die langs de verkeerde kant van de paal ging, is ook een fijne wat dat betreft.
Wat een vechtwedstrijd was dat - bebloede shirts, schuimbekkende Argentijnen; als er toen dopingcontrole op hen was uitgevoerd
Wat een vechtwedstrijd was dat - bebloede shirts, schuimbekkende Argentijnen; als er toen dopingcontrole op hen was uitgevoerd

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.