Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
Cured
geplaatst: 19 juni 2014, 10:38 uur
Zit ook wat in , vigil/Edwynn. Voorlopig is Duitsland mijn favoriet, ook gezien wat jij zegt over de rest van de toplanden. Italë vind ik altijd onpeilbaar, dus kandidaat voor mij.
0
buizen
geplaatst: 19 juni 2014, 10:47 uur
MJ_DA_MAN schreef:
Maar goed, buiten Duitsland heb ik nog maar weinig constante ploegen gezien, dat dan weer wel.
Maar goed, buiten Duitsland heb ik nog maar weinig constante ploegen gezien, dat dan weer wel.
Hoe vaak heb jij Duitsland, al, zien spelen dan, tijdens dit WK?..

0
geplaatst: 19 juni 2014, 10:47 uur
Edwynn schreef:
Niet per se mooi willen voetballen, maar met passie knokken. Dat is de les die van de Australiërs geleerd kan worden.
Australië was bij vlagen ook gewoon voetballend beter dan Nederland.Niet per se mooi willen voetballen, maar met passie knokken. Dat is de les die van de Australiërs geleerd kan worden.
0
geplaatst: 19 juni 2014, 10:49 uur
Constant in de zin van een hele wedstrijd goed voetballen. Dat kon je zelf toch ook wel bedenken, niet?
0
geplaatst: 19 juni 2014, 11:07 uur
Cured schreef:
Eens met bovenstaande user; Nederland is niet zo bijzonder en heeft door enkele (zeer) goeie en creatieve topspelers + behoorlijke portie mazzel dit gered tot dusver. Ik denk dat het exit wordt op deze manier in de 1/8 finale.
Eens met bovenstaande user; Nederland is niet zo bijzonder en heeft door enkele (zeer) goeie en creatieve topspelers + behoorlijke portie mazzel dit gered tot dusver. Ik denk dat het exit wordt op deze manier in de 1/8 finale.
Alleen een beetje mazzel tegen Australië. Hoewel je ook weer een onterechte penalty tegen kreeg.
Je hebt sowieso geluk nodig om ver te komen, dit Oranje zeker. Dus verder wel eens met je stelling.
0
geplaatst: 19 juni 2014, 11:10 uur
Nicolage Rico schreef:
Ook tegen Spanje, toen Silva de 2-0 niet maakte.(quote)
Alleen een beetje mazzel tegen Australië. Hoewel je ook weer een onterechte penalty tegen kreeg.
0
buizen
geplaatst: 19 juni 2014, 11:16 uur
MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Constant in de zin van een hele wedstrijd goed voetballen. Dat kon je zelf toch ook wel bedenken, niet? Nee, dat zou ik niet bedenken, om op basis van 1 gespeelde wedstrijd tegen 1 ('soort') tegenstander te beweren dat een ploeg 'constant' is op een WK.
0
geplaatst: 19 juni 2014, 11:16 uur
Is gewoon goed gekeept. Zo heeft ieder team wel geluk in een wedstrijd. Sneijder liep in de 8ste minuut nog alleen op de keeper af.
Nee, de wedstrijd tegen Spanje wil ik absoluut niet bestempelen met mazzel. Die speelden we de 2e helft helemaal zoek.
0
Hendrik68
geplaatst: 19 juni 2014, 11:18 uur
Ook tegen Spanje, toen Silva de 2-0 niet maakte.
Spanje had anders ook direct al op1-0 achter kunnen komen,kans Sneijder. En als Silva de 2-0 wel maakte was het volgens mij nog steeds 5-2 en ook dat is een dikke nederlaag. Natuurlijk hebben wij soms een beetje geluk gehad gisteren. Maar zoals gezegd gisteren alweer een discutabele strafschop, een scheidsrechter die echt alles tegen floot en de manier waarop 1-1 werd gemaakt lukt ze nooit weer. We zijn het eerste land dat door is. We waren als eerste Europese land geplaatst voor dit WK. We doen vast wel iets goed. 1 goede helft tegen Spanje maakt nog geen zomer. 1 slechte helft tegen Australie maakt ons niet ineens weer een matig land. Dit team kan ver komen. Alle landen hebben hun zwaktes. Zelfs Duitsland, al ben ik het er wel mee eens dat zij de meeste indruk hebben gemaakt. Maar zij speelden een uur tegen 10 man.
0
geplaatst: 19 juni 2014, 11:19 uur
Nicolage Rico schreef:
Nee, de wedstrijd tegen Spanje wil ik absoluut niet bestempelen met mazzel. Die speelden we de 2e helft helemaal zoek.
Ik wil die wedstrijd ook alles behalve bestempelen als mazzel hoor. Het was wel een belangrijk in die wedstrijd moment, uiteraard.(quote)
Is gewoon goed gekeept. Zo heeft ieder team wel geluk in een wedstrijd. Sneijder liep in de 8ste minuut nog alleen op de keeper af. Nee, de wedstrijd tegen Spanje wil ik absoluut niet bestempelen met mazzel. Die speelden we de 2e helft helemaal zoek.
0
geplaatst: 19 juni 2014, 11:20 uur
buizen schreef:
Ok. Toch blijf ik bij mijn woorden.(quote)
Nee, dat zou ik niet bedenken, om op basis van 1 gespeelde wedstrijd tegen 1 ('soort') tegenstander te beweren dat een ploeg 'constant' is op een WK.
0
geplaatst: 19 juni 2014, 11:22 uur
MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Ik wil die wedstrijd ook alles behalve bestempelen als mazzel hoor. Het was wel een belangrijk in die wedstrijd moment, uiteraard. Daarvoor had Oranje nog de pech een belachelijke pingel tegen te krijgen.
Nogmaals: zo kun je in iedere wedstrijd pech/geluksmomenten creëren bij ieder team. Duitsland had bijvoorbeeld het geluk dat Pepe zich als een clown gedroeg. Brazilië met die gekke penal. Messi had geluk dat zijn schot nog ff aangeraakt werd. Zo kunnen we nog ff doorgaan.
0
buizen
geplaatst: 19 juni 2014, 11:26 uur
Ok, dat mag/kan. NB: ik vind Duitsland ook zeer goed spelen en een potentiele wereldkampioen, ze maken enorm indruk, maar het gaat gewoon te ver om te beweren dat zij 'constant' zijn.
Wat erg hoopgevend aan Nederland is, is dat zij al tweemaal een achterstand om hebben gebogen in een overwinning en dat tweederde van de tegengoals bestaat uit penaltys, dus niet uit verdedigingsfouten. En ja, zonder geluk vaart niemand wel en het lijkt onze jongens nu eens mee te zitten.
0
Hendrik68
geplaatst: 19 juni 2014, 11:31 uur
Nogmaals: zo kun je in iedere wedstrijd pech/geluksmomenten creëren bij ieder team.
Helemaal mee eens. Ik snap ook niet waarom het eigen land altijd zo naar beneden gehaald moet worden. Wat Braboneger ook zegt:
0
geplaatst: 19 juni 2014, 11:32 uur
Nicolage Rico schreef:
Nogmaals: zo kun je in iedere wedstrijd pech/geluksmomenten creëren bij ieder team. Duitsland had bijvoorbeeld het geluk dat Pepe zich als een clown gedroeg. Brazilië met die gekke penal. Messi had geluk dat zijn schot nog ff aangeraakt werd. Zo kunnen we nog ff doorgaan.
Ik kijk nu dan ook alleen naar Nederland. Op vrijwel alle landen is natuurlijk wel wat aan te merken.(quote)
Daarvoor had Oranje nog de pech een belachelijke pingel tegen te krijgen.Nogmaals: zo kun je in iedere wedstrijd pech/geluksmomenten creëren bij ieder team. Duitsland had bijvoorbeeld het geluk dat Pepe zich als een clown gedroeg. Brazilië met die gekke penal. Messi had geluk dat zijn schot nog ff aangeraakt werd. Zo kunnen we nog ff doorgaan.
Overigens vond ik Portugal helemaal niet slecht spelen tot die rode kaart van Pepe; behoorlijk goed zelfs. Nou had Duitsland tegen 11 man hoogstwaarschijnlijk nog steeds gewonnen, maar vond het tot die rode kaart de beste wedstrijd van het WK, in de zin van dat beide teams een (erg) hoog niveau haalde.
0
geplaatst: 19 juni 2014, 11:32 uur
Dat is het leuke aan voetbaldiscussies natuurlijk, iedereen heeft altijd gelijk tot de volgende wedstrijd gespeeld wordt. De bal is rond!
De ploegen die tot nog toe 2 wedstrijden gespeeld hebben, bevestigen meestal wel hun eerste wedstrijd. Brazilië niet geweldig, Chili wel super, Nederland zeer scherpe spitsen, Spanje doodziek, Kroatië sterk, etc...
De ploegen die tot nog toe 2 wedstrijden gespeeld hebben, bevestigen meestal wel hun eerste wedstrijd. Brazilië niet geweldig, Chili wel super, Nederland zeer scherpe spitsen, Spanje doodziek, Kroatië sterk, etc...
0
geplaatst: 19 juni 2014, 11:48 uur
Hendrik68 schreef:
En als Silva de 2-0 wel maakte was het volgens mij nog steeds 5-2 en ook dat is een dikke nederlaag.
(quote)
En als Silva de 2-0 wel maakte was het volgens mij nog steeds 5-2 en ook dat is een dikke nederlaag.

0
buizen
geplaatst: 19 juni 2014, 11:51 uur
Kzie uit naar onze wedstrijd tegen Chili. Dat resultaat zal een goede graadmeter zijn voor ons niveau op het WK. Er wel even vanuit gaande dat er representatieve teams op worden gesteld natuurlijk.
Want coaches kunnen, als het 'nergens meer over gaat', ook hun toppers 'sparen' (risico op een kaart, risico op blessures of kwetsuren) voor wedstrijden die er wel om gaan.
Maar ik zit er niet op te wachten om straks ineens Huntelaar en Kuijt te zien acteren. Never change a winning team.
We hebben ook pure mazzel dat Van Persie een hele wedstrijd is geschorst maar dit tegen Chili is, pfjieuw.
Want coaches kunnen, als het 'nergens meer over gaat', ook hun toppers 'sparen' (risico op een kaart, risico op blessures of kwetsuren) voor wedstrijden die er wel om gaan.
Maar ik zit er niet op te wachten om straks ineens Huntelaar en Kuijt te zien acteren. Never change a winning team.
We hebben ook pure mazzel dat Van Persie een hele wedstrijd is geschorst maar dit tegen Chili is, pfjieuw.
0
geplaatst: 19 juni 2014, 11:51 uur
MJ_DA_MAN schreef:
Overigens vond ik Portugal helemaal niet slecht spelen tot die rode kaart van Pepe; behoorlijk goed zelfs. Nou had Duitsland tegen 11 man hoogstwaarschijnlijk nog steeds gewonnen, maar vond het tot die rode kaart de beste wedstrijd van het WK, in de zin van dat beide teams een (erg) hoog niveau haalde.
Ben ik het wel mee eens ja. Doodzonde dat hij zich zo misdroeg. Al was Duitsland op dat moment toch een stukkie beter. Stond het toen eigenlijk 1-0 of 2-0 voor Duitsland? Maar Pepe vermoordde de wedstrijd, helaas.
Duitsland heeft tot nu toe het beste voetbal laten zien (hele wedstrijd) en zijn kwalitatief beter dan Oranje. Toch maken we met Van Persie en Robben in deze vorm kans om heel ver te komen. Wat zij lieten zien tijdens Nederland - Spanje is toch wel het hoogtepunt van het W.K. Ook voor de neutrale kijker, lijkt me.
0
Cured
geplaatst: 19 juni 2014, 11:56 uur
Ik vond Nederland eigenlijk alleen in '74 over het hele tournooi overtuigend voetballen, behalve in die $#@ ! - finale
. "88 een een behoorlijke dosis geluk erbij, maar wél kampioen en in '98 ook niet altijd even constant/(zwaar) overtuigend. Overigens in 2000 (EK) wel goed en hadden we in de finale moeten staan, maar daar koop je niks meer voor...(iets met pennels
.)
. "88 een een behoorlijke dosis geluk erbij, maar wél kampioen en in '98 ook niet altijd even constant/(zwaar) overtuigend. Overigens in 2000 (EK) wel goed en hadden we in de finale moeten staan, maar daar koop je niks meer voor...(iets met pennels
.)
0
geplaatst: 19 juni 2014, 11:57 uur
Nicolage Rico schreef:
Ben ik het wel mee eens ja. Doodzonde dat hij zich zo misdroeg. Al was Duitsland op dat moment toch een stukkie beter. Stond het toen eigenlijk 1-0 of 2-0 voor Duitsland?
Ben ik het wel mee eens ja. Doodzonde dat hij zich zo misdroeg. Al was Duitsland op dat moment toch een stukkie beter. Stond het toen eigenlijk 1-0 of 2-0 voor Duitsland?
2-0
0
buizen
geplaatst: 19 juni 2014, 12:04 uur
Waar ik wel een beetje bevreesd voor ben, straks, in de 1/8 etc. finales, is dat het na gelijkspelen/verlengingen op pengelties aan komt. Want onze keeper zie ik helaas nog geen pengel stoppen..
Gelukkig zijn Van Persie en Robben in bloedvorm..
http://www.gva.be/ahimgpath/assets_img_gvl/2014/06/13/2938344/de-wereldgoal-van-van-persie-tegen-spanje-video-id5738291-1000x800-n.jpg
..en als de verdediging het middenveld wat beter aanspeelt (reken maar dat Louis nog wat lesjes gaat geven) heb ik ook nog steeds alle fiducie in topspeler Sneijder, die laat echt nog wel van zich horen en zien!
Gelukkig zijn Van Persie en Robben in bloedvorm..
http://www.gva.be/ahimgpath/assets_img_gvl/2014/06/13/2938344/de-wereldgoal-van-van-persie-tegen-spanje-video-id5738291-1000x800-n.jpg
..en als de verdediging het middenveld wat beter aanspeelt (reken maar dat Louis nog wat lesjes gaat geven) heb ik ook nog steeds alle fiducie in topspeler Sneijder, die laat echt nog wel van zich horen en zien!

0
geplaatst: 19 juni 2014, 12:05 uur
Cured schreef:
Ik vond Nederland eigenlijk alleen in '74 over het hele tournooi overtuigend voetballen, behalve in die $#@ ! - finale
.)
Verschil tussen toen en nu is dat Nederland op de toernooien die jij opnoemt topspelers hadden en dat het nu, op twee wereldspelers en een paar behoorlijk goede na (mits ze hun niveau halen), gewoon matig is. Veel van deze spelers zullen ook nooit beter worden dan dat ze nu zijn. Dit team zal nooit een geheel toernooi constant spelen terwijl alle teams van vroegâh doe jij opnoemt grote kanshebbers waren voor de titel.Ik vond Nederland eigenlijk alleen in '74 over het hele tournooi overtuigend voetballen, behalve in die $#@ ! - finale
.)
0
geplaatst: 19 juni 2014, 12:07 uur
buizen schreef:
heb ik ook nog steeds alle fiducie in topspeler Sneijder, die laat echt nog wel van zich horen en zien!
heb ik ook nog steeds alle fiducie in topspeler Sneijder, die laat echt nog wel van zich horen en zien!
Hopelijk op het veld dan...
Het enige dat ik hem nog zie doen is een bal van 18 meter in het net krullen. Of een steekbal geven. Verder is het niet veel meer, helaas.
0
geplaatst: 19 juni 2014, 12:09 uur
Cured schreef:
.)
.) In '74 heeft Oranje waarschijnlijk het beste voetbal laten zien, maar daarna toch in '98 - vind ik. Vooral tegen Argentinië.
0
geplaatst: 19 juni 2014, 12:10 uur
Ik heb helaas nog maar weinig hoop op Sneijder. Wat hij gisteren liet zien was bijna pijnlijk als je bedenkt welk niveau hij in 2010 haalde (in 2012 was ie naast Stekelenburg overigens ook nog de beste speler van Nederland). Ik had er al wel rekening gehouden dat hij niet meer in de buurt zou komen van zijn topniveau, maar dat hij zover terug is gezakt had ik ook niet verwacht.
0
buizen
geplaatst: 19 juni 2014, 12:13 uur
Nicolage Rico schreef:
Het enige dat ik hem nog zie doen is een bal van 18 meter in het net krullen. Of een steekbal geven. Verder is het niet veel meer, helaas.
(quote)
Ja ik bedoel ook op het veld. Wes wordt gewoon (te) weinig aangespeeld, dat moet verbeterd en dan hebben wij een enorme kracht 'door het midden'. Wes hoeft ook alleen maar een goede steekbal te geven of de bal van 18 meter op de slof te nemen en in het net te krullen. Voor het legioen, voor Yo. Als ie dat op cruciale momenten doet is dat prima!
0
geplaatst: 19 juni 2014, 12:14 uur
@ MJ: Niet naast Stekelenburg (overschat op dat toernooi), maar er ver boven.
Maandag moeten we overigens minimaal gelijkspelen. Zou toch wat zijn als we alsnog 2e worden en er vervolgens uitliggen tegen de Braziliaantjes.
Maandag moeten we overigens minimaal gelijkspelen. Zou toch wat zijn als we alsnog 2e worden en er vervolgens uitliggen tegen de Braziliaantjes.
0
geplaatst: 19 juni 2014, 12:20 uur
De winst van Italië op een goed spelend Engeland sla ik hoger aan dan die van Duitsland op een worstelend Portugal. Italië wordt hier weinig genoemd maar gaat nog ver eindigen. En Pirlo is een held. 

buizen schreef:
Zou die Van Marwijk er ook na het winnen van de finale nog steeds zo chagrijnig en ongeinteresseerd bij zitten in dat Studio Brasil? Bah.
Sowieso is het niet chic dat een ex-bondscoach commentaar geeft op zijn directe opvolger. Valt me vies tegen van Bert, het zal wel met geld te maken hebben.Zou die Van Marwijk er ook na het winnen van de finale nog steeds zo chagrijnig en ongeinteresseerd bij zitten in dat Studio Brasil? Bah.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.