Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 18 juni 2014, 22:27 uur
Ai, dat wordt ook volgend jaar geen basisplaats voor Casillas... Spanje gaat het niet halen.
Nederland komt trouwens ook goed weg tegen Australië. Australië was best een groot deel vd wedstrijd niet minder of zelfs beter.
Nederland komt trouwens ook goed weg tegen Australië. Australië was best een groot deel vd wedstrijd niet minder of zelfs beter.
0
geplaatst: 18 juni 2014, 22:30 uur
Zou Spanje uit pure wanhoop met geld hebben staan wapperen naar de scheids?
Ik zie de ene na de andere Chileen ter aarde storten...
Ik zie de ene na de andere Chileen ter aarde storten...

0
geplaatst: 18 juni 2014, 22:36 uur
pfff dit Chili vind ik akelig sterk hoor, mss wel het strafste dat ik al heb gezien dit WK
0
geplaatst: 18 juni 2014, 22:38 uur
Ik zie Australië volgende week nog wel van dit Spanje winnen eigenlijk
.
.
0
geplaatst: 18 juni 2014, 22:43 uur
Chili - Mexico zou een geweldige achtste finale zijn. Zie het Chili Brazilië ook wel heel moeilijk maken, al dacht ik dat 4 jaar geleden ook en toen won Brazilië met 3-0 van ze in de achtste finales.
0
geplaatst: 18 juni 2014, 22:43 uur
toch wel mooi hoe de spanjaarden er voor blijven gaan, ondertussen tegen beter weten in
0
geplaatst: 18 juni 2014, 22:45 uur
0
geplaatst: 18 juni 2014, 23:00 uur
Ongelooflijk, het land met de beste selectie ligt eruit, en wel op een kansloze manier. Lastig om de vinger erachter te leggen; misschien is de wil eruit na drie winsten op eindtoernooien of anderzijds een en al glorie in clubverband het afgelopen jaar.
0
geplaatst: 18 juni 2014, 23:23 uur
Vermeulen draafde wel een beetje door in zijn commentaar. Ramos moet ook maar afscheid nemen. Vreselijke vent, maar die is net 28 ofzo en speelde geweldig in de CL.
0
geplaatst: 18 juni 2014, 23:27 uur
Weten de Spanjaarden wat schieten is? Ze probeerde constant de bal het doel in het brijen, maar dat gaat natuurlijk niet met zoveel Chilenen rondom het goal. De enige speler die wel goed was, was Iniesta. Niet zijn beste wedstrijd, maar hij probeerde tenminste nog zijn team op sleeptouw te nemen. Jammer dat dit het einde luidt van klasbakken als Xavi en Villa. 

0
geplaatst: 18 juni 2014, 23:41 uur
De Duitsers kunnen daar ook lekker bot in zijn, over Spanje: opgeruimd staat netjes in de commentaren. Weer een concurrent minder.
Ik heb wel een beetje mijn hart verloren aan Chili. Ik vermoed een 1 - 1 tegen Nederland, uit wederzijds respect.
Ik vind ook vooral die coach Jorge Sampaoli zo geweldig grappig.
Aan werklust is het de Chilenen niet te ontzeggen. Ze zijn wel op na verloop van tijd en daarna eigenlijk rijp voor de sloop. Dat in tegenstelling tot de Australiërs, die blijven 90 minuten vol gaan. Het is niet voor niets, dat de Chilenen het zwaar kregen tegen de Aussies. Ze houden gewoon dat tempo niet vol.
Het zal me een vrolijke wedstrijd worden, Spanje-Australië
Ik heb wel een beetje mijn hart verloren aan Chili. Ik vermoed een 1 - 1 tegen Nederland, uit wederzijds respect.
Aan werklust is het de Chilenen niet te ontzeggen. Ze zijn wel op na verloop van tijd en daarna eigenlijk rijp voor de sloop. Dat in tegenstelling tot de Australiërs, die blijven 90 minuten vol gaan. Het is niet voor niets, dat de Chilenen het zwaar kregen tegen de Aussies. Ze houden gewoon dat tempo niet vol.
Het zal me een vrolijke wedstrijd worden, Spanje-Australië

0
geplaatst: 18 juni 2014, 23:51 uur
musician schreef:
Ik ben het hier compleet mee eens. Ten eerste zijn de Australiërs echt moeilijk te verslaan en misschien pakken ze de Spanjaarden nog. Ten tweede houden de Chilenen het geen twee helften vol om vol de aanval te gaan. Bovendien is hun bank niet sterk genoeg. Als Nederland de eerste helft zonder al te veel kleerscheuren door komt, dan kan er nog iets moois ontstaan.
0
geplaatst: 19 juni 2014, 00:03 uur
musician schreef:
Vreselijke kerel juist. Staat twee minuten voor het einde van de blessuretijd nog volop te stampen langs de lijn. Man maak je niet zo druk, die winst en de volgende ronde waren al lang binnen.
0
geplaatst: 19 juni 2014, 00:29 uur
Alleen de eerste twintig minuten gezien, maar dat was niet om aan te zien. Later de samenvatting. Gelukkig toch gewonnen en een geluk bij een ongeluk dat Martins Indi nu niet meer mee doet. Wat een prutser is dat zeg, ook al tegen Spanje.
Voor de rest is het mij wat teveel reactievoetbal, geen enkele bruikbare bal van achter en maar wachten op de fout bij de tegenstander. Liever maar weer 4-3-3 met de man in vorm Depay.
Voor de rest wel blij hoor dat we door zijn.
Voor de rest is het mij wat teveel reactievoetbal, geen enkele bruikbare bal van achter en maar wachten op de fout bij de tegenstander. Liever maar weer 4-3-3 met de man in vorm Depay.
Voor de rest wel blij hoor dat we door zijn.

0
geplaatst: 19 juni 2014, 00:38 uur
Sneijder weer totaal niet fit ogend. Maar goed, we zijn door. Misschien Sneijder maar ff wissel zetten om bij te komen van al die minuutjes speeltijd.
0
Hendrik68
geplaatst: 19 juni 2014, 03:34 uur
Ik snap niet zo goed wat je toch met Sneijder's fitheid hebt. Tegen Spanje al de meeste kilometers afgelegd en vanavond was er ook niks mis met hem in conditionele zin.
Voor de rest vond ik het ontzettend lief van Oranje om Australie een uur lang het gevoel te geven dat er wat te halen viel.
Er wordt door vrijwel iedereen gespeculeerd over wie we het beste kunnen hebben in de volgende ronde. Of Mexico of Brazilie. Het is echter wel zo dat wanneer Kroatie de volgende wedstrijd wint, dat of Mexico of Brazilie gewoon samen met de de Spanjooltjes naar huis gaat. Dat zal dan Mexico zijn, want Brazilie gaat vrijwel zeker wel een puntje pakken tegen het buitengewoon lamlendige Kameroen.
Voor de rest vond ik het ontzettend lief van Oranje om Australie een uur lang het gevoel te geven dat er wat te halen viel.
De Duitsers kunnen daar ook lekker bot in zijn, over Spanje: opgeruimd staat netjes in de commentaren.
Dat viel mij ook al op. Die zijn daar weinig diplomatiek in. Ik ben er zelf uiteraard ook niet rouwig om. Wel blijf ik het frappant vinden dat ze 2 jaar na de toch redelijk eenvoudige Europese titel zo hard door de ondergrens zijn gezakt.Er wordt door vrijwel iedereen gespeculeerd over wie we het beste kunnen hebben in de volgende ronde. Of Mexico of Brazilie. Het is echter wel zo dat wanneer Kroatie de volgende wedstrijd wint, dat of Mexico of Brazilie gewoon samen met de de Spanjooltjes naar huis gaat. Dat zal dan Mexico zijn, want Brazilie gaat vrijwel zeker wel een puntje pakken tegen het buitengewoon lamlendige Kameroen.
0
buizen
geplaatst: 19 juni 2014, 04:41 uur
Zou die Van Marwijk er ook na het winnen van de finale nog steeds zo chagrijnig en ongeinteresseerd bij zitten in dat Studio Brasil? Bah.
0
buizen
geplaatst: 19 juni 2014, 04:59 uur
We hebben de enorme luxe dat we nog een wedstrijd kunnen oefenen (met bijv. speelsysteem) tegen een zeer sterke WK-ploeg. Nederland-Chili gaat 'nergens meer over' maar kan nu even goed uitkomen om de neuzen dezelfde kant op te krijgen en precies de juiste wedstrijd om Van Persie helaas even te moeten missen. 

0
geplaatst: 19 juni 2014, 07:49 uur
Amerikaanse Oranje fan reed speciaal voor wedstrijd tegen Spanje in 6 maanden van VS naar Brazilië.....
Amerikaanse fan voor Nederland

Amerikaanse fan voor Nederland

0
geplaatst: 19 juni 2014, 09:16 uur
Ondertussen blijven ze in België problemen hebben met hun eigen vlag 
http://i61.tinypic.com/t87uw6.jpg

http://i61.tinypic.com/t87uw6.jpg
0
geplaatst: 19 juni 2014, 09:23 uur
Het is dan ook de eerste keer in 20 jaar of zo dat wij dat ding nog eens boven halen 
Edit: vraag voor onze nederlandse experts: stel dat je jullie vlag niet met de strepen horizontaal kan hangen (verkeerde bevestigingspunten of iets dergelijks), wat is dan de juiste volgorde bij jullie: rood links, of blauw links?

Edit: vraag voor onze nederlandse experts: stel dat je jullie vlag niet met de strepen horizontaal kan hangen (verkeerde bevestigingspunten of iets dergelijks), wat is dan de juiste volgorde bij jullie: rood links, of blauw links?
0
geplaatst: 19 juni 2014, 09:41 uur
Bij sommige evenementen (bijv. de Olympische Spelen) hangt de vlag toch verticaal? Volgens mij hangt de rode baan dan altijd links.
0
geplaatst: 19 juni 2014, 09:51 uur
Het equivalent van zwart naar boven dus bij ons. Zag er mij ook het meest logische uit.
0
geplaatst: 19 juni 2014, 10:28 uur
Dit kan natuurlijk niet goed blijven gaan. Op basis van een geweldige tweede helft tegen Spanje en wat geluk is Nederland door, maar de selectie is buiten Robben, van Persie en de Jong (Sneijder niet meer helaas, op dit WK althans) gewoon veel te matig. We hebben geluk dat we de laatste poulewedstrijd pas tegen Chili hoeven. Maar goed, buiten Duitsland heb ik nog maar weinig constante ploegen gezien, dat dan weer wel.
0
Cured
geplaatst: 19 juni 2014, 10:32 uur
Eens met bovenstaande user; Nederland is niet zo bijzonder en heeft door enkele (zeer) goeie en creatieve topspelers + behoorlijke portie mazzel dit gered tot dusver. Ik denk dat het exit wordt op deze manier in de 1/8 finale.
0
geplaatst: 19 juni 2014, 10:36 uur
Andere zogenaamde toplanden laten ook niet veel zien. Brazilie, Argentinie om maar wat te noemen. We hebben wel al 8 doelpunten gemaakt in 2 wedstrijden en dat is grandioos. Weliswaar ook drie tegen gehad maar daar zaten 2 discutabele strafschoppen bij.
0
geplaatst: 19 juni 2014, 10:37 uur
Niet per se mooi willen voetballen, maar met passie knokken. Dat is de les die van de Australiërs geleerd kan worden. Ik blijf er ook bij dat Nederland niet goed genoeg is om ver te komen. Spanje liet zien de weg totaal kwijt te zijn. Waarschijnlijk kan zelfs San Marino van ze winnen. Dat plaatst afgelopen vrijdag ook in een ander perspectief.
Robben en Van Persie. Die moeten dit WK maken. Gelukkig is hun vizier scherper afgesteld dan ooit gelet op het aantal doelpunten dat tot nu toe gemaakt is. Hopen dat ze niet voortijdig in een ziekenhuis komen te liggen. De rest moet waterdragen. Tijdens het EK in 1988 was het voetbal door de bank genomen ook niet om aan te gluren, maar vielen de goals op de juiste strategische momenten. Een beetje geluk wil ook wel helpen.
Robben en Van Persie. Die moeten dit WK maken. Gelukkig is hun vizier scherper afgesteld dan ooit gelet op het aantal doelpunten dat tot nu toe gemaakt is. Hopen dat ze niet voortijdig in een ziekenhuis komen te liggen. De rest moet waterdragen. Tijdens het EK in 1988 was het voetbal door de bank genomen ook niet om aan te gluren, maar vielen de goals op de juiste strategische momenten. Een beetje geluk wil ook wel helpen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.