MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Uit een thuis-affiches op een toernooi geven alleen aan welk shirt je moet dragen.

Brazilië, Kroatië of toch Mexico. T zal alledrie pittig als de pleuris worden.

Martial schreef:
(quote)

Kroatië doet ook nog mee volgens mij

Brazilie wint wel van Kameroen verwacht ik en Nederland heeft niet zomaar gewonnen van Chili.

Volgens mij begrijp je me niet en/of lees je verkeerd.

Hendrik68 schreef:
(quote)

Dat is nog helemaal niet zeker.

Ik ga er gemakshalve vast van uit dat Brazilië Kameroen oprolt. Die willen nog een x vlammen, na de twee matige vertoningen.

buizen
Ok corn1holio1, "uit" en "thuis" is dus totaal niet van invloed. Dan zitten we inderdaad met elk gelijkspel geramd, ons doelsaldo is nu dan beter.

In de Brazilie-poul (groep A) kan er in theorie nog spektakel komen. Kroatie heeft een goed doelsaldo en kan nog een wedstrijd winnen..

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Ik ga er gemakshalve vast van uit dat Brazilië Kameroen oprolt. Die willen nog een x vlammen, na de twee matige vertoningen.

Hoe gaan ze dat doen? Waar halen ze die vlam vandaan, uit aanmaakblokjes? Geloof er veel meer in dat ze de eindwedstrijden in Poule B bekijken en dan beslissen of ze gaan voor Hollandse haring of Chili con carne. Ik heb me altijd laten vertellen dat Latino's wel van lekker vlees houden, alleen wordt je van Chili con carne erg winderig (en dat lijkt me dan een voordeel voor de 1/8-finale).

Martial
Nicolage Rico schreef:
(quote)

Volgens mij begrijp je me niet en/of lees je verkeerd.

Klopt

Nu snap ik het wel

Mjuman schreef:
Brazilië speelt zijn laatste poulewedstrijd ná Nederland - hoewel die poule eerder van start ging - en heeft dus het eindresultaat in Poule B als gegeven vooraf. Op dit punt denk ik gewoon dat het bewust zo gedaan is om Brazilië een gunstig uitgangspunt te geven. Ze kunnen dan zelf kiezen wie ze willen ontlopen.

Dit is idd weeral zo'n sterk staaltje... Dit tart toch werkelijk elke logica en is eigenlijk niets anders dan competitievervalsing.

Only the FIFA...

buizen schreef:
(quote)

Wij spelen straks 'thuis', elke tegengoal van Chili telt dan dubbel? op dit moment zijn de doelsaldi gelijk? Wat zijn de regels?

8-3 = +5 is niet het zelfde als 5-1 = +4 .

buizen
Rudi S schreef:
(quote)

8-3 = +5 is niet het zelfde als 5-1 = +4 .

Dat had ik inmiddels begrepen en uitgerekend, indachtig de geldende regels, zie enkele quotes hiervoor
"Ok corn1holio1, "uit" en "thuis" is dus totaal niet van invloed. Dan zitten we inderdaad met elk gelijkspel geramd, ons doelsaldo is nu dan beter."

Cured
Vanavond op papier niet zulke 'interessante' (sommige landen doen me niet veel) wedstijden, behalve Uruguay - Engeland : beide moeten winnen.

Chungking schreef:
(quote)

Dit is idd weeral zo'n sterk staaltje... Dit tart toch werkelijk elke logica en is eigenlijk niets anders dan competitievervalsing.

Only the FIFA...

Je kan moeilijk 4 wedstrijden tegelijk uitzenden, dus in dat opzicht is het wel logisch dat de ene poule voor of na de andere afgewerkt wordt. Opvallend is wel dat in zuid-afrika, de laatste wedstrijd van de organisator voor de laatste wedstrijden uit de 'andere' poule afgewerkt was.

buizen
Cured schreef:
Vanavond op papier niet zulke 'interessante' (sommige landen doen me niet veel) wedstijden, behalve Uruguay - Engeland : beide moeten winnen.

Colombia - Ivoorkust kan heel interessant worden. Staan beide bovenaan in de poule maar vlak een Japan (die vanavond ook speelt) ook niet uit. Maar idd, je moet wel 'wat hebben' met landen. Voor het WK-totaal volgen is ook deze wedstrijd echter toch een must see. In de kwartfinales kunnen wij een Colombia tegenkomen..

De 'competitievervalsing' in groep A en B zal in de praktijk niet zo'n vaart lopen. Ik kan me niet voorstellen dat Brazilië voor eigen publiek de rem erop gooit tegen het zwakste team van de groep. En zouden ze liever tegen Nederland spelen dan tegen Chili? Lijkt me ook sterk.

Gister werd op tv gemeld (geen idee of daar ook maar iets van klopt) dat Brazilie erg graag Chili wil ontlopen. Als Chili van Nederland wint is het dus zaak voor Brazilie om te winnen wat natuurlijk heel goed zelf te bepalen is maar mocht Nederland winnen lijkt het mij sterk dat ze bewust gaan verliezen.

buizen
Voor Mexico ben ik het meest bevreesd, gek genoeg. De eerste sterke tegenstander na de pouleronde. Later komen we wellicht nog Italie, Duitsland en Argentinie tegen maar dat zal wel los lopen, vast bloedstollende wedstrijden met veel wapengekletter maar die kunnen we winnen.
Maar die jonge knapen in ons elftal moeten wel beseffen dat het ook tegen Mexico om een WK-'finale' gaat! Verliezen we door slechts een schamele 95%inzet (ipv 200%) dan liggen we er uit.

Hendrik68
Dat heb ik liever dan een nederlaag tegen Brazilie, omdat de scheidsrechter uit Oezbekistan ons 5 minuten voor tijd een penalty door de neus boort. Daar ben ik bang voor.

buizen
Hendrik68 schreef:
Dat heb ik liever dan een nederlaag tegen Brazilie, omdat de scheidsrechter uit Oezbekistan ons 5 minuten voor tijd een penalty door de neus boort. Daar ben ik bang voor.

Ook dat. Het schijnt zelfs zo te zijn dat als de bekijkers van videobeelden stellen "we kunnen het niet goed zien op beeld" dat dan alsnog de beslissing weer terug wordt gelegd bij de scheids.
Of totaal onterechte rode kaarten.
De hamstring van Arjen Robben.
We zijn in het hol van de leeuw aan de goden overgeleverd.
Een beetje 'voortrekken' van het organiserende thuisland a la, maar als er echt sprake komt van omkoping ben ik goed flauw.

buizen schreef:
Voor Mexico ben ik het meest bevreesd, gek genoeg.

Tegen Mexico schat ik de kansen in op 50%. Tegen Brazilië net op 20%.

Daarnaast speel ik liever tegen 11 man, dan tegen 13 man.

buizen
Nicolage Rico schreef:
(quote)

Tegen Mexico schat ik de kansen in op 50%. Tegen Brazilië net op 20%.

Daarnaast speel ik liever tegen 11 man, dan tegen 13 man.

Ik heb het idee dat wij voetballend makkelijk (dit) Brazilie aan kunnen maar ons totaal verslikken in Mexico.
Maar idd, tegen Brazilie speel je tegen meer dan 11 tegenstanders.

Ik heb de laatste wedstrijd van gisteren gemist en vandaag wordt het ook volgen met een schuin oog.

Een voetbalsabbatical. Even andere zaken.
Zoveel nieuwe muziek ook waar ik niet eens aan toe ben gekomen.

Wel houd ik de berichten bij.

buizen schreef:
(quote)

Ik heb het idee dat wij voetballend makkelijk (dit) Brazilie aan kunnen maar ons totaal verslikken in Mexico.
Maar idd, tegen Brazilie speel je tegen meer dan 11 tegenstanders.

Tegen Brazilië winnen we never. Mexico of Kroatië zal ook héél lastig worden.

Ik zit zo eens Ivoorkust te bekijken tijdens het volkslied, zo zonder geluid...
Of er moet iemand ontzettend nodig naar de wc, of er gaat iemand voor een overledene spelen. Wat is daar aan de hand?

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Tegen Brazilië winnen we never. Mexico of Kroatië zal ook héél lastig worden.

Is je optimisme weggeregend - één stap tegelijk nog steeds. Waarom nou al zwatelen over taco's en djuvec als de chili con carne eerst wacht. Als je een rondje haalt, bestel je toch ook niet voor twee keer?

As dit en as dat en as het wat was, zou het mooi zijn as het recht was geweest, want een kromkommer gaat om een hoekie. Ben jij nou een vent Rico?

Gewoon blijven kijken en genieten! Beter goed laat in het tournooi dan goed vroeg

Mjuman schreef:
(quote)

. Als je een rondje haalt, bestel je toch ook niet voor twee keer?

Hangt er vanaf hoeveel volk er aan de toog staat...
En jongens, nu al aan het indekken tegen Brazilië? Scheidsrechters maken nu eenmaal fouten, net zoals guzman altijd een 2de geel had moeten krijgen tegen Spanje.

buizen
kaztor schreef:
Ik zit zo eens Ivoorkust te bekijken tijdens het volkslied, zo zonder geluid...
Of er moet iemand ontzettend nodig naar de wc, of er gaat iemand voor een overledene spelen. Wat is daar aan de hand?

Weet ik ook niet. De man zou 'hartverscheurend' hebben 'gehuild voor heel Afrika'. Dat kan zeker op zo'n continent en in deze tijd natuurlijk van alles betekenen.
Tis wel een vermakelijke wedstrijd om naar te kijken, geen moment saai.

corn1holio1 schreef:
(quote)

Hangt er vanaf hoeveel volk er aan de toog staat...
En jongens, nu al aan het indekken tegen Brazilië? Scheidsrechters maken nu eenmaal fouten, net zoals guzman altijd een 2de geel had moeten krijgen tegen Spanje.

Yep, en of het laatste rondje net is aangekondigd. Overigens zei Robben in een interview dat een gelijkspel tegen Chili zou volstaan, maar dat Oranje daar niet voor gaat. Dan nog blijft de situatie bizar dat de Brazzo's vervolgens hun tegenstander kunnen kiezen door hun spel en het resultaat aan te passen.

Denk dat de meeste laffo's wachten tot de pampers weer in de aanbieding zijn bij Het Kruidvat en dan hebben ze opeens weer een grote mond. Stap voor stap, dan zien we het wel.

Svendra schreef:
De 'competitievervalsing' in groep A en B zal in de praktijk niet zo'n vaart lopen. Ik kan me niet voorstellen dat Brazilië voor eigen publiek de rem erop gooit tegen het zwakste team van de groep. En zouden ze liever tegen Nederland spelen dan tegen Chili? Lijkt me ook sterk.

Groep A was gewoon 1 dag eerder begonnen en zou normaal gesproken dus ook eerder eindigen - op deze wijze heeft Brazilië wel een extra rustdag voor de derde wedstrijd. En die vraag of Brazilië liever tegen Oranje speelt dan tegen Chili, stel die aan een Braziliaan die kritisch over zijn eigen elftal durft te zijn. Zelfs al zou de spelwijze van Chili energie vreten - en dus leiden tot vermoeidheid - kan ik me niet voorstellen dat fans van Brazilië, met verstand van zaken, op dit moment een wedstrijd tegen Chili vol vertrouwen tegemoet zien - dan hebben ze écht wel een dikke pantserplaat voor de kop of de buis

Wat is die Cuardrado goed seg, ik blijf echt gecharmeerd door dit Colombia.

(Chili en Colombia beter dan Argentinie en Brazilie!)

Ongelooflijk toch. De keren dat ik grensrechter was en me zat te verkneukelen langs de lijn, hoopte ik altijd op buitenspelmomenten, zodat ik eindelijk iets te doen had. Die grens bij Col - Ivo heeft maar een paar taken en dan zie je zo'n buitenspelmoment niet.

Gelukkig wordt de kans gemist.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:04 uur

geplaatst: vandaag om 00:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.