Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 19 juni 2014, 18:40 uur
Mooie actie van Touré daarnet, maar als je ziet hoe lang hij moet nahijgen... Had al de indruk dat die wat vet stond.
0
buizen
geplaatst: 19 juni 2014, 19:09 uur
Pff. Ingewikkelder dan ik dacht maar toch snel nog even een komkommersalade met dressing in elkaar kunnen flansen, nu even in de koeling op smaak laten komen. De frituur gaat zo aan.
Een Westmalle binnen handbereik.
Het is een wonder dat er in deze wedstrijd nog geen goal is gevallen zeg.
Een Westmalle binnen handbereik.
Het is een wonder dat er in deze wedstrijd nog geen goal is gevallen zeg.
0
geplaatst: 19 juni 2014, 19:35 uur
Meen je dat nou echt, dat je ze zo goed vindt? Leuk ploegje. Niveau FC Twente ofzo. 

0
geplaatst: 19 juni 2014, 19:36 uur
Weer een zééér vermakelijke wedstrijd! Maar als de Ivorianen zo gaan verdedigen zal het toch snel 3-1 staan.
0
geplaatst: 19 juni 2014, 20:37 uur
Goede wedstrijd met vooral een sterke 2de helft. Van alle Afrikaanse ploegen is Ivoorkust wel het sterkst. Hebben constant aangevallen op het einde voor die gelijkmaker en Colombia moest toch even ondergaan op het middenveld. Maar kansen moeten afgemaakt worden natuurlijk, verdiende overwinning voor Colombia. En Aurier is wel een baas
Constant dominant op die rechterflank en zijn mannetje voorbij in de 2de helft. Heel sterk al mogen die voorzetten wat scherper. Samen met Leckie van Australie de ontdekking voor mij.
Constant dominant op die rechterflank en zijn mannetje voorbij in de 2de helft. Heel sterk al mogen die voorzetten wat scherper. Samen met Leckie van Australie de ontdekking voor mij.
0
geplaatst: 19 juni 2014, 20:57 uur
Vermakelijk was de wedstrijd zeker, maar goed?
Er gaan toch ook heel wat ballen mis.
Ik had het Ivoorkust wel gekund maar er gaat veel te veel niet goed in de afronding. 't Was inderdaad het sterkste land uit Afrika tot nog toe. Ik ben benieuwd of ze er nog in slagen de tweede ronde te halen.
Er gaan toch ook heel wat ballen mis.
Ik had het Ivoorkust wel gekund maar er gaat veel te veel niet goed in de afronding. 't Was inderdaad het sterkste land uit Afrika tot nog toe. Ik ben benieuwd of ze er nog in slagen de tweede ronde te halen.
0
geplaatst: 19 juni 2014, 21:05 uur
kaztor schreef:
Ik zit zo eens Ivoorkust te bekijken tijdens het volkslied, zo zonder geluid...
Of er moet iemand ontzettend nodig naar de wc, of er gaat iemand voor een overledene spelen. Wat is daar aan de hand?
Ik zit zo eens Ivoorkust te bekijken tijdens het volkslied, zo zonder geluid...
Of er moet iemand ontzettend nodig naar de wc, of er gaat iemand voor een overledene spelen. Wat is daar aan de hand?
Dat laatste, zijn vader was een paar uur voor de wedstrijd overleden.

0
geplaatst: 19 juni 2014, 21:07 uur
vigil schreef:
Gister werd op tv gemeld (geen idee of daar ook maar iets van klopt) dat Brazilie erg graag Chili wil ontlopen. Als Chili van Nederland wint is het dus zaak voor Brazilie om te winnen wat natuurlijk heel goed zelf te bepalen is maar mocht Nederland winnen lijkt het mij sterk dat ze bewust gaan verliezen.
Dit zei Scolari in december: Scolari heeft liever Oranje dan Chili op WK | Oranje | Telegraaf.nlGister werd op tv gemeld (geen idee of daar ook maar iets van klopt) dat Brazilie erg graag Chili wil ontlopen. Als Chili van Nederland wint is het dus zaak voor Brazilie om te winnen wat natuurlijk heel goed zelf te bepalen is maar mocht Nederland winnen lijkt het mij sterk dat ze bewust gaan verliezen.
Geen idee of hij daar nog net zo over denkt na Nederland - Spanje. Waarop je natuurlijk de wedstrijd tegen Australië kan noemen, maar Chili was ook allerminst overtuigend tegen Australië, behoudens de eerste 20 minuten.
0
geplaatst: 19 juni 2014, 21:09 uur
corn1holio1 schreef:
Je kan moeilijk 4 wedstrijden tegelijk uitzenden, dus in dat opzicht is het wel logisch dat de ene poule voor of na de andere afgewerkt wordt. Opvallend is wel dat in zuid-afrika, de laatste wedstrijd van de organisator voor de laatste wedstrijden uit de 'andere' poule afgewerkt was.
Maar wat is dan de logica dat eerst poule B afgewerkt wordt en vervolgens poule A? Het hele toernooi is poule A al voor poule B afgelopen. Dit is echt puur gedaan om Brazilië te spekken. Men zal het wel gooien op de uitzendtijden.(quote)
Je kan moeilijk 4 wedstrijden tegelijk uitzenden, dus in dat opzicht is het wel logisch dat de ene poule voor of na de andere afgewerkt wordt. Opvallend is wel dat in zuid-afrika, de laatste wedstrijd van de organisator voor de laatste wedstrijden uit de 'andere' poule afgewerkt was.
0
geplaatst: 19 juni 2014, 21:12 uur
Mjuman schreef:
Brazilië speelt zijn laatste poulewedstrijd ná Nederland - hoewel die poule eerder van start ging - en heeft dus het eindresultaat in Poule B als gegeven vooraf. Op dit punt denk ik gewoon dat het bewust zo gedaan is om Brazilië een gunstig uitgangspunt te geven. Ze kunnen dan zelf kiezen wie ze willen ontlopen.
Brazilië speelt zijn laatste poulewedstrijd ná Nederland - hoewel die poule eerder van start ging - en heeft dus het eindresultaat in Poule B als gegeven vooraf. Op dit punt denk ik gewoon dat het bewust zo gedaan is om Brazilië een gunstig uitgangspunt te geven. Ze kunnen dan zelf kiezen wie ze willen ontlopen.
Dat was me ook al eerder opgevallen. De FIFA heeft er ook wel alles aan gedaan om het Brazilië naar de zin te maken/te helpen...pfff. Als Kameroen dan toch een keer (na 1990) wil opvallen tijdens een WK, dan moet het maar in hun laatste optreden. Maar de kans dat dat gebeurt...
0
geplaatst: 19 juni 2014, 22:42 uur
Prachtige goal van Engeland idd, maar die poeier van Suarez kan ook tellen.
Wat een spits toch! (beste spits dit seizoen)
waarschijnlijk einde verhaal voor engeland dit WK
Wat een spits toch! (beste spits dit seizoen)
waarschijnlijk einde verhaal voor engeland dit WK
0
geplaatst: 19 juni 2014, 22:48 uur
Echt goed vond ik dat schot eigenlijk niet. Als Hart gewoon blijft staan, heeft hij hem altijd.
Maar bij suarez lukt dat om een of andere reden vaak!
Maar bij suarez lukt dat om een of andere reden vaak!
0
geplaatst: 19 juni 2014, 22:56 uur
Schitterend, die passie bij Suarez.
Geweldige wedstrijd, beste tot nu toe - ook omdat het echt een wedstrijd was.
Engeland heeft trouwens nog een redelijke kans om door te gaan. Er flink op los scoren tegen Costa Rica (hoewel dat nog niet zo makkelijk is) en hopen op de rest.
Geweldige wedstrijd, beste tot nu toe - ook omdat het echt een wedstrijd was.
Engeland heeft trouwens nog een redelijke kans om door te gaan. Er flink op los scoren tegen Costa Rica (hoewel dat nog niet zo makkelijk is) en hopen op de rest.
0
geplaatst: 19 juni 2014, 22:57 uur
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 19 juni 2014, 23:01 uur
Nicolage Rico schreef:
Huh, hoe kan Engeland nog doorgaan dan? Ze hebben nu al 3 punten minder dan alle drie de andere teams, waarvan twee nog twee wedstrijden te gaan hebben...
0
geplaatst: 19 juni 2014, 23:05 uur
panjoe schreef:
Huh, hoe kan Engeland nog doorgaan dan? Ze hebben nu al 3 punten minder dan alle drie de andere teams, waarvan twee nog twee wedstrijden te gaan hebben...
(quote)
En Engeland kan ook nog 3 punten pakken. Tegen Costa Rica.
Italië wint van Costa Rica (geen rare gedachte)
Engeland wint van Costa Rica (geen rare gedachte)
Italië wint van Uruguay (geen rare gedachte, hoewel Italië dan met een b-team verschijnt).
Dan gaat het om doelsaldo. Uruguay heeft dat alvast tegen. Zeker als ze van Italië verliezen.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 19 juni 2014, 23:22 uur
Oh ja, inderdaad...
Engeland heeft echt leuke spelers, maar als team stellen ze bar weinig voor. Zou het alsnog leuker vinden als zij doorgaan i.p.v. Uruguay, dus ik hoop wel dat het bovenstaande scenario plaatsvindt.
Engeland heeft echt leuke spelers, maar als team stellen ze bar weinig voor. Zou het alsnog leuker vinden als zij doorgaan i.p.v. Uruguay, dus ik hoop wel dat het bovenstaande scenario plaatsvindt.

0
geplaatst: 19 juni 2014, 23:51 uur
Zijn vader is in 2004 al overleden, maar hij moest er wel aan denken.
Blijkt nu.
Prachtig om te zien. Tranen bij Ivoorkust tijdens volkslied - NOS Wereldkampioenschap Voetbal
0
geplaatst: 20 juni 2014, 00:28 uur
0
geplaatst: 20 juni 2014, 04:03 uur
musician schreef:
Vermakelijk was de wedstrijd zeker, maar goed? Er gaan toch ook heel wat ballen mis.
Uiteraard maar ze proberen tenminste echt kansen te maken, niet zoals Iran- Nigeria die constant balverlies lijden en dan maar naar voren rammen in de hoop een goei bal voor de spits te plaatsen. Dat was afbraakvoetbal! Ivoorkust en Japan tegen Griekenland later op de avond (ook een "draak" van een wedstrijd trouwens, 0-0 geeindigd) proberen tenminste vanuit het middenveld te creeren en de tegenstander uit organisatie te spelen met wat combinaties of doorsteekpasjes. Hoe triestig ook als het niet lukt ,daar heb ik respect voor Vermakelijk was de wedstrijd zeker, maar goed? Er gaan toch ook heel wat ballen mis.
Kameroen en Japan goed geprobeerd jongens 
0
buizen
geplaatst: 20 juni 2014, 09:05 uur
Gisteravond was er geruime tijd technische storing bij Studio Brasil, dit gaf uitzendproblemen. Hoor ik vandaag dat Messi de boosdoener was, die had kabels doorgebeten. haha.
Messi, die hond.
Messi, die hond.

0
geplaatst: 20 juni 2014, 09:55 uur
In 1970, bij het WK in Mexico, waren Duitsland, Italië, Brazilië en Uruguay de halve finalisten.
Italië versloeg Duitsland (4-3) en Brazilië won van Uruguay (3-1)
In de finale won Brazilië van Italië met 4-1 en wisten de Duitsers de kleine finale te winnen, 1-0 tegen Uruguay.
Na gisteravond zou dat scenario in principe nog een keer kunnen plaatsvinden, hoewel het te bizar voor woorden zou zijn.
Ik moet er wel bij aantekenen dat Nederland niet meedeed aan het WK in 1970, België wel......
Italië versloeg Duitsland (4-3) en Brazilië won van Uruguay (3-1)
In de finale won Brazilië van Italië met 4-1 en wisten de Duitsers de kleine finale te winnen, 1-0 tegen Uruguay.
Na gisteravond zou dat scenario in principe nog een keer kunnen plaatsvinden, hoewel het te bizar voor woorden zou zijn.
Ik moet er wel bij aantekenen dat Nederland niet meedeed aan het WK in 1970, België wel......

0
geplaatst: 20 juni 2014, 10:08 uur
musician schreef:
In 1970, bij het WK in Brazilië
Interessante vergelijking maar je verwart de locatie van het WK van '70 met die van '50: het WK van 1970 vond namelijk plaats in Mexico In 1970, bij het WK in Brazilië

0
geplaatst: 20 juni 2014, 10:33 uur

Dank, ik heb het nog even aangepast.
Mexico werd toen trouwens in de kwartfinale uitgeschakeld door Italië. Alles lijkt nog steeds mogelijk, nu Mexico in het bovenste deel van het wedstrijdschema zit en Italië in het onderste

0
geplaatst: 20 juni 2014, 11:00 uur
Ik las ergens in een artikel dat Engeland al jaren het niveau van Spanje probeerde te bereiken en op dit WK het eindelijk een keer lijkt te lukken 

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.