MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
musician schreef:

Dank, ik heb het nog even aangepast.
Mexico werd toen trouwens in de kwartfinale uitgeschakeld door Italië. Alles lijkt nog steeds mogelijk, nu Mexico in het bovenste deel van het wedstrijdschema zit en Italië in het onderste

Breng je bol even naar de garage voor onderhoud - kunnen ze ook het kristal poetsen

Je heb mijn bericht van 5 juni goed gelezen: vanaf WO is het slechts 4* voorgekomen dat het aantal halvefinalisten tussen EUR en ZAM gelijkelijk was verdeeld, 2 vs 2: 1950, 1962, 1970 en 1978. Qua plaatsbezetting is de ratio EUR - ZAM ongeveer 3-1. EUR plogen hebben minder last van verplaatsing van het tournooi naar het Westelijk Halfrond dan ZAM van verplaatsing naar het Oostelijk Halfrond - gewoon harde feiten

Cured
Wie is/zijn jouw favorieten voor de eindzege, Mjuman ?

buizen schreef:
Gisteravond was er geruime tijd technische storing bij Studio Brasil, dit gaf uitzendproblemen. Hoor ik vandaag dat Messi de boosdoener was, die had kabels doorgebeten. haha.
Messi, die hond.

Nee dat was een grap. De echte reden was een glas water dat omviel over de mengtafel.

Running On Empty schreef:
(quote)

Nee dat was een grap. De echte reden was een glas water dat omviel over de mengtafel.

Die had Messi omgestoten, schijnt.

dix
Gisteren enigszins verdoofd naar Griekenland-Japan gekeken. Net een deadline gehaald dus ik zocht wat afleiding. Wat was dat slaapverwekkend zeg. Nu lees ik net dat er een rode kaart aan een Griek zou zijn gegeven. Daar heb ik tijdens het verslag niets van gemerkt. Het was dus écht slaapverwekkend.

dix
buizen schreef:
Gisteravond was er geruime tijd technische storing bij Studio Brasil, dit gaf uitzendproblemen. Hoor ik vandaag dat Messi de boosdoener was, die had kabels doorgebeten. haha. Messi, die hond.
Slechte grap. Als ze nou Suarez de schuld hadden gegeven, dan was het een betere grap geweest

Ik kijk standaard niet naar Griekenland. Al zou ik het willen, kan ik het niet eens. Ik denk dat ze toen Europees kampioen zijn geworden omdat ze destijds de tegenstander, scheidsrechter én publiek gewoon in slaap voetbalden.

Het is wel constant voetbal wat dat betreft. Constant saai welteverstaan.

Stiekem vind ik het erg mooi dat die Britten weer deksel op de neus krijgen. Vinden zichzelf bij de grote landen horen, maar het is al jaren helemaal niks. De Premier League aldaar wordt al decennia overeind gehouden door buitenlandse topspelers. Dat dat ten koste gaat aan de ontwikkeling van eigen kweek, breekt het nationale elftal nog altijd op.

panjoe (moderator)
Na de verschrikkelijk saaie wedstrijd van Nigeria heb ik dit filmpje trouwens weer eens teruggekeken:

Wat een fantastische wedstrijd was dat ook dankzij Enyeama! Legendarisch.

Cured schreef:
Wie is/zijn jouw favorieten voor de eindzege, Mjuman ?

Ondanks het afvallen van Spanje en Portugal is daar niet zoveel in veranderd. Spanje was een outsider en Portugal (niet echt een team) max. een 'dark horse'

ZAM: Argentinië en in iets mindere mate Brazilië
EUR: Duitsland en in iets mindere mate Italië (altijd gevaarlijk)

Outsiders - ZAM: Colombia en Chili; EUR: Frankrijk
Dark horses: Uruguay en Oranje

Toch echt wel opvallend.
Kronkel in speelschema kan Brazilië voordeel opleveren - WK voetbal - De Morgen - demorgen.be

Vraag blijft: waarom Brazilië wel en die andere grote landen die een toernooi organiseerden niet? Gewoon omdat de FIFA nog corrupter is en denkt in een ivoren toren te zitten als toen?

Lijkt me veel te doorzichtig...

Zo wel zomaar kunnen dat ze van tevoren bang waren voor Brazilië - Spanje.

Van wat ik tot nu toe gezien heb, moet Brazilie van iedereen bang zijn, behalve de scheids.

Maar andersom ook. Die zijn lastig te verslaan. Niet alleen vanwege de scheids.

Inderdaad. Twee wedstrijden en op het slippertje van Marcelo na nog geen goal tegen.

Maar goed, als Nederland het niet haalt dan moet Duitsland maar wereldkampioen worden. Die hebben het op basis van de laatste toernooien ook wel eens verdiend.

Hendrik68
Mee eens. Ik heb altijd gezegd dat geen enkel land meer wereldkampioen wordt zonder een sterke defensie. Maar er lijkt dit toernooi geen enkel land rond te lopen met een betrouwbare afweer, dat scheelt dan weer. Zou voor het eerst zijn dat een Europees land overzee wereldkampioen wordt. Van mij mag het.

herman schreef:
Maar goed, als Nederland het niet haalt dan moet Duitsland maar wereldkampioen worden. Die hebben het op basis van de laatste toernooien ook wel eens verdiend.

Daar kopen we niks voor.

Mocht Nederland het niet worden, dan hoop ik op een underdog (Chili ofzo). En anders op een Argentinië met een weergaloze Messi.

buizen
Vanavond Italie tegen Costa Rica maar eens zien, een strijd binnen een spannende poule.
Ook Frankrijk (tegen Zwitserland) kan interessant worden.

En dan morgen Duitsland en Argentinie voor hun tweede wedstrijden.. Wat wil een wk-liefhebber nog meer.

Edwynn schreef:

Stiekem vind ik het erg mooi dat die Britten weer deksel op de neus krijgen. Vinden zichzelf bij de grote landen horen, maar het is al jaren helemaal niks. De Premier League aldaar wordt al decennia overeind gehouden door buitenlandse topspelers. Dat dat ten koste gaat aan de ontwikkeling van eigen kweek, breekt het nationale elftal nog altijd op.

Het probleem ligt niet aan teveel buitenlanders, maar eerder aan het feit dat de Britse jeugd gewoon niet meekan tov buitenlands talent. Een fout die de FA ook maakt met hun idee over maximumquota, daar haal je enkel het niveau van de competitie mee omlaag.

Zolang die Britten blijven geilen op bonkige verdedigers, werkmentaliteit, knappe tackles en "great cross, great header" zullen ze met hetzelfde probleem blijven zitten... De ene generatie waterdragers na de andere genereren (met een beetje zin voor overdrijving). Ze hebben de voetbalcultuur en een grote poule aan jeugdspelers om uit te putten, de kwaliteit van de opleiding moet gewoon omhoog, met focus op techniek ipv bovengenoemde zaken.
Met jongens als Barkley en Sterling lijkt er wat beterschap op komst, maar zal nog wel even duren.

panjoe (moderator)
De Spurs zouden intussen 21,5 miljoen hebben geboden op Depay. Dat klinkt alsof PSV hier een slaatje van Ajaxformaat uit kan slaan. Al zou het voor hemzelf waarschijnlijk een stuk gezonder zijn om nog een jaartje of twee in Nederland te blijven; hij is per slot van rekening ook nog maar 20 jaar oud.

Een combinatie van opleiding en "te veel buitenlanders"volgens Rio Ferdinand.

http://www.vi.nl/nieuws/ferdinand-luidt-opnieuw-noodklok-minder-buitenlanders.htm

Van de week stond hierover ook een artikel in het NRC, met min of meer dezelfde teneur: veel buitenlandse eigenaars (die uit zijn op snel succes ivm ROI), veel buitenlandse spelers.

Het lijkt een vicieuze cirkel die gebaseerd is op de grote inkomstenstroom uit media, het verlangen om bovenin mee te willen draaien teneinde een zo groot mogelijk aandeel van die 'pie' te kunnen eten, daarvoor hoge transfersommen en salarissen te betalen voor/aan veelal buitenlandse spelers, om maar dat resultaat te kunnen bereiken, zodat die salarissen kunnen worden betaald.

Eigenlijk een in en in ziek systeem. Dit jaar meermaals meegemaakt dat een Engelse club (Arsenal iig) géén enkele Engelsman in de basis had. In NL hebben we, noodgedwongen, de bakens moeten verzetten, maar waar moet dit tot leiden als een 20-jarig talent dat in een Audi RX8 rijdt (terwijl de leaseauto van de club een ster op de motorkap heeft) en voor ca 20 miljoen kan worden verkocht?

Voor die poen moetje het zeker doen - hoor je menigeen denken. Tuurlijk - kan je net zo denken voor het behalen van een plaats in de finale zou je ook die gevaarlijke spits van de tegenpartij een doodschop willen geven - scheelt immers ook veel geld; kijk maar naar de bedragen die de FIFA uitbetaalt

buizen schreef:
Vanavond Italie tegen Costa Rica maar eens zien, een strijd binnen een spannende poule.
Eens zien of Costa Rica het eindvonnis over Engeland kan bekrachtigen

buizen schreef:
Wat wil een wk-liefhebber nog meer.
Dat Nederland wereldkampioen wordt

Ik denk dat Costa Rica al heeft gepiekt en volstrekt kansloos is tegen Italië. Balotelli met een hattrick en een gele kaart.

Frankrijk-Zwitserland wordt hopelijk een leuke pot. Alhoewel ik de Fransen hoog aansla en ook nog wel minstens de halve finale zie halen. De Zwitsers vielen me tegen Ecuador erg tegen

Ik heb nog steeds de hoop dat Costa Rica, evenals Chili en Mexico wederom kan verrassen. Als 1 vd 2 wint, heeft Engeland zelfs nog een redelijke kans om door te gaan.

1930 · Niet deelgenomen
1934 · Niet deelgenomen
1938 · Niet deelgenomen
1950 · Eerste ronde
1954 · Kwartfinale
1958 · Eerste ronde
1962 · Kwartfinale

1966 · Kampioen
1970 · Kwartfinale
1974 · Niet gekwalificeerd
1978 · Niet gekwalificeerd
1982 · Achtste finale
1986 · Kwartfinale
1990 · Vierde plaats

1994 · Niet gekwalificeerd
1998 · Achtste finale
2002 · Kwartfinale
2006 · Kwartfinale
2010 · Achtste finale
2014 · Gekwalificeerd

Als je naar de prestaties kijkt van het Engels team dan moet je toch concluderen dat ze afgezien van '66 en '90 nooit geweldig gepresteerd hebben.

En ook op een ek zijn ze niet echt succesvol gebleken.

1964 · Niet gekwalificeerd
1968 · Derde plaats
1972 · Niet gekwalificeerd
1976 · Niet gekwalificeerd
1980 · Eerste ronde

1984 · Niet gekwalificeerd
1988 · Eerste ronde
1992 · Eerste ronde
1996 · Halve finale
2000 · Eerste ronde

2004 · Kwartfinale
2008 · Niet gekwalificeerd
2012 · Kwartfinale

Poeha schreef:
Ik heb nog steeds de hoop dat Costa Rica, evenals Chili en Mexico wederom kan verrassen. Als 1 vd 2 wint, heeft Engeland zelfs nog een redelijke kans om door te gaan.
Engeland is toch alleen nog door als Italië twee keer wint, en als het zelf (met voldoende saldo) wint van Costa Rica?

Paap_Floyd schreef:
(quote)
Engeland is toch alleen nog door als Italië twee keer wint, en als het zelf (met voldoende saldo) wint van Costa Rica?
Klopt, Paap. Als Costa Rica wint, wordt het onmogelijk omdat Costa Rica dan op 6 punten komt en in de laatste groepsmatchen Italië en Uruguay tegenover elkaar staan, waardoor één van de twee zeker met meer dan 3 punten eindigt.

Inderdaad als Costa Rica wint vandaag, komt in de slotronde Italie of Uruguay op meer dan 3 punten.
Overigens de EK historie van Engeland is nog magerder dan de WK historie.

Precies, maar ik snap dan niet helemaal wat Poeha bedoelt

Om nou zoveel poeha te maken over een mispeer van Poeha vind ik ook wel misperen. Van mij mogen onze overzeese westerburen gewoon afvallen - bite back - fight back Luigi!

Het is allemaal begonn'n in Grunn - als Suarez daar niet was gespeeld, had Ajax hem nooit gezien en ...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:31 uur

geplaatst: vandaag om 03:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.