Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 22 juni 2014, 00:37 uur
Hendrik68
Videobeelden gebruiken ben ik ook voor, maar dat heb ik al veel vaker gezegd.
Doorwisselen vind ik niks, maar ik vind ijshockey, hockey en basketbal ook helemaal niks aan, je weet niet meer wie er in het veld staan op een gegeven moment. Tactisch wordt het ook een stuk minder interessant, zie ook de oefenwedstrijden waarin heel veel gewisseld wordt. Ik vind het juist mooi om te zien als vermoeidheid optreed en een coach niet meer mag wisselen, of als de tegenstander een tactische zet heeft gedaan waarop de andere coach moet reageren maar na drie wissels niet meer kan. Dan zijn juist spannende elementen.
Oja, vind je de TT ook leuk? Is volgende week weer.
Doorwisselen vind ik niks, maar ik vind ijshockey, hockey en basketbal ook helemaal niks aan, je weet niet meer wie er in het veld staan op een gegeven moment. Tactisch wordt het ook een stuk minder interessant, zie ook de oefenwedstrijden waarin heel veel gewisseld wordt. Ik vind het juist mooi om te zien als vermoeidheid optreed en een coach niet meer mag wisselen, of als de tegenstander een tactische zet heeft gedaan waarop de andere coach moet reageren maar na drie wissels niet meer kan. Dan zijn juist spannende elementen.

0
geplaatst: 22 juni 2014, 00:57 uur
chevy93 schreef:
Het grote Argentinië dat in de laatste minuten pas Iran pakt en nu Duitsland dat op 1-1 staat tegen Ghana. Er is werkelijk geen pijl op te trekken en de kansen voor Nederland zien er steeds beter uit!
Wat mij betreft is er meer dan wat een ploeg tot nu toe in het toernooi laat zien. Alsof ieder land blanco begint. Ik geloof dat Argentinië, Italië en Brazilië nog altijd op kunnen staan en dat Nederland met deze ploeg niet verder dan de kwartfinale komt.Het grote Argentinië dat in de laatste minuten pas Iran pakt en nu Duitsland dat op 1-1 staat tegen Ghana. Er is werkelijk geen pijl op te trekken en de kansen voor Nederland zien er steeds beter uit!
0
geplaatst: 22 juni 2014, 01:00 uur
trebremmit schreef:
Tja, het zal je maar overkomen zoals Bosnië zonet. Maak je een goal, wordt er buitenspel gevlagd. De videobeelden laten meteen zien dat het onterecht is, maar naar hun goal kunnen ze fluiten. Onbegrijpelijk.
0
Hendrik68
geplaatst: 22 juni 2014, 01:01 uur
Ha, ha. Ik werk in Assen. Ik heb zelf helemaal niets met gemotoriseeerde sporten. Ook daar winnen Spanjaarden altijd en dat vertrouw ik niet. Helemaal sinds ik weet dat ze ook rode diesel verkopen als zijnde zwarte diesel. Wat er in die motoren zit wil ik dan al helemaal niet weten. OK alle gekheid op een stokje. Het is wel mooi om te zien hoe het leeft in de stad. Ik zou het op zich best eens mee willen maken, maar er zijn zoveel collega's die er al jaren helemaal gek van zijn. Waarom zou ik dan een vrije dag opeisen? Ik zou het ook niet leuk vinden als iemand mijn vrije dag na de Superbowl inpikt.
0
Martial
geplaatst: 22 juni 2014, 07:46 uur
Cured schreef:
Dit is pas voetbal om je vingers bij af te likken.
Dit is pas voetbal om je vingers bij af te likken.
Inderdaad een heerlijk potje tussen Duitsland en Ghana, het is jammer dat Ghana tactisch altijd niet even sterk is anders had ik het nog moeten zien voor Duitsland.
Maar het is altijd leuk als 2 ploegen willen voetballen en niet zoals Iran bijna heel de wedstrijd in de eigen 16 blijven hangen en hopen op een countertje en daarom wel extra leuk dat Messi alsnog de laffe houding van Iran afstrafte op magistrale wijze, al was Argentinië heel zwak voor de rest.
0
buizen
geplaatst: 22 juni 2014, 09:02 uur
...want - opnieuw - blijkt na deze voetbalavond en deze wedstrijden dat tevoren als "topfavoriet" (voor het WK-goud) beoordeelde landen niet zo ongenaakbaar heersend blijken te voetballen. Duitsland komt niet verder dan gelijkspel en Argentinie...wat een draak van een wedstrijd.
Nederland ziet de weg naar de finale met steeds meer vertrouwen tegemoet!

0
geplaatst: 22 juni 2014, 11:14 uur
Geweldige wedstrijd tussen Nigeria en Bosnië. Zeer spijtig dat Bosnië hier uitgeschakeld wordt door een onterecht afgekeurde goal van Dzeko...
jasper1991 schreef:
Alsof ieder land blanco begint.
Ja dus. Iedereen begint op 0 punten en iedereen kan van iedereen verliezen. Dat klinkt allemaal erg cliché, maar het is gewoon zo. Spanje domineert 6 jaar lang de wereld en ligt er hier binnen 2 wedstrijden uit. Een WK is een toernooi op zich.Alsof ieder land blanco begint.
buizen schreef:
Duitsland komt niet verder dan gelijkspel
Tegen het land waar Nederland 1-0 van won door geen enkele kans weg te geven en waar destijds erg laatdunkend over gedaan werd. Ghana is een erg sterke ploeg. Nigeria was vannacht ook erg goed.Duitsland komt niet verder dan gelijkspel
Martial schreef:
en daarom wel extra leuk dat Messi alsnog de laffe houding van Iran afstrafte op magistrale wijze, al was Argentinië heel zwak voor de rest.
Laf? Hoe zou jij spelen als je als nietig land moet spelen tegen een van de topfavorieten? Vol op de aanval, "omdat dat nou eenmaal moet"? Succes daarmee, drie wedstrijden, alle drie dik verloren met een doelsaldo van 1-8. Nee, het resultaat is wat telt en als Argentinië had verloren hadden ze daar niet eens over mogen klagen, want Iran had een aantal grote (counter)kansen.en daarom wel extra leuk dat Messi alsnog de laffe houding van Iran afstrafte op magistrale wijze, al was Argentinië heel zwak voor de rest.
0
geplaatst: 22 juni 2014, 11:46 uur
Hendrik68 schreef:
Bij voetbal voeren ze nieuwe regels in aan het begin van een groot toernooi. Vind ik ook dom. De spuitbus is een goede zaak, maar waarom die primeur nu?
Deze regel wordt in de Zuid-Amerikaanse landen al jaren gebruikt. Dat wij daar in Europa nu pas mee te maken krijgen (je had hem ook kunnen zien bij U-20 World Cup 2013 of de U-17 EK 2014), tja..Bij voetbal voeren ze nieuwe regels in aan het begin van een groot toernooi. Vind ik ook dom. De spuitbus is een goede zaak, maar waarom die primeur nu?
Verder eens met je betoog, overigens!

0
geplaatst: 22 juni 2014, 11:54 uur
Hendrik68 schreef:
(quote)
Ha, ha. Ik werk in Assen. Ik heb zelf helemaal niets met gemotoriseeerde sporten. Ook daar winnen Spanjaarden altijd en dat vertrouw ik niet. Helemaal sinds ik weet dat ze ook rode diesel verkopen als zijnde zwarte diesel. Wat er in die motoren zit wil ik dan al helemaal niet weten. OK alle gekheid op een stokje. Het is wel mooi om te zien hoe het leeft in de stad. Ik zou het op zich best eens mee willen maken, maar er zijn zoveel collega's die er al jaren helemaal gek van zijn. Waarom zou ik dan een vrije dag opeisen? Ik zou het ook niet leuk vinden als iemand mijn vrije dag na de Superbowl inpikt. Ik ben er zelf al heel vaak geweest, mooiste evenement om mee te maken, maar je moet wel van motoren houden. Vroeger was het helemaal geweldig toen de Nederlanders nog een rol van betekenis speelden.
Als ik dat geluid hoor van die moto gp dan krijg ik alweer kippenvel, grote held is uiteraard Rossi.
0
buizen
geplaatst: 22 juni 2014, 12:15 uur
Chevy93:
__________________________________________________________________________________________________________
Kheb jouw reactie gelezen. Is het aanvullende info? Begrijp het niet goed.
Bepaalde 'kenners' beweren stellig dat Nederland er na het spelen v.d. achtstefinale reeds uit is gekukeld, of dat Duitsland 'het meest constante' spel speelt. Yeah right.
Na gisteren is opnieuw gebleken dat er geen absoluut onverslaanbare topfavorieten zijn die veel beter spelen dan Nederland. Dit geeft de voetbalminnende burger moed!
Ik kan mij overigens niet herinnen dat onze jongens 'laatdunkend' hebben gedaan over Ghana..
Frankrijk doet het ook best netjes, een onverslaanbaar te achten tegenstander heb ik evenwel nog niet gezien. Nederland zelf komt er het dichts in de buurt.
. Wij hebben een topcoach die tegenstanders uitstekend kan analyseren en een plan smeedt;
. Wij hebben enkele individuele giga-sterspelers;
. Onze jongens laten zich de kop niet gek maken door overmoed.
Conclusie: op naar de finale en het goud!
buizen schreef:
Duitsland komt niet verder dan gelijkspel
Tegen het land waar Nederland 1-0 van won door geen enkele kans weg te geven en waar destijds erg laatdunkend over gedaan werd. Ghana is een erg sterke ploeg. Nigeria was vannacht ook erg goed.Duitsland komt niet verder dan gelijkspel
__________________________________________________________________________________________________________
Kheb jouw reactie gelezen. Is het aanvullende info? Begrijp het niet goed.
Bepaalde 'kenners' beweren stellig dat Nederland er na het spelen v.d. achtstefinale reeds uit is gekukeld, of dat Duitsland 'het meest constante' spel speelt. Yeah right.
Na gisteren is opnieuw gebleken dat er geen absoluut onverslaanbare topfavorieten zijn die veel beter spelen dan Nederland. Dit geeft de voetbalminnende burger moed!Ik kan mij overigens niet herinnen dat onze jongens 'laatdunkend' hebben gedaan over Ghana..
Frankrijk doet het ook best netjes, een onverslaanbaar te achten tegenstander heb ik evenwel nog niet gezien. Nederland zelf komt er het dichts in de buurt.
. Wij hebben een topcoach die tegenstanders uitstekend kan analyseren en een plan smeedt;
. Wij hebben enkele individuele giga-sterspelers;
. Onze jongens laten zich de kop niet gek maken door overmoed.
Conclusie: op naar de finale en het goud!
0
geplaatst: 22 juni 2014, 12:31 uur
Eerst maar eens zien hoe ze het tegen Chili gaan doen, die wedstrijd tegen Australie geeft niet veel vertrouwen, en Chili is nog veel sterker. Als we de kwartfinale halen hebben we het gewoon erg goed gedaan, het middenveld en de verdediging blijft erg matig en Cillessen is een vreselijke keeper, alleen voorin is het wereldtop.
0
buizen
geplaatst: 22 juni 2014, 12:46 uur
De komende wedstrijd tegen Chili boezemt me alle vertrouwen in, geen twijfel mogelijk dat wij die gaan winnen. Niks gelijkspel. De tegenstander is al tijden bekend, geanalyseerd en een strijdplan ligt klaar.
De tegenstander in de achtstefinale is edoch onduidelijker; Mexico? Kroatie? Brazilie?
Time will tell.
De tegenstander in de achtstefinale is edoch onduidelijker; Mexico? Kroatie? Brazilie?
Time will tell.
0
geplaatst: 22 juni 2014, 12:53 uur
Hoe weet je dat zo zeker? Tegen Australie heeft Van Gaal tactisch geblunderd, dus zo'n genie is het niet.
0
buizen
geplaatst: 22 juni 2014, 13:03 uur
Ik weet niets zeker, zoals sceptici over de resultaten die onze jongens kunnen halen ook niets zeker kunnen weten. Louis doceert veel maar is zelf ook een snelle leerling, dit overkomt hem geen tweede keer. Wij hebben Chili 90 minuten in de tang, veel overtuigender dan een Argentinie of Duitsland.
0
geplaatst: 22 juni 2014, 13:04 uur
chevy93 schreef:
Tegen het land waar Nederland 1-0 van won door geen enkele kans weg te geven en waar destijds erg laatdunkend over gedaan werd. Ghana is een erg sterke ploeg.
Tegen het land waar Nederland 1-0 van won door geen enkele kans weg te geven en waar destijds erg laatdunkend over gedaan werd. Ghana is een erg sterke ploeg.
Ghana speelde toen met een b-team. Maar 2 spelers van het team van gisteren stonden toen in de basis.
Verder wel eens met de strekking van je bericht. Alleen Brazilië begon niet blanco, die hebben de FIFA als 12e man.
0
geplaatst: 22 juni 2014, 13:14 uur
buizen schreef:
Ik kan mij overigens niet herinnen dat onze jongens 'laatdunkend' hebben gedaan over Ghana..
Volgens mij bedoelt hij dat pers en publiek niet onder de indruk waren van het feit dat er slechts met 1-0 van Ghana gewonnen is.
0
buizen
geplaatst: 22 juni 2014, 13:24 uur
GrafGantz schreef:
Volgens mij bedoelt hij dat pers en publiek niet onder de indruk waren van het feit dat er slechts met 1-0 van Ghana gewonnen is.
(quote)
Dat is niet minder erg als het zo bedoeld is. Pers en publiek dat zich laatdunkend uit laat over onze eigen jongens. Bah. Men zou de oranje leeuw ook eens een hart onder de riem steken.
0
Hendrik68
geplaatst: 22 juni 2014, 13:50 uur
Chili speelde tegen Australie minstens even beroerd als dat wij dat deden. Het was tot bijna het einde toe wachten op de gelijkmaker, toen Chili alsnog toesloeg. Wij speelden zeker niet de beste wedstrijd tegen Australie, maar de Aussies scoorden uit een zondagschot en een onterechte penalty. Nog een leuk detail: na de 1-1 werd Van Persie in het strafschopgebied naar beneden gehaald op een manier die Uruguay een strafschop opleverde tegen Costa Rica. Krijgen wij die strafschop is Australie nergens meer, maar goed. Kortom niet veel verschil. Wij speelden echter veel beter tegen Spanje dan dat Chili dat deed. Waarom is Chili dan toch veel beter dan wij, volgens sommigen? Waarschijnlijk omdat de mensen zich alleen de laatste wedstrijd kunnen herinneren. Nu zijn de Duitsers ineens ook niet meer zo goed? Kortom, de waan van de dag.
0
geplaatst: 22 juni 2014, 13:54 uur
trebremmit schreef:
Hoe weet je dat zo zeker? Tegen Australie heeft Van Gaal tactisch geblunderd, dus zo'n genie is het niet.
Het is natuurlijk geen excuus want Van Gaal is verantwoordelijk, maar waren het niet de spelers die vast wilde houden aan het 5-3-2-systeem?Hoe weet je dat zo zeker? Tegen Australie heeft Van Gaal tactisch geblunderd, dus zo'n genie is het niet.
trebremmit schreef:
het middenveld en de verdediging blijft erg matig en Cillessen is een vreselijke keeper, alleen voorin is het wereldtop.
Eens wat betreft de verdediging (vandaar ook 5 verdedigers tegen toplanden) en wat betreft Cillessen zijn we het dan denk ik oneens. Maar het middenveld is toch prima? Met Sneijder en De Jong heb je een geweldige as.het middenveld en de verdediging blijft erg matig en Cillessen is een vreselijke keeper, alleen voorin is het wereldtop.
0
geplaatst: 22 juni 2014, 13:56 uur
Ik vond Chili erg sterk tegen Spanje, tussen de linies ook veel beter dan Nederland.
Nederland was vooral de tweede helft erg goed tegen Spanje, voor de rest was het niet echt het aanzien waard wat ze hebben laten zien.
De Duitsers zijn nog steeds erg goed hoor, alleen gisteren was het dertig graden volgens mij en daar zijn de Ghanezen beter aan gewend.
Voor mij zijn de favorieten voor de titel op dit moment Frankrijk, Duitsland en Brazilie (hulp van fifa en de twaalfde man).
Nederland was vooral de tweede helft erg goed tegen Spanje, voor de rest was het niet echt het aanzien waard wat ze hebben laten zien.
De Duitsers zijn nog steeds erg goed hoor, alleen gisteren was het dertig graden volgens mij en daar zijn de Ghanezen beter aan gewend.
Voor mij zijn de favorieten voor de titel op dit moment Frankrijk, Duitsland en Brazilie (hulp van fifa en de twaalfde man).
0
Martial
geplaatst: 22 juni 2014, 14:02 uur
chevy93 schreef:
Laf? Hoe zou jij spelen als je als nietig land moet spelen tegen een van de topfavorieten? Vol op de aanval, "omdat dat nou eenmaal moet"? Succes daarmee, drie wedstrijden, alle drie dik verloren met een doelsaldo van 1-8. Nee, het resultaat is wat telt en als Argentinië had verloren hadden ze daar niet eens over mogen klagen, want Iran had een aantal grote (counter)kansen.
Laf? Hoe zou jij spelen als je als nietig land moet spelen tegen een van de topfavorieten? Vol op de aanval, "omdat dat nou eenmaal moet"? Succes daarmee, drie wedstrijden, alle drie dik verloren met een doelsaldo van 1-8. Nee, het resultaat is wat telt en als Argentinië had verloren hadden ze daar niet eens over mogen klagen, want Iran had een aantal grote (counter)kansen.
Ten eerste maak je niet zo druk jongen
elk land mag van mij spelen zoals die wilt dus óók Iran die besloot zoveel mogelijk op eigen helft te blijven (vooral 1e helft) en ja Iran had ook zomaar van die spaarzame counters in de 2e helft een doelpunt kunnen maken en óók dat is voetbal, maar leuk is anders en nu heeft Iran alleen maar getracht om Argentinië tegen te houden en dat lukte bijna totdat Messi een paar centimeters ruimte had........... maar wat ik tot nu toe van Argentinië gezien heb kan ik me niet voorstellen dat deze ploeg de finale gaat halen of ze moeten gaan groeien in de loop van dit WK.Er zijn trouwens wel meer landen die op papier minder zijn, maar er toch een leuke wedstrijd van proberen te maken en dat zie ik persoonlijk dan liever als een counterend en schoppend Iran.
0
buizen
geplaatst: 22 juni 2014, 14:12 uur
Als laatste acht tip ik Nederland, Frankrijk, Duitsland, Brazilie, USA, Argentinie, Costa Rica en tot slot (en daar heb ik heel lang over moeten nadenken alvorens te kiezen, Italie kan wonderen verrichten) toch Uruguay.
We zullen het meemaken.
We zullen het meemaken.
0
Martial
geplaatst: 22 juni 2014, 14:15 uur
trebremmit schreef:
Eerst maar eens zien hoe ze het tegen Chili gaan doen, die wedstrijd tegen Australie geeft niet veel vertrouwen, en Chili is nog veel sterker. Als we de kwartfinale halen hebben we het gewoon erg goed gedaan, het middenveld en de verdediging blijft erg matig en Cillessen is een vreselijke keeper, alleen voorin is het wereldtop.
Eindelijk iemand die Nederland ook is "nuchter" bekijkt, alhoewel ik Cillessen geen vreselijke keeper vind al is het ook weer geen wereldtop natuurlijk

Nederland teert op die 2 geweldenaars voorin en zolang die het op hun heupen hebben kan het goed blijven gaan, er wordt vaak gesproken over de gouden driehoek (van Persie - Sneijder - Robben) maar laat die Sneijder maar weg daar zit niets gouds meer aan.
De verdediging en het middenveld (op de Jong na) loopt niet echt over van suprematie en ben dan ook wel is benieuwd hoe Nederland zich houdt tegen echte power ploegen.
0
Martial
geplaatst: 22 juni 2014, 14:18 uur
chevy93 schreef:
Eens wat betreft de verdediging (vandaar ook 5 verdedigers tegen toplanden) en wat betreft Cillessen zijn we het dan denk ik oneens. Maar het middenveld is toch prima? Met Sneijder en De Jong heb je een geweldige as.
Eens wat betreft de verdediging (vandaar ook 5 verdedigers tegen toplanden) en wat betreft Cillessen zijn we het dan denk ik oneens. Maar het middenveld is toch prima? Met Sneijder en De Jong heb je een geweldige as.
Beoordeeld met je Ajax bril op zeker?

0
buizen
geplaatst: 22 juni 2014, 14:20 uur
Martial schreef:
.. en ben dan ook wel is benieuwd hoe Nederland zich houdt tegen echte power ploegen.
(quote)
.. en ben dan ook wel is benieuwd hoe Nederland zich houdt tegen echte power ploegen.
Welke 'echte powerploegen"?

0
geplaatst: 22 juni 2014, 14:27 uur
buizen schreef:
Als laatste acht tip ik Nederland, Frankrijk, Duitsland, Brazilie, USA, Argentinie, Costa Rica en tot slot (en daar heb ik heel lang over moeten nadenken alvorens te kiezen, Italie kan wonderen verrichten) toch Uruguay.
We zullen het meemaken.
We zullen het meemaken.
Costa Rica kan ik nog inkomen door hun recente successen en als ze groepswinnaar worden (anders lijkt Colombia te sterk). USA daarentegen lijkt me wel erg vergezocht. Een middelmatig elftal, die (als België groepswinnaar wordt, waar we kunnen vanuit gaan) tegen België maximaal eruit zal liggen. Ik denk zelfs dat ze van Portugal vandaag helemaal niet gaan winnen en dat het tussen Ghana en Portugal gaat voor die 2de plek.
0
buizen
geplaatst: 22 juni 2014, 14:28 uur
De 'powerploegen' van dit toernooi zijn met stip Nederland en Frankrijk, en kort daarachter Colombi en Costa Rica. Deze landen hebben alles gewonnen waarbij Nederland en Frankrijk ook nog imposante doelsaldi bereikt hebben.
Landen als Duitsland en Brazilie 'presteren' het gewoon om gelijk te spelen tegen bananenrepublieken, een powerploeg onwaardig.
Landen als Duitsland en Brazilie 'presteren' het gewoon om gelijk te spelen tegen bananenrepublieken, een powerploeg onwaardig.
0
geplaatst: 22 juni 2014, 14:29 uur
chevy93 schreef:
(quote)
Het is natuurlijk geen excuus want Van Gaal is verantwoordelijk, maar waren het niet de spelers die vast wilde houden aan het 5-3-2-systeem?(quote)
Eens wat betreft de verdediging (vandaar ook 5 verdedigers tegen toplanden) en wat betreft Cillessen zijn we het dan denk ik oneens. Maar het middenveld is toch prima? Met Sneijder en De Jong heb je een geweldige as. De Jong is wel goed maar vooral verdedigend. Sneijder heeft nog weinig laten zien en De Guzman vind ik helemaal niks. Er zit gewoon te weinig voetbal op het middenveld, en in de verdediging al helemaal. Dat vijf verdedigers vind ik ook maar raar, dan zet je dus gewoon goede voetballers op de bank om zo'n Martins Indi op te stellen die nog geen bal van a naar b krijgt.
0
geplaatst: 22 juni 2014, 14:30 uur
Ik ben nooit fan geweest van Sneijder. Ik heb jaren geroepen dat Van der Vaart meer speeltijd moet krijgen. Maar dat Sneijder nu bijna net zo belangrijk is als V. Persie en Robben kan zelfs de grootste anti-Ajacied niet ontkennen. Hetzelfde geldt voor De Jong, die ik ook pas ben gaan waarderen sinds hij bij Milan zit. Hij is momenteel belangrijker dan ooit en dat zag je duidelijk terug in de wedstrijd tegen Australië.
En het feit dat jij denkt dat ik een Ajax-bril op heb, zegt ook wel genoeg over hoe jij naar Sneijder en De Jong kijkt. Ik zie ze als spelers van het Nederlands elftal en niet als spelers die 10 jaar geleden nog bij Ajax zaten.

En het feit dat jij denkt dat ik een Ajax-bril op heb, zegt ook wel genoeg over hoe jij naar Sneijder en De Jong kijkt. Ik zie ze als spelers van het Nederlands elftal en niet als spelers die 10 jaar geleden nog bij Ajax zaten.
trebremmit schreef:
Sneijder heeft nog weinig laten zien
Haha, wat? Oké, opeens wordt mij een heeeeleboel duidelijk. Sneijder heeft nog weinig laten zien

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.