MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
buizen
dumb_helicopter schreef:
(quote)

.. USA daarentegen lijkt me wel erg vergezocht. Een middelmatig elftal, die (als België groepswinnaar wordt, waar we kunnen vanuit gaan) tegen België maximaal eruit zal liggen.

Weet ik zo net nog niet, Amerikanen hebben een enorme vechtmentaliteit (als Duitsers, bijna) en de coach dhr. Klingsmann daar heb ik best een hoge pet van op. Technisch vond ik de heren ook best goed. Hou de USA in de gaten.

chevy93 schreef:
Haha, wat? Oké, opeens wordt mij een heeeeleboel duidelijk.

Jij vindt Sneijder goed? Hij is wel fit maar hij heeft nog maar heel weinig laten zien, hij moet de schakel zijn tussen verdediging en aanval maar alle ballen vliegen over hem heen en heeft hij eens de bal doet ie er niks mee. Af en toe laat ie wel wat zien maar zijn klasse van vier jaar geleden komt nooit weer terug.

USA wordt ook wat onderschat, lijkt me. Jones, Beckerman en Johnson liepen zich tegen Ghana echt helemaal kapot. Geen ploeg die zelf het spel maakt, maar hun mentaliteit maakt inderdaad veel goed. En voorin hebben ze met Dempsey bovendien een ervaren killer... Wel jammer voor ze dat Altidore geblesseerd is uitgevallen; dat was iemand die ze nodig hadden om de bal wat te vast te houden.

trebremmit schreef:
(quote)

Jij vindt Sneijder goed? Hij is wel fit maar hij heeft nog maar heel weinig laten zien, hij moet de schakel zijn tussen verdediging en aanval maar alle ballen vliegen over hem heen en heeft hij eens de bal doet ie er niks mee. Af en toe laat ie wel wat zien maar zijn klasse van vier jaar geleden komt nooit weer terug.
Ik zou natuurlijk makkelijk kunnen verwijzen naar de wedstrijd van Spanje (zijn bal op Robben, perfecte vrije trap op het hoofd van De Vrij), maar ook zijn aandeel in de wedstrijd tegen Australië vind ik tamelijk onderschat. De 1-1 is echt niet alleen Depay. Zijn combinatie met Sneijder was daar minstens zo belangrijk.

Ook is Sneijder heel erg naar voren gericht en daar waar de meeste Oranje-spelers hem terug zouden spelen, krijgt hij het toch voor elkaar een station vooruit i.p.v. achteruit te bereiken. Let maar eens op Sneijder hoe vaak hij met een simpele voetbeweging/pass één of meerdere spelers kan uitspelen.

Daar waar De Jong verdedigend essentieel is, is Sneijder net zo essentieel om naar voren te voetballen, zodat de tegenstander geen tijd heeft te hergroeperen.

Dat hij niet zo goed is als vier jaar geleden vind ik ook niet erg, hoor. Net zoals een mindere Messi nog altijd beslissend is voor Argentinië. Overigens was Sneijder op het EK van 2008 wmb nóg beter dan in 2010.

Overigens lees ik dit net over Cillessen: Cillessen verstuurt op WK meeste succesvolle lange ballen - SoccerNews.nl

buizen
Verdorie waarom is nou juist USA - Portugal pas vannacht om 24.00hr. Het was eigenlijk de bedoeling zo laat niet nog op te zijn, morgen een vroeg beginnende dag.
Lijkt me namelijk een spektakelwedstrijd te worden.

De Belgen gun ik het om voor een stunt te zorgen tegen Rusland, maar heb er een hard hoofd in.

Hoezo stunten? Ik weet niet wat voor Rusland jij voor je ziet, maar het is daar enkel vergane glorie. Het zou een stunt zijn als de Russen van België winnen denk ik.

Hendrik68
De Belgen stunten tegen Rusland? Ik mag er toch vanuit gaan dat de hele wereld de Belgen een paar tandjes hoger aanslaat dan de Russen. Dus een stunt kan alleen maar andersom lijkt me.

Idd heerlijke planning vanavond. De enige avond deze week dat ik er eens lekker voor kan gaan zitten, i.p.v. allerlei internetbeelden na die tijd, en wat krijg ik? Zuid Korea - Algerije. Nou ja, dan maar eens echt vroeg naar bed.

buizen
Denk dat de Belgen veel te overmoedig zijn, zij wanen zich reeds met 1 been in de kwartfinales.

chevy93 schreef:

Ook is Sneijder heel erg naar voren gericht en daar waar de meeste Oranje-spelers hem terug zouden spelen, krijgt hij het toch voor elkaar een station vooruit i.p.v. achteruit te bereiken. Let maar eens op Sneijder hoe vaak hij met een simpele voetbeweging/pass één of meerdere spelers kan uitspelen.

Daar waar De Jong verdedigend essentieel is, is Sneijder net zo essentieel om naar voren te voetballen, zodat de tegenstander geen tijd heeft te hergroeperen.

Je noemt nu allemaal dingen op die hij nog helemaal niet heeft laten zien.

buizen schreef:
Denk dat de Belgen veel te overmoedig zijn, zij wanen zich reeds met 1 been in de kwartfinales.

Gelukkig waan jij je niet overmoedig.

buizen
Hahaha!

Sneijder is lang niet zo goed meer dat hij een onderscheidende speler is. In dit Oranje is hij gewoon een waterdrager geworden. Hij is wel weer fit geworden, maar dat betekent nog niet dat hij ook in vorm is.

Zo'n goal als tegen Frankrijk op EK08 zie ik hem niet meer maken.

Hendrik68
Maar misschien wel weer zo'n smerige vrije trap als tegen Brazilie in 2010. Alleen tussen de palen richten was genoeg. Mag hij nu weer doen tegen Brazilie.

14 van de 34 kwamen aan, dat is dus 20 keer balverlies. Ik vind het maar karig.

Waarschijnlijk kwamen die andere keepers tot 13 van de 25 ofzo, ergo een statistiek van niks.

Hendrik68
Ondertussen gebeurt er van alles in Groningen: Antonia erbij, Bizot naar Gent en Padt van Gent weer terug.

Klopt niet helemaal. Padt komt van GenT, maar Bizot wordt de nieuwe keeper van GenK. Jammer, Bizot had ik graag nog een paar jaartjes bij ons gezien, maar er schijnt in Genk een nogal goede keeperstrainer rond te lopen die ook Courtois onder handen zou hebben genomen. Maar dat weten de Belgen alhier veel beter.

buizen schreef:

Als ze op hun niveau gaan spelen maken ze daar meer kans op dan Nederland natuurlijk. Staan hoger op de ranglijst en hun kans om het WK te winnen wordt door bookmakers dubbel zo hoog ingeschat als voor Nederland. Maar er zijn nog andere kandidaten. One step at a time. En maar zien tot waar we geraken. Overmoedige waanvoorspellingen laten we rustig aan jou over.

buizen
Kronos schreef:
(quote)

En maar zien tot waar we geraken.
Overmoedige waanvoorspellingen laten we rustig aan jou over.

Fijntjes wil ik jou herinneren aan de klinkende resultaten van Nederland in dit toernooi. Belgie heeft gewonnen van Algerije met 2-1 nou en dat is knap.
Naast deze feiten en eerder genoemde indicatoren wijs ik bij deze gelegenheid gaarne nog op het mentale vermogen van onze jongens om (tweemaal) een achterstand om te buigen in een overwinning. Ook een achterstand tegen de regerend wereldkampioen.. Klasse!
Het zit wel snor, onze jongens gaan voor de titel.

buizen
Vanaf morgen worden er twee wedstrijden tegelijk gespeeld en dan later op de avond weer twee wedstrijden tegelijk. Is het ook mogelijk om zelf te kiezen naar welke wedstrijd je wilt kijken of zijn we gewoon aan de NOS-goden overgeleverd?

Vertonghen, chadli en Dembélé eruit, Vermaelen, Fellaini en Mertens erin. Goede opstelling van wilmots vind ik.

Als de Belgen voetballen zoals tijdens de kwalificatieronde voor dit WK rollen ze Rusland op. Neem aan dat ze plankenkoorts hadden tegen Algerije anders zie ik het zwaar in.

Allez les diables rouges!!

dumb_helicopter schreef:
Vertonghen, chadli en Dembélé eruit, Vermaelen, Fellaini en Mertens erin. Goede opstelling van wilmots vind ik.

Idd alhoewel ik altijd vrees voor de linksback (en rechtsback) maar dit is een mooie opstelling. Mertens op rechts en Hazard links is gewoon heerlijk! Hopelijk levert dit op. In minuut 65-70 wil ik wel Januzaj en/of Origi zien in vallen. Ben benieuwd wat zij tegen een statische Russische defensie kunnen doen maar het is logisch dat Lukaku nog altijd de voorkeur krijgt. maar dan moet ie vandaag wel meer in de match zitten dan tegen Algerije.

herman schreef:
(quote)

14 van de 34 kwamen aan, dat is dus 20 keer balverlies. Ik vind het maar karig.

Waarschijnlijk kwamen die andere keepers tot 13 van de 25 ofzo, ergo een statistiek van niks.
Niet alleen keepers, überhaupt WK-spelers. Verder wuif je de statistiek erg makkelijk weg op basis van je eigen aanname (die nergens op gebaseerd is)...

Misschien vind je deze statistieken wel tot de verbeelding spreken?

19 - The Netherlands have fired 19 shots on target so far this World Cup tournament, at least 7 more than any other country. Prolific.

91.7 - Ron Vlaar has won 91.7% of his duels so far this World Cup, only Manolos Kostas has a better succes rate (100%, 10+ duels). Concrete.

23 - So far, The Netherlands have completed 23 long balls, the most of all teams in this World Cup. Transition.

P.S. 20,9% - Percentage of World Cup goals scored by (former) Eredivisie players (14). Education.

Kronos schreef:
Als ze op hun niveau gaan spelen maken ze daar meer kans op dan Nederland natuurlijk. Staan hoger op de ranglijst en hun kans om het WK te winnen wordt door bookmakers dubbel zo hoog ingeschat als voor Nederland.
Eerst maar eens zien of België van Rusland kan winnen. Je zou toch zeggen dat de Belgen een toontje lager zouden zingen na die benauwde overwinning tegen godbetert Algerije.

trebremmit schreef:
Je noemt nu allemaal dingen op die hij nog helemaal niet heeft laten zien.
Jawel hoor, alleen je herinnert het je ws. niet, omdat er uiteindelijk slechts één goal uit komt. Je koopt er verder natuurlijk niets voor. We zullen zien of hij zich tegen Chili kan onderscheiden. 2 uit de 3 goed spelen zou ik een mooi moyenne vinden. Als hij tegen Chili wederom niet onderscheidend kan zijn, zal ik ook eerlijk toegeven Sneijder te veel credits gegeven te hebben.

buizen schreef:
Het zit wel snor, onze jongens gaan voor de titel.

Veel succes. Ik ben alvast benieuwd wat Nederland morgen tegen die andere leiders van groep B gaat doen.

Ik herinner mij prima hoe Sneijder heeft gespeeld, sommige mensen hier maken de dingen alleen veel mooier dan ze zijn. En dan afgeven op Belgie, terwijl Nederland een wanprestatie heeft geleverd tegen Australie.

chevy93 schreef:
(quote)
Eerst maar eens zien of België van Rusland kan winnen. Je zou toch zeggen dat de Belgen een toontje lager zouden zingen na die benauwde overwinning tegen godbetert Algerije.

Ik weet niet of je alleen selectief quoteert of ook selectief leest. Maar ik schreef toch, ALS ze op hun niveau gaan spelen, stap voor stap en zien waar we uitkomen. Als reactie op buizen die in de waan is dat België zich al in de kwartfinale waant.

panjoe (moderator)
Na een iets mindere wedstrijd (al ben ik geen seconde bang geweest voor puntverlies tegen Australië) gaan België, Duitsland en Nederland nu ineens niet meer ver komen. Wat een aannames worden er toch weer allemaal gedaan. De waan van de dag overheerst af en toe zo sterk dat ik niet erg meer van het voetbalgekeuvel kan genieten.

Gelukkig is het voetbal zelf wél genieten dit WK.

Het kan best dat Sneijder in de loop van het toernooi beter gaat spelen, maar vooralsnog vind ik hem wat wisselvallend. Zijn simpelste passjes kwamen soms niet aan, waar hij andere kant erg nuttige dingen deed waardoor oranje gevaarlijk werd.

buizen
Chili wordt opgerold like you've never seen before.
Vrijuit spelend, onder de bezielende coaching van Louis, met een zichzelf hervindende Sneijder en onze sterspeler Robben drijft dit powerelftal Chili tot waanzin en vertwijfeling. Al na 35 minuten vraagt Chili zich af waar het in godsnaam aan is begonnen.
Ons middenveld raakt ook steeds meer op regel. Leuk oefenpartijtje

panjoe schreef:
Na een iets mindere wedstrijd (al ben ik geen seconde bang geweest voor puntverlies tegen Australië) gaan België, Duitsland en Nederland nu ineens niet meer ver komen. Wat een aannames worden er toch weer allemaal gedaan. De waan van de dag overheerst af en toe zo sterk dat ik niet erg meer van het voetbalgekeuvel kan genieten.
Hier kan ik me wel in vinden. Één of twee wedstrijden zeggen te weinig. Voor hetzelfde geld komen Argentinië en Brazilië nog helemaal tot bloei. Ik denk puur dat Nederland niet verder dan de kwartfinale gaat komen vanwege zijn matige elftal.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:51 uur

geplaatst: vandaag om 12:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.