Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 22 juni 2014, 17:13 uur
buizen schreef:
Chili wordt opgerold like you've never seen before. Vrijuit spelend, onder de bezielende coaching van Louis, met een zichzelf hervindende Sneijder en onze sterspeler Robben drijft dit powerelftal Chili tot waanzin en vertwijfeling. Al na 35 minuten vraagt Chili zich af waar het in godsnaam aan is begonnen. Ons middenveld raakt ook steeds meer op regel. Leuk oefenpartijtje
Chili wordt opgerold like you've never seen before. Vrijuit spelend, onder de bezielende coaching van Louis, met een zichzelf hervindende Sneijder en onze sterspeler Robben drijft dit powerelftal Chili tot waanzin en vertwijfeling. Al na 35 minuten vraagt Chili zich af waar het in godsnaam aan is begonnen. Ons middenveld raakt ook steeds meer op regel. Leuk oefenpartijtje
Te lang in de lichte zomerzon gezeten? Chili speelt het mooiste voetbal van alle ploegen en mag Spanje ook van hen lijstje schrappen en heeft tenminste overtuigend tegen Australie gewonnen wat niet van het oranje legioen kan gezegd worden. Ik zeg niet dat Nederland niet kan winnen maar 'een oefenpartijtje' dat word het ook niet.
0
Hendrik68
geplaatst: 22 juni 2014, 17:18 uur
Dat laatste klopt, maar dat Chili overtuigend van Australie gewonnen heeft klopt zeker niet. Australie heeft heel lang uitzicht op de gelijkmaker gehad. Dat had Australie na de 3-2 tegen ons totaal niet meer. Ik vind Chili zeker goed en gevaarlijk en misschien wel beter dan ons, maar dat is op dit toernooi zeker nog niet overduidelijk te zien geweest.
terwijl Nederland een wanprestatie heeft geleverd tegen Australie.
Winnen is nooit een wanprestatie. 3 keer scoren en 2 mazzelgoals tegen. Ik ben na de 2-2 totaal niet bang meer geweest.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 22 juni 2014, 17:25 uur
Ernie schreef:
Chili speelt het mooiste voetbal van alle ploegen en mag Spanje ook van hen lijstje schrappen en heeft tenminste overtuigend tegen Australie gewonnen wat niet van het oranje legioen kan gezegd worden.
Chili speelt het mooiste voetbal van alle ploegen en mag Spanje ook van hen lijstje schrappen en heeft tenminste overtuigend tegen Australie gewonnen wat niet van het oranje legioen kan gezegd worden.
Totaal niet mee eens. Tot de laatste minuut was het wachten op de gelijkmaker van Australië, en toen viel 'ie aan de andere kant. Terwijl die twee goals tegen Nederland gewoon zondagsdoelpunten waren...
0
buizen
geplaatst: 22 juni 2014, 17:32 uur
Ik hoop maar dat Louis niet al te veel (negatieve) energie in zijn strijdbare en vechtlustige en bovenal 'moeilijke' verstandhouding met de pers steekt. Maak je niet druk Louis, concentreer je op onze jongens.
0
Martial
geplaatst: 22 juni 2014, 17:44 uur
buizen schreef:
Chili wordt opgerold like you've never seen before.
Vrijuit spelend, onder de bezielende coaching van Louis, met een zichzelf hervindende Sneijder en onze sterspeler Robben drijft dit powerelftal Chili tot waanzin en vertwijfeling. Al na 35 minuten vraagt Chili zich af waar het in godsnaam aan is begonnen.
Ons middenveld raakt ook steeds meer op regel. Leuk oefenpartijtje
Chili wordt opgerold like you've never seen before.
Vrijuit spelend, onder de bezielende coaching van Louis, met een zichzelf hervindende Sneijder en onze sterspeler Robben drijft dit powerelftal Chili tot waanzin en vertwijfeling. Al na 35 minuten vraagt Chili zich af waar het in godsnaam aan is begonnen.
Ons middenveld raakt ook steeds meer op regel. Leuk oefenpartijtje

Humor heb je wel........
0
Martial
geplaatst: 22 juni 2014, 17:53 uur
chevy93 schreef:
En het feit dat jij denkt dat ik een Ajax-bril op heb, zegt ook wel genoeg over hoe jij naar Sneijder en De Jong kijkt. Ik zie ze als spelers van het Nederlands elftal en niet als spelers die 10 jaar geleden nog bij Ajax zaten.
En het feit dat jij denkt dat ik een Ajax-bril op heb, zegt ook wel genoeg over hoe jij naar Sneijder en De Jong kijkt. Ik zie ze als spelers van het Nederlands elftal en niet als spelers die 10 jaar geleden nog bij Ajax zaten.
Ik beoordeel de spelers van het Nederlands elftal óók met wat ik zie en over de Jong heb ik me alleen maar positief uitgelaten, over Sneijder ben ik minder tevreden en daar zijn er meer van heb ik gelezen en mij maakt het echt niet uit of ze nu wel of niet bij Ajax hebben gespeeld in een verleden.
0
geplaatst: 22 juni 2014, 17:54 uur
Oh jee, denk je even leuk een wedstrijd van België mee te pakken, krijg je er gratis Arno weer bij 

0
geplaatst: 22 juni 2014, 18:13 uur
Ik heb wat belangrijker zaken te doen nu. Ga het vanaf vanmiddag weer grondig volgen. De Duitse pot tegen Ghana wil ik zeker nog zien deze week. Altijd leuk om te zien!
0
buizen
geplaatst: 22 juni 2014, 18:21 uur
First things first, kaztor.
Nou hier wordt geprobeerd het WK zoveel mogelijk live te volgen, lukt aardig. Vrees dat USA - Portugal ook nog wel live wordt gezien. Een wedstrijd van belang. Slapen lukt moeilijk tijdens een WK.

Nou hier wordt geprobeerd het WK zoveel mogelijk live te volgen, lukt aardig. Vrees dat USA - Portugal ook nog wel live wordt gezien. Een wedstrijd van belang. Slapen lukt moeilijk tijdens een WK.

0
Hendrik68
geplaatst: 22 juni 2014, 18:46 uur
Leuke eerste helft. Mertens man van de eerste helft. Zowel in positieve zin met zijn onnavolgbare rushes, als ook in negatieve zin met zijn matennaaierij, erg jammer. Belgen veel beter, maar hadden ook zomaar achter kunnen staan. Aanvallend top, verdedigend zeer pover.
0
geplaatst: 22 juni 2014, 18:53 uur
België verre van overtuigend. Hebben de overhand, maar verder dan wat kansloze voorzetten en kansloze afstandsschoten zijn ze niet gekomen. Rusland daarentegen....
0
geplaatst: 22 juni 2014, 19:34 uur
Haalt ie Mertens eruit.... De grootste bedreiging voor België heet vooralsnog Marc Wilmots.
0
geplaatst: 22 juni 2014, 19:48 uur
Beetje mazzel dat ie niet floot voor die schoffelactie achterin.
0
geplaatst: 22 juni 2014, 20:00 uur
Ben nog altijd benieuwd of het een overtreding was of niet, dat hebben ze niet meer laten zien. Als dat zo is, heeft België helemaal geen reden tot klagen vwb de arbitrage. Hadden een penalty tegen moeten krijgen en dan zou deze goal ook nog eens niet door moeten gaan. Bovendien had Rusland dan ook op een heerlijke plek een vrije trap gekregen.
0
buizen
geplaatst: 22 juni 2014, 20:01 uur
Rode Duivels komen hier goed weg. Spel maakt verder geen indruk, het haalt bij lange na niet het niveau van Nederland.
0
geplaatst: 22 juni 2014, 20:11 uur
Geen terechte overwinning van België en het samenspel functioneert niet, net als tegen Algerije. Zijn er geen echte backs in België? Dat zou goed zijn voor de breedte en wellicht diepte van zijn spel. Vertonghen en Alderweireld vormden een tijdje het centrale verdedigingsduo bij Ajax, maar daarnet als back zorgden ze voor weinig gevaar. Lukaku was ook onzichtbaar; van hem heb ik weleens beter gezien.
0
geplaatst: 22 juni 2014, 20:12 uur
Ik hoop dat we morgen met 4-0 worden afgedroogd, zodat we van dat rare geblaat van buizen voorlopig verlost zijn 

0
geplaatst: 22 juni 2014, 20:37 uur
Ik zal de eerste zijn om de Belgen te feliciteren maar het was wel zo'n beetje de meest treurige wedstrijd van het WK die ik tot nu toe heb gezien.
Daar zal toch uit een geheel ander vaatje moeten worden getapt, om bij een Belgische liefhebberij te blijven. Echt heel erg slecht. Waar die opleving de laatste vijf minuten nog vandaan kwam was mij een raadsel. Maar het had misschien te maken met het feit dat zo'n beetje elke Rus ter aarde stortte in verband met kramp. Dat begon al vroeg in de tweede helft overigens.
Maar mocht België al slecht voetballen en had Rusland wellicht kansen gehad om te winnen, zo slecht als de Russische voetbalploeg speelde heb ik ze nog nooit gezien. Wat is daar gebeurd? Wat is dat land enorm afgezakt. Als ik Poetin was zou ik me daar eens mee gaan bemoeien in plaats van met Oekraïne. De spelers van de Russische ploeg solliciteren allemaal naar een enkeltje Siberië en mochten ze daar terecht komen, kan ik het nog begrijpen ook.
Daar zal toch uit een geheel ander vaatje moeten worden getapt, om bij een Belgische liefhebberij te blijven. Echt heel erg slecht. Waar die opleving de laatste vijf minuten nog vandaan kwam was mij een raadsel. Maar het had misschien te maken met het feit dat zo'n beetje elke Rus ter aarde stortte in verband met kramp. Dat begon al vroeg in de tweede helft overigens.
Maar mocht België al slecht voetballen en had Rusland wellicht kansen gehad om te winnen, zo slecht als de Russische voetbalploeg speelde heb ik ze nog nooit gezien. Wat is daar gebeurd? Wat is dat land enorm afgezakt. Als ik Poetin was zou ik me daar eens mee gaan bemoeien in plaats van met Oekraïne. De spelers van de Russische ploeg solliciteren allemaal naar een enkeltje Siberië en mochten ze daar terecht komen, kan ik het nog begrijpen ook.
0
geplaatst: 22 juni 2014, 20:40 uur
En hopla, met deze tweede stap staat België meteen in de achtste finale. 

0
geplaatst: 22 juni 2014, 20:48 uur
Capello zet ook zowat elke sterspeler op de bak met Kerzhakov, Zhirkov en Denisov, niet moeilijk dat je dan aan kwaliteit inboet.
België zelf was op de eerste 20 min. en laatste 10 min. na ontstellend zwak, nog zwakker dan tegen Algerije. Gelukkig zorgde die vrije trap op de paal voor de kentering waarna de mooie uitgespeelde actie de langverwachte goal opleverde. Die counter erna moet ook altijd een goal zijn. Lukaku gaat toch voor zijn plek moeten vrezen...
België zelf was op de eerste 20 min. en laatste 10 min. na ontstellend zwak, nog zwakker dan tegen Algerije. Gelukkig zorgde die vrije trap op de paal voor de kentering waarna de mooie uitgespeelde actie de langverwachte goal opleverde. Die counter erna moet ook altijd een goal zijn. Lukaku gaat toch voor zijn plek moeten vrezen...
0
geplaatst: 22 juni 2014, 20:48 uur
Wederom een enorm saaie match, met Lukaku als dieptepunt. Wat een slechte wedstrijd... En dan nog boos zijn ook. Origi won tenminste duels en kon de bal af en toe bijhouden. Wat iedereen in Mertens blijft zien, snap ik ook niet. 20 minuutjes gevaarlijk, maar dan was zijn kaarsje alweer uit. Hou die maar voor op de bank, denk ik dan. Verder vond ik het erg jammer voor Vermaelen dat die uitviel. Heel sneu.
Dat de backs bij Belgen niet echt opkomen lijkt me een bevel van Wilmots, puur uit angst om op een scherpe counter te lopen. In de tweede helft, toen de nood wat hoger werd, kwam Alderweireld (en soms zelfs Vertonghen) mee.
Dat de backs bij Belgen niet echt opkomen lijkt me een bevel van Wilmots, puur uit angst om op een scherpe counter te lopen. In de tweede helft, toen de nood wat hoger werd, kwam Alderweireld (en soms zelfs Vertonghen) mee.
0
geplaatst: 22 juni 2014, 21:14 uur
Ik zou Mertens toch inzetten. Bijkans de enige die iets van creativiteit brengt.
Ondertussen lukt het Algerije heel aardig om geinig voetbal op de mat te leggen. Ik zie straattruukjes, een offensieve houding en passie.
Ondertussen lukt het Algerije heel aardig om geinig voetbal op de mat te leggen. Ik zie straattruukjes, een offensieve houding en passie.
0
geplaatst: 22 juni 2014, 21:16 uur
Nou zitten de Belgen in een nare poule met saaie, matige en defensieve ploegen. Ik denk dat België ineens een stuk beter zal zijn als ze spelen tegen een tegenstander dat van zins is het spel te maken.
0
geplaatst: 22 juni 2014, 21:18 uur
Januzaj mag anders ook wel eens een kans krijgen om de verdediging van zo'n defensieve ploeg te ontwrichten.
0
geplaatst: 22 juni 2014, 21:22 uur
Fathead schreef:
Nou zitten de Belgen in een nare poule met saaie, matige en defensieve ploegen. Ik denk dat België ineens een stuk beter zal zijn als ze spelen tegen een tegenstander dat van zins is het spel te maken.
Het is gewoon een zwakke poule. Ik denk dat de nummer 1 en 2 na de achtstefinales ook wel geëlimineerd zullen zijn.
0
geplaatst: 22 juni 2014, 21:31 uur
Edwynn schreef:
Ik zou Mertens toch inzetten. Bijkans de enige die iets van creativiteit brengt.
Maar als dat maar voor 20 minuten kan, beter in de laatste 20 minuten toch? Hazard was best creatief in de laatste 10 minuten en zorgde voor 2 open kansen (voor anderen), toen hij niet meer constant door 2 of 3 mensen omringd werd. In dat opzicht ben ik het met Fathead eens dat we aanvallend beter voor de dag zullen komen als we tegen iemand spelen die niet bang is van België.Ik zou Mertens toch inzetten. Bijkans de enige die iets van creativiteit brengt.
dumb_helicopter schreef:
Januzaj mag anders ook wel eens een kans krijgen om de verdediging van zo'n defensieve ploeg te ontwrichten.
Zeker weten. Technisch heel sterk. Kan misschien wel het gemakkelijkst een mannetje voorbij (op Dembele na, die het wel nauwelijks doet).Januzaj mag anders ook wel eens een kans krijgen om de verdediging van zo'n defensieve ploeg te ontwrichten.
0
geplaatst: 22 juni 2014, 21:35 uur
chevy93 schreef:
Als dat zo is, heeft België helemaal geen reden tot klagen vwb de arbitrage. Hadden een penalty tegen moeten krijgen en dan zou deze goal ook nog eens niet door moeten gaan.
Maar Rusland had ook een penalty tegen moeten krijgen.Als dat zo is, heeft België helemaal geen reden tot klagen vwb de arbitrage. Hadden een penalty tegen moeten krijgen en dan zou deze goal ook nog eens niet door moeten gaan.
jasper1991 schreef:
Geen terechte overwinning van België...
Tuurlijk wel. Niet overtuigend maar wel terecht.Geen terechte overwinning van België...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.