MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
De Koreaantjes worden zoek gespeeld door de vinnige Algerijnen 0-3 al ondertussen.

Kronos schreef:
(quote)
Maar Rusland had ook een penalty tegen moeten krijgen.

(quote)
Tuurlijk wel. Niet overtuigend maar wel terecht.
Volgens mij had Rusland meer kansen; ik vond ze ook over een groter deel van de wedstrijd beter. Een gelijkspel zou de verhoudingen denk ik beter weergeven.

buizen
Best een mooie pot voetbal, Zuid-Korea wil nog wat.

Edwynn schreef:
Haalt ie Mertens eruit.... De grootste bedreiging voor België heet vooralsnog Marc Wilmots.

Tja, opnieuw de juiste keuze gemaakt toch. Het leek wel of Hazard bewust 80minuten niet mee deed, om dan 10 zeer sterke minuten te spelen als de Russen niet meer konden lopen...

jasper1991 schreef:
Volgens mij had Rusland meer kansen; ik vond ze ook over een groter deel van de wedstrijd beter. Een gelijkspel zou de verhoudingen denk ik beter weergeven.

Rusland heeft zeker heel wat kansen gecreëerd maar zijn in mijn ogen nooit écht gevaarlijk geweest. België had daarentegen in plaats van 1 keer, met een heel klein beetje geluk, ook 3 keer kunnen scoren.

Die Amerikanen kunnen nog voor een 'stunt' zorgen. Ik zie ze eerlijk gezegd vandaag winnen, al hoop ik op een aantal bevliegingen van Ronaldo.

Wat heeft Ronaldo in godsnaam op z'n kruin ziitten?

kaztor schreef:
Wat heeft Ronaldo in godsnaam op z'n kruin ziitten?

Haar met het merkteken van Zorro, de "Z" - misschien heeft ie straf gehad?

Als we zelf het spel moeten maken zal Lukaku niet onze grootste troef zijn op dit WK, dat mag duidelijk zijn. Op de counter en met een tegenstander die hoog verdedigd heeft ie veel meer kwaliteiten. Verder was het verfrissend om Origi zijn spel te zien. Een absolute meerwaarde zowiezo, haakte heel mooi af bij de opbouw van het doelpunt om zo ruimte te maken voor zichzelf. En zoals hier al is aangehaald waren Vermaelen en Vertonghen altijd centrale verdedigers bij hun club. Waarom in godsnaam zetten ze Vandeborre niet op rechts. Das al 1 flank opgelost. Debruyne centraler was ook al veel beter. De match tegen Zuid-Korea zal veel beter gaan. Die hebben alles te verliezen en zullen wel met een open aanvallend vizier spelen. Mooie tweet ook op canvas. "vroeger waren we blij met 6 punten uit 2 slechte matchen, nu hebben we 6 punten en klagen we over het niveau, we worden Hollanders"

Ik heb Portugal zelden zo lelijk zien spelen.
Als Amerika hun aanvallen wat bijschaven moet dit te winnen zijn!

Wat een BRILJANT schot!!!!

Verdomme! Portugal blijft erin...

Amerika bepaalde, zeker in de tweede helft, het spel. Portugal moet het alleen hebben van Ronaldo.

Ga er maar vanuit dat Duitsland en de V.S. het op een accoordje gooien. Gelijkspel dus.
Portugal en Ghana naar huis.

Niet normaal, is team USA in de tweede helft duidelijk de betere, scoren die Duitsers...euhm Portugezen in de slotseconden gelijk.

USA verdient het ook wel om door te gaan. Geweldig gespeeld tegen Portugal! En puur op wilskracht gewonnen tegen Ghana. Hun loopvermogen is onvoorstelbaar goed.

Als ik het goed heb, kan Ghana niet meer door, toch? En Portugal moet al enorm veel scoren tegen Ghana, wil het de VS voorbijsteken in de stand.

Trouwens nog een statistiekje van Sporza: Mertens versus Hazard. Dat lijkt me duidelijk.

sheep67 schreef:
Ga er maar vanuit dat Duitsland en de V.S. het op een accoordje gooien. Gelijkspel dus.
Portugal en Ghana naar huis.

Ik zou er niet te veel van uit gaan. Ik denk dat ze bij Duitsland toch graag nog even aan hun zelfvertrouwen willen werken na dat gelijke spel tegen Ghana.

Hendrik68
Als ik het goed heb, kan Ghana niet meer door, toch?

Als de VS van Duitsland wint en Ghana wint met 4 goals verschil van Portugal dan is Ghana door als ik het goed zie. Gaat niet gebeuren natuurlijk, maar in theorie is Ghana nog levend. Heb gisteravond na de wedstrijd van Belgie verder niks meer gezien.

He gatsie, volgens onderstaand bericht lijkt Suarez naar Barcelona te vertrekken. 85 miljoen, nou ja als Groningen daar nog een procentje van meepikt, dan is het goed.
El Mundo Deportivo pakt uit: Suarez geeft jawoord aan Barcelona - Voetbalprimeur.nl

buizen
Vanavond twee geweldige wedstrijden: Nederland - Chili (daarna zullen de criticasters m.b.t. onze jongens definitief verstommen) en natuurlijk de kraker Kroatie - Mexico.
Tot nu toe een fantastisch WK!

Hendrik68 schreef:
(quote)

Als de VS van Duitsland wint en Ghana wint met 4 goals verschil van Portugal dan is Ghana door als ik het goed zie. Gaat niet gebeuren natuurlijk, maar in theorie is Ghana nog levend. Heb gisteravond na de wedstrijd van Belgie verder niks meer gezien.

He gatsie, volgens onderstaand bericht lijkt Suarez naar Barcelona te vertrekken. 85 miljoen, nou ja als Groningen daar nog een procentje van meepikt, dan is het goed.
El Mundo Deportivo pakt uit: Suarez geeft jawoord aan Barcelona - Voetbalprimeur.nl

Als de VS verliest en Ghana wint toch ook? De VS staat op saldo +1 en Ghana op -1, dus zo onoverkomelijk lijkt me dat niet.

Hendrik68
Gaat onderling resultaat niet voor?

Nee saldo gaat voor op onderling resultaat.

Hendrik68

Ja joh? Dan zit ik mis.

buizen
Hendrik68 schreef:
(quote)

Als de VS van Duitsland wint en Ghana wint met 4 goals verschil van Portugal dan is Ghana door als ik het goed zie. Gaat niet gebeuren natuurlijk, maar in theorie is Ghana nog levend.

Dat is geen wet van Meden en Perzen, die noodzakelijke 4 goals verschil. Het ligt eraan met welke cijfers Duitsland verliest.
In theorie kan een winst met 3 of zelfs maar 2 punten verschil door Ghana op Portugal voldoende zijn, vermits Duitsland dan met enorme cijfers verlies lijdt tegen de VS (niet dat dat reeel is om te verwachten maar in theorie kan het), het doelsaldo van Duitsland is - dan - immers van belang voor de einduitslag in de poule.
Anyway: een loeispannende poule!

buizen
(Ernie schreef):

Te lang in de lichte zomerzon gezeten? Chili .... en heeft tenminste overtuigend tegen Australie gewonnen wat niet van het oranje legioen kan gezegd worden. [/quote]

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Het waren niet de supporters (het oranjelegioen) maar het Nederlands elftal (onze jongens) dat tegen Australie speelde, en won. [/quote]

dumb_helicopter schreef:

Link naar wiki en dan kijken naar eindronde en beslissingscriteria. Eerst saldo, dan gescoorde doelpunten en dan pas onderling vergelijken.

Bij gelijkspel tussen USA en Duitsland gaan die twee altijd door (Duitsland als groepswinnaar obv doelsaldo).

Het is net Portugal die met hun doelsaldo van -4 een half mirakel nodig hebben om zich te kwaliferen (winnen met veel goals verschil en hopen op een zware nederlaag in de andere match). Ghana maakt nog wel een deftige kans maar is afhankelijk van de andere match. Ze moeten hopen dat Duitsland wint, want die hebben een goed doelsaldo, de VS niet. Als Duitsland wint volstaat eender welke overwinning voor Ghana, niet ondenkbaar dus.

buizen
Heb zelf maar even een bericht verwijderd wat niet klopte.

buizen
Klopt, Chungking. Had me danig vergist.
Ik hoop toch zo dat USA door gaat! (verwacht het ook, heb ze getipt voor de laatste acht).
[bizar, om nu te hopen dat Portugal niet verliest..].

Effe rekenen leert dat bv. 3-0 voor Portugal en 2-0 voor Duitsland nodig is voor de Portugezen (dan gaan ze door omdat ze meer goals hebben gemaakt dan de VS). Er zijn ook andere (gelijkaardige) scenarios mogelijk maar ik denk toch dat de Portugezen zo goed als uitgeschakeld zijn.

De VS verdienen het eigenlijk wel idd, al moet ik zeggen dat de tweede helft van Ghana-Duitsland het beste is wat ik al heb gezien op dit WK, Ghana charmeerde daar ook wel erg.

Hendrik68
Dat wordt dus Belgie VS/Ghana. Ik zeg: de Belgen zitten al in de kwartfinale.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:07 uur

geplaatst: vandaag om 16:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.