Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 23 juni 2014, 11:17 uur
Het wordt gewoon een salonremise. Beide teams zullen niet al te veel risico willen nemen en ik denk ook niet dat VS ten koste van alles poulewinnaar willen worden.
0
geplaatst: 23 juni 2014, 11:19 uur
Hendrik68 schreef:
Dat wordt dus Belgie VS/Ghana. Ik zeg: de Belgen zitten al in de kwartfinale.
Dat zeg ik niet, want ik heb gisteren een uur lang het slechtste Belgie in pakweg 4 jaar gezien. Het zal echt een stuk beter moeten, maar spelers en coach zullen dat zelf ook wel beseffen. Hier een vrij goeie analyse.
Mijn idee is dat Wilmots een beetje teveel morrelt aan zijn basisopstelling. Hebben we ooit al 2 keer na elkaar met dezelfde opstelling gespeeld, ook in de kwalificatiecampagne? Zeker op het middenveld lijkt me dat zijn tol te eisen, je zag nul automatismen en geen lijn in het spel. Een De Bruyne heeft zijn laatste 3 matchen steeds op een andere positie gespeeld, dat is toch niet goed?
Een voetbalwijsheid uit het amateurvoetbal is dat je nooit mag rommelen met je centrale as

0
geplaatst: 23 juni 2014, 11:20 uur
het zal inderdaad zoiets zijn: VS 60%, Ghana 35%, Portugal 5%. Als je voetbal al in percenten kan uitdrukken natuurlijk.
Laat ons wel wezen: sinds de wedstrijd van de kwalificatie in Kroatië, hebben we geen enkele wedstrijd meer 90 minuten kunnen overtuigen. Tegen de fysieke zeer sterke Ghanezen of VS gaat ons spelniveau drastisch moeten verbeteren, of we gaan NOG meer geluk nodig hebben dan tegen de Russen (Penalty niet gefloten, open kopkans die ik er zelfs zou inkoppen, 60 minuten lamentabel spel...) om er niet onmiddellijk uit te liggen.
Tegen de Duitsers maken we met deze vorm geen schijn van een kans. Die straffen de verdedigende fouten echt wel af, en die zitten niet stik kapot na 75 minuten zoals de Russen. Daarom krijgt Lukaku ook nog steeds krediet van mij, die heeft de Russen wel aan het werk gehouden, waardoor Origi tegen een behoorlijk moegespeelde verdediging kon invallen. Volgende wedstrijd eens andersom proberen, en dan zou het wel eens erg positief kunnen uitpakken voor Lukaku.
Laat ons wel wezen: sinds de wedstrijd van de kwalificatie in Kroatië, hebben we geen enkele wedstrijd meer 90 minuten kunnen overtuigen. Tegen de fysieke zeer sterke Ghanezen of VS gaat ons spelniveau drastisch moeten verbeteren, of we gaan NOG meer geluk nodig hebben dan tegen de Russen (Penalty niet gefloten, open kopkans die ik er zelfs zou inkoppen, 60 minuten lamentabel spel...) om er niet onmiddellijk uit te liggen.
Tegen de Duitsers maken we met deze vorm geen schijn van een kans. Die straffen de verdedigende fouten echt wel af, en die zitten niet stik kapot na 75 minuten zoals de Russen. Daarom krijgt Lukaku ook nog steeds krediet van mij, die heeft de Russen wel aan het werk gehouden, waardoor Origi tegen een behoorlijk moegespeelde verdediging kon invallen. Volgende wedstrijd eens andersom proberen, en dan zou het wel eens erg positief kunnen uitpakken voor Lukaku.
0
Hendrik68
geplaatst: 23 juni 2014, 11:22 uur
Belgie heeft inderdaad mazzel dat hun groep niet veel voorstelt, maar geluk moet je hebben. Ze kunnen echter veel beter en dat gaan ze ook doen. Je kunt alles wel kapot analyseren, maar ze moeten gewoon naar hun mogelijkheden voetballen. Die mogelijkheden zijn veel groter dan die van Ghana of de VS.
0
buizen
geplaatst: 23 juni 2014, 11:41 uur
Paap_Floyd schreef:
Het wordt gewoon een salonremise. Beide teams zullen niet al te veel risico willen nemen en ik denk ook niet dat VS ten koste van alles poulewinnaar willen worden.
Om eerlijk te zijn hoop ik ook op een 'salonremise', wellicht dat beide Duitse coaches (...) dit gaan 'overeenkomen'. Maar geloof er eigenlijk niet in. Je zit ook nog met all time high topscorerlijstjes of 'gewoon' de race om de topscorer van dit WK-toernooi. Als Klose of Müller de leren knikker op de slof krijgen en er is een kans... dan gaat de bal wel in de touwen.
0
buizen
geplaatst: 23 juni 2014, 11:57 uur
Hup Holland Hup, laat de leeuw niet in z'n hempie staan!
0
buizen
geplaatst: 23 juni 2014, 12:22 uur
GrafGantz schreef:
Nu al aan het bier?
Nu al aan het bier?
Nee hoor, ben al gek 'van mezelf'. Goed om nu onze jongens alvast een hart onder de riem te steken voor vanavond!

0
geplaatst: 23 juni 2014, 12:46 uur
Een hart onder de riem? Is dat nodig? We gaan toch wel effe winnen van die chilenen? We waren tegen Australië immers veel overtuigender dan zij waren.
0
geplaatst: 23 juni 2014, 13:20 uur
Ik mag hopen dat we niet verliezen tegen Chili. Anders wordt de weg naar de finale wel errug zwaar.
http://www.meemetoranje.nl/files/images/content/665138-600x337.jpg
http://www.meemetoranje.nl/files/images/content/665138-600x337.jpg
0
geplaatst: 23 juni 2014, 13:25 uur
Duitsland - Frankrijk in de kwartfinale. Met wat ik tot nog toe gezien heb, een finale avant la lettre.
0
buizen
geplaatst: 23 juni 2014, 13:29 uur
Nicolage Rico schreef:
Ik mag hopen dat we niet verliezen tegen Chili. Anders wordt de weg naar de finale wel errug zwaar.
(afbeelding)
(afbeelding)
Dat schema slaat nergens op, Italie staat daar al vermeld alsof het zeker is dat die de achtstefinales gaat spelen. Onzin, ze moeten nog tegen Urugay en als laatstgenoemde wint ligt Italie er uit (en kan er hier in huis tenminste weer pizza worden gegeten).
Zie trouwens nog veel meer omissies in dat voorbarige schema maar dat kunnen mensen zelf ook zien.
0
geplaatst: 23 juni 2014, 13:36 uur
Het is nog een beetje glazenbolwerk, inderdaad. Maar dat je Brazilië en later Duitsland of Frankrijk treft, lijkt me zo goed als zeker.
Uruguay tref ik liever ook niet.
Sowieso moeten we Brazilië ontlopen.
Uruguay tref ik liever ook niet.
Sowieso moeten we Brazilië ontlopen.
0
geplaatst: 23 juni 2014, 13:40 uur
Grappig dat Duitsland en Frankrijk elkaar al ontmoeten in de kwartfinale, dat schiet tenminste lekker op.
Dit is dus wel precies wat Van Gaal bedoeld heeft en zijn kritiek op de Fifa is terecht.
Brazilië kan na afloop van de wedstrijd tegen Nederland beslissen hoe zij willen gaan eindigen. Misschien dat zij ook de voorkeur geven aan dezelfde weg als die wij voor Nederland zouden willen zien. Als zij tweede worden en Nederland eerste, kunnen zij bij het uitschakelen van Nederland rechtstreeks naar de finale doorlopen.
Het is allemaal bedacht, om te voorkomen dat Brazilië en Spanje elkaar voortijdig zouden ontmoeten.
Er werd van uitgegaan dat Brazilië en Spanje op de eerste plaats zouden eindigen. Dan was er niets aan de hand. Zou Spanje tweede worden, werd als noodscenario bedacht dat Brazilië eventueel alsnog ook tweede zou kunnen worden. Vandaar ook alvast dat gelijke spel in de tweede wedstrijd van Brazilië.
Na de beslissingswedstrijden in Poule B kan Brazilië kiezen welke kant ze opgaan. Als je dit lijstje ziet, is dat Chili. daarna Colombia/Italië en vervolgens Frankrijk of Duitsland. Een zware route. Het zou wel eens kunnen dat er intern niemand er een traan om laat, als Brazilië tweede zou worden. Dan hebben ze eerst Nederland en daarna een makkelijke weg naar de finale. Als ze Nederland aandurven, in de volgende ronde.
Voor Nederland, mochten ze tweede worden achter Chili, lijkt mij de linkerkant van het schema een kleine lijdensweg. Gebaseerd dan op wat we tot nu toe hebben gezien.
Dit is dus wel precies wat Van Gaal bedoeld heeft en zijn kritiek op de Fifa is terecht.
Brazilië kan na afloop van de wedstrijd tegen Nederland beslissen hoe zij willen gaan eindigen. Misschien dat zij ook de voorkeur geven aan dezelfde weg als die wij voor Nederland zouden willen zien. Als zij tweede worden en Nederland eerste, kunnen zij bij het uitschakelen van Nederland rechtstreeks naar de finale doorlopen.
Het is allemaal bedacht, om te voorkomen dat Brazilië en Spanje elkaar voortijdig zouden ontmoeten.
Er werd van uitgegaan dat Brazilië en Spanje op de eerste plaats zouden eindigen. Dan was er niets aan de hand. Zou Spanje tweede worden, werd als noodscenario bedacht dat Brazilië eventueel alsnog ook tweede zou kunnen worden. Vandaar ook alvast dat gelijke spel in de tweede wedstrijd van Brazilië.
Na de beslissingswedstrijden in Poule B kan Brazilië kiezen welke kant ze opgaan. Als je dit lijstje ziet, is dat Chili. daarna Colombia/Italië en vervolgens Frankrijk of Duitsland. Een zware route. Het zou wel eens kunnen dat er intern niemand er een traan om laat, als Brazilië tweede zou worden. Dan hebben ze eerst Nederland en daarna een makkelijke weg naar de finale. Als ze Nederland aandurven, in de volgende ronde.
Voor Nederland, mochten ze tweede worden achter Chili, lijkt mij de linkerkant van het schema een kleine lijdensweg. Gebaseerd dan op wat we tot nu toe hebben gezien.
0
buizen
geplaatst: 23 juni 2014, 13:43 uur
Nee, Ja, Brazilie kunnen we maar beter inderdaad niet treffen zo in de eerste knock-out-wedstrijd na de voorronden. Hoop echt dat Brazilie gewoon eerste wordt in de poule en wij ook.
0
geplaatst: 23 juni 2014, 13:50 uur
Schema ziet er leuk uit, al verwacht ik niet dat Italië het gaat redden tegen Uruguay.
De wedstrijd van Nederland tegen Chili is wel behoorlijk cruciaal: ik sla Chili eigenlijk hoger aan dan alle teams aan de rechterkant van het schema, dus dan zouden we tot aan de finale makkelijkere tegenstanders hebben (moeten we die ook wel verslaan natuurlijk, als we al van Chili winnen).
Dat zou ik dan eerder van Ghana/VS zeggen. België heeft misschien veel potentieel maar wat heb je daaraan als het er niet uitkomt?
De wedstrijd van Nederland tegen Chili is wel behoorlijk cruciaal: ik sla Chili eigenlijk hoger aan dan alle teams aan de rechterkant van het schema, dus dan zouden we tot aan de finale makkelijkere tegenstanders hebben (moeten we die ook wel verslaan natuurlijk, als we al van Chili winnen).
Hendrik68 schreef:
Dat zou ik dan eerder van Ghana/VS zeggen. België heeft misschien veel potentieel maar wat heb je daaraan als het er niet uitkomt?
0
buizen
geplaatst: 23 juni 2014, 13:56 uur
Stel nu dat Kameroen voor een stunt zorgt tegen een onzorgvuldig/overmoedig spelend Brazilie (of er gebeurt iets met penaltys) en ze met 1-0 of 2-1 of whatever (1 puntverschil) verslaat, en Mexico-Kroatie eindigt in gelijkspel.. dan ligt Brazilie er gewoon uit. 

0
geplaatst: 23 juni 2014, 13:57 uur
musician schreef:
Jij denkt zeker ook dat Elvis nog leeft, dat Paul McCartney er eigenlijk niet meer is en dat de landing op de maan in scène is gezet?
0
geplaatst: 23 juni 2014, 14:00 uur
x2 op de laatste 2 reacties. Sommige complot-theoriën gaan echt te ver.
En Brazilië zit nog niet in de volgende ronde. Net als Mexico nog niet in de volgende ronde zit. Retespannende groep die groep A.
En Brazilië zit nog niet in de volgende ronde. Net als Mexico nog niet in de volgende ronde zit. Retespannende groep die groep A.
0
geplaatst: 23 juni 2014, 14:03 uur
Ja met Costa Rica als (waarschijnlijke) groepswinnaar had niemand rekening gehouden, en Argentinie en Belgie maken geen indruk. Dat maakt de rechterhellft van het schema veel gemakkelijker op papier.
Nederland kan maar beter groepswinnaar worden idd!
Indien niet heeft Chili een boulevard naar de finale klaarliggen
Nederland kan maar beter groepswinnaar worden idd!
Indien niet heeft Chili een boulevard naar de finale klaarliggen

0
geplaatst: 23 juni 2014, 14:06 uur
Voor Brazilie zou tweedes worden trouwens wel interessanter zijn, maar dan moeten ze speculeren op een gelijkspel en dat lijkt me toch te risicovol (en kan je voor je thuispubliek ook niet maken).
0
geplaatst: 23 juni 2014, 14:12 uur
Aan het publiek heeft Brazilië anders knap veel schijt. Van mij mag het voormalige voetbalvlaggeschip snel stranden. Aan Algerije beleefde ik meer kijkplezier.
Verder vond ik wat Youri Mulder gisteren zei wel hout snijden. Het heeft meer zin kritiek te uiten op het speelschema op het moment dat het verschijnt. En dat speelschema ligt er al een tijdje. Met en paar dagen vantevoren zeuren omdat je er zelf last van hebt, kun je geen bestuur overtuigen.
Verder vond ik wat Youri Mulder gisteren zei wel hout snijden. Het heeft meer zin kritiek te uiten op het speelschema op het moment dat het verschijnt. En dat speelschema ligt er al een tijdje. Met en paar dagen vantevoren zeuren omdat je er zelf last van hebt, kun je geen bestuur overtuigen.
0
Hendrik68
geplaatst: 23 juni 2014, 14:17 uur
Dat is uiteraard wel een voorwaarde. Als de Belgen zo blijven spelen dan komt er niks van terecht. Maar er werd veel verwacht van de Belgen, zowel door henzelf alsook in Belgie zelf. Ze hebben lang niet op een groot toernooi gestaan. Ik sluit dus niet uit dat er van enige podiumvrees sprake is. Nu zijn ze door en kunnen ze tegen Zuid Korea weer kunnen proberen in hun ritme te komen. Wij overtuigden in 2010 ook niet in de eerste 2 wedstrijden tegen Denemarken en Japan, maar we plaatsten ons wel en toen ging het lopen. Of Spanje in de eerste ronde met een nederlaag er zelfs bij. Uiteindelijk moet de kwaliteit een keer bovendrijven. Ik denk ook dat ze in de komende rondes wat meer ruimte krijgen, dat is ook in het voordeel van de Belgen. Maar de achilleshiel is net als bij ons de verdediging. Ze hebben weliswaar maar 1 goal tegen uit een penalty, maar dat is puur geluk. Er staat geen fatsoenlijke verdediger in.Ze hebben met Kompany wel een persoonlijkheid en een natuurlijke leider,maar echt verdedigen valt hem lastig. Maar met types als Vertonghen (wat is er met hem aan de hand) Vermaelen en Alderweireld in je buurt wordt je ook niet echt rustiger. Dus als ze terug gaan zakken dan vragen ze erom. Maar over de hele linie zijn ze toch beter dan Ghana en de VS?
0
geplaatst: 23 juni 2014, 14:26 uur
Edwynn schreef:
Aan het publiek heeft Brazilië anders knap veel schijt. Van mij mag het voormalige voetbalvlaggeschip snel stranden. Aan Algerije beleefde ik meer kijkplezier.
Tja. Kroatië en Mexico hebben gewoon goede elftallen.
Maar goed, zou fantastisch zijn als ze er zo snel mogelijk uitvliegen.
Lijkt me ook wel een ultiem gevoel om Brazilië in hun eigen land eruit te laten vliegen.
0
buizen
geplaatst: 23 juni 2014, 14:41 uur
Nederland heeft met de allereerste wedstrijd in dit WK de heersend wereldkampioen met florissante winstcijfers om de oren geslagen. Dat was natuurlijk een teken, de toon werd gezet.
Hoef het denk ik niet verder uit te leggen.
0
geplaatst: 23 juni 2014, 14:48 uur
buizen schreef:
Nederland heeft met de allereerste wedstrijd in dit WK de heersend wereldkampioen met florissante winstcijfers om de oren geslagen. Dat was natuurlijk een teken, de toon werd gezet.
Een beetje zoals de Slowaken die van Italie wonnen in 2010 en er gewoon uit gingen in de 8ste finale? Of zoals Senegal (die nog wel de kwart haalden) en Denemarken in 2002 tegen Frankrijk?
Dus ja, graag wat meer uitleg.
0
geplaatst: 23 juni 2014, 14:56 uur
Nicolage Rico schreef:
Lijkt me ook wel een ultiem gevoel om Brazilië in hun eigen land eruit te laten vliegen.
(quote)
Ik heb het niet over Kroatië en Mexico. Ik heb het over Brazilië. Men heef het bij de kanaries nog steeds over swingend sambavoetbal terwijl het in werkelijkheid een vervelend counterploegje met veel duikelaars en toneenspelers is. Aansprekende spelers zoals Ronaldo, Ronaldinho en Romario zijn er ook al jaren niet meer. Neymar? Laat me niet lachen. Die moet nog droog achter de oren worden. Een vervelende jankerd. Dat is het. Natuurlijk winnen ze gewoon wanneer het moet en dat is allemaal best, maar ik vind er geen zak aan om naar te kijken.
En Scolari moet ook maar eens met pensioen. Zo'n oude duif voor zulke jonge spelers zetten, is onnodig een generatiekloof scheppen. Ik houd mijn hart vast als hier Hiddink weer aan het roer komt. Kom op, het is een keer klaar gewoon.
0
buizen
geplaatst: 23 juni 2014, 15:05 uur
Met "de toon werd gezet" bedoel ik hoe het WK gaat lopen, de winst op de tegenstander (telkens) en de gang naar de finale. Met "een teken" bedoel ik dat wij wereldkampioen worden.
Hoe wij dat bereiken heb ik al meermalen uitgelegd. Individuele giga-sterspelers die wij in de gelederen hebben en het verschil maken, een topcoach die de tegenstander analyseert en een strijdplan smeedt, ons conditioneel niveau (dat gaat meespelen, in verlengingen in die hitte), de we-laten-ons-de-kop-niet-gek-maken-mentaliteit en vechtlust tot de laatste seconde (tweemaal een achterstand omgebogen in overwinning) van onze jongens en wat ook prettig meespeelt is het tegenvallende niveau van 'topfavorieten'.
Nederland kan van elke tegenstander winnen en doet dat ook.
Je zult trouwens nog zien dat juist onze keeper in een wedstrijd het verschil maakt, wat je juist niet verwacht.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.