Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 23 juni 2014, 15:16 uur
Als we vandaag minimaal gelijkspelen, zie ik ons zeker de halve finale halen. Dan zou het toernooi eigenlijk al geslaagd zijn.
0
buizen
geplaatst: 23 juni 2014, 15:24 uur
Het is absoluut geen weer voor stamppot boerenkool of chili con carne maar toch krijgen we dat vanavond beide op ons bordje. Het belooft een fantastische pot voetbal te worden!
Zit zelf voor vanavond te denken aan lekkere asperges. Kan nog net. Met gekookt ei, ham, aardappeltjes en een dillesaus.
Eenvoudig en toch luxe en verfijnd. Asperges staan voor lente/zomer, nieuw leven, groei, bloei, en zon.
Dat is precies waar ik aan moet denken bij ons Nederlands elftal.
Zit zelf voor vanavond te denken aan lekkere asperges. Kan nog net. Met gekookt ei, ham, aardappeltjes en een dillesaus.
Eenvoudig en toch luxe en verfijnd. Asperges staan voor lente/zomer, nieuw leven, groei, bloei, en zon.
Dat is precies waar ik aan moet denken bij ons Nederlands elftal.
0
geplaatst: 23 juni 2014, 15:32 uur
Edwynn schreef:
Verder vond ik wat Youri Mulder gisteren zei wel hout snijden. Het heeft meer zin kritiek te uiten op het speelschema op het moment dat het verschijnt. En dat speelschema ligt er al een tijdje. Met en paar dagen vantevoren zeuren omdat je er zelf last van hebt, kun je geen bestuur overtuigen.
Verder vond ik wat Youri Mulder gisteren zei wel hout snijden. Het heeft meer zin kritiek te uiten op het speelschema op het moment dat het verschijnt. En dat speelschema ligt er al een tijdje. Met en paar dagen vantevoren zeuren omdat je er zelf last van hebt, kun je geen bestuur overtuigen.
Volgens mij heeft met name de Chileense bondscoach er maanden geleden al zijn opmerkingen over gemaakt.
Dat Brazilië dan speelt is toch vooral omdat ze dan in eigen land op prime time spelen volgens mij, maar slecht komt het ze niet uit.
0
geplaatst: 23 juni 2014, 15:34 uur
herman schreef:
Volgens mij heeft met name de Chileense bondscoach er maanden geleden al zijn opmerkingen over gemaakt.
Dan is hij scherper dan Van Gaal. Want die heb ik er niet eerder over gehoord.
0
geplaatst: 23 juni 2014, 15:36 uur
Gaan trouwens geruchten dat Kuyt vanavond linksback en Blind centraal in een 5-3-2. Het zal toch niet... Of het is een meesterzet van Van Gaal of de Telegraaf zit er weer naast zoals ook met de vorige wedstrijd.
0
buizen
geplaatst: 23 juni 2014, 15:38 uur
trebremmit schreef:
buizen, ben je soms de broer van Harry Vermeegen?
buizen, ben je soms de broer van Harry Vermeegen?
Nee, ik heb geen broer. Hoezo, of heeft die Harry ooit al eens iets over stamppot en chili bedacht?! Dan zou ik balen. Ik kijk nooit naar Harry Vermeegen.
0
buizen
geplaatst: 23 juni 2014, 15:43 uur
Tegen dat een Kuyt er nu opeens in komt zie ik wel een klein beetje op. De jongens zijn net gewend aan een bepaalde samenstelling (ik heb het niet over training maar over in die volle stadions op een WK spelen) en elkaar, het is mogelijk dat op een of andere manier het daardoor niet meer 'lekker loopt'. God bewaar me voor zo'n scenario.
En die Van Persie maar ginnegappen alsof het allemaal niet zo erg is, hij had gewoon niet twee gele kaarten achtereen moeten oplopen!
En die Van Persie maar ginnegappen alsof het allemaal niet zo erg is, hij had gewoon niet twee gele kaarten achtereen moeten oplopen!
0
Hendrik68
geplaatst: 23 juni 2014, 15:43 uur
Kuyt vanavond linksback
Dan denken die Chilenen van "Shit Martins Indi speelt toch". Weer een meesterzet van Van Gaal.
0
geplaatst: 23 juni 2014, 16:15 uur
Hendrik68 schreef:
(quote)
Dan denken die Chilenen van "Shit Martins Indi speelt toch". Weer een meesterzet van Van Gaal. Dan hebben ze 'em vast een streng dieet van Persil (mét twee witmakers) gegeven

0
geplaatst: 23 juni 2014, 16:40 uur
Kuijt linksachterin dus. Wijnaldum speelt naast De Jong. En Lens staat met Robben voorin. Zo gaat het eruit zien volgens VI zojuist.
0
geplaatst: 23 juni 2014, 16:41 uur
buizen schreef:
Tegen dat een Kuyt er nu opeens in komt zie ik nog het meeste op. De jongens zijn net gewend aan een bepaalde samenstelling (ik heb het niet over training maar over in die volle stadions op een WK spelen) en elkaar, het is mogelijk dat op een of andere manier het daardoor niet meer 'lekker loopt'. God bewaar me voor zo'n scenario.
Tegen dat een Kuyt er nu opeens in komt zie ik nog het meeste op. De jongens zijn net gewend aan een bepaalde samenstelling (ik heb het niet over training maar over in die volle stadions op een WK spelen) en elkaar, het is mogelijk dat op een of andere manier het daardoor niet meer 'lekker loopt'. God bewaar me voor zo'n scenario.
Een kritische en bange reactie van buizen nog voor de match begonnen is. Het kan snel verkeren blijkbaar.
0
geplaatst: 23 juni 2014, 16:45 uur
Dat Kuijt de linkerkant ging bestrijken is een scenario dat vaker geopperd is. Er zit wel wat in mits het verdedigend maar opgevangen wordt door de rest.
0
buizen
geplaatst: 23 juni 2014, 16:49 uur
Kronos schreef:
Een kritische en bange reactie van buizen nog voor de match begonnen is. Het kan snel verkeren blijkbaar.
(quote)
Het is inderdaad wat raar geschreven, lijkt net of ik geen vertrouwen in onze jongens heb. Integendeel! Maar zo'n Kuyt erin kan wel een 20min. wennen kosten, daar ben ik wel wat bang voor. Zo jong zijn veel van onze jongens dan ook wel.
Ach, wat maakt het uit; met Arjen Robben en Wesley Sneijder

Om misverstanden te voorkomen: wij worden werelkampioen.
Kheb trouwens de tekst veranderd, wel zo verstandig.
0
geplaatst: 23 juni 2014, 16:51 uur
Wanneer gaat Wesley eens goed spelen dan? Als hij vanavond weer als een krant speelt - zoals de vorige twee wedstrijden - heb ik er geen vertrouwen meer in.
0
geplaatst: 23 juni 2014, 16:54 uur
Als ie ook nog eens goed gaat spelen is er toch niets meer aan? Dan wordt het wel heel eenzijdig. 

0
geplaatst: 23 juni 2014, 16:57 uur
buizen [/quote] Om misverstanden te voorkomen: wij worden werelkampioen. [/quote]
Om misverstanden te voorkomen : Ik denk dat jullie direct worden weggetikt door Chili
Ben erg benieuwd welke van de "Spanjedoders" nu met de overwinning gaat lopen.
Een ontketend Nederland kan veel doen maar de 1ste helft tegen Australie zag je daar ook nix meer terug van die heerlijke ploeg uit de 2de helft tegen Spanje. Laat ons hopen op een mooie pot fair topvoetbal want dat kunnen beide landen zeker op de grasmat leggen.
Ik hoop dat de camera niet in de weg staat van Louis, zelden een mooiere zittende coach gezien.
Om misverstanden te voorkomen : Ik denk dat jullie direct worden weggetikt door Chili
Een ontketend Nederland kan veel doen maar de 1ste helft tegen Australie zag je daar ook nix meer terug van die heerlijke ploeg uit de 2de helft tegen Spanje. Laat ons hopen op een mooie pot fair topvoetbal want dat kunnen beide landen zeker op de grasmat leggen.
Ik hoop dat de camera niet in de weg staat van Louis, zelden een mooiere zittende coach gezien.
0
geplaatst: 23 juni 2014, 17:18 uur
herman schreef:
En Chili zonder Vidal dacht ik.
En Chili zonder Vidal dacht ik.
Geen Vidal inderdaad. Wel staat Gutiérrez in de basis. Leuk voor hem.
0
geplaatst: 23 juni 2014, 17:20 uur
Ernie schreef:
Hela, hola daar - wacht met uw hollevatenspraak: bescheidenheid zou ook een Belgische deugd moeten zijn, net als en wederzijds buurrespect! Bij wedstrijden van uw team verbleekte mijn scherm zozeer dat ik dacht zwart-wit te zitten kijken en u hebt gene klacht van mij daarover gelezen!
Van GB (Glorieus België) heb ik nochthans niets (niente, nada, rien, ingenting, zilch) gezien dus komt gij hier niet stoefen hé, of ik zal eens met uw voeten gaan spelen snerkmans!
0
geplaatst: 23 juni 2014, 17:24 uur
Mjuman schreef:
Hela, hola daar - wacht met uw hollevatenspraak: bescheidenheid zou ook een Belgische deugd moeten zijn, net als en wederzijds buurrespect! Bij wedstrijden van uw team verbleekte mijn scherm zozeer dat ik dacht zwart-wit te zitten kijken en u hebt gene klacht van mij daarover gelezen!
Van GB (Glorieus België) heb ik nochthans niets (niente, nada, rien, ingenting, zilch) gezien dus komt gij hier niet stoefen hé, of ik zal eens met uw voeten gaan spelen snerkmans!
(quote)
Heeft toch weinig met bescheidenheid te maken, me dunkt. We zeggen nergens dat België wereldkampioen wordt, integendeel zelfs. Er wordt gewoon een kritische noot geuit over Nederland, die wat mij betreft ook terecht is. Aan hen om het tegendeel te bewijzen.
Desalniettemin zie ik eigenlijk liever Chili spelen dan Nederland, dus mijn voorkeur is dan ook bekend, maar ik wens ook de Nederlanders veel succes vanavond.

0
geplaatst: 23 juni 2014, 17:35 uur
Is het niet gewoon het oude systeem, met Kuijt hangend op links en vier verdedigers?
0
geplaatst: 23 juni 2014, 17:36 uur
Dat hangt van de tegenstander af. Bij goed spel wel.
Trouwens voor het eerst sinds 1996 dat we zonder een Van (Bronckhorst/Persie/Nistelrooy) spelen.
Trouwens voor het eerst sinds 1996 dat we zonder een Van (Bronckhorst/Persie/Nistelrooy) spelen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.